• 0

Gratis SMS website

Beste mensen,

 

Na lange tijd in de internet business te zitten en nu eigenlijk weer met lege handen te zitten, wil ik graag wat nieuws opstarten.

Na wat speurwerk heb ik wat gevonden waar ik wel toekomst inzie.

Een website om gratis te sms-en. Natuurlijk bestaan die al, maar ik heb ze stuk voor stuk bekeken en je kan er nergenst meer dan 5 keer per dag sms-en.

Ik wil bezoekers meer dan 5 keer per dag te laten sms-en, om concurrentie voor te blijven en uniek te blijven.

Hyves had een tijdje terug ook een actie met een andere sms-site, Hyves bezoekers konden toen via een frame van de sms-site gratis sms-en. Uit onderzoek is gebleken dat Hyves daar wel daadwerkelijk meer bezoekers en klanten door heeft gekregen. Ik zou met mijn nieuwe sms-site ook een dergelijk soort actiek kunnen opzetten. Voor mij naamsbekendheid, voor hun meer bezoekers/klanten.

 

Inkomsten wil ik genereren uit mensen die adverteren in mijn smsjes, Google Adwords en wat kleine banners op de site. Ik wil de website niet volgooien met reclame om irritatie en wegklikkers te voorkomen.

 

Zou het de moeite waard zijn om met de "grote" te gaan concurreren?

Wat vinden jullie van het idee?

 

Met vriendelijke groet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Moesje18 ik weet te weinig van deze wereld.

 

Zowiezo is de basis vreemd: terwijl er aan de ene kant Megabytes aan data voor €10/maand door de lucht schieten, zijn 140 karakters op je telefoon blijkbaar nog een enorme cashcow. Iemand die software kan schrijven die de muren van de telecommers kan opzeilen: die wordt rijk, denk ik.

 

Verder weet ik te weinig over de marges die nu gemaakt worden op SMS-jes. Als ik jou was, zou ik eerst dat helemaal doorgronden. Dan weet je beter wat je speelruimte is.

 

En of je het moet opnemen tegen de groten ? Ja, tuurlijk ! Die durven zoiets als waar jij aan denkt niet te doen: dan zouden ze acuut snijden in hun eigen vel & marges.

Link naar reactie
  • 0

Het is allemaal vrij simpel als je de juiste scripting hebt, en die heb ik. Alles gaat via een sms gateway van een site zoals mollie.nl, smsdiscount.com enz.

Je kan daar al een bulk smsje kopen voor een prijs van 0,03 cent. Adverteerders zouden dus in elk smsje een boodschap kunnen plaatsen. Laat ik een voorbeeld nemen, u smst naar iemand: Hoi, hoe gaat het? Groetjes.

Dit smsje komt er dan als volgt uit te zien: Hoi, hoe gaat het? Groetjes * kijk ook eens op hyves.nl

Scripting heb ik al liggen en de website kan ik geheel maken. Voor een paar tientjes voor de hosting is dit dus wel op te zetten. Alleen als de website "groot" is, dan moet ik nog wel steeds mijn bezoekers kunnen voorzien van smsjes, dus dat betekent een grotere bulk smsjes inkopen. Die moet ik dan ook weer kunnen financieren door adverteerders en Google Adwords.

Link naar reactie
  • 0

Zijn er enorm veel die het geprobeerd hebben, dat je maar 5 keer per dag gratis mag SMS'en is er met een rede. Als jij enorm veel SMS-berichten inkoop (scherpe prijs) dan zouden die 5 SMS-berichten per dag jou al zeker 15 cent kosten, dat is 54,75 per jaar of 4,56 per maand. Dit zijn bizar hoge bedragen om terug te verdienen via gesponsorde SMS-berichten en zeker via bannering op de website. 1 euro eCPM is al hoog en dat zou betekenen dat 1 bezoeker 5.000 pagina's zou moeten aanklikken om die 150 SMS-jes per maand te kunnen bekostigen. Niet echt realistisch dus.

 

SMScity en HotSMS maken ook gebruik van zogenaamde gesponsorde SMS-berichten. Maar 9/10 keer is de sponsorboodschap één van hunzelf (SMS voordelig via SMScity.nl, zoiets). Ik denk dat dat wel een signaal is dat adverteerders (nog) niet massaal in de rij staan om via SMS te adverteren.

 

Een ander voorbeeld is BellenMetBas, zij wilde ook ooit hun leden SMS-berichten (met reclame) toesturen om daar zelf een marge op te pakken en het BellenMetBas-lid te belonen met 7 cent. Een SMS-bericht moest dus minstens 7 + 3 (inkoop) = 10 cent kosten om break-even te draaien. Niet genoeg adverteerders binnen gehaald en daarom is BellenMetBas nu overgegaan tot een redelijk standaard GPT (get-paid-to) website. Het businessmodel rond SMS-berichten sturen was nooit van de grond gekomen.

 

Echter is er wel blyk, een mobiele telefoon-provider die mikt op jongeren tussen 16 en 24 jaar. Ze gaan hun klanten SMS-berichten met reclame sturen in ruil voor SMS/ bel-bundels. Ze zijn heavy-funded dus er zijn duidelijk nog partijen die erin geloven, maar een website is natuurlijk wat anders dan een telefoon-provider.

 

Het is een moeilijke markt en genoemde prijzen (3 cent p/s) zijn ontzettend scherp, dergelijke prijzen zul je (denk ik) pas bij volumes van +500.000 per maand ergens voor elkaar krijgen. Een markt van gigantische volumes en flinterdunne marges.

 

@ Ewout, ik denk dat een dergelijk gat in de muren van de telco's er niet is. Als die er was hadden de mollie's, mobilemoney's, smsdiscounts, mobillions en targetmedia's deze allang gevonden en waarschijnlijk ook weer gedicht door de telco's. Via internet-SMS'en wordt kunstmatig hoog gehouden, het is raar dat over het netwerk van T-mobile met een abbonnement SMS en voor 0.0125 euro kan en wanneer je het over internet doet sowieso al meer dan 0.03 moet afrekenen.

Link naar reactie
  • 0

Je kan beginnen met adverteerders weten te strikken. En een teller bovenaan je site hebben met : Deze maand hebben we xxx.xxx SMS-berichten gesponsord gekregen van: Sponsor A, Sponsor B en Sponsor C. Dat zijn xx SMS-berichten per persoon! Gebruik ze goed!

 

Zo geef je nooit meer SMS-jes weg dan jij vergoed krijgt. Bovendien wek je onder je gebruikers sympathie voor de sponsoren, het wordt nog duidelijker dat zij die SMS-jes mogelijk maken. Zo creëer je ook een flinke meerwaarde voor je sponsoren tegenover je 'concurrenten'.

 

Adverteerders kopen in het begin tegen kostprijs de SMS-jes af. Wanneer jij meer volumes gaat draaien en jouw inkoopsprijs beter wordt pak je zowel meer inkomsten op je bannering als een stukje marge op ieder SMS-bericht.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er zit absoluut geld in de sms business. Ik denk dat vooral de marketing en naamsbekendheid het belangrijkste is. Wnner het plan, look and feel, en gebruiksvriendelijkheid (eenvoudig en laagdrempelig) zou je eens om de tafel kunnen gaan met bestaande (netwerk/)sites. Als tegenprestatie zou je reclameboodschappen kunnen aanbieden. Wat wel belangrijk is in mijn oogen is de lengte van de reclameboodschappen. Dit gaat immers ten koste van het aantal karakters van het bericht dat de gebruiker wenst te versturen.

 

Kijk ook eens op Hyves.nl zou moeten worden teruggebracht naar iets als HYVES.NL

 

Suc6! ;)

Doe maar GEWOON, dat is al GEK genoeg!

Link naar reactie
  • 0

Dat zou inderdaad kunnen, maar ik wil liever gewoon helemaal zelf beginnen. Dan ben ik tenminste niet afhankelijk van iemand anders, en ook niks verplicht.

 

Over het feit dat de reclameboodschap minder lang moet zijn ben ik het helemaal met je eens. Teveel reclame leidt tot irritatie. Mensen verlaten de site dan daadwerkelijk veel sneller.

 

Ik wil gewoon een sms-site opstarten die gewoon heel nuchter is. Gewoon makkelijk te gebruiken, gratis en geen voorwaarden om vrienden uit te nodigen enz.

Voordat ik eraan begin wil ik natuurlijk wel weten of er daadwerkelijk mensen geinteresseerd zouden zijn in het sponsoren/adverteren van smsjes.

Zou u adverteren bij mij? Zou u uw bedrijf/website bekend willen maken via mij?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het geen gek idee is, maar ik weet tegelijk dat iedereen zich altijd ergerd om maar 140 tekens gratis in te mogen voeren... Om je dan te onderscheiden van de markt, kun je wellicht ook denken aan gratis MMS verzenden (1000 tekens) of meerdere SMSjes achterelkaar aan te kunnen typen (net als op je eigen telefoon).

 

Groet,

 

Romano

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat je er persoonlijk (nog) niet van kan leven. het is meer iets voor erbij. Heb zo'n 6 tot 8 jaar terug websites gehad.. leerde veel mensen kennen (dmv linkbuilding) en meeste waren jonge scriptkiddies.. sommige hebben hun site nog steeds zoals mastaline..

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik denk dat hier een flinke markt voor is. Vooral jeugd is dol op dat SMS, kijk maar eens wat al die ringtone troep! Dat is goud! Misschien slim om plugins te schrijven voor Instant Messengers enzo.

 

Ik denk dat veel volwassenen toch eerder de mail pakken of bellen. Ik ken weinig 30+ers die actief sms'en. Misschien een API maken zodat andere websites gebruik kunnen maken van je SMS dienst?? Net zoiets als wat VOIPBuster doet. Ik gebruik dat zelf in mijn eigen website om mijn personeel te sms'en. Als ik achter een PC zit is een SMS zo verzonden. Als de SMS dan voorzien is van een regel reclame maar het wel gratis is dan zou ik dat zeker gebruiken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 59 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.