Kick Off Bedrijfsgezondheidsprogramma voor ZZP-ers

Aanbevolen berichten

==>

Op maandag 1 september 2008 zal officieel de aftrap worden gegegeven van het Bedrijfsgezondheidsprogramma speciaal voor Zelfstandigen Zonder Personeel. Op deze bij eenkomst zal een speciale gast het programma officieel openen. Daarnaast krijgen de ondernemers de kans om te beleven wat het programma bied met de eerste spoedworkshop Ik en mijn netwerkborrel,...

==>

 

Haal even de taal- en stijlfouten uit deze tekst !

Het staat zo slordig

Link naar reactie

Ik wou even melden dat er nog genoeg plaatsen zijn om jezelf aan te melden. Tevens is bekend geworden intussentijd (al aangepast in het agendapunt) dat oud-voetballer Martin Drent, vooral bekend uit het noorden de opening zal doen. Hij is onderandere professioneel voetballer geweest bij de clubs FC Groningen en BV Veendam en tegenwoordig is hij Commercieel directeur bij BV Veendam.

 

Inmiddels is dan ook het persbericht al uitgegaan over het nieuwe programma en is o.a. gepubliceerd bij ZZP Nederland en daardoor via RSS verspreid op verschillende sites...

 

Verder het programma inhoudelijk:

Tijd: Onderdeel:

14.00 uur Inloop

14.30 uur Workshop Ik en mijn netwerkborrel

15.15 uur Introductie Bedrijfsgezondheidsprogramma voor ZZP-ers

15.30 uur Bedrijfspresentaties

- Lekker In Je Vel-kaart door Henriëtte Davelaar

- ElleMass door Ellen Bosscher

15.45 uur Officiële opening door Martin Drent

16.00 uur Gezonde netwerkborrel

17.00 uur Afsluiting

 

Link naar reactie

Toen ik dit net las kon ik maar aan 1 persoon denken ;D ... dus ik plaats het maar even hier.

 

"Bedrijven hebben genoeg van hun te dikke werknemers, die gemiddeld veertien dagen per jaar meer verzuimen dan degenen die niet te zwaar zijn. Volgens onderzoeksinstituut TNO zorgen steeds meer bedrijven dan ook voor meer lichaamsbeweging, bijvoorbeeld door lunchwandelen te promoten of fitness aan te bieden."

 

Meer lezen? Hier staat het hele verhaal:

http://www.zibb.nl/10236434/Personeelszaken/Personeelszaken-nieuws/Personeelszaken-nieuwsbericht/Bedrijven-zijn-te-dikke-werknemers-zat.htm

 

Je acties moeten nog wel wat verfijnder Romano, maar je richting schijnt goed te zijn. (wellicht slim om het rapport van TNO in je handen te krijgen en te kijken wat jij er in je marktbenadering van kunt gebruiken?)

 

Succes!

 

Ard

 

 

 

Link naar reactie

Ik las het ook al in de pers inderdaad... Ik moet het nog even inscannen en dan maar publiceren in de mediatheek van mijn site dacht ik zo... Want ik kan daar zeer goed op inspringen, gezien het voor een bedrijf slechts 25 euro per maand, per "dikke" werknemer kost om het te laten begeleiden...

 

Daarnaast kan ik heel voorzichtig vertellen dat einde deze maand een afspraak is gemaakt met verzekeraar AEGON om te kijken of ZZP-ers korting kunnen krijgen op hen premie als ze bij mij een gezondheidsprogramma afnemen... Maar dat noem ik nog even heel voorzichtig...

Link naar reactie
Daarnaast kan ik heel voorzichtig vertellen dat einde deze maand een afspraak is gemaakt met verzekeraar AEGON om te kijken of ZZP-ers korting kunnen krijgen op hen premie als ze bij mij een gezondheidsprogramma afnemen... Maar dat noem ik nog even heel voorzichtig...

 

Goed zo Romano! Erg goed om te horen dat je dit advies van harte hebt genomen (of er wellicht al eerder mee bezig was, hoor ik volgende week wel live van je).

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Interessant toch al die artikelen over en programma's voor te dikke mensen.

 

Is er wel eens een onderzoek gedaan naar te dunne mensen op de werkvloer? Die enorm veel moeite hebben met aankomen? Energieloos door ondergewicht en dus niet meer productief? Of juist over-productief zijn en daardoor afvallen? Of is dit dan weer een niche market waar niet zoveel geld aan te verdienen valt ;)

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Interessant toch al die artikelen over en programma's voor te dikke mensen.

 

Is er wel eens een onderzoek gedaan naar te dunne mensen op de werkvloer? Die enorm veel moeite hebben met aankomen? Energieloos door ondergewicht en dus niet meer productief? Of juist over-productief zijn en daardoor afvallen? Of is dit dan weer een niche market waar niet zoveel geld aan te verdienen valt ;)

 

Zover ik weet zijn er geen onderzoeken bij mij bekend naar energieloosheid bij ondergewicht. Echter kan ik me dit wel goed voorstellen gezien iemand met ondergewicht een onjuiste verdeling heeft tussen de stoffen in het lichaam; denk aan eiwit- en vetverhoudingen. Ik denk dat er in zekere zin aan te verdienen is; alleen is het minder snel zichtbaar dat iemand echt ondergewicht heeft, althans: er word niet op gelet door de massa.

 

Met het bedrijfsgezondheidsprogramma richt ik me dan ook niet alléén op mensen met overgewicht, maar probeer ik juist de gehele doelgroep te betrekken, want ik werk preventief op overgewicht, preventief op ondergewicht, preventief op hart- en vaatziekten (die óók door ondergewicht veroorzaakt kunnen worden). Echter is de grootste groep waar je "aan kunt verdienen" om maar in commerciële taal te blijven, mensen met overgewicht én mensen die overgewicht willen voorkomen...

Link naar reactie

Nog een aanvullend kansenartikeltje:

 

slechts 17% MKB'ers stimuleert een gezonde levensstijl

 

succes

 

frans

Dank, het gaat echter om hetzelfde persbericht als eerder is verschenen vanuit Fortis ASR...

 

Ook heb ik bij TNO navraag gedaan over het rapport, maar deze is er niet, het waren slechts constateringen en er was niet echt een rapport over verschenen, helaas. Ik heb binnenkort echter wel een afspraak gemaakt met de persoon die dit gepubliceerd heeft.

Link naar reactie

Daarnaast kan ik heel voorzichtig vertellen dat einde deze maand een afspraak is gemaakt met verzekeraar AEGON om te kijken of ZZP-ers korting kunnen krijgen op hen premie als ze bij mij een gezondheidsprogramma afnemen... Maar dat noem ik nog even heel voorzichtig...

 

Goed zo Romano! Erg goed om te horen dat je dit advies van harte hebt genomen (of er wellicht al eerder mee bezig was, hoor ik volgende week wel live van je).

 

Inmiddels heb ik ook van CZ vandaag een e-mail gekregen om een vragenlijst voor hen in te vullen, dus ook vanuit de verzekeraars zijn er wel degelijk interesses voor dit programma.

Link naar reactie

Hai Romano,

 

Goed om te zien dat mensen zo enthousiast zijn over je bedrijf.

 

Om maar weer in de spelregel-modus te komen: dit onderwerp is bedoeld om te praten over een evenement wat je organiseert. Ik zie het nu snel verworden tot een soort dagboek over je bedrijf, respectievelijk de sucessen die je hierbij boekt.

 

Dat is een andere invulling, die we nu niet aanbieden via dit forum. Daarom verzoek ik je om het hier beperkt te houden tot je evenement.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.