Hopelijk stel ik deze vraag op het juiste forum. Anders moeten de mods deze thread maar even verplaatsen.
Het gaat om het volgende:
Ik heb een klant, waarvoor ik een paar internet systemen heb gebouwd, maar waar de betaling daarvoor erg lang op zich laat wachten. Intussen staan er 3 facturen open, waarvan de oudste al 3 maanden open staat. Ik heb ze herhaaldelijk via telefoon en mail gevraagd wanneer de betaling zou worden gedaan en elke keer kreeg ik als antwoord dat het snel geregeld zou worden. Echter tot op heden nog noppes. Voor mij is de maat nu een beetje vol. Laatste keer dat ik heb gebeld was afgelopen woensdag. Ik heb aangegeven dat ik het deze week geregeld wil hebben en dat ik me anders genoodzaakt voel om andere maatregelen te nemen (ik heb verder niet aangegeven wat).
Mocht het zo zijn dat begin van de aankomende week de betaling nog niet is geregeld dan wil ik de klant een aangetekende brief sturen met een uiterste ultimatum van nog een paar dagen. Mocht het dan nog niet geregeld zijn dan wil ik de zaak uit handen geven en worden de door mij geleverde diensten opgeschort, oftewel de internet systemen worden op non actief gezet (websites offline dus). Dit komt dus allemaal in de brief te staan.
Mijn vragen zijn:
- Zijn er nog meer punten die expliciet in de brief moeten staan?
- Heeft iemand eventueel een voorbeeldbrief voor mij?
- Weet iemand een incassobureau, aan wie ik dit uit handen kan geven (mocht het zover komen). Wel graag een bedrijf, waar ik geen contract ofzo bij hoef af te sluiten.
- Mag ik de websites wel offline halen of krijg ik daar problemen mee? Ik heb het wel in mijn AV staan dat ik dit kan doen als betaling uitblijft.
Nog andere tips zijn welkom. Ik hoop dat het niet zover komt en dat de klant toch snel gaat betalen, maar op dit moment heb ik de hoop beetje opgegeven. Het is voor mij ook volstrekt onduidelijk waarom ze de rekeningen niet betalen. Ik krijg niet echt de indruk dat ze in financiele nood zitten, maar ja zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
fvddungen
fvddungen
Hallo medeforummers,
Hopelijk stel ik deze vraag op het juiste forum. Anders moeten de mods deze thread maar even verplaatsen.
Het gaat om het volgende:
Ik heb een klant, waarvoor ik een paar internet systemen heb gebouwd, maar waar de betaling daarvoor erg lang op zich laat wachten. Intussen staan er 3 facturen open, waarvan de oudste al 3 maanden open staat. Ik heb ze herhaaldelijk via telefoon en mail gevraagd wanneer de betaling zou worden gedaan en elke keer kreeg ik als antwoord dat het snel geregeld zou worden. Echter tot op heden nog noppes. Voor mij is de maat nu een beetje vol. Laatste keer dat ik heb gebeld was afgelopen woensdag. Ik heb aangegeven dat ik het deze week geregeld wil hebben en dat ik me anders genoodzaakt voel om andere maatregelen te nemen (ik heb verder niet aangegeven wat).
Mocht het zo zijn dat begin van de aankomende week de betaling nog niet is geregeld dan wil ik de klant een aangetekende brief sturen met een uiterste ultimatum van nog een paar dagen. Mocht het dan nog niet geregeld zijn dan wil ik de zaak uit handen geven en worden de door mij geleverde diensten opgeschort, oftewel de internet systemen worden op non actief gezet (websites offline dus). Dit komt dus allemaal in de brief te staan.
Mijn vragen zijn:
- Zijn er nog meer punten die expliciet in de brief moeten staan?
- Heeft iemand eventueel een voorbeeldbrief voor mij?
- Weet iemand een incassobureau, aan wie ik dit uit handen kan geven (mocht het zover komen). Wel graag een bedrijf, waar ik geen contract ofzo bij hoef af te sluiten.
- Mag ik de websites wel offline halen of krijg ik daar problemen mee? Ik heb het wel in mijn AV staan dat ik dit kan doen als betaling uitblijft.
Nog andere tips zijn welkom. Ik hoop dat het niet zover komt en dat de klant toch snel gaat betalen, maar op dit moment heb ik de hoop beetje opgegeven. Het is voor mij ook volstrekt onduidelijk waarom ze de rekeningen niet betalen. Ik krijg niet echt de indruk dat ze in financiele nood zitten, maar ja zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Frank
Zelfstandige loonslaaf
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag