• 0

Nieuwe website laten bouwen door groei, nu blijven bestellingen uit

Hallo,

 

Sinds 2006 heb ik een internetwinkel in merkkleding (zie profiel). In 2007 en 2008 maakte het bedrijf een zodanige groei door, dat ik een nieuwe website heb laten ontwikkelen. Tot aan oktober 2008 gingen de verkopen erg goed, maar nu is het zo mager dat de kosten zich opstapelen en de nieuwe zomercollectie al weer onderweg is! Nu kan de betaling van de kleding uitgesteld worden tot april, maar zo lang de klanten niets kopen stapelen de kosten zich op en er is simpelweg geen krediet meer!

 

Heeft iemand er ervaring mee, is het de trend van deze financiële crisis? en zou iemand met een helicopterview naar de website kunnen kijken (dat lukt me niet meer)?

 

Alweer bedankt ;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

je kan het wel wat moeilijker maken.

Plaats de foto als background van een tabel en plaats in de tabel zelf een transparante gif.

de foto kan dan niet direct met de rechtermuisknop gekopieerd worden.

Maar als iemand het wil is het evengoed nog eenvoudig te copieeren maar je houd de gelegenheids copieerder ermee tegen

Link naar reactie
  • 0

Goed nieuws, deze week worden alle punten opgelost door een freelancer die alles op gaat lossen. De designer is zelf met deze oplossing gekomen, waar ik natuurlijk erg blij mee ben ;D

 

Hopelijk slaap ik vandaag eens wat beter ;)

 

Tips blijven gewoon welkom, met jullie hulp wordt het misschien toch een succes :-K (zelfs ook al blijft het een OsCommerce webwinkel)

 

Overigens gaven sommigen van jullie aan dat er meer tekst bij de producten moet komen. Wat vinden jullie belangrijk bij het online kopen van kleding?

 

 

 

Ik wil altijd wel graag weten:

Klopt de maat of valt het groter of kleiner.

Als je daarbij dan de lengte en breedte kunt zetten dan is dit nog mooier.

Krimpt het (als ik dan op het randje zit, neem ik de grotere maat).

Zijn er artikelen die erbij passen (of heb je gerelateerde artikelen eronder staan?), zo ja zet dit dan in de tekst.

Hoe voelt het materiaal, is het dun, dik, soepel, stevig, stretch etc

 

Groetjes, Manon

Link naar reactie
  • 0

Watermerk is de meest eenvoudige oplossing. Vaak is dit ook meteen een soort van reclame wanneer ze jou foto's op andere sites gaan gebruiken.

 

Over wat belangrijk is bij een online kledingshop: Lengte en breedte van kleding. Dit zodat het te vergelijken is met kledingstukken die al in je kast hangen. Hierdoor zorg je ook meteen dat er niet meerdere maten van 1 kledingstuk bestelt gaan worden, die ze daarna weer terugsturen.

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Misschien een stomme vraag, maar hoe kun je wat bestellen? Producten zijn niet aanklikbaar voor meer informatie, er staat wel een prijs bij, maar geen manier om te bestellen? Het lijkt meer een etalage voor de bepaalde merken als een webshop op dit moment?

 

Net toch nog maar een keer gaan kijken, wat ik merk is dat er wat issues zijn. Ik ben inmiddels een keer of tien op de site geweest de afgelopen dagen, het is me nu pas opgevallen dat je eerst een categorie moet aanklikken en vervolgens een van de categorieen met bolletjes ervoor in het menu, dan krijg je wel de mogelijkheid om dingen te kopen.

 

Op de 'hoofd' pagina van producten, als de producten geen onder titel hebben (zoals bij schoenen en t-shirts), dan kun je niet op het product doorklikken (dat kan alleen als ze een eigen title hebben waardoor er een text-linkje bij komt te staan).

 

Dit zijn dingen die ik echt zou aanpassen als ik jou was.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik ben al bekend met de problemen. Op dit moment zijn de foto's niet aanklikbaar alleen de naam van het product. Dit is iets wat bij de actiepunten hoort.

 

De designer had een freelancer in de arm genomen, waar ook de nodige problemen mee zijn opgetreden. De website zal uiterlijk vrijdag helemaal aangepast worden (dat hoop ik dan maar)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik heb een vraag nog over OsCommerce: "Is het mogelijk vanuit OsCommerce in te stellen dat foto's niet meer gekopieerd kunnen worden?

 

Er zijn wel trucjes voor om links naar jou plaatjes af te weren, maar kopiëren is altijd mogelijk.

Ga inderdaad altijd in zee met professionele partijen!

 

Ik heb nog een opmerking: op jouw beginpagina las ik iets over de omzet in november en december, dat zouden normaal je piekmaanden moeten zijn.

Januari en februari zijn normaal al bagger, maar door de kredietcrisis meestal nogeens zo'n 30% lager. Normaliter trekt het in maart weer een beetje aan...

 

http://www.analyzethat.nl -> Reporting, Data Integratie, Geavanceerde analytics, Data en Process mining

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een vraag nog over OsCommerce: "Is het mogelijk vanuit OsCommerce in te stellen dat foto's niet meer gekopieerd kunnen worden?

 

Dat kan überhaupt niet. Enkel een watermerk o.i.d. kan voorkomen dat anderen ermee aan de haal gaan, verder is dit technisch niet af te vangen.

 

Met Flash kan dit toch wel?

 

Printscreen > Plakken in Photoshop. Hoe dan ook is het te doen, dat is mijn punt. Je kunt het wel minder gemakkelijk maken, maar het blijft nog altijd kunnen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in ieder geval op alle foto's een watermerk gezet.... gaat niet ten koste van de productfoto's maar maakt het misschien wat lastiger de foto's te kopiëren.

 

Morgen is de aangepaste website klaar, als het goed is met klikbare plaatjes, SEO en de verwerking van al jullie tips...kan ik weer met een nieuwe collectie beginnen (en vol goede moed natuurlijk ;D)

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Even een update van de vorderingen.

Zaterdag zijn alle technische aspecten opgelost. Hierdoor wordt de website als het goed is eindelijk echt werkzaam!

Nu zoek ik wel iemand die de grafische aspecten bij kan schaven, maar waar vind ik nu iemand die dit kan?

 

Groetjes

 

Linda

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Even een update van de vorderingen.

Zaterdag zijn alle technische aspecten opgelost. Hierdoor wordt de website als het goed is eindelijk echt werkzaam!

Nu zoek ik wel iemand die de grafische aspecten bij kan schaven, maar waar vind ik nu iemand die dit kan?

 

Dat is afhankelijk van wat er aangepast moet worden.

 

Gaat het om grafische elementen van de site (bv. achtergrond, menu buttons)?

Gaat het om (produkt)foto's?

Gaat het om textuele elementen van de site (kleur tekst, grootte letters, uitlijning)?

 

Dat zijn drie aparte takken van sport!

 

 

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Oh oke, ik wist niet dat dat drie totaal verschillende aspecten waren.

Wat er aangepast moet worden:

 

logo's worden niet uitgelijnd bij bijvoorbeeld t-shirts, je ziet nu vier logo's waarvan de vierde onder de eerste komt te staan.

Productdetailspagina; bestelknop verdwijnt bijna helemaal onderaan

Foto's welkomstpagina veel wit en telkens een oneven aantal foto's

Standaard buttons staan er nog in

Kleur submenu, kleur passend bij website

 

Overigens valt iets als metatags toch onder een technisch aspect neem ik aan?

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Linda,

 

Heb net het artikel in de sprout gelezen van je en ben even opzoek gegaan naar je website. Wat jij hebt meegemaakt is een klassieke fout. Overkomt veel meer mensen. Als ik de hele post op higherlevel lees plus alle reacties. Merk ik dat de helft van de mensen niet door heeft wat jouw overkomen is. (is geen misplaatste opmerking, wil niet dat meer mensen de fout in gaan). Veel mensen hebben het hier namelijk over Usabilty en geen zoekmachine optimalisatie! Is wel goed voor het bestel proