• 0

Exploitatatiekosten

Goedenmiddag,

 

Kan iemand mij een schatting geven van de overige exploitatiekosten in een exploitatiebegroting in een Horeca onderneming. Dit in verband met een vraag van de bank, waar ik op dit moment nog in overleg mee ben voordat ik een ondernemigsplan ga schrijven.

 

Alvast bedankt.

Wilma   

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 1

Misschien kan je aangeven wat je al wel in je exploitatiebegroting hebt staan.

 

Edit:

 

Oeps, sorry! Welkom op HL. Lijkt me leuk een keer te lezen of je hier goed bent geholpen en of je andere ondernemers hier kan helpen :)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Hallo Wilma,

 

Ook ik snap je vraag niet helemaal.

 

Verzoek je ons om zonder enige kennis van jouw plannen een natte vinger in de lucht te steken en vervolgens een bedrag te noemen waarop jij je plannen kunt baseren?

 

Karen (steekt graag natte vingers in de lucht, maar toch)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Ja dat heb ik maar de bank vraagt om een schatting van de gemiddelde exploitaitie kosten voor een onderneming op horeca gebied. Nu hoop ik dat iemand kan weten in welke categorie ik moet zoeken (of percentages van de omzet). Mijn kosten die ik op dit moment heb uitgerekend zijn € 41.592. Maar dan is de wist wel erg hoog. Ik vraag me nu af of dit wel juist is.

 

Link naar reactie
  • 0

Wilma,

 

wanneer ik naar je begroting kijk valt mij op dat je een ontzettend lage brutowinstmarge hebt (zo'n 12%). Op een omzet van ruim 8 ton slechts 1 ton marge waar vervolgens dan alle kosten vanaf gaan. Dus de winst zal laag maar zelfs negatief (verlies) zijn. Ik kan me eigenlijk geen horecabedrijf voorstellen wat een dergelijke verhouding kent.

 

Wat voor horecazaak wil je beginnen?

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me vergissen,

 

Maar gezien de vraagstelling en het excelbestandje lijkt me dit een huiswerkvraag.

Als dat niet zo is, dan is er maar één advies mogelijk, ga wat anders doen, of ga je beter informeren en kom dan terug met gerichte vragen.

 

MOD-modus:

Ik ben het met Marco eens. Een dergelijk excel bestandje kan nooit een financiële onderbouwing zijn voor een financieringsaanvraag. Dit nog los van zaken als een cashflow overzicht, openingsbalans en ondernemingsplan.

 

Wilma, we kunnen hier niets mee. Sowieso bijv. iets als huurkosten is zo locatiegebonden dat er geen inschatting te geven valt.

 

Dit topic gaat op slot. Als je nadere info hebt die wijst op een serieus startersplan, dan heropen ik het topic. PM me dan even.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.