• 0

Dropshipping & Affiliatie Marketing

Beste lezers,

 

Graag zou ik (als startende ondernemer) meer willen weten over Dropshipping en Affiliatie Marketing.

 

(Note: Dropshipping is een proces waarbij u producten verkoopt voor de dropshipper, zonder dat u zelf een voorraad heeft. U verkoopt de producten voor een door u vastgestelde prijs. Affiliatie Marketing; http://nl.wikipedia.org/wiki/Affiliate_marketing)

 

Weet iemand betrouwbare kanalen om met dropshippers in contact te komen? (geen www.pixmania-pro.nl, Ebay of www.dropship.nl).

Ik zoek met name in de branche van woonaccessoires, design en kunst.

 

Voor wat betreft Affiliatie Marketing ben ik benieuwd waar ik nuttige informatie kan vinden en of het zinvol is om mee te werken als starter?

 

Alle tips, (opbouwende) kritieken en adviezen zijn welkom!

Alvast bedankt.

 

Groet,

Jacqueline

 

 

#affiliatemarketing

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hai Jacqueline,

 

Het zou de kwaliteit van antwoord ten goede komen als je aangaf wat je zelf al gevonden hebt via logische kanalen als Google en Marketingfacts of Frankwatching of Frankly. Misschien wordt je vraag dan ook wat concreter. Daarnaast denk ik dat binnen HL zelf ook diverse vragen zijn geweest over Affiliate marketing, heb je daar wat aan gehad?

 

Ter motivatie : ik wil zelf hier ook graag eens Affiliate Marketing helemaal van onder tot boven uitdiepen. Te lang wordt hier mysterieus en/of onduidelijk over gedaan. Ik wil je dus graag helpen.

 

Ik lees graag verder,

Link naar reactie
  • 0

De afgelopen jaren heb ik behoorlijk wat over Affiliate marketing voorbij zien komen. Het is me zeer duidelijk geworden dat Affiliate marketing vooral interessant is voor mensen met enorme netwerken of mailinglijsten (als affiliate) en voor mensen die een interessant product of dienst hebben, maar geen netwerk of mailinglijst. Die laatste mensen zijn natuurlijk vaak diegene die er het meest aan verdienen. Hun affliates doen ook het werk en ze betalen hun affiliates als het hen iets (meer) oplevert.

 

Ik hoop dat er een aantal meer specifieke vragen komen in dit topic en hopelijk kan ik een bijdrage leveren bij het beantwoorden van die vragen.

Link naar reactie
  • 0

Beste Ewout,

 

Alvast bedankt voor je reactie!

Voor wat betreft informatie over Dropshipping; ik ben nog geen Nederlandse site tegengekomen waar je andere producten behalve elektronica e.d. kan inkopen.

In de Affiliatie Marketing heb ik me nog niet heel erg in verdiept. Dat was mijn volgende plan ;-)

Enne, Google is my friend ;-) Alleen soms jammer dat iedereen die interesse heeft in soortgelijke informatie dit meestal zelf weer opnieuw moet uitzoeken. Naar mijn idee bestaat er geen 'bundel' met nuttige informatie en tips over termen zoals deze en dergelijke tips die handig en noodzakelijk zijn voor de start van een goedlopend bedrijf.

 

Ik sta open voor allerlei commentaar! :)

 

Groet,

Jacqueline

 

Link naar reactie
  • 0
  • 0

Hallo Jacqueline,

 

Ik heb een website gemaakt met veel informatie over affiliate marketing. Wel vooral vanuit het perspectief van affliates, maar het geeft wel inzicht de werking ervan. Ik mag de link hier denk ik niet posten, maar als je belangstelling hebt stuur me dan maar even een pm.

 

Succes,

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt alvast voor de nuttige reacties en links!

Ik ga me er eens even in verdiepen en bekijken of het iets (ter aanvulling) kan zijn voor mijn website.

Sowiezo heb ik alvast wat leesvoer op de site van kletskous.com. Ook dank daarvoor! Catharina; Affiliatie Marketing links zijn ook welkom via mijn email adres...

Verder heb ik zelf ook veel aan de informatie van Karel Geenen. Praktisch en stap voor stap.

I'll be back! ;)

 

Gegroet!

Link naar reactie
  • 0

Hai Cath,

 

Blij dat je nadenkt over potentiele spam. Maar geen zorgen : als je site inderdaad goede informatie geeft, die voor ondernemers van belang is : laat dan maar doorkomen hoor ! Als je nog twijfelt: pm mij dan even.

 

Okay, ik heb de link gekregen van Cath, ik zet het hieronder. Hij heeft een behoorlijk fijne spam naam, maar volgens mij is de content erop wel degelijk goed en interessant: http://www.internet-geld-verdienen.nl/home/

Link naar reactie
  • 0

Hai Cath,

 

Okay, ik heb de link gekregen van Cath, ik zet het hieronder. Hij heeft een behoorlijk fijne spam naam, maar volgens mij is de content erop wel degelijk goed en interessant: http://www.internet-geld-verdienen.nl/home/

 

Die naam heb ik inderdaad lang over nagedacht :P Dank voor het compliment.

Link naar reactie
  • 0

Hey, hij is helder en je doel is duidelijk. Alleen is hij zo duidelijk, dat hij sterk lijkt op wat spammers normaal aanprijzen:

 

snel geld verdienen!

Nu! Maak gebruik van de kredietcrisis!

Verleng je lichaamsdeel!

Geef haar het allerbeste wat je hebt

 

Etc, etc. ;D

 

De naam kan die associaties inderdaad oproepen, maar de inhoud hopelijk niet. En voor seo-doeleinden werkt de naam wel goed :)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf geen ervaring hiermee, maar las 'n keer in de krant over www.flavourites.nl . Die verwijst voor een specifieke doelgroep naar allerlei soorten websites en sturen daar ook regelmatig mails over. Alsof het hele leuke, nuttige tips zijn, niet alsof het reclame is. Misschien loop ik achter en heb ik het fout maar dit soort concepten ben ik nog niet vaak tegen gekomen. Wellicht kan dit je op ideeen brengen om op een nieuwe manier affiliate toe te passen.

Link naar reactie
  • 0

Voor wat betreft informatie over Dropshipping; ik ben nog geen Nederlandse site tegengekomen waar je andere producten behalve elektronica e.d. kan inkopen.

 

Hoi Jacqueline,

 

Ik ken niet een dropshipper in de hoek van design en kunst zoals je zoekt, maar wellicht dat je wel gebruik kunt maken van een dropshipper met kunst en designboeken. Als je boeken zou willen verkopen dan is er een betrouwbare 'dropshipper' die voor heel veel boekwinkels in NL werkt: http://www.centraalboekhuis.nl .

 

Voor wat betreft Affiliatie Marketing ben ik benieuwd waar ik nuttige informatie kan vinden en of het zinvol is om mee te werken als starter?

 

Alle tips, (opbouwende) kritieken en adviezen zijn welkom!

Alvast bedankt.

 

Groet,

Jacqueline

 

Een belangrijke ontmoetingsplaats van Affiliates is www.affiliateforum.nl . Door eens rond te neuzen krijg je door wat Affiliates bezig houdt en daardoor krijg je inzicht in hoe je succesvol een affiliate programma kunt starten.

 

Verder hoop ik dat niemand het erg vind als ik je verwijs naar mijn artikel voor Sprout met basistips voor het opzetten van een affiliate campagne: http://www.expertlog.nl/2008/09/affiliate-marke.html . Het lijkt me immers relevant.

 

Tenslotte een link naar een mooie woordenlijst met affiliate termen: http://www.m4n.nl/def.jsp#adverteerder

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het Centraal Boekhuis biedt ook wel dropshipping aan maar dat blijkt niet voor particulieren/partijen die (primair) weinig tot niks zullen verkopen. M.a.w. ideaal voor goedlopende boekwinkels die die, ik meen een paar honderd euro per maand of jaar, voor de service wel kunnen hebben. Stom dat ze dat niet plaatsen op de site van centraalboekhuis.

 

PS: op https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=28;action=display;threadid=24758;start=0#msg315741 ook een interessante thread over dropshipping, incl. nieuwe vraag van mij over andersoortig dropshipping model.

 

NB: Het lijkt me niet echt policy om binnen elk topic dat gaat over dropshipping mijn vraag te posten maar ik wel wel graag zoveel mogelijk reacties... Is wel een nadeel van een forum opzet, antwoorden zijn niet geïntegreerd maar gaan toch vaak over hetzelfde. Afijn, je kan niet alles hebben. Is er beleid ten aanzien van dit soort posts binnen diverse, vergelijkbare topics?

Link naar reactie
  • 0

Beste Jacqueline,

Mijn ervaring is dat het beter is gewoon een groothandel te zoeken bij je webwinkel, in samenspraak zijn er dan vaak wel mogelijkheden om rechtstreeks levering overeen te komen. Echter even afhankelijk van de groothandel. Hiermee grootst adverteren of een webwinkel maken bij een dropshipper is minder makkelijk. Kies dus je product, zoek groothandels, leg je webwinkel voor en kijk naar de mogelijkheden.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

@Libertes & Bupsterinc. Dit topic is al tijden inactief, het laatste bericht van Jacqueline dateert van november 2008, laatste overige reacties van januari 2009.

 

De topickick heeft IMHO geen toegevoegde waarde. Ik doe daarom een slot op dit draadje: er zijn voldoende recente(re) topics over dropshipping waarin vragen gesteld en reacties gegeven kunnen worden.

 

Groet

 

Norbert

 

HL Administrator

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    17 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.