• 0

Innovatie vouchers zijn er weer.

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb hier al vaker topics over deze vouchers voorbij zien komen.

Klopt het dat je zoiets gewoon kan aanvragen en dan kan gebruiken voor b.v. een onderzoek naar verbetering van marketing voor je bedrijf en/of een onderzoek naar de mogelijkheden voor het verbeteren van de processen in een webwinkel en/of het ontwikellen van nieuwe diensten?

Link naar reactie
  • 0

Er was laatst iemand met een vraag over een niet klotsende drinkbeker, misschien kun je die man helpen.

Die man is geen ondernemer meer en heeft zijn voucher al weg gegeven aan iemand die een nieuw autopoets middel wil laten maken.

 

Jammer dat je een voucher maar 1 keer in je leven mag aanvragen.

 

Ja, zo'n voucher zou heel goed voor de niet klotsende drinkbeker ingezet kunnen worden. Iemand bij TNO kun je best blij maken met zo'n opdrachtje.

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

ik heb hier al vaker topics over deze vouchers voorbij zien komen.

Klopt het dat je zoiets gewoon kan aanvragen en dan kan gebruiken voor b.v. een onderzoek naar verbetering van marketing voor je bedrijf en/of een onderzoek naar de mogelijkheden voor het verbeteren van de processen in een webwinkel en/of het ontwikellen van nieuwe diensten?

 

Als het maar om vernieuwing gaat.Het is niet inzetbaar voor het maken van een nieuwe website, folder of ander reclame materiaal om het zomaar te schetsen. Maar als je er een bepaald vernieuwend onderzoeksdraai aangeeft, is er best veel mogelijk ;-)

 

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Maar wat heb ik als ondernemer aan zo'n voucher? Kan ik het ook aan mezelf geven om onderzoek te doen? Of moet iemand anders het aanvragen zodat ik mijn ondezoek ermee gefinancierd krijg?

 

Je kunt een voucher eenvoudig aanvragen (al geef je maar een vaag onderzoeksdoel op). Voucher heb je binnen een week of 2,3 binnen. Heeft dan een waarde van 2500 euro. Die kun je boven je bureau hangen, je kunt er ook mee naar een onderzoeksinstelling gaan en daar wat uitlaten zoeken. Je kunt tot 2500 euro voor 100% de rekening met die voucher betalen. Ik zou het wel ex btw doen, vraag je die terug bij de belasting.

 

Heb je meer onderzoeksgeld nodig, zou je bij een collega ondernemer kunnen aankloppen en het onderzoek in gedeeltes uitvoeren.

 

Altijd handig zo'n voucher, maar laat ze niet verlopen... je kunt er wellicht anderen mee helpen.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Heb je meer onderzoeksgeld nodig, zou je bij een collega ondernemer kunnen aankloppen en het onderzoek in gedeeltes uitvoeren.

 

Ja, maar ik wil zelf het onderzoek uitvoeren, ik heb geen behoefte aan onderzoeksinstanties die vage rapporten produceren waar ik niks aan heb. Dus jij zou een voucher kunnen aanvragen en aan mij geven zodat ik geld krijg? En dan vraag ik een voucher aan en geef dat aan jou zodat jij geld krijgt. Zijn we allebei tevreden en doen we allebei ons eigen onderzoek.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Ja, maar ik wil zelf het onderzoek uitvoeren, ik heb geen behoefte aan onderzoeksinstanties die vage rapporten produceren waar ik niks aan heb. Dus jij zou een voucher kunnen aanvragen en aan mij geven zodat ik geld krijg? En dan vraag ik een voucher aan en geef dat aan jou zodat jij geld krijgt. Zijn we allebei tevreden en doen we allebei ons eigen onderzoek.

 

Punt is, een voucher kun je niet inwisselen voor geld, alleen voor kennis bij een kennis instelling. Handel in vouchers wil ik niet gaan stimuleren hier:-) Je zou wellicht wel een leuk onderzoek kunnen doen, daar een dokument van maken en weer verkopen (weet niet of dat weer zomaar kan). Aan de andere kant met 2500 doe je ook niet veel. Het is een stimulering om meer uit te geven helaas niet meer en niet minder. Wil je er wat aan doen zul je het hoger op moeten zoeken.

 

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Je hebt er dus eigenlijk gewoon niks aan?

 

Jij wellicht niet.in dit geval, doch begrijp niet waarom welicht een gedeelte van je onderzoek niet gewoon laat doen. Als je alleen maar vage raporten denkt te krijgen, stel je waarschijnlijk vage vragen.

 

Ik ben overigens dol op vage rapporten, staan vaak feiten in die me altijd weer op leuke ideëën brengen.

 

 

Perry.

.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Je hebt er dus eigenlijk gewoon niks aan?

 

Dat is wel erg kort door de bocht.

Een tweetal jonge bedrijfjes waar ik bij betrokken ben, hebben vorig jaar de EUR 2.500 van de kleine innovatievoucher heel nuttig kunnen besteden bij twee universiteiten. Door goed te commuiniceren met de onderzoeksgroepen hebben zij naast de officiële (overigens niet vage) rapporten uiteindelijk off the record veel goede bijkomende adviezen gekregen.

