• 0

boodschappenbezorgdienst beginnen

Goeiemiddag allemaal,

 

Ik zou me graag voorstellen maar op het moment is het handiger om mijn naam even achter wege te laten (want je staat hier binnen 5 seconden bovenaan google en dat is ff niet zo handig).

Belangrijker dan mijn naam is echter te vermelden dat ik pas 13 jaar oud ben :) ( ik weet het, jullie komen vast aan met: "je schrijft veel te volwassen, jij bent geen 13", maar dat zeiden ze al tegen me toen ik 8 was ;D )

 

Ik loop al een tijdje rond met het idee een bedrijf te beginnen, het idee is alsvolgt:

*Mensen bestellen hun boodschappen op mijn website en rekenen af op mijn website (dmv machtiging, credit card of iDeal)

*Op zaterdag verzamel ik al die orders, ga naar de groothandel om het bestelde op te halen ( klein voordeeltje: ik woon in Amsterdam op 10 minuten fietsen van het Food center :) ) en bezorg het bij de mensen thuis (op de bakfiets)

 

Nou denken jullie: hé een tweede Albert.nl, het verschil is echter dat ik geen bezorgkosten reken.

 

Ik heb zelf al over een hoop dingen nagedacht en veel gegoogled.

Klanten wil ik gaan krijgen door 10.000 flyers te verspreiden bij mij in de buurt, flyers kosten geen drol en het lukt me nog net wel zelf wat in elkaar te steken met Photoshop. Daarbij heb ik al een drukker aan de lijn gehad en die waren duidelijk bereid me even te helpen met het aanleveren. Daarnaast heb ik het voordeel dat ik Amsterdam goed genoeg ken om te bepalen waar mijn doelgroep zit (vooral yuppen en gezinnen met een wat hoger inkomen)

En ik ken in mijn buurt natuurlijk redelijk veel mensen en als ik hier een daar een babbeltje maak heb ik de eerste vijf vaste klanten zo in the pocket. (en dat is mooi want met vijf klanten draai ik al winst)

 

Ik wil uiteindelijk zo'n 20 vaste klanten te hebben die bij mij hun wekelijkse boodschappen doen. Ik heb eens wat branchegegevens van het web geplukt en als het zou lukken die klanten te krijgen valt daar een behoorlijk leuke winst mee te boeken.

 

Mijn maandelijkse kosten zijn zo'n €65 en mijn investering komt ook niet boven de €1300 uit. Bij maandelijkse kosten reken ik €50 voor een opslagruimte (die kan ik waarschijnlijk via via huren), €5 voor de bank ( rabobank, bizner lijkt me eigenlijk fijner alleen die doen geen automatische incasso... :( ) plus €10 voor droogijs om de boodschappen mee te koelen. Bij de investering denk ik aan: Bakfiets, flyers, gps, en wat van die kleine dingen als kvk inschrijving, plastic tasjes, bestickering voor op de bakfiets enzovoorts.

 

Mijn ouders zijn sceptisch maar staan wel open voor het idee, als ik met een deugdelijk financiëel plan kom en de kvk heeft wat leuke dingen te vertellen, dan krijg ik ze wel zo ver om toestemming te geven.

 

Maargoed na dit veel te lange bericht, wat is nou mijn vraag? Nou ik zou gewoon graag eens van wat andere ondernemers horen wat voor problemen en moeilijkheden zij zien, ik heb vast dingen over het hoofd gezien die ook belangrijk zijn.

 

Ik heb ook nog een specifieke vraag, die flyers: wat kan ik daar nou het beste mee doen? Gewoon één keer bij 10.000 mensen zo'n ding in de bus gooien? Of bijvoorbeeld bij 5.000 mensen twee keer een flyer in de bus doen?

 

Bedankt voor het lezen van dit veel te lange bericht en ook alvast bedankt voor eventuele reacties,

 

hwjd.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

 

Dagelijkse boodschappen hebben een minieme marge. Zelfs als je daar een bezorgvergoeding aan toevoegt, is het enorm veel werk voor waarschijnlijk een fooi.

 

Ik heb op het moment nog geen beschikking over de prijzen van alle artikelen bij mijn groothandel, ik heb echter wel een stuk of 50 prijzen gezien en vergeleken met de Albert Heijn, de marge die op die artikelen zat viel me eerlijk gezegd erg mee, op de meeste producten zit zo rond de 30% marge, voor Albert Heijn zijn dat natuurlijk lage marges (die van hun zijn natuurlijk wel wat hoger door groter inkopen) door alle personeels- en locatiekosten maar voor mij zijn die marges behoorlijk, in de normale supermarkt is het gemiddelde bonbedrag rond de €22,- X 20 klanten = €440 / 3 = €146,66 - €65,- kosten = €81,66. Dat vind ik al een leuk bedrag. En dan is het nog zo dat het gemiddelde bonbedrag bij mij hoger zal liggen dan dit gemiddelde omdat er niet veel mensen zijn die alleen een reep chocola laten bezorgen, als ik eenmaal een leuke vaste groep klanten heb die hun wekelijkse boodschappen bij mij doen is het gemiddelde bonbedrag 1,5 keer zoveel, als ik dat sommetje maak zie ik bedragen waar ik best mijn bed voor uit wil komen ;D

 

Maarja het is even afwachten hoe de rest van de prijzen zijn...

Voeg daarbij dat je een website wil beginnen waar al die individuele producten aan te vinken zijn (voor twintig klanten)

 

Dat wil ik niet, mensen mailen of bellen de producten door die ze willen hebben, ik mail/bel terug om het bedrag te noemen en als ze akkoord gaan heb ik een klant.

 

en dat je met bederfelijke waren gaat sjouwen zonder iets van aansprakelijkheid te weten....

 

Bederfelijkheid is inderdaad een belangrijk punt waarover ik nog een hoop research moet (en ga) doen.

 

 

Ondernemen is ook nadenken!!!!

 

Bedenk iets origineels. Zet bv buurtcadeau op, waarop je producten van ondernemers in de buurt aanprijst - incl bezorgservice. Maar gebruik je hoofd (en talent)! Anders is voetballen inderdaad een stuk beter...

 

Het lijkt me daarvoor een stuk lastiger om klanten te vinden. Toch lijkt het me niet zo'n gek idee en ga ik erover nadenken.

 

kijk vooral goed rond in de buurt waar je woont en probeer te bedenken waar de mensen daar echt mee geholpen zouden zijn. Wellicht kan je dat bezorgen met de bakfiets.

[...]

Veel succes en zet hem op!

Henk de Greef

 

Ga ik doen!

 

En nog iets, Henk de Greef ben jij toevallig familie van Peter de Greef? ( hij geeft les bij mijn op school :) )

 

Groeten,

 

hwjd

 

[edit]

 

Ik zal de komende dagen even niet reageren, ik ga t/m maandag op de camping zitten.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 1

Leuk om te lezen hoe je op jouw leeftijd al zo ondernemend bent. Zit je hoogstwaarschijnlijk in het bloed. Ik zou je bezorgdienst gewoon opstarten en er ervaring mee op doen.

 

Wel wil ik je mijn kijk op jouw plan geven.

 

Boodschappen doen voor 20 klanten op een drukke zaterdag betekent dat je gaat voor wekelijkse boodschappen hoogstwaarschijnlijk. Ga uit van een halve winkelkar tot een hele per gezin.. dat betekent dus 10 tot 20 keer volladen, afrekenen en bezorgen. Ik schat dat je er aan 4 al een hele klus hebt. Boodschappen kosten je zeg 100 euro, maximum marge lijkt me 10%.. dan ben je beter af met een krantenwijk.

 

Maar je richt je op de "yuppen".. ga dus voor kwaliteit.. een yup heeft geen tijd om 's middags naar de kaasboer, de scharrelslager of visboer te gaan.. boodschappen komen inderdaad wel van appie.. maar wat is er mooier dan om een uurtje of 6 half 7 thuis te komen en er liggen 2 heerlijk gekruide zalmfilets met een prima fles rosé en een lekker calvados kaasje klaar ofzo.. zeker gezien je leeftijd kan je wellicht een sleutel krijgen of spreek anders een plek af waar je het bestelde hangt/legt.

 

Zorg dat je een aantal kleine bedrijfjes meekrijgt die bv om 17.00 uur de bestellingen van jou per email krijgen, deze maken ze klaar met ordernummer eraan en leggen ze klaar voor jou. Jij maakt met je bakfiets tussen 5 en 6 een rondje langs bv 10 specialiteitenhandeltjes.. en bezorgt tussen 6 en 7 de boodschappen op bv 10 adressen..

 

Spreek marges af met je leveranciers, bereken ze evt. een klein bedrag waarmee ze zelf via een login hun aanbod kunnen plaatsen / wijzigen op jouw site.. en reken gewoon bezorgkosten.. mensen betalen graag voor kwaliteit en service!

 

Maar goed, dat is wat mij zo te binnen schiet. Als je wilt ondernemen zonder onderzoek oid. volg dan gewoon je kop en daarna de vraag, wie weet pakt alles verrassend uit. Succes in ieder geval! Ik denk dat je er hoe dan ook wel komt.

Link naar reactie
  • 1

Hoi!

 

Ik volg dit draadje al een tijdje, ik vind het te gek dat een jonge ondernemer zo enthousiast aan iets begint. Ik zet alleen wat vraagtekens bij wat je nou echt van plan bent.

Niet om vervelend te doen, maar kan de Albert.nl niet veel efficienter dan wat jij kan doen?

 

Ik denk dat je echt op de yuppen moet focussen, en misschien met maar een klein assortiment. Ik kan me zo voorstellen dat je elke week drie recepten zoekt, die yuppen wel zullen aanspreken. Iets lekkers, niet moeilijk, en het ziet er mooi uit. Bied vervolgens elke week aan de mensen de mogelijkheid een van die recepten te kiezen (of alledrie) en bezorg de complete ingredientenlijst thuis, tot en met de bikjbehorende wijn (kan de plaatselijke wijnhandelaar je wel in adviseren, denk ik, zeker als je daar dan ook de wijn koopt).

Lever het recept erbij, en de druk-druk-druk mensen hebben een heerlijk zelf bereid maal, zonder dat ze daar al te veel moeite voor hebben hoeven doen.

 

Jij hoeft niet te sjouwen met de "wekelijkse" boodschappen, waartoe ook kratten bier en cola en andere superzware dingen bij horen, maar het meest praktische is nog, dat je voor die drie recepten groot kunt inkopen. Voor een lekkere zalm uit de oven, kun je bij de groothandel gewoon ook zo'n 3 kilo verpakking kopen, scheelt geld, en soms kan het niet kleiner.

Je kunt zelfs de recepten afstemmen op de aanbiedingen van de groothandel, zodat je marges wat groter kunnen zijn.

 

En je onderscheidt je van de Albert.nl

 

 

En is er al eens iemand op het idee gekomen te gaan samenwerken met de plaatselijke friettent en de chinees? Als bezorgservice tussen de consument en die afhaaltenten die nooit op het idee gekomen zijn dat brengen ook wel handig is? Ik betaal er graag voor, als iemand voor mij mijn bestelling chinees gaat halen en thuisbrengt....

Link naar reactie
  • 1

Goedemiddag allen,

 

Even een (schokkende) update.

Ik heb de afgelopen weken uitgebreid zitten nadenken en rekenen en ben tot de conclusie gekomen dat het idee goed is en dat ik er leuk geld mee zou kunnen verdienen. Probleem is echter dat de investering steeds verder op liep en ik het geheel nu echt nog niet kan betalen. Investeerders of leningen, daar ben ik nog te jong voor.

 

Ik heb nog even gespeeld met een ander idee maar heb besloten dat ik me nu beter op school kan concentreren ipv grote financiële risico's te nemen en me de komende tijd te verplichten iedere zaterdag hard te werken.

 

Wat heb ik dan wel gedaan? Jahaa :) ik ben vanmiddag naar de Camex geracet, wie het niet weet: dat is een fotowinkel :)

Wat heb ik daar gedaan? hup pas door de sleuf en toen had ik een Canon EOS 450D ;D Da's een digitale spiegelreflex, heerlijk dingetje met alles erop en eraan. 8)

 

Alhoewel ik nu dus nog ff niet een onderneming ga starten betekent dat niet dat ik dit idee meteen vergeet of dat ik ooit een loonslaaf zal worden ;D Ik blijf dit forum ook zeker lezen omdat ik het erg interessant vind.

 

Uiteraard iedereen heel erg bedankt voor de input!

 

Groeten,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 1

Foto's verkopen ga ik proberen ;)

 

Instellingen is inderdaad erg lastig, ik wil bezorgen op zaterdag (weekend) maar dat willen instellingen natuurlijk niet, als je ze al zover krijgt om ze over te halen (een instelling kiest natuurlijk liever voor een groter bekend bedrijf met reputatie omdat die paar euro per week het verschil niet maakt en als er één keer gezeik is kost dat veel meer geld).

 

Verder moet ik wel zeggen, ik zat gisteren op mijn vakantiewerk wat te kletsen met een vriend en collega en er is al weer een idee geboren ( iets met 2e hands computers :) ).

