• 0

Netwerkpakket voor (startende) ondernemers

Dames en heren,

 

Al een aantal maanden ben ik bezig met het uitwerken van mijn bedrijfsconcept.

 

Ik wil mezelf inzetten voor startende ondernemers. De belangrijkste dienst die ik daarbij verleen is het aanbieden van een eerste netwerkpakket, daarbij kun je denken aan een administratiekantoor, een drukkerij, bedrijfskleding etc. etc.

 

In eerste instantie wil ik werken met een vast tarief dat de 'leveranciers' betalen per keer dat ze door mij vermeld en gepresenteerd zijn bij de startende ondernemers.

Nu geven verschillende ondernemers aan liever te willen werken op basis van provisie.

De 'leveranciers' bedenken bovendien allemaal een aantrekkelijke actie in de vorm van een korting, extra service, dienst e.d. om de starter tegemoet te komen.

 

Welke vorm van vergoeding ik ook hanteer. Ik zal hoe dan ook moeten zorgen dat de bedrijven wel reactie krijgen op de vermeldingen in het netwerkpakket.

 

In eerste instantie had ik de bedacht het netwerkpakket gratis aan te bieden aan de startende ondernemers. Wellicht gaan de starters serieuzer in op de bedrijven wanneer ik vooraf een kleine vergoeding vraag in combinatie met een 'Starters abonnement' waarbij zij van een aantal extra services gebruik kunnen maken?

 

Hier loop ik echter een beetje vast... ik weet namelijk dat de meeste startende ondernemers nou eenmaal niet met geld gooien en ze door de vergoeding juist van het netwerkpakket af kunnen zien.

Misschien een idee om te garanderen dat ze het bedrag terug kunnen krijgen wanneer zij dit niet uit de aanbiedingen van de leveranciers terug hebben kunnen verdienen?

Ik zie even door de vele kleine boompjes het bos niet meer!

 

Misschien is er hier iemand die me weer een duwtje in de rug kan geven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe komt het uiteindelijke pakket tot stand? Ga je gewoon iedereen die betaald er in stoppen? Selecteer je op kwaliteit? Of selecteer jij goede bedrijven en vraag je die daarna om een bijdrage?

 

Transparantie over de wijze waarop het is samengesteld, kwaliteitscontrole, testemonials, etc. lijken mij zaken die kunnen bijdragen aan de mate waarin het serieus wordt genomen en niet als reclame uiting gezien wordt. Geld laten betalen kan een middel hier in zijn, maar dan moet het dat ook wel echt waard zijn natuurlijk. Richt je liever op hoe het echt waardevol wordt voor een starter, dan op de aanbod kant, anders loop je denk ik toch snel het risico om ongeloofwaardig te zijn als echt (onmisbaar) starterspakket.

 

Wat echt waardevol zou zijn en in een echt netwerk niet kan ontbreken is natuurlijk de kant van het netwerk waar geld vandaan komt, ipv dat je er geld naar toe moet brengen. Maar hoe je dat moet realiseren zonder spam te faciliteren.... geen idee...

Link naar reactie
  • 0

Hoe komt het uiteindelijke pakket tot stand? Ga je gewoon iedereen die betaald er in stoppen? Selecteer je op kwaliteit? Of selecteer jij goede bedrijven en vraag je die daarna om een bijdrage?

 

Ik selecteer in principe zelf de bedrijven; ik ga op zoek naar bedrijven die regionaal aantrekkelijk zijn, kwalitatief goed, klantgericht willen werken en niet beroerd zijn een starter op weg te helpen.

 

Daarna bekijk ik per aangemelde startende ondernemer welke bedrijven uit mijn netwerk interessant zijn voor de start en deze worden opgenomen in het netwerkpakket.

Link naar reactie
  • 0

Betalen voor een bedrijfsverzamelgidsje ? Dacht het niet.

Google, Yahoo, Gouden Gids, telefoongids, enz. allemaal gratis.

 

Klopt, dat is mijn angst ook.

 

Wanneer ik het gratis houd voor de starters profiteren zij kostenloos van een mooi inkoopvoordeel. Bedrijven bieden via mij starterskortingen aan, extra services etc., die ze via google niet kunnen krijgen.

 

Toch moet ik een stokje achter de deur ontwikkelen waardoor de bedrijven, na mijn overweldigende presentatie ;D, serieus bekeken worden door de startende ondernemers.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het niet zo gek. Ik kan me voorstellen dat je als jonge startende ondernemer geen tijd wil besteden aan het zoeken van een bona fide betaalbare boekhouder, bijvoorbeeld, of een drukker voor je visitekaartjes. Maar hoe je geld kan verdienen aan zoiets, startende ondernemers zijn wel erg op de penning. Geld zou je inderdaad moeten verdienen aan de kant van de aanbieders, via provisies en zo.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Wanneer ik het gratis houd voor de starters profiteren zij kostenloos van een mooi inkoopvoordeel. Bedrijven bieden via mij starterskortingen aan, extra services etc., die ze via google niet kunnen krijgen.

 

 

 

Misschien kun je iets met een soort chequeboekje zoals bewoners van een nieuw huis of als ze in een nieuwe gemeente gaan wonen krijgen.

Laat de bedrijven dan een klein bedrag per uitgedeeld chequeboekje betalen.

Link naar reactie
  • 0

 

Wanneer ik het gratis houd voor de starters profiteren zij kostenloos van een mooi inkoopvoordeel. Bedrijven bieden via mij starterskortingen aan, extra services etc., die ze via google niet kunnen krijgen.

 

 

 

Misschien kun je iets met een soort chequeboekje zoals bewoners van een nieuw huis of als ze in een nieuwe gemeente gaan wonen krijgen.

Laat de bedrijven dan een klein bedrag per uitgedeeld chequeboekje betalen.

 

Ik wilde het in de vorm van een map doen... eerste gedeelte algemene startersinformatie, 2de gedeelte speciaal samengesteld netwerkpakket... Mooi geplastificeerd e.d.

Link naar reactie
  • 0

Het ziet er leuk uit. Net als een soort verzekeringsagent. En de bedrijven die jij kunt aanbieden moeten zich dan allemaal aan jou aanbieden? Op deze manier ben je dus niet kostprijsverlagend bezig voor jouw klanten. Als je er een formule voor kunt vinden dat je voor de starters wel kostprijsverlagend werkt, dan ben jij de spekkoper!

Link naar reactie
  • 0

Het ziet er leuk uit. Net als een soort verzekeringsagent. En de bedrijven die jij kunt aanbieden moeten zich dan allemaal aan jou aanbieden? Op deze manier ben je dus niet kostprijsverlagend bezig voor jouw klanten. Als je er een formule voor kunt vinden dat je voor de starters wel kostprijsverlagend werkt, dan ben jij de spekkoper!

 

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld bij het bovenstaande.

 

Wanneer de startende ondernemers het netwerk kostenloos aangeboden krijgen met unieke starterskortingen en -acties, dan ben ik toch juist wél kostenbesparend bezig voor de startende ondernemers?

 

De leveranciers van deze facilitaire diensten betalen mij voor de aanbevelingen.

 

Misschien dat ik je bovenstaande bericht verkeerd geinterpreteerd heb en is dit niet hetgene dat je bedoeld!

Link naar reactie
  • 0

Als je dat lukt biedt je een goede en eerlijke dienst aan.

 

In principe is er voldoende animo voor de leveranciers om door mij aanbevolen te worden. Nu wil ik wel alles op alles zetten voor deze bedrijven dat hier ook daadwerkelijk orders uit voort komen... Iemand enig idee hoe ik deze kans kan vergroten?

Link naar reactie
  • 0

Hoe denk je ervan te kunnen leven? Hoelang gaan die verzekeraars, administrateurs en banken aan jou betalen?

 

In eerste instantie wilde ik werken met een vast tarief dat de leveranciers aan mij betalen per keer dat ze door mij aanbevolen en gepresenteerd worden. Een eenmalig bedrag dus. Hierbij moet wel gemeld worden dat ze alleen aanbevolen worden bij bedrijven waar zij ook daadwerkelijk van betekenis kunnen zijn.

 

Een ondernemer welke een webshop op gaat zetten, heeft waarschijnlijk geen baat bij bedrijfskleding! Daar houdt ik dan ook wel oprecht rekening mee!

 

Voor een aantal bedrijven blijkt het interessanter te zijn om te werken op basis van commissie. Ik wil dit bewust niet bij iedere leverancier doen, aangezien ik dan wel kan fluiten naar een gestructureerd inkomen!

Hoe de commissie precies ingekleed gaat worden is voor mij nog even een raadsel!

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk ga jij dus fungeren als een handelsagent/vertegenwoordiger, toch?

 

Waarom zouden bedrijven jou betalen om zich te laten presenteren? Zij moeten immers ook al een korting geven aan de starter. Margetechnisch is het dus een vrij kostbare vorm van promotie voor de deelnemende bedrijven.

 

Zit in ieder pakket maar één boekhouder of ondervinden zij ook nog concurrentie van branchegenoten?

 

Link naar reactie
  • 0

Een soort Hypotheker voor starters dus.

 

www.gemakkelijkstarten.nl (is nog vrij)

 

Best een goed concept van te maken lijkt me. Administratiekantoor geeft jouw provisie en de starter een voordelig tarrief voor één of 2 jaar. Net als met een hypotheek ga je niet meer weg als de dienstverlening bevalt.

Ook met verzekeren moet wat te doen zijn en zelfs een bank. Eigenlijk alle diensten die je langjarig aangaat.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk ga jij dus fungeren als een handelsagent/vertegenwoordiger, toch?

 

Waarom zouden bedrijven jou betalen om zich te laten presenteren? Zij moeten immers ook al een korting geven aan de starter. Margetechnisch is het dus een vrij kostbare vorm van promotie voor de deelnemende bedrijven.

De bedrijven delen de kosten aangezien ik meerdere bedrijven in een presentatie aanbeveel. Naast dat ik de boekhouder aanbeveel, beveel ik ook de drukkerij aan bijvoorbeeld. Zo zal een pakket gemiddeld 10 - 15 bevatten. De kosten per aanbeveling liggen rond de 12,50!

 

Zit in ieder pakket maar één boekhouder of ondervinden zij ook nog concurrentie van branchegenoten?

 

De bedrijven krijgen in ieder pakket een unieke concurrentiepostie gegarandeerd! Dus één boekhouder, één drukkerij etc. etc.

 

Link naar reactie
  • 0

Was ook precies de associatie die bij mij op kwam: de Hypotheker. Maar juist bij die hypotheek en verzekeringsadviseurs staan die constructies met provisies nog wel eens ter discussie in verband met eventuele partijdigheid.

Wat mij betreft is het ook zeker interessant, maar het lijkt me niet eenvoudig om een goede middenweg te vinden tussen onpartijdigheid en het verkrijgen van de provisies. Dat zal vooral af hangen van het vertrouwen wat jij weet te wekken. Het geven van goede algemene startersinformatie in de map lijkt mij daarin inderdaad een goede stap.

Link naar reactie
  • 0

Was ook precies de associatie die bij mij op kwam: de Hypotheker. Maar juist bij die hypotheek en verzekeringsadviseurs staan die constructies met provisies nog wel eens ter discussie in verband met eventuele partijdigheid.

Wat mij betreft is het ook zeker interessant, maar het lijkt me niet eenvoudig om een goede middenweg te vinden tussen onpartijdigheid en het verkrijgen van de provisies. Dat zal vooral af hangen van het vertrouwen wat jij weet te wekken. Het geven van goede algemene startersinformatie in de map lijkt mij daarin inderdaad een goede stap.

