• 0

Spookfactuur n.a.v. incasso

Beste mede HL-ers,

 

Vandaag werd ik met een 'spook' factuur geconfronteerd van notabene een klant van mij. Graag jullie advies hoe hier mee om te gaan.

 

De situatie is als volgt;

Betrokken klant heeft al ruim 2 jaar moeite om aan zijn financiele verplichtingen te voldoen, maar gezien de goede relatie hebben we toch steeds maar (kleine) dingen voor ze gedaan. De laatste 6 maanden is er echter helemaal geen sprake meer geweest van betaling en dus hebben we recent, in goed overleg met de klant, besloten afscheid van elkaar te nemen. Afspraak werd gemaakt om op korte termijn tot een regeling te komen voor de nog openstaande posten.

Jullie raden het al : daar kwam natuurlijk niets meer van terecht en de (inmiddels) ex-klant was op slag doofstom.

Reden voor mij om de zaak begin deze week uit handen te geven aan Atradius en die het verder maar uit te laten vechten.

 

Vanmorgen ontving ik (waarschijnlijk nadat de ex-klant een brief had ontvangen van het incassobureau) tot mijn verrassing een factuur van onze ex-klant voor een aantal volslagen uit de lucht gegrepen diensten en geleden schade door het staken van de samenwerking.

 

Ik zie nu natuurlijk de bui al helemaal hangen en verwacht dat de ex-klant nu tegen het incassobureau gaat zeggen dat ook zijn vordering nog open staat.

 

Graag jullie advies hoe hier verder mee om te gaan.

 

Alvast bedankt

 

[titel aangepast - mod]

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1

Helemaal mee eens. Keihard zakelijk zijn nu. De tijd van relatiebehoud is door de reactie van deze 'klant' definitief over.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Dank allen voor de info.

 

Zal er straks eens voor gaan zitten en morgen een aangetekend schrijven richting ex-klant sturen als recatie op de factuur.

En daarnaast misschien ook het incassobureau inseinen en vragen maar eens wat (extra) druk op de ketel te zetten. ;)

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
  • 0

Hihi, wat een domme actie van die klant van jouw. Wel adequaat reageren. Geen verhalen, geen uitleg, gewoon refereren aan de factuur en botweg afwijzen "daar en geen sprake kan zijn van schade".

 

Misschien even vragen of één van de bovenstaande reageerderss een blik op je brief kan werken. Als je er geen ervaring mee hebt vergeet je snel wat. of erger nog, je gaat te veel uitwijden en informatie geven die weer aanleiding kan geven tot gekissebis en uitstel van executie.

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het is natuurlijk erg laag bij de gronds wat er door zo'n klant wordt uitgevreten. Maar hij kan natuurlijk wel voor heel wat verwarring zorgen. En als het tot een rechtzaak komt, moet alles wel weerlegd en bewezen worden. Als de rechter daar geen zin in heeft wordt er een optel en aftreksommetje gemaakt en de zaak door 2 gedeeld en dan sta je daar met proceskosten e.d. erbij......

Link naar reactie
  • 0

@Nils

Dank voor de tip. Zat inderdaad al te verzinnen wat ik in de brief zou gaan zetten, maar een korte en heldere afwijzing is waarschijnlijk meer dan genoeg.

 

@P.J.

Ik hoop maar dat het niet tot welke procedure dan ook hoeft te komen, maar zal morgen voor de zekerheid ook nog even met Atradius (incassobureau) checken wat zij van e.e.a. vinden.

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
  • 0

@Nils

Dank voor de tip. Zat inderdaad al te verzinnen wat ik in de brief zou gaan zetten, maar een korte en heldere afwijzing is waarschijnlijk meer dan genoeg.

 

@P.J.

Ik hoop maar dat het niet tot welke procedure dan ook hoeft te komen, maar zal morgen voor de zekerheid ook nog even met Atradius (incassobureau) checken wat zij van e.e.a. vinden.

 

Niet alleen is een korte, heldere reactie meer dan genoeg; het kan je verzwakken als je in discussie gaat.

Zie het voor wat het is; een *spook*factuur...boe! ;-)

Link naar reactie
  • 1

Allemaal (nogmaals) dank voor de tips.

 

Heb het inderdaad gelaten bij een (aangetekende) brief met simpele afwijzing van de faktuur.

 

De medewerker van het incassobureau kon (gelukkig) ook lachen om het hele verhaal en zag er vooralsnog geen problemen in.

 

Tnx.

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.