We hebben lopen googlen en het lijkt ons een mooie markt, bovendien kunnen we via via waarschijnlijk gratis of voor HEEL weinig een stuk of 50 goede computers krijgen die we voor €150 per stuk rustig kwijtraken ( do the maths ;D ). Dus ik ben het ondernemen nog niet kwijt ;D

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 1

Hey allemaal!

 

Sorry voor deze nogal late reactie, ik kreeg je mailtje maar de timing was nogal ongelukkig voor mij en daardoor nog niet toegekomen aan een reactie!

 

Enorm leuk om zelf dit topic terug te lezen :) Inmiddels is het alweer meer dan vier jaar geleden dat ik begonnen ben met bezorgen, op 15 april 2014.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik enorm blij ben dat ik de keuze heb gemaakt om dit idee door te zetten en daadwerkelijk te starten. Het heeft me enorm veel leerzame momenten opgeleverd en ik werk nog steeds met veel plezier aan het uitbouwen van de business.

 

Helaas heeft alle aandacht voor de bezorgservice wel wat afgeleid van mijn school. Ik begon zoals ik in mijn eerste post vertelde op het gymnasium, maar heb er uiteindelijk voor gekozen vwo te doen zonder latijn en heb er acht jaar over gedaan om dat af te maken. Echter, sinds een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een vwo diploma :)

 

Komend jaar wil ik mij vooral gaan richten op het uitbouwen van de bezorgservice. Hoewel die de afgelopen jaren steeds is blijven groeien en bijna vanaf het begin winstgevend is geweest ben ik nog lang lang lang niet waar ik heen wil hiermee. Ik ben op dit moment aan het onderzoeken wat precies het juiste businessmodel en assortiment is om te bezorgen en ben hierover in overleg met investeerders.

 

Welke kant ik precies op wil gaan weet ik nog niet, maar ik ben een aantal opties aan het onderzoeken.

 

Daarnaast ga ik volgend jaar starten met een studie bedrijfskunde aan de Open Universiteit. Wel universitair dus, maar volledig thuisstudie en ik kan het tempo zelf bepalen (wellicht ook een aanrader voor andere ondernemers hier op het forum).

 

Leuk om te zien dat HigherLevel nog steeds zo actief is en dat het in een fris nieuw jasje is gestoken. Heel af en toe blader ik nog wel eens door het forum, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig aan toe ben gekomen de laatste tijd. Wellicht een goed voornemen voor de komende tijd! :)

 

Als jullie nog vragen hebben let me know. Teruglezend in dit topic voel ik in ieder geval weer heel veel waardering voor alle ondernemers die mij hier op weg hebben geholpen. Dat was toen een enorm belangrijke steun omdat ik in mijn persoonlijke netwerk toen echt letterlijk 0 ondernemers kende.

 

Hartelijke groet,

Thijl.

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

;D Hier klinkt volgens mij een toekomstig miljonair.

 

Het zal wel een hoop fietsen worden. Probleempje dat ik voorzie: het online zetten van alle producten met alle prijzen zal nog wel moeite kosten.

Ga je alle producten aanbieden, of alleen een gedeelte? Ga je foto's van alle producten maken en dan de prijs erbij zetten, of werk je met bestellijsten?

 

De prijzen van de producten veranderen natuurlijk regelmatig (1% verpakkingsbelasting bv.), dus hoe vang je die verschillen op?

 

Het idee is erg leuk en daar zit nog best ruimte, maar vooral op het bestelproces voorzie ik wel vrij grote uitdagingen.

 

Succes

 

Link naar reactie
  • 0
Belangrijker dan mijn naam is echter te vermelden dat ik pas 13 jaar oud ben :)

Goed bezig ;D

 

Ik wil uiteindelijk zo'n 20 vaste klanten te hebben die bij mij hun wekelijkse boodschappen doen.

20 vaste klanten lijkt me een leuke (kleine) groep om een zakcentje aan over te houden. Ik vraag me alleen af of je dan echt zo'n flyer campagne moet houden. Kun je niet beter aanbellen bij mensen en het gewoon weg vragen, eventueel met wat informatie op een a-4tje?

 

*Op zaterdag verzamel ik al die orders, ga naar de groothandel om het bestelde op te halen ( klein voordeeltje: ik woon in Amsterdam op 10 minuten fietsen van het Food center :) ) en bezorg het bij de mensen thuis (op de bakfiets)

***

Bij maandelijkse kosten reken ik €50 voor een opslagruimte

 

Je haalt je boodschappen op zaterdag en brengt ze gelijk weg? Waar zijn dan die €50 opslagkosten voor?

 

Samenvattend:

Heel leuk idee, lekker ambitieus!! Lijkt me goed om als bijbaan te doen. Ik zou er voor kiezen om informatie te typen op een a4 (kort en bondig). Vervolgens gewoon bij mensen aanbellen en gebruik maken van de charmes die je als 13 jarige bezit.

 

[EDIT] Ik zou trouwens geen gebruik maken van een totale webshop, maar een soort van invulformulier! Dit scheelt heel veel tijd! [/EDIT]

 

Succes!! En vraag gerust meer informatie.

Sebastiaan van der Valk helpt, als adviseur / coach / begeleider, organisaties met vormgeven aan veranderingen.

 

Daarnaast zet ik ideeën voor new business op papier, verken de ideeën en breng ze in de praktijk. Zo is bv www.espressokopjes-online.nl ontstaan en uiteindelijk verkocht per 30-12-2015.

Link naar reactie
  • 0

 

Een bezorgdienst is wel een goed idee, als je een bakfiets hebt en sterke benen. Maar misschien kun je iets anders bezorgen dan de dagelijkse boodschappen. Iets wat minder gedoe oplevert bij bestellingen, minder volumineus is en geen problemen geeft met bederfelijkheid. Want wie is straks het haasje als je vleeswaren bedorven zijn?

 

Suggestie is eens naar bloemen te kijken. Verkoop een bloemenabonnement: elke week een verse bos. Of beperk je tot delicatessen, dan kijken mensen minder op de prijs...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hallo Robbert,

dat van die toekomstig miljonair was inderdaad de bedoeling ja ;D

 

Maargoed, het bestellen is inderdaad lastig, ik ben van plan om een standaard shop systeem te gebruiken (ik heb al wat op het oog, een soort oscommerce maar dan wat uitgebreider ik ben ff de naam kwijt). Het invoeren van de producten daarin (mijn assortiment wordt gelijk aan dat van de normale supermarkten al AH en Vomar) wordt inderdaad een flinke klus, en het bijhouden van de prijzen ook.

 

Het streven is om bij een groot aantal producten foto's te plaatsen, zelfgemaakt of met toestemming van het web geplukt. Ik wil bij de lancering van de winkel in ieder geval van de 1.000 meestverkochte producten een foto op de site hebben.

 

Prijsverschillen moet ik handmatig bijwerken, wat inderdaad een flinke klus zal worden. Ik ga wel even zoeken in hoeverre het shop systeem mogelijkheden heeft om van grote hoeveelheden producten de prijs met bijvoorbeeld 1% te verhogen.

 

Ik heb gelukkig zelf ook aardig wat basiskennis van PHP dus als er grote hoeveelheden prijzen verhoogd moeten worden (bijvoorbeeld alle prijzen uit een bepaalde categorie of zoals genoemd alle prijzen omhoog ivm de verpakkingsbelasting) ben ik wel in staat tot het maken van een tooltje dat dat voor me doet.

 

Bedankt voor de reactie,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Jullie zijn sneller dan ik :)

 

20 vaste klanten lijkt me een leuke (kleine) groep om een zakcentje aan over te houden. Ik vraag me alleen af of je dan echt zo'n flyer campagne moet houden. Kun je niet beter aanbellen bij mensen en het gewoon weg vragen, eventueel met wat informatie op een a-4tje?

Dat is inderdaad misschien een goed idee. Ik ga daar eens over nadenken want het zou wel wat schelen. Aan de andere kant, je moet wel het vertrouwen van mensen zien te winnen waardoor ze je vooruit willen betalen voor hun boodschappen (ik wil niet met cash geld rondlopen en draadloze pinautomaten zijn duur en ik hoor veel problemen). Dan is een flyertje misschien handiger omdat ze niet meteen weten dat er een kind achter zit.

 

Je haalt je boodschappen op zaterdag en brengt ze gelijk weg? Waar zijn dan die €50 opslagkosten voor?

Ik wil een paar vierkante meter in de straat huren om een aantal redenen:

*Ten eerste is hier laatst nog een bakfiets in de hens gestoken dus dan is het fijn als die binnen staat :)

*Daarnaast moet ik een plek hebben waar ik de boodschappen kan verpakken in tasjes en aangezien ik op drie hoog woon :)

 

 

[EDIT] Ik zou trouwens geen gebruik maken van een totale webshop, maar een soort van invulformulier! Dit scheelt heel veel tijd! [/EDIT]

Dat is ook een goed idee wat me een hoop gedoe zou schelen, ik ga daar zeker eens een nachtje over slapen om te kijken hoe ik dat handig aan kan pakken.

