• 0

Speedmeet - levert dat wat op?

Beste Higherlevel leden,

 

Zijn er ondernemers lid van Speedmeet online netwerken

 

Zou graag uw reactie,s horen over het rendement van deze vorm van netwerken ???

 

Zoals ik begrepen heb op de website betaal je minimaal € 100,- waarna je elke dag een kaartje met profiel van een ondernemer ontvangt, deze ondernemer ontvangt tevens jouw profiel.

 

Alvast bedankt voor eventuele reactie,s

 

Emiel Heuveling.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een hok vol halers is erg kort door de bocht, mede omdat je het zelf nooit ervaren hebt. Een databank vol gedreven ondernemers is een betere omschrijving. En natuurlijk blijft gelden; netwerken is geven en nemen. Dus voor degene die er in zitten om alleen te nemen is het vaak een teleurstellend avontuur.

 

Okay, dat doet het concept waarschijnlijk geen recht- pardon!

Ik ben op zich wel nieuwsgierig naar inspirerende verhalen over synergie die dankzij Speedmeet tot stand gekomen is...de techniek is geinig, hoe pakt dat qua mensenwerk en chemistry uit?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk om te zien en te lezen wat de meningen zijn én dat er veel interesse is naar achtergrond informatie.

 

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met de ontwikkeling van Speedmeet en heb het 1 september 2006 online gezet. De voorbereidingen, claimen van domeinnamen, wereldwijd merk deponeren, maken én onderhouden van de site, deelname aan alle bedrijvencontactbeurzen, BNR nieuwsradio, Business Class, magazines, Dragons' Den, TV-commercial, 4 vaste medewerkers (beursbemanning/profilers/helpdesk), Quote, Marketingacties, Promotie artikelen, Launch Party met Jort Kelder en dj 100% Isis, banners in digitale nieuwsbrieven hebben geleid tot een negatief resultaat in 2006 van €90.000. Snel geld verdienen is er dus (helaas) niet bij!

 

Maar ik geloof er in! Ondertussen zijn er zo'n 4.300 geregistreerde leden (dit zijn overigens niet allemaal betalende leden!) en er wordt steeds meer business gedaan via Speedmeet (zie ook "referenties" op de site). Voor Nederland staat alles dus best aardig op de rit en verloopt de groei volgens prognose.

 

De ambitie is echter groot. Ik wil het heel erg graag internationaal toepassen. Om het in het buitenland te laten starten is er marketingbudget nodig en daar zoek ik dus investeerders voor. Met Henk Keilman (2 way traffic) en Jan Pieter Melchior (voormalig Lost Boys) had ik in Dragons' Den een bijna deal. Zij waren zeer geïnteresseerd, maar zoals de kijkers van de serie hebben kunnen zien, ze verwachten een bijzonder hoog percentage in ruil. Daar wou ik nog even mee wachten! Misschien wel volgend seizoen of is er hier iemand erg geïnteresseerd (Roy!)?

 

De BV-constructie is puur een zakelijke overweging. Dat past goed in de structuur van mijn overige bv's. Ik ben nl. o.a. ook eigenaar van Holland Evenementen Groep en bij dit soort avonturen is het verstandig om dit risicotechnisch goed apart te houden. Met name het - inderdaad - fiscale aspect speelt hier erg mee. Bij buitenlandse betalingen zit namelijk een btw-addertje onder het gras.

 

Mij bellen (of ontmoeten) juig ik toe. Toevallig hebben we afgelopen dinsdag een meeting gehad met de Platinum Members (gebruikers die het systeem gebruiken zoals het is bedoeld). De feedback die daaruit komt is - evenals hier geschreven wordt op higherlevel - bijzonder interessant. Ik wil er alles aan doen dat Speedmeet in een behoefte voorziet én een "klik" maakt met de markt.

 

Bij deze dus een uitnodiging voor iedereen die geïnteresseerd is. Vrijdag de 13e (je moet dan wel durven!) voor een lunch op mijn kantoor te Zoelen om 13.30 uur. Zie www.hollandevenementengroep.nl voor routebeschrijving en laat even vooraf weten door op dit bericht te reageren of via patrick@speedmeet.com als je op de uitnodiging in wilt gaan.

