Persoonlijk vind ik dit zeer innovatief en dit dus hopelijk het juiste board om dit nieuws te plaatsen
Hoe kan het dat medicijnen wereldwijd nog altijd niet goed worden gedistribueerd, terwijl een flesje cola op iedere straathoek te krijgen is, dacht de Britse ontwikkelingswerker Simon Berry. Dat bracht hem op een idee: een middel tegen uitdroging (ORS) verspreiden via het distributiekanaal van Coca Cola. Bij diarree en braken is de kans op uitdroging groot, terwijl in ontwikkelingslanden vaak geen rehydratatiemiddel verkrijgbaar is.
In eerste instantie kreeg Berry weinig gehoor bij de cola-gigant. Totdat hij de macht van het sociale netwerk slim benutte. De ontwikkelingswerker maakte een Facebook-profiel aan waar binnen de kortste keren duizenden mensen lid van werden. Met effect. Coca Cola nodigde Berry uit op het hoofdkantoor en gaat serieus met het idee aan de slag. Deze week werd de campagne Cola Life officieel gelanceerd met een website.
De zakjes ORS kunnen – samen met een gebruiksaanwijzing – in de grootverpakkingen cola worden gestopt. Deze gaan de hele wereld over. Coca Cola heeft niet de hele distributieketen in handen en zoekt daarom de hulp van NGO's. De internationale ontwikkelingsorganisatie WaterAid is geen grote voorstander van het behandelen van diarree met ORS omdat het een korte-termijn oplossing is. WaterAid geeft liever voorlichting over hygiëne en steekt geld in het aanleggen van watervoorzieningen. De aanhangers van Berry zijn echter onverminderd enthousiast. De Facebook-groep kent inmiddels ruim 4000 leden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Kim1
Kim1
Persoonlijk vind ik dit zeer innovatief en dit dus hopelijk het juiste board om dit nieuws te plaatsen
Hoe kan het dat medicijnen wereldwijd nog altijd niet goed worden gedistribueerd, terwijl een flesje cola op iedere straathoek te krijgen is, dacht de Britse ontwikkelingswerker Simon Berry. Dat bracht hem op een idee: een middel tegen uitdroging (ORS) verspreiden via het distributiekanaal van Coca Cola. Bij diarree en braken is de kans op uitdroging groot, terwijl in ontwikkelingslanden vaak geen rehydratatiemiddel verkrijgbaar is.
In eerste instantie kreeg Berry weinig gehoor bij de cola-gigant. Totdat hij de macht van het sociale netwerk slim benutte. De ontwikkelingswerker maakte een Facebook-profiel aan waar binnen de kortste keren duizenden mensen lid van werden. Met effect. Coca Cola nodigde Berry uit op het hoofdkantoor en gaat serieus met het idee aan de slag. Deze week werd de campagne Cola Life officieel gelanceerd met een website.
De zakjes ORS kunnen – samen met een gebruiksaanwijzing – in de grootverpakkingen cola worden gestopt. Deze gaan de hele wereld over. Coca Cola heeft niet de hele distributieketen in handen en zoekt daarom de hulp van NGO's. De internationale ontwikkelingsorganisatie WaterAid is geen grote voorstander van het behandelen van diarree met ORS omdat het een korte-termijn oplossing is. WaterAid geeft liever voorlichting over hygiëne en steekt geld in het aanleggen van watervoorzieningen. De aanhangers van Berry zijn echter onverminderd enthousiast. De Facebook-groep kent inmiddels ruim 4000 leden.
bron EN lees meer op: http://llink.nl/nieuws/nieuwsbericht.php?bericht=3682 en http://www.colalife.org/
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/16737-flesje-cola-redt-levens/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
56 antwoorden op deze vraag