 

 

Een bezorgdienst is wel een goed idee, als je een bakfiets hebt en sterke benen. Maar misschien kun je iets anders bezorgen dan de dagelijkse boodschappen. Iets wat minder gedoe oplevert bij bestellingen, minder volumineus is en geen problemen geeft met bederfelijkheid. Want wie is straks het haasje als je vleeswaren bedorven zijn?

 

Tja ik snap dat boodschappen niet de meest makkelijke keuze is maar ik vind het wel een leuke uitdaging. Ik besef wel dat ik niet alles in één keer mee kan nemen maar sterke benen heb ik wel en omdat het food center en mijn opslag erg dichtbij zijn kan ik best een paar keer op een neer fietsen. Bederfelijkheid is niet zo'n heel grote zorg, ik heb al een goede leverancier op het oog en aangezien ik de boodschappen op dezelfde dag wegbreng als ik ze ontvang, geen voorraden heb, en zorg voor goede koeling voor producten waarbij dat nodig is, denk ik niet dat het heel veel problemen zal opleveren.

 

Iedereen opnieuw bedankt voor de reacties!

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Je hebt geen voorraadinformatie (tenzij je alles over gaat kloppen van de site van je leverancier maar zelfs dat is niet actueel) Dus als ik belegen kaas bestel en die is op, wat doe jij dan? Bellen wat ik dan wil hebben of een week later naleveren?

 

De firma die je noemt ken ik niet, wel de sligro en makro en daar zijn sommige producten alleen in bulk te krijgen (laatst 20 euro aan vanille stokjes gekocht ;-) ) Willen je klanten dat? Zelf herverpakken lijkt me geen optie.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Willem,

 

Dat je de door mij genoemde firma niet kent kan kloppen, ik heb er namelijk geen genoemd ;D

Maargoed, de firma is een grote en bekende groothandel die door velen gebruikt wordt. Dit werd wel weer bevestigd doordat ik met iemand zat te praten over de opslag en die zei tegen mij: "Ow en die spullen ga je dan zeker bij groothandel X halen?" en ik was helemaal verbaasd hoe hij nou weer wist dat ik het inderdaad bij groothandel X ging halen :)

 

Met die groothandel zelf heb ik nog geen contact gehad, ik ga ze zsm even mailen. Dan komt er ook meer duidelijkheid over de verpakkingen.

 

Wat betreft voorraadinformatie, het kan inderdaad gebeuren dat iets op is, ik ga sowieso even overleggen met de groothandel daarover (mogelijkheden om van tevoren te bestellen ed). Mocht er echt geen andere oplossing zijn, dan ga ik even naar de AH op de hoek en haal daar alsnog jouw belegen kaas :) Dat kost me natuurlijk wel wat extra, maar een tevreden klant levert meer op.

 

Groeten,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Leuk, weer een toekomstig miljonair erbij! ;D

 

Je plannen zijn heel ambitieus, en dat is mooi. Maar misschien is het handig om heel simpel te beginnen, en met 5-10 klanten een proefperiode te draaien (1-2 maanden, 4-8 zaterdagen). Dan kom je ongetwijfeld allerleid praktische ellende tegen, en weet je of het zowel voor jou, als voor de klanten voldoende oplevert. Zo ja: kun je altijd nog gaan investeren in bakfiets, website, GPS etc

 

Ander idee: huur enkele klasgenoten in, die elk 1 (delicatessen) winkel afgaan en daar per klant de in die winkel te halen producten kopen. Jij assembleert dat weer tot klantbestellingen, en je inkopers bezorgen die weer.

 

In ieder geval succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hallo Fred,

 

Proefperiode is een slim idee, vooral om met een beperkte groep klanten eens te kijken wat voor problemen ik tegenkom en ervaring op te doen. Dat ga ik zeker doen!

 

Wat betreft klasgenoten inhuren, de bedoeling is alles bij één leverancier te halen dus dat is niet nodig.

 

Bedankt iedereen voor alle reacties tot nu toe! Ik heb hier in een paar uur tijd weer allerlei belangrijke punten gevonden waar ik zelf nooit aan had gedacht!

 

Groeten,

 

hwjd

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is dat de meeste groothandels nauwelijks (lees: niet) goedkoper zijn dan de grote supermarkten qua voeding. Hoogstens voor grootverpakkingen maar dit is minder interessant voor particulieren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.