 

Bedankt voor deze constructieve bijdrage. Dit verschaft een goed beeld van het reilen en zeilen achter dit leuke concept.

 

Ik moet toegeven dat het mij enigszins verbaast dat je een jaar bezig bent geweest met het ontwikkelen van de site. Mijns inziens betreft het hier toch een (relatief) eenvoudig technisch concept.

 

Ik had overigens wel verwacht dat de gemaakte kosten voornamelijk scholen/schuilen in het promoten van de website. Doch ik ben van mening dat het ledenbestand uiteindelijk vanzelf zal uitbreiden door de ''invite-a-friend'' functie. Mond-op-mond reclame is uiteindelijk toch het doeltreffendst ten aanzien van dergelijke netwerken.

 

De uitnodiging klinkt overigens erg verleidelijk. Ik zal mijn agenda er eens op naslaan.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Annedien: ik ben blij dat je jouw mening hebt herzien. Voor iemand met jouw ervaring/kennis vindt ik dat veel waard. Dat is ook de reden dat ik geopperd heb om eens van gedachten te wisselen. Op 12 januari gaf je aan daar interesse in te hebben na je terugkomst uit Azië. Aangezien ik niets meer van je hoorde dacht ik dat je er nog steeds zat!

 

Misschien vind je het leuk om ook vrijdag de 13e deel te nemen aan de lunch. Speedmeet werkt verrassend. Toch best "spannend" om elke ochtend te zien wie jouw kaartje heeft en dan je interesse kenbaar te maken. Het moet je wel liggen natuurlijk, om er wat tijd aan te besteden. Ondertussen zijn er al flink wat samenwerkingen tot stand gekomen. Daarnaast blijven we ontwikkelen/aanpassen om het aan te laten sluiten op de wensen van de gebruiker.

 

@Roy1980: ik hoop van harte dat het je lukt vrijdag. Ik vind je feedback interessant en zou er graag verder met je op ingaan.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben als ambassadeur met veel hoop toen ingestapt ,helaas krijg ik van veel ondernemers geen reactie terug ,dus ik ben gestopt,het blijkt maar weer dat het gaat om de werkelijke vent in de tent en niet om het krijgen van zoveel mogelijk visitekaartjes,gunnen en vertrouwen is mijn motto maar dan liever er achter komen wie nou echt die mens is achter de ondernemer.

 

vriendelijke groet

 

Cor Heek

ondernemersdate.nl

Cor Heek

Bent u op zoek naar meer zakelijke contacten voor uw organisatie? Wilt u dat uw bedrijf meer naamsbekendheid krijgt? Dan kan ik u helpen. Dankzij mijn inmiddels 30 jaar ervaring in klantcontact en netwerken kan ik u op de juiste manieren ondersteunen om gericht in contact te komen met uw d

Link naar reactie
  • 0

Tja,

Gratis.. Is ook niet echt ideaal.

Hoe wilde je een beetje kwaliteit houden? Ik denk dat je overspoelt zult worden door weekend-bedrijfjes en webdesign-woensdag websitebouwers.

 

Linkedin is gratis, maar kost hopen met geld om mensen te vinden die zich niet in je aandachtsgebied ophouden. Speedmeet is misschien al te goedkoop, al ben ik tot zover best leuke bedrijven tegengekomen.

 

Gratis of niet... Mijn tijd is in ieder geval erg kostbaar.

Link naar reactie
  • 0

Tja,

Gratis.. Is ook niet echt ideaal.

Hoe wilde je een beetje kwaliteit houden? Ik denk dat je overspoelt zult worden door weekend-bedrijfjes en webdesign-woensdag websitebouwers.

 

Linkedin is gratis, maar kost hopen met geld om mensen te vinden die zich niet in je aandachtsgebied ophouden. Speedmeet is misschien al te goedkoop, al ben ik tot zover best leuke bedrijven tegengekomen.

 

Gratis of niet... Mijn tijd is in ieder geval erg kostbaar.

 

Het lijkt mij ook inderdaad weinig motiverend om vele uren aan een site te besteden (om de kwaliteit te waarborgen), zonder dat daar (fatsoenlijke) opbrengsten tegenover staan.

