• 0

Goede boeken tips voor de beginnende ondernemer?

Beste mensen,

 

Om zo even met de deur in huis te vallen. Welke boekentips hebben jullie voor de beginnende ondernemer?

Ben eigenlijk vooral opzoek naar informatie over het wel en wee over investeerders, startkapitaal, en de overige zaken (zoals personeel in dienst nemen, freelancers, etc) wat je absoluut moet weten als je een beginnend bedrijf begint.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien weinig informatief, maar wel leerzaam hoe andere ondernemers zijn begonnen: biografie van bekende ondernemers.

 

Bijvoorbeeld de oprichting van IKEA. Hier zie je hoe klein zulke bedrijven zijn begonnen. Door telkens goed op de kosten te letten, met een logisch verstand denken, zijn zulke bedrijven groot geworden.

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie
  • 1

Tja... gaandeweg je vraag breid je je onderwerpkeuze nogal uit.

Volgens mij is er voor ieder onderwerp dat je noemt wel een boek beschikbaar, of een website (dat maakt qua inhoud vaak weinig verschil). De meeste zijn hier al genoemd, maar als je een specifiek onderwerp zoekt: waarom niet even Googelen (ik bedoel: zoeken via een willekeurige zoekmachine)?

 

Ik heb zelf wat boeken op een rij gezet op mijn eigen site, maar ik zal niet linken, want ik verdien er een percentage op als je klikt en koopt.... ;D

 

Daarom even op deze manier:

 

The Long Tail - over kansen voor internetondernemers met een winkel

De Geboorte van een Onderneming - voor starters (in het algemeen)

De Ondernemende Ondernemer - voor iedere ondernemer die zichzelf wil leren kennen

Van Zolderkamer tot Miljoenenbusiness - niet nuttig, wel om inspiratie op te doen

In 7 stappen naar klantgerichtheid - als je je verkoopkwaliteiten wil aanscherpen

Guerrellia Marketing - promotie-acties op een opvallende en kostenbewuste manier

Calimero Marketing - hét startersboek voor kleine ondernemers die hun promotie serieus nemen

Klaar voor de Start- kapitaal aantrekken, personeel aannemen voor kleine of startende ondernemers

 

En verder vooral iedere biografie van ondernemers! Niet altijd nuttig of direct bruikbaar, maar wel altijd inspirerend.

 

 

 

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.