• 0

schaamteloze fake testimonials

Aanbevolen berichten

  • 0

Nils kan er zelf kennelijk nog wel de humor van inzien, gelukkig, maar anders sommeer je de provider toch om de site uit de lucht te halen met de aanwezige bewijslast? Voordat je het weet, ga je met een Teletubbie-date! Meneer Blok op de gewraakte website heeft overigens weer een ander koppie gekregen ;)

 

P.S. ik ben wel benieuwd of de namen van de klantenservicemedewerkers echt zijn, anders krijg ik toch wel mijn ernstige bedenkingen bij dit initiatief. Mag je jezelf daarnaast 'bedrijf' noemen zonder kvk-inschrijving?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Als er eentje fake is, dan zijn er waarschijnlijk meer fake.

 

De chinese werkstudent K. Ping bijvoorbeeld, staat met een foto op de website met de naam Ke-Wan. Diezelfde Ke-Wan blijkt ook te studeren aan de University of Pennsylvania (druk baasje), waar hij trots poseert voor de gate. Of is dat Twee-Wan?

 

Wie vindt dubbelgangers van de andere deelnemers aan Rent-a-Friend?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Die K-Ping staat gewoon op de 1e pagina google plaatjes voor "Chinese Student" (midden onder in mijn resultaatlijst):

 

http://images.google.com/images?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2004-33,GGLD:en&q=Chinese+Student&um=1&sa=N&tab=wi

 

Ben alleen wel benieuwd met welke query ze Nils hebben opgegraven :)

Link naar reactie
  • 0

Op 'turquoise hat' komt de derde klant niet in de zoekresultaten voor.

 

Bestaat er trouwens technologie waarmee je eigen foto's door anderen op authenciteit kunt laten checken? Oftewel, een toepassing als is dit echt een eigen foto die ik verstuur en geen gestolen of geleende afbeelding? Een soort van universeel uitleesbaar watermerk o.i.d.. Ik ruik business...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

En na een beetje ouderwets vrijdagmiddag-zoek-en-speurwerk: het telefoonnummer van het administratieve contact leidt naar een adres in Rijswijk. Bij de KVK staat op dit adres de YMCA Den Haag en omstreken ingeschreven; dus wellicht dat de knutselmiddagen van deze club tegenwoordig ook het bouwen van "leuke" websites omvatten?

Link naar reactie
  • 0

Bestaat er trouwens technologie waarmee je eigen foto's door anderen op authenciteit kunt laten checken? Oftewel, een toepassing als is dit echt een eigen foto die ik verstuur en geen gestolen of geleende afbeelding? Een soort van universeel uitleesbaar watermerk o.i.d.. Ik ruik business...

 

Bijvoorbeeld digimarc? Daarmee kun je een foto van een onzichtbaar 'watermerk' voorzien, dat bijvoorbeeld in photoshop weer uit te lezen is.

 

Of het helpt is de vraag, je kunt natuurlijk altijd een foto van internet plukken en daar vervolgens je eigen digimarc in verwerken, waardoor voor een ander jij de auteur lijkt.

Link naar reactie
  • 0

@benm, ik heb er geen verstand van, maar ik zou meer zien in een webbased service en een markering die niet te verwijderen is en op enige wijze identificeert...

 

...verder wordt door Pauls op de persoon gespeeld (vooralsnog) zonder echt bewijs, hoe erg ik ook tegen de handelswijze van de gewraakte site ben!

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Pauls plakt slechts de whois info aan gegevens uit het KvK-bestand: da's niet op de persoon spelen. Als je even doorzoekt vind je meer mensen in Nederland die met rent-a-friend initiatieven geassocieerd zijn, maar niet perse dezelfde.

 

Eye-for-eye lijkt me in dit geval een prima remedie, maar dan wel met de juiste foto. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad bedoelde ik ook zeker niet op de persoon te spelen; sterker nog: omdat een adminstratief contact inhoudelijk niet zoveel met de website te maken hoeft te hebben heb ik bewust geen namen of adressen gebruikt. Ik vond het eigenlijk alleen grappig dat e.e.a. naar hetzelfde adres te herleiden was, that's all.

Link naar reactie
  • 0

@Pauls, je noemt een organisatie (ok, geen persoon) die vooralsnog bekend niet achter deze site zit, dus dat doe je niet op een forum, dat waren volgens mij de regels. Je beschuldigt niemand, maar brengt e.e.a. wel met elkaar in verband. Ik ben gelukkig ook niet verantwoordelijk voor mijn huisgenoten of mede-ondernemers ingeschreven op hetzelfde adres. Dat is mijn punt.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Rent-a-face.biz zou een betere naam zijn. Twee van de drie zijn dezelfde persoon.

 

Overigens is het niet ongebruikelijk om fake-testimonials te vergezellen van stockmateriaal. Kom je in reclame ook wel tegen. Maar het is niet slim om een chinese werkstudent uit te kiezen die in Amerika afgestudeerd is op auteursrechten. :P

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Rent-a-face.biz zou een betere naam zijn. Twee van de drie zijn dezelfde persoon.

 

Overigens is het niet ongebruikelijk om fake-testimonials te vergezellen van stockmateriaal. Kom je in reclame ook wel tegen. Maar het is niet slim om een chinese werkstudent uit te kiezen die in Amerika afgestudeerd is op auteursrechten. :P

 

Dikke pret :D Hoe dom kan je zijn.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.