 

Door alles gratis te gaan aanbieden concurreer je eerst de ander weg en uiteindelijk ook jezelf.

 

Waarom zou speedmeet overigens al te goedkoop zijn?

Link naar reactie
  • 0

 

.............................................bovendien ga je (onnodig) in het vaarwater van speedmeet zitten........

 

Wat een simpele opmerking op een ondernemerssite.

Wel eens van concurrentie gehoort ?

 

Wel eens van (on)eerlijke mededinging gehoord?

Link naar reactie
  • 1

Waarom zou speedmeet overigens al te goedkoop zijn?

Hangt een beetje van je doelgroep af.

Ik doe vooral zaken met bedrijven die graag flinke orders wegzetten. Kan dus helaas weinig met kleine part-time ondernemingen. Zeker met gratis wordt het helemaal snel een hangplek voor kleurenblinde webdesigners, marktplaatshandelaartjes, studenten met rijbewijs, etc. Zonde van mijn tijd om daar elke dag 10 minuten aan te besteden. Goede, bruikbare en serieuze contacten zijn goud waard en daar wil ik best voor betalen.

Link naar reactie
  • 0

 

.............................................bovendien ga je (onnodig) in het vaarwater van speedmeet zitten........

 

Wat een simpele opmerking op een ondernemerssite.

Wel eens van concurrentie gehoort ?

 

Wel eens van (on)eerlijke mededinging gehoord?

 

Lijkt me niet echt oneerlijk. Er worden vaker concepten 100% gekopieerd van de concurrent.

 

Wanneer je een dergelijke dienst gaat leveren zonder dat gebruikers daarvoor moeten betalen, zou je naar verloop van tijd (nadat er volume is) gaan verdienen d.m.v. advertentie-/bannermodel o.i.d.

 

Daarbij ben ik het met een aantal forumleden eens dat een gratis dienst uiteindelijk zal leiden tot een slechte kwaliteit. Daar waar speedmeet zijn kwaliteit en welwillendheid van zijn gebruikers waarborgd door een vergoeding voor haar diensten te vragen.

 

Al met al zie ik geen heil in een gratis variant van Speedmeet.

Link naar reactie
  • 1

Volledig mee eens! We begonnen vorig jaar september met een "ambassadeursfase". De eerste 500 inschrijvers mochten een jaar lang gratis deelnemen.

 

In die eerste week hadden we een stand op de bedrijfsdagenbeurs in Nijmegen en er stonden gewoon rijen voor de inlogstations ... totdat we de 500 bereikt hadden en toen werd men wat kritischer.

 

Uiteindelijk bleek - met alle respect voor de uitzonderingen - dat bijna geen enkele ambassadeur (gratis lid) de moeite nam om zijn profiel goed in te vullen en de kaartjes te beoordelen.

 

We hebben daar vreselijk last van gehad. Uiteindelijk hebben we een rankingsysteem laten maken (V.I.P.) wat bijhoudt of leden Speedmeet gebruiken zoals het bedoeld is (V=verzenden van beoordelingen, I=invite a friend en P=profiel volledig invullen).

 

Degene die 100% scoren worden gepromoveerd tot Platinum Member (met een hoop extra voordelen) en degene die compleet achterbleven worden ge-mis-matcht (geen uitwisseling van kaartjes).

 

Voor Speedmeet geldt dan ook het gezegde: Het kost wat, maar dan heb je ook wat! We doen er namelijk elke dag alles aan om de leden van dienst te zijn, écht bij te dragen bij de uitbreiding van hun netwerk en succesvolle matches tot stand te laten komen.

 

 

Patrick Janssen (initiator Speedmeet)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nu ook ongeveer een maandje lid van Speed Meet, ik moet zeggen dat het wel aardig is, alleen zijn het voornamelijk eenmanszaken die zich hebben ingeschreven, en minder "grotere" bedrijven waar ik mij op richt met HealthLife Bloxxes met tenminste 20 werknemers.

 

Zijn er nog wel mensen vanuit Higherlevel actief of zijn ze gewoon lastig te vinden?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.