• 0

BV of andere oplossing

Hallo Allemaal,

 

Wie kan mij adviseren met het volgende.

 

Ik ben 49 jaar en doordat ik 11 jaar geleden ziek ben geworden, ontvang ik nu een uitkering.

 

Nu heb ik vanaf 2004 een eigen it bedrijfje opgestart, wat gelukkig steeds beter gaat lopen.

Probleem is nu dat ik dit jaar zeer waarschijnlijk te veel omzet ( winst ) gemaakt heb en ik daardoor de uitkering die ik ontvang weer terug zal moeten gaan betalen. Wat dan inhoud dat ik het hele jaar voor niets heb staan werken.

 

punt is dat doordat ik destijds ziek ben geworden, dat financieel zo veel geld heeft gekost dat ik die uitkering nog niet kan missen, omdat we nog steeds de schulden die toen ontstaan zijn aan het afbetalen zijn.

 

nu is mijn vraag, is het mogelijk om mijn bedrijf in een bv of andere constructie om te zetten, waarbij ik dan wel de eigenaar ben maar geen/ weinig inkomen ontvang uit de bv?

 

Wie kan mij daarin adviseren.

 

alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 1

...

Probleem is nu dat ik dit jaar zeer waarschijnlijk te veel omzet ( winst ) gemaakt heb en ik daardoor de uitkering die ik ontvang weer terug zal moeten gaan betalen. Wat dan inhoud dat ik het hele jaar voor niets heb staan werken.

...

 

 

Je hebt niet voor niets gewerkt, je hebt gewerkt voor je geld. Net als veel andere mensen.

 

Er is maar een goede oplossing: ga nog meer omzet en winst maken, zodat je financieel weer helemaal zelfstandig bent. Klinkt misschien wat flauw, maar uiteindelijk is dit het beste.

 

Succes!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Er zit een dunne lijn tussen optimalisatie en uitkeringsfraude. Met behulp van een goede boekhouder/fiscalist kun je mogelijk je resultaat door middel van kosten, voorzieningen, reserveringen en/of aftrekposten omlaag krijgen, zonder in allerlei constructies te stappen. Dat laatste is trouwens nog lastig ook: het is al half november. De meeste winst voor dit jaar zul je toch al wel binnenhebben?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0
Probleem is nu dat ik dit jaar zeer waarschijnlijk te veel omzet ( winst ) gemaakt heb en ik daardoor de uitkering die ik ontvang weer terug zal moeten gaan betalen. Wat dan inhoud dat ik het hele jaar voor niets heb staan werken.

 

Wat is dat toch met die gedachtegang? Ik kan het niet nalaten hierop ook nog even te reageren. Het is hetzelfde met mensen die parttime kunnen werken maar dat niet doen omdat hun uitkering dan naar rato van uren wordt gekort. Dan heb je het toch niet goed begrepen? Het is een vangnet!

 

Overigens vraag ik me af of er geen afspraken zijn geweest met de uitkeringsinstantie over het opstarten van het eigen bedrijf. Daar zijn ongetwijfeld ook regelingen voor die je kunt benutten, want het is alleen maar prijzenswaardig dat je bent gaan ondernemen om je eigen geld te verdienen!

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij kun je dan beter eens met de uitkerende instanties gaan praten, je werkt niet voor niets als je je eigen inkomen vergaart.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als je niets beters heb reageer dan niet, ik vraag om advies niet om dom gezwam!!

 

 

Ik wil je wel een dikke rekening sturen ... probleem opgelost ;D

 

(Moet wel worden betaald natuurlijk!)

 

 

Topic gaat op slot. Je vraagt letterlijk om een manier om onder terugbetaling van de uitkering uit te komen. Kees maakt daar duidelijk een grap over en dat valt jou verkeerd? Die had je immers wel kunnen verwachten. Een beetje incasseren als je een dergelijke vraag stelt, hoort er wel bij. De ;D staat er niet voor niets bij in Kees' reactie.

 

Het is in NL heel simpel: heb je geen inkomen en recht op een sociale voorziening? Akkoord!

 

Heb je een sociale voorziening en geniet je eigen inkomen waardoor de sociale voorziening ten onrechte genoten wordt: terugbetalen. Ook akkoord.

 

Eigenlijk vraag je aan ons belastingbetalers of wij manieren weten waarop jij (indirect en voor rekening van ons, al zijn het centen per persoon) jouw onterecht genoten uitkering in stand kan houden.

 

Niet echt een topic voor HL, nu dit een project is van het Ministerie van Economische Zaken.

 

Salut

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.