Vandaag werd ik met een 'spook' factuur geconfronteerd van notabene een klant van mij. Graag jullie advies hoe hier mee om te gaan.
De situatie is als volgt;
Betrokken klant heeft al ruim 2 jaar moeite om aan zijn financiele verplichtingen te voldoen, maar gezien de goede relatie hebben we toch steeds maar (kleine) dingen voor ze gedaan. De laatste 6 maanden is er echter helemaal geen sprake meer geweest van betaling en dus hebben we recent, in goed overleg met de klant, besloten afscheid van elkaar te nemen. Afspraak werd gemaakt om op korte termijn tot een regeling te komen voor de nog openstaande posten.
Jullie raden het al : daar kwam natuurlijk niets meer van terecht en de (inmiddels) ex-klant was op slag doofstom.
Reden voor mij om de zaak begin deze week uit handen te geven aan Atradius en die het verder maar uit te laten vechten.
Vanmorgen ontving ik (waarschijnlijk nadat de ex-klant een brief had ontvangen van het incassobureau) tot mijn verrassing een factuur van onze ex-klant voor een aantal volslagen uit de lucht gegrepen diensten en geleden schade door het staken van de samenwerking.
Ik zie nu natuurlijk de bui al helemaal hangen en verwacht dat de ex-klant nu tegen het incassobureau gaat zeggen dat ook zijn vordering nog open staat.
Graag jullie advies hoe hier verder mee om te gaan.
Alvast bedankt
[titel aangepast - mod]
Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dixon
Dixon
Beste mede HL-ers,
Vandaag werd ik met een 'spook' factuur geconfronteerd van notabene een klant van mij. Graag jullie advies hoe hier mee om te gaan.
De situatie is als volgt;
Betrokken klant heeft al ruim 2 jaar moeite om aan zijn financiele verplichtingen te voldoen, maar gezien de goede relatie hebben we toch steeds maar (kleine) dingen voor ze gedaan. De laatste 6 maanden is er echter helemaal geen sprake meer geweest van betaling en dus hebben we recent, in goed overleg met de klant, besloten afscheid van elkaar te nemen. Afspraak werd gemaakt om op korte termijn tot een regeling te komen voor de nog openstaande posten.
Jullie raden het al : daar kwam natuurlijk niets meer van terecht en de (inmiddels) ex-klant was op slag doofstom.
Reden voor mij om de zaak begin deze week uit handen te geven aan Atradius en die het verder maar uit te laten vechten.
Vanmorgen ontving ik (waarschijnlijk nadat de ex-klant een brief had ontvangen van het incassobureau) tot mijn verrassing een factuur van onze ex-klant voor een aantal volslagen uit de lucht gegrepen diensten en geleden schade door het staken van de samenwerking.
Ik zie nu natuurlijk de bui al helemaal hangen en verwacht dat de ex-klant nu tegen het incassobureau gaat zeggen dat ook zijn vordering nog open staat.
Graag jullie advies hoe hier verder mee om te gaan.
Alvast bedankt
[titel aangepast - mod]
Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16094-spookfactuur-nav-incasso/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag