• 0

Webwinkel opstartproblemen?

Hallo,

 

Ik heb al meerdere soortgelijke vragen op deze site gezien maar ook ik worstel met webwinkel opstartproblemen.

 

Heb veel tijd gestoken in het opzetten van mijn webwinkel en in het "linken" (heel vervelend dat een hoop startpagina's niet eens reageren op het verzoek mijn link te plaatsten....)

 

Ik adverteer via Google Adwords, flyers en heb mezelf ingeschreven bij Ilocal, Shoptoppers, Internetgids enz enz.

Heb een Keurmerk aangevraagd en gekregen ( na betaling uiteraard ;D

Iedereen complimenteerd me met de shop maar ik heb zeggen en schrijven 2 tassen verkocht in 6 weken.........

 

Zie via mijn statistieken dat ik gemiddeld zo'n 25 bezoekers per dag heb en sommige daarvan bekijken behoorlijk veel pagina's maar toch wordt er niets verkocht!

 

Wie oh wie heeft een idee wat er niet goed gaat???

 

Bij voorbaat dank!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

www.kikibags.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet of dat helpt, maar ik zal nimmer iets kopen van een website waar het adres en het telefoonnummer van de leverencier niet op staat. Bovendien zou een man dat echt wagen een (mode) tas voor zijn geliefde te kopen?

Avé Karel

 

Onder en staat heel netjes adres en telefoonnummer ;)

 

En man koopt (hopelijk) geen tas voor zijn geliefde, dat doen wij vrouwen anno 2008 zelf wel ;D

Link naar reactie
  • -1

Kena,

 

Het is niet juist, dat het adres op de site staat, bovendien staat er een nomadennummer als telefoonnummer. En ik herhaal: ik persoonlijk zal nimmer van een website kopen als het adres en het telefoonnummer van de aanbieder niet erop staat. Maar voel je vrij Kena dat wel te doen. Bij een vast nummer kun je via het kengetal de locatie ongeveer bepalen. Ik denk niet dat er een rechtsgeldige overeenkomst gesloten kan worden zonder dat de identiteit en het adres van beide partijen bekend is. En ik raad eitje aan dat ook inderdaad te doen. Zij heet eitje, zij heeft Kikibags, ze woont nergens en haar telefoonnumer is een wild nummer en wenst zaken te doen met (gezien de prijs) zelfbewuste, hoogopgeleide vrouwen. Dat is toch geen match! Lieve eitje, daarbij horen protocollen en etiquettes. Ik verzeker je dat het niet "chique" is, je wekt de indruk op een zolderkamertje je zaken te doen, en ook al is het zo, behoef je dat niet nadrukkelijk uit te dragen. Succes.

 

Wat betreft de man die voor zijn geliefde een tas zal kopen kwam ik elders hierboven als stelling tegen: ik geloof daat niet in en nu zeg je hetzelfde maar je valt me ermee aan. Waarmee ben je bezig?

 

Avé Karel

Link naar reactie
  • 0

...

Het is niet juist, dat het adres op de site staat, bovendien staat er een nomadennummer als telefoonnummer.

...

 

Ook aardig is dat een keurmerk voor veilig webshoppen wordt gebruikt. Daarin staat dat naam en adres van een aangesloten website duidelijk vermeld moet worden. Dat is bij deze tassensite niet het geval.

 

Nog aardiger is dat op de keurmerk site onder 'aangesloten winkels' de contactgevens inclusief adres gewoon vermeld staan ;)

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Eitje,

 

Het zal wel aardig zijn dat het adres niet op je website staat volgens Fred. Ik begrijp het niet. Maar nu iets anders. Kun je gemakkelijk je site veranderen?

 

Ik raad je aan het woord "wij verkopen" niet te gebruiken. Je kunt veel beter: "wij voeren" of "ons assortiment omvat:". Immers het is bij het zien van de site nog niet zo ver, bovendien hoort bij verkopen een koper. Maar dat is nog de vraag.... of je verkoopt op dat moment.

 

Is er iets mis met de tas die van Eur 199,-- naar Eur 99,-- duikelt. Je verwacht van wel.

 

Avé Karel

Link naar reactie
  • 0

Karel, het adres en telefoonnummer heeft er vanaf den beginne op gestaan, ik houd me wat dat betreft aan de regels van het keurmerk en heb niets maar dan ook niets te verbergen, echter......ik ben ruim 3 weken op vakantie geweest en heb dat dus op de webshop vermeld, ik heb derhalve mijn adresgegevens er even afgehaald om het eventuele inbrekers niet te makkelijk te maken!

Ik heb dat alles 13 augustus gedaan en jij als oplettende consument heeft dat op 14 aug. geconstateerd, ben inmiddels weer terug en zal het adres er onmiddelijk weer opzetten!

 

Je hoeft mij dus de regels, protocollen e.d. niet uit te leggen, daar ben ik mee prima van op de hoogte en of ik wel of niet chique genoeg ben in jou ogen is in dit geval dus niet erg relevant. Met de tas die van € 199,- naar € 99,- duikelt is helemaal niets mis, een prachtig kwaliteitsproduct maar Karel in deze tijd van het jaar heb je te maken met "uitverkoop" wat zoveel wil zeggen als dat je dan je producten voor een lagere prijs aanbied om ruimte te maken voor een nieuwe collectie, het is zeker niet ongebruikelijk dat deze kortingen oplopen tot wel 50% van de prijs. ( vraag me af of je wel eens winkelt;-))

 

Vind de toon van je "tips"nogal denigregend en ik vraag me af wat de reden daar voor is.......of eigenlijk vraag ik me dat helemaal niet af, je zal wel veel tijd gehad hebben om je meningen hier te spuien.

 

Vr Gr Sandy

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 1

( vraag me af of je wel eens winkelt;-))

Vr Gr Sandy

;D Denk het niet, zal Ave Karel geen tijd voor hebben... drukdrukdruk op HL met oude topics naar boven halen waar niemand om vraagt ::)

 

Vind de toon van je "tips"nogal denigregend en ik vraag me af wat de reden daar voor is.......of eigenlijk vraag ik me dat helemaal niet af, je zal wel veel tijd gehad hebben om je meningen hier te spuien.

Vr Gr Sandy

Mijn gedachte precies ::) Ik zat me in te houden.... :P

Link naar reactie
  • 0

Ik snap je probleem. Ben zelf sinds een kleine 2 maanden bezig met mijn webshop, maar het gaat niet hard genoeg voor mijn gevoel. Krijg wekelijks de statestieken van bezoekers op mijn website en als ik dat naast de daadwerkelijk geplaatste bestellingen leg, valt dat erg tegen. Adverteren via GoogleAdwords bevalt goed. Daarnaast adverteer ik op Marktplaats, maar zie daar zo 1, 2, 3 geen rendement in. Heb me wel verdiept in andere advertentiemogelijkheden, maar vind het lastig om de kosten tegen de baten op te wegen. Zo werd ik vanmorgen gebeld door een bedrijf dat mijn bedrijf in een internetgids op wil nemen, kosten ruim € 200,00. Zij konden mij niet vertellen of, en zo ja, hoeveel extra bezoekers mij dat op zal leveren. Zodoende heb ik daar van af gezien.

Link naar reactie
  • 2

@J4jewel:

Een hele duidelijke tip: loop met een heeeeeeeeele grote boog om internetgidsen heen! In de meeste gevallen zijn het hele of halve oplichters en ook al zijn ze dit niet: veel rendement hoef je niet te verwachten.

 

Je zal in de komende maanden/jaren nog wel vaker door intergidszus en onlinegidszo opgebeld worden maar wees verstandig, niet op ingaan. Gewoon afkappen. Als je de zoekfunctie hier gebruikt (of even aan het googlen slaat) zal je ook zien dat vele mensen (vooral startende ondernemers) er ingestonken zijn, een hoop kosten gehad en 0 rendement. Plus vaak een hele hoop ellende.

 

Wat je webshop betreft, je zegt het zelf al: je bent 2 maanden bezig. Geef het wat tijd, mensen moeten je wel gaan vinden, een bepaald gevoel bij je bedrijfje krijgen en uiteindelijk gaat men dan wellicht tot bestelling over. Sommige shops schieten uit de startblokken en anderen hebben gewoon wat langer nodig om hun publiek te vinden.

 

Een en ander is ook weer puur afhankelijk van wat je aanbiedt natuurlijk. Vergeet sowieso ook niet dat je niet de enige aanbieder bent in jouw segment en anderen de naam al hebben. Sowieso is 2 maanden hoegenaamd niets, pas na een jaar krijg je een idee of het echt begint te lopen of niet.

 

Wees boven alles creatief, reklame maken hoeft niet met alle geweld heel duur te zijn. Denk aan flyers bijvoorbeeld, ludieke acties, kortingcouponnen, etc.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik snap je probleem. Ben zelf sinds een kleine 2 maanden bezig met mijn webshop, maar het gaat niet hard genoeg voor mijn gevoel. Krijg wekelijks de statestieken van bezoekers op mijn website en als ik dat naast de daadwerkelijk geplaatste bestellingen leg, valt dat erg tegen.

 

Die internet gidsen kun je beter negeren zoals mediaschaap terecht aangeeft. Wat je website volgens mij mist, is een eigen identiteit. Ik denk dat je meer omzet kunt krijgen met wat informatie over jezelf op de website. Als je een kleine webshop hebt moeten mensen echt vertrouwen in je hebben om wat te bestellen. Als ze dat niet hebben zullen ze snel naar een grotere bekende website toe gaan.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf ook een webshop via mijnwebwinkel.nl en je bent inderdaad op een aantal punten beperkt, maar ik moet zeggen dat ik hele goede rankings heb in Google. Dit bereik je bijvoorbeeld door bij ieder artikel ook consequent het merk te noemen. En door woorden waar je op gevonden wilt worden, vet te maken of te onderstrepen.

 

Door veel te lezen op frankwatching.com heb ik al heel wat van dit soort waardevolle tips gehaald. Zo ook over de manier waarop je je presenteert op je website door de juiste 'tone of voice' te kiezen.

 

http://www.frankwatching.com/archive/2008/05/05/3-tips-voor-een-site-met-meer-persoonlijkheid/

 

Verder plaats ik 'persberichten' op hotfrog.nl, dit zorgt voor een hoge(re) ranking in Google en via hotfrog zelf genereer ik ook bezoekers. Zoals bijvoorbeeld;

 

http://www.hotfrog.nl/Companies/Katie-co/FullPressRelease.aspx?id=13832

 

Daarnaast verstuur ik regelmatig nieuwsbrieven. Je kunt dat via het tooltje van mijnwebwinkel doen, maar ik heb ervoor gekozen om dat via yeshello.com te doen. Mensen die zich hebben aangemeld voor de nieuwsbrief kun je er een sturen, maar bijvoorbeeld ook klanten die al een bestelling bij je hebben geplaatst. Daarnaast stuur ik deze nieuwsbrieven ook naar een lijst met perscontacten.

 

Verder ben ik bezig met het opzetten van een Hyve, leden krijgen korting en ik wil deze Hyve zo gaan inrichten dat er voor mijn doelgroep het een en ander te 'beleven' is en er dus nog meer reden is om lid te worden. Op Hyves plaats ik ook advertenties, al dan niet met (betaalde) banners.

 

Daarnaast kun je ook denken aan het kopen van prive adressen waar je een mailing naartoe kunt sturen, dit kan bijvoorbeeld bij cendris.nl, voor een paar honderd euro koop je heel wat adressen.

 

 

Katie&co. | Superleuke dingen voor jou en de kids | www.katieco.nl

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het trouwens raadzaam op iets oplettender op de eigen site te zijn, bij condities staat dat de levertijd in 2004 gemiddeld 4 dagen bedroeg, heb je de afgelopen 4 jaar niets meer verkocht? Het komt in ieder geval niet erg aktueel over......

 

Neen hoor, ik pik gewoon het beste jaar uit! En ik wil helemaal niet actueel zijn. Ik neem geen nieuwe klanten meer aan, ben bijna 65, (integendeel ik stoot ze af) en mijn bestaande klanten weten het beter. Maar omdat je het zo graag wil, zal ik het veranderen.

 

Hoe loopt het NU met je zaak?

 

Karel

 

 

Link naar reactie
  • 0

Karel, het adres en telefoonnummer heeft er vanaf den beginne op gestaan, ik houd me wat dat betreft aan de regels van het keurmerk en heb niets maar dan ook niets te verbergen, echter......ik ben ruim 3 weken op vakantie geweest en heb dat dus op de webshop vermeld, ik heb derhalve mijn adresgegevens er even afgehaald om het eventuele inbrekers niet te makkelijk te maken!

 

Sandy, heel slim van je!

 

Je hoeft mij dus de regels, protocollen e.d. niet uit te leggen, daar ben ik mee prima van op de hoogte en of ik wel of niet chique genoeg ben in jou ogen is in dit geval dus niet erg relevant. Met de tas die van € 199,- naar € 99,- duikelt is helemaal niets mis, een prachtig kwaliteitsproduct maar Karel in deze tijd van het jaar heb je te maken met "uitverkoop" wat zoveel wil zeggen als dat je dan je producten voor een lagere prijs aanbied om ruimte te maken voor een nieuwe collectie, het is zeker niet ongebruikelijk dat deze kortingen oplopen tot wel 50% van de prijs. (vraag me af of je wel eens winkelt;-)

 

Hier had ik het uiteraard niet over jou, maar over je site.

 

Het spijt me dat je je gekwetst voelt, mijn excuses. Daarentegen: we zijn op deze site onder elkaar, en ik meende dat je meer gebaat bent bij een overscherp oordeel. Het is ook een feit dat ik geloof 6 jaar niet meer gewinkeld heb. Ik heb er een enorm hekel aan.

 

Hoe gaat het NU met je site?

 

Karel in boetekleed

 

Link naar reactie
  • 0

Zo door de regels lezend een leuk (gevoelig) topic, past wel een beetje bij de tassen die aangeboden worden, emotie verkoopt vaak beter dan ratio.

 

Als man zou ik niet snel een tas voor mijn vriendin kopen, mits zij hem al gezien heeft, gevoeld, geopend, gewogen, aan haar schouder heeft gehad, het bij de kleding paste, weg heeft gelegd en daarna (bijna) liefkozend heeft opgepakt om vervolgens abrupt weer neer te leggen. Thuis liggen er namelijk nog een aantal maar ja, die ene die heeft zij net niet.

Mijn tijd is er dan om die ene toch te kopen.

 

Het lastige met de website is dat je die emotie lastig kan tonen, wellicht dat meer plaatjes van de tas kunnen helpen en/of sfeerbeelden. De stemmingmakerij op de site kan beter.

 

Soms zijn er ook deals met andere ondernemers uit je regio mogelijk. Zo zou een kledingzaak je tassen perfect als 'finishing touch' kunnen gebruiken. Of zijn er glossy damesmagazines waar je mee kan barteren. Mijn ervaring met koffers is dat men begint met het noemen van duizenden euro's reclamewaarde voor een f/c pagina in een magazine maar uiteindelijk wordt er gratis geplaatst als je een paar tassen beschikbaar stelt.

 

Heb je www.advertentieplanet.nl al eens geprobeerd. Je advertentie op die site wordt gratis op andere advertentiesites geplaatst, je googled jezelf op die manier gratis omhoog.

 

Hoe mooi een webwinkel ook is, ik geloof dat het slechts weinigen lukt om daar succesvol in te zijn (mits je over een giga budget beschikt om het te promoten). Je zal ook via andere kanalen je producten moeten promoten, althans dat is mijn ervaring.

 

Ik sluit mij aan bij de laatste vraag van het vorige bericht: hoe gaat het nu met je webwinkel?

 

Succes en met groet,

Rick

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Webwinkel,

 

Een betrekkelijk nieuw fenomeen, waarmee men in het algemeen niet goed raad weet. De ene gaat lekker goedkoop aanbieden, de andere denkt dat het een alternatief is voor een winkel.

 

Los van het feit, dat ik inderdaad vrijwel nooit in winkels kom, en de uitverkoop-mechanique niet ken, heb ik nu ongewild een (licht) inzicht in de prijzen van Kikibags verkregen. Als ik de bewuste tas die nu E 99,-- kost slechts een maand eerder had gekocht voor E 199,-- dan zou ik me nu enorm genaaid voelen. Bovendien is het een zachte drang om te wachten tot het product off-seazon raakt omdat het dan stukken goedkoper wordt (hij blijft toch mooi). Onderschat dat niet! Ik had deze tas een andere naam gegeven en voor E 99,-- aangeboden en niet E 199,-- doorgestreept en E 99,-- van gemaakt. Een winkel is een receptieve handel (waar dus mensen op bezoek komen) een website niet (niet fysiek), dus draait op aanzienlijk lagere kosten.

 

Veel succes, Karel

Karel

 

 

Link naar reactie
  • 0

Karel, begin lekker een weblog...of twee, of drie, al naar gelang je persoonlijke behoefte, maar je laatste post draagt toch niks bij op een forum over innovatie en ondernemerschap. Kikibags prijst maar lekker naar eigen inzicht zoals iedereen dat doet!

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Karel, begin lekker een weblog...of twee, of drie, al naar gelang je persoonlijke behoefte, maar je laatste post draagt toch niks bij op een forum over innovatie en ondernemerschap. Kikibags prijst maar lekker naar eigen inzicht zoals iedereen dat doet!

 

Highio, eitje kwam met een verzoek, ik probeer juist gereedschappen aan te reiken, in alle oprechtheid.

 

Karel

Link naar reactie
  • 0
Ik snap je probleem. Ben zelf sinds een kleine 2 maanden bezig met mijn webshop, maar het gaat niet hard genoeg voor mijn gevoel. Krijg wekelijks de statestieken van bezoekers op mijn website en als ik dat naast de daadwerkelijk geplaatste bestellingen leg, valt dat erg tegen

 

Lees de tips op HL allemaal goed door, ook op soortgelijke topics, en heel veel geduld J4jewels!!!

 

Katieco@ Bedankt voor de tips, leuke site heb je !!

 

Het spijt me dat je je gekwetst voelt, mijn excuses. Daarentegen: we zijn op deze site onder elkaar, en ik meende dat je meer gebaat bent bij een overscherp oordeel. Het is ook een feit dat ik geloof 6 jaar niet meer gewinkeld heb. Ik heb er een enorm hekel aan.

 

Hoe gaat het NU met je site?

 

Karel in boetekleed

 

Karel om me te kwetsen moet je echt veel verder gaan dan je deed hoor.....je overscherpe oordeel zoals je het noemt deed mijn irritatieknobbel wel wat opspelen, je toontje was i.p.v. opbouwend meer "afzeikend" in mijn ogen maar ik ben niet boos hoor dus trek je boetekleed maar weer uit!

 

Maar omdat je het zo graag wil, zal ik het veranderen.

 

;) Fijn Karel, toch nog iemand die naar me luistert, 65 zijn en willen stoppen is geen excuus om de boel te laten versloffen.. :)

 

Het lastige met de website is dat je die emotie lastig kan tonen, wellicht dat meer plaatjes van de tas kunnen helpen en/of sfeerbeelden. De stemmingmakerij op de site kan beter.

 

Helemaal mee eens Prori, ga ik proberen aan te werken. Met je andere tips ben ik in meer of mindere mate al eens bezig geweest dus die zitten al in mijn "werkwijze" zal ik maar zeggen. Thanks

 

Los van het feit, dat ik inderdaad vrijwel nooit in winkels kom, en de uitverkoop-mechanique niet ken, heb ik nu ongewild een (licht) inzicht in de prijzen van Kikibags verkregen. Als ik de bewuste tas die nu E 99,-- kost slechts een maand eerder had gekocht voor E 199,-- dan zou ik me nu enorm genaaid voelen. Bovendien is het een zachte drang om te wachten tot het product off-seazon raakt omdat het dan stukken goedkoper wordt (hij blijft toch mooi). Onderschat dat niet! Ik had deze tas een andere naam gegeven en voor E 99,-- aangeboden en niet E 199,-- doorgestreept en E 99,-- van gemaakt. Een winkel is een receptieve handel (waar dus mensen op bezoek komen) een website niet (niet fysiek), dus draait op aanzienlijk lagere kosten.

 

In eerste instantie begon die irritatiespier weer op te spelen Karel maar ik heb het even op me laten inwerken en er zit toch wel wat in moet ik bekennen, ik moet er nog eens goed over na gaan denken wat ik daar mee wil.....

 

Hoe gaat het NU met je site?

Ik sluit mij aan bij de laatste vraag van het vorige bericht: hoe gaat het nu met je webwinkel?

 

Veel beter, de vakantieperiode was natuurlijk meer dan matig maar dat lijkt me niet vreemd

Sinds ik dit topic gepost heb zit er zeker vooruitgang in.

Ben momenteel druk met de inkoop bezig en heb besloten het aanbod flink uit te gaan breiden met o.a. mode accessoires en tassen in een minder hoog segment. Ben benieuwd wat dat gaat doen :-K

Voorts voel ik me verplicht een ieder er op te wijzen dat ik geen brood hoef te kopen van mijn webwinkel, sterker nog we hebben een heel goedlopend ander bedrijf en dit is meer of minder een hobby te noemen.

Als ik s' morgens de deur uit ga om naar de zaak te gaan zeg ik gekscherend tegen mijn kinderen " zo mamma gaat vandaag even echt werken" . Maar ik vind het heel leuk om te doen en leer er heel van!

Bedankt voor de interesse.....

www.kikibags.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Eitje68,

 

Misschien heb je - hoewel wat laat - wat aan volgende adviezen :

 

a. De foto's van de tassen kunnen beter. De belichting en de detaillering moet beter. Daarnaast trekt een kleurige achtergrond (park, winkelstraat) meer de aandacht.

 

b. De afrekenfunctie is klantvriendelijk.

 

c, Gebruik een attractief, goedgehumeurd model, die de tas draagt. Mensen kijken naar andere mensen.

 

 

 

SubRosa : Moving products that move people

&

R.W. Verbrugge Bedrijfseconomisch advies :

http://www.reneverbrugge.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb gemiddeld 1800 bezoekers op mijn webshop en verkoop ook bijna niks. Ik weet niet meer zo goed hoe ik nu nog bestellingen binnen moet krijgen. Doordat de kosten van mijn webshop door slecht advies en een conflict met de eerste webshop bouwer zijn opgelopen tot 9,000 is er dus niets meer over voor onderhoud of marketing. Ik kan best jullie hulp gebruiken.

 

gr. vera

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.