Voor het vervolgonderzoek hebben zij dit jaar een aanvraag voor een grote innovatievoucher ingediend.

Link naar reactie
  • 0

Een tweetal jonge bedrijfjes waar ik bij betrokken ben, hebben vorig jaar de EUR 2.500 van de kleine innovatievoucher heel nuttig kunnen besteden bij twee universiteiten.

 

Kun je toelichten hoe dit proces precies verliep? Denk dat veel mensen zich er amper een beeld van kunnen vormen, dus alle info en ervaringen zijn welkom!

 

Wat voor soort onderzoek(en) was (waren) het? Hoe kwam je in contact met de universiteit? Hoe vond je de juiste mensen om het onderzoek uit te voeren? Hoe bepaal je de waarde van zo'n onderzoek, en wie doet dat? Heb je nog geld bijgelegd, of was de 2.500 dekkend? Is het vergelijkbaar met een stageopdracht, of moet je het anders zien?

 

Je hoort het al, vragen genoeg :)

Link naar reactie
  • 1

Door goed te commuiniceren met de onderzoeksgroepen hebben zij naast de officiële (overigens niet vage) rapporten uiteindelijk off the record veel goede bijkomende adviezen gekregen

 

Een dergelijke ervaring heb ik inmiddels ook. Een gegeven paard niet in de bek kijken zou ik zeggen, hoeveel kneuzen het me ook kost met zo'n opmerking :-)

 

Tijd om de zijde handschoentjes in de hoek te gooien. Ik wil innovatie zien, waarbij we moeten roeien met de riemen die we hebben. En zo niet blijf je toch dobberen.

 

Wil je het anders, zul je de politiek in moeten.

 

Perry

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring met de (kleine) innovatievoucher, Ik heb de hogeschool van drenthe materiaalproeven laten doen op een nieuw materiaal (natuurvezel - polymeer composiet).

Ik heb nu meetrapporten met mooie ISO9000 kenmerken er op.

Deze kan ik gebruiken bij het aan de man brengen van deze materialen.

 

De meeste hogescholen willen de vouchers graag hebben. Hoewel ze voor specifieke doelen gebruikt moeten worden kunnen ze prima als een soort wisselgeld fungeren. Denk bijvoorbeeld aan stage in combinatie met een marketingonderzoek.

Link naar reactie
  • 0

Jij wellicht niet.in dit geval, doch begrijp niet waarom welicht een gedeelte van je onderzoek niet gewoon laat doen. Als je alleen maar vage raporten denkt te krijgen, stel je waarschijnlijk vage vragen.

 

Ik wil helemaal geen onderzoek, ik wil ontwikkelen. Het onderzoek dat daarbij hoort is te concreet om uit te besteden. En bedenk 's wat je in vier paasdagen allemaal kan doen!

 

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben een nieuw product op het oog en hebben inmiddels ook al de BeNelux licentie

De kleine voucher hebben we op dit moment ingezet om een ROC in kaart te laten brengen hoe groot de doelgroep is gebaseerd op door ons aangeleverde criteria.

Hadden we dat zelf kunnen doen? Ja, maar de tijd ontbreekt eenvoudigweg om dat op korte termijn uit te voeren.

 

Wat een aantal ROC's doet is een samenwerkingsverband sluiten met bijvoorbeeld subsidiebureau's waarbij de buro's actief klanten zoeken in hun bestand voor de kleine IV, die aanbrengen bij de school en vervolgens van de school weer een vergoeding ontvangen voor het aanbrengen van de klanten..

Dus Perry, die 'handel'is er al

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 1

Ik wil helemaal geen onderzoek, ik wil ontwikkelen. Het onderzoek dat daarbij hoort is te concreet om uit te besteden. En bedenk 's wat je in vier paasdagen allemaal kan doen!

 

 

Uuhhhmmm ONTWIKKELEN natuurlijk

de ark is gebouwd door amateurs, de titanic door professionals

Link naar reactie
  • 0

Heb ook met een innovatievoucher onderzoek laten doen op de universiteit. Is me prima bevallen.

Gewoon aanvragen (10 minuten werk) en afgeven bij de kennisinstelling. Die zorgen ervoor dat de 2500 Euro geïnd wordt daar heb je dus niets meer mee van doen.

 

Het boeken ervan in de boekhouding was nog een probleempje omdat je een rekening krijgt, in mijn geval omdat de kosten precies 2500 euro waren, met alleen BTW.

 

Natuurlijk is het resultaat vaak datgene wat je eigenlijk al wist. Je bent echter altijd geloofwaardiger als anderen bevestigen wat jij al weet of vermoedt.

 

Voor de kennisinstellingen is het naast dat het leuk is om iets te verdienen van groot belang om contact te hebben met ondernemers dus het is echt niet zo dat de uurtjes worden geschreven en basta.

 

Link naar reactie
  • 0

Lees ik het nou goed dat je én een grote én een kleine kan aanvragen? Maar dat je er maar één kan gebruiken voor het octrooiaanvraag?

 

Goed initiatief, scheelt mij weer een aantal duizenden euro's als het feestje door gaat!

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.