Twitter

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Om maar een voorbeeld te geven.

Zo zat ik vorige week in de trein... Ik haat de trein... Ik gebruik die liever niet. Maar toen zat er iemand naast mij.......

 

Kijk........ en dat zijn weer mooie "succes" story's... Waarmee het ineens toch allemaal de moeite waard is ;D

 

Ga ik daardoor vaker de trein gebruiken? Nee.. .want ik vind het nog steeds enorm vervelend dat als ik uitstap ik nog niet ben waar ik zijn moet :-\

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Ik Twitter en heb ongeveer 50 keer mij afgevraagd wat ik go-des-naam aan het doen was. Heb Twitter vervloekt, stom genoemd en nog veel meer. Maar ik weet uit ervaring dat als je alles wat nieuw is puur rationeel bekijkt, je weinig nieuws probeert. Veel innovatie is bij mij puur via het gevoel en de intuitie binnengekomen. Daardoor gooi ik er toch niet zo snel het bijltje bij neer.

 

Bij Twitter gebeurde er iedere keer iets, waardoor er contact kwam met bekenden en onbekenden. Kreeg ik reacties op mijn blog. En op een gegeven moment zit je erin.

 

Nu heb ik nieuwe, leuke mensen ontmoet, heb ik een substantiële opdracht gekregen via Twitter, heb ik erg leuke bijeenkomsten gehad met de Twitterazzi en heb ik nieuwe klanten gekregen.

 

Ik weet niet of ik het volhoud. Maar was het de moeite waard? Ja, zeker.

Link naar reactie

Ik vind het wel grappig dat het een bepaalde club mensen is die elkaar allemaal al redelijk kennen. Nou ben ik er ook tussen gekomen door studiegenoten en als ik een interessant iemand zie klik ik ook vaak op follow om zo m'n netwerkje weer een beetje uit te breiden.

Vooral als je de hele dag wat alleen achter je computertje zit vind ik het wel fijn om zo nu en dan even de aandacht ergens anders te hebben.

Link naar reactie

Het grappige van Twitter is dat de mensen wier bijdragen jij leest niet noodzakelijkerwijs de mensen zijn die jouw bijdragen lezen. Dat moet je ook niet verpesten door mensen persoonlijk aan te spreken met '@'.

Verder zie ik dat nederlandse twitterers het als chatmedium gebruiken terwijl amerikaanse twitterers het als microblog tool gebruiken. Dat laatste geeft minder verkeer van hogere kwaliteit, en dat is aangenaam.

Link naar reactie

Ahem Christine, in de US wordt ook al gesignaleerd dat het microbloggen helaas ook wel meer gaat neigen naar spammen dan wel puur reclamemaken.

 

Microbloggen, zeker zakelijk, is tergens lastig. Hoe zeg je continue interessante dingen over je zaak binnen 140 karakters? Vandaar mijn ge experimenteer met het medium. Nu is het een combinatie geworden voor wie mijn zaak interessant vinden en die het niet vervelend vinden om mijn persoonlijke observaties daarbij te lezen.

Link naar reactie

Ahem Christine, in de US wordt ook al gesignaleerd dat het microbloggen helaas ook wel meer gaat neigen naar spammen dan wel puur reclamemaken.

 

Ja, ik had dat zelf al getwit. Ik heb een paar test accounts die niemand kent, en daar krijg ik toch twits op van wat bij nader inzien vage bots zijn met sex-advertenties.

 

Microbloggen, zeker zakelijk, is tergens lastig. Hoe zeg je continue interessante dingen over je zaak binnen 140 karakters? Vandaar mijn ge experimenteer met het medium. Nu is het een combinatie geworden voor wie mijn zaak interessant vinden en die het niet vervelend vinden om mijn persoonlijke observaties daarbij te lezen.

 

Maar wat me opvalt is dat het nederlandse groepje twitters waar jij en ik alle twits van krijgen, het medium voor chat gebruikt. Als ik kijk naar de twits die ik uit de VS krijg, dan is dat veel meer bloggen dan chatten. Ik krijg via twitter de blog scoops eerder van via andere media. Iemand postte een link naar de Google Chrome handleiding voordat iemand wist dat er een nieuwe browser zou komen. En Jason Pontin gebruikt het om tips voor artikelen voor TR te krijgen, lijkt me ook handig.

 

Mijn twits verschijnen in Linkedin, en iemand vroeg me vorige week hoe ik toch zoveel status updates in LI kon doen, dat viel op. Ik ga het nu ook naar Plaxo sturen en naar wat andere sites. Dan is Twitter wel handig, als invoermedium om al je sites te betwitten.

 

 

 

Link naar reactie

 

Leuk om te lezen dat Twitter inmiddels zoveel waard is geworden voor mensen en dat ze het zelfs willen overkopen... Wat ik trouwens wel fijn vind aan Twitter, is dat niet overal van die vreselijk irritante banners staan :)

 

En dan maken ze geeneens omzet, moet je nagaan. :) En Facebook wilde hun overgewaardeerde aandelen aanbieden, dat is ook weer zoiets. Grappig om te zien dat "zelfs" in deze tijden een omzetloos bedrijf zo waardevol gevonden wordt.

Link naar reactie

Tja. Ik weet niet wat ik van al die waarderingen moet vinden.

 

Facebook draait 250 miljoen omzet (de burnrate ligt hoger, want ze trekken nog steeds met regelmaat geld aan). En ze zetten daar een waardering op van 15 miljard (60 keer de jaaromzet). Twitter heeft nog geen omzet, volgens mij experimenteren ze wat met de japanse versie maar zolang het niet op de engelstalige versie geintegreerd wordt mag je denk ik concluderen dat die experimenten geen zoden aan de dijk zetten.

 

Overigens ben ik sinds vandaag ook aan de twitter :)

Link naar reactie

Tja. Ik weet niet wat ik van al die waarderingen moet vinden.

 

Facebook draait 250 miljoen omzet (de burnrate ligt hoger, want ze trekken nog steeds met regelmaat geld aan). En ze zetten daar een waardering op van 15 miljard (60 keer de jaaromzet). Twitter heeft nog geen omzet, volgens mij experimenteren ze wat met de japanse versie maar zolang het niet op de engelstalige versie geintegreerd wordt mag je denk ik concluderen dat die experimenten geen zoden aan de dijk zetten.

 

Overigens ben ik sinds vandaag ook aan de twitter :)

Wat is je Twitternaam dan?

Link naar reactie

Dat is het 'volledig nutteloos' is, is natuurlijk een persoonlijke mening.

 

Ik heb veel vrienden in het buitenland en daarvoor vind ik Twitter wel erg leuk - te weten wat zij aan het doen zijn en het is toch gratis & snelle manier om met elkaar te kunnen communiceren en elkaar up to date te houden over wat er te doen is enzo (Twitter kan je namelijk ook op je telefoon installeren dus je hoeft er niet 24/7 voor achter je laptop/PC te zitten).

 

Dus de opmerking "hoe leeg kan je leven zijn" vind ik een beetje erg smal.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 147 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.