Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
R.I.P. | Peter Bonjernoor
Zoals bij sommigen wellicht al enigzins bekend is heb ik een ongelofelijke hekel aan ongewenste reclame, via welk medium dat dan ook door mijn strot wordt geduwd.
In een poging dit wat te minimaliseren heb ik onlangs een bedrijf dat zakelijke (email)adressen verkoopt gevraagd mijn gegevens uit hun bestanden te verwijderen, en te zorgen dat ze daar ook niet meer in terug komen.
Allereerst meldde men mij dat mijn gegevens niet voorkwamen in hun bestand, daarna meldde men mij dat mijn gegevens al geruime tijd uit hun bestanden verwijderd waren, daarna dat mijn gegevens zo snel mogelijk verwijderd zouden worden en tot op vandaag zijn via hun online zoekpagina mijn gegevens nog steeds gewoon te vinden.
Wat helemaal wonderlijk is, is dat niemand lijkt te kunnen vertellen wat nu eigenlijk mijn rechten als ondernemer zijn als ik dit niet wil. Als particulier is men verplicht mijn gegevens te verwijderen als ik daarom vraag, maar zakelijk? Geen idee.
Daarnaast bedacht ik me dat, als eenmanszaak, het bedrijf Zaph en de prive-persoon Peter Bonjernoor eigenlijk een en dezelfde zijn, en dat je zou kunnen redeneren dat in deze gevallen eenmanszaken hetzelfde zouden moeten worden behandeld als prive-personen.
Is er iemand die met meer kennis van zaken hier iets zinnigs over kan roepen?
IN MEMORIAM