 

Naast de algemene startersinformatie wil ik ook een gedeelte advisering en begeleiding op me nemen, uiteraard wél tegen betaling. Dat om het hele concept meer persoonlijkheid te geven.

Link naar reactie
  • 0

Naast de algemene startersinformatie wil ik ook een gedeelte advisering en begeleiding op me nemen, uiteraard wél tegen betaling. Dat om het hele concept meer persoonlijkheid te geven.

 

Goh waar heb ik dat eerder gehoort.

Hoogste drempels voor starters

 

Het lijkt me dat het dan ook wel een beetje vaag wordt voor een starter wat hij nu precies van jou kan verwachten. Je beveelt bedrijven aan, en daarnaast wil je starters betaald gaan adviseren.

 

Wat is nu precies hetgeen jij aan wilt bieden en waarom denk je dat starters daar geld voor over hebben.

Link naar reactie
  • 0

Naast de algemene startersinformatie wil ik ook een gedeelte advisering en begeleiding op me nemen, uiteraard wél tegen betaling. Dat om het hele concept meer persoonlijkheid te geven.

 

Goh waar heb ik dat eerder gehoort.

Hoogste drempels voor starters

 

Het lijkt me dat het dan ook wel een beetje vaag wordt voor een starter wat hij nu precies van jou kan verwachten. Je beveelt bedrijven aan, en daarnaast wil je starters betaald gaan adviseren.

 

Wat is nu precies hetgeen jij aan wilt bieden en waarom denk je dat starters daar geld voor over hebben.

 

Je hebt inderdaad gelijk met wat je zegt hierboven:

 

Hetgeen dat ik aan wil bieden is een (facilitair) netwerk voor de startende ondernemer!

 

Deze wordt persoonlijk op de op te starten onderneming afgestemd en door mij gepresenteerd bij de starter.

 

Ik dácht dat het interessant zou zijn om vanuit dit gesprek eventueel te bekijken of ik meer kan betekenen voor de startende ondernemer en dit in overleg met de starter betaald plaats te laten vinden. Bijv. hulp bij het schrijven van het ondernemersplan, het overnemen van organisatorische taken etc.

 

Maar je denkt dat dat laatste niet interessant gaat zijn? Of verwarring schept voor de starter?

Link naar reactie
  • 0

Hou er rekening mee dat starters eigenwijs zijn en vooral weinig geld hebben. ze zullen dus niet zo gauw werk uitbesteden.

 

Kijk ook eens goed naar wat jouw concurrentie aanbiedt, in welke vorm en tegen welke voorwaarden.

 

Probeer je aanbod zo te maken dat er laagdrempelige diensten/producten inzitten.

 

Overigens heb ik nog niets gelezen (of met mijn neus gekeken) hoe jij die startersmarkt gaat benaderen en veroveren. Kan je daar wat meer over vertellen?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hou er rekening mee dat starters eigenwijs zijn en vooral weinig geld hebben. ze zullen dus niet zo gauw werk uitbesteden.

 

Kijk ook eens goed naar wat jouw concurrentie aanbiedt, in welke vorm en tegen welke voorwaarden.

 

Probeer je aanbod zo te maken dat er laagdrempelige diensten/producten inzitten.

 

Overigens heb ik nog niets gelezen (of met mijn neus gekeken) hoe jij die startersmarkt gaat benaderen en veroveren. Kan je daar wat meer over vertellen?

 

Klopt, daar heb ik nog niets over vermeld.

 

Ik wil naast adverteren in regionale bladen zoveel mogelijk startersplaatsen zien te bereiken. Wellicht dat er enige samenwerking kan plaats vinden met de seminars binnen de kamer van koophandel, startersbijeenkomsten, ondernemersopleidingen ec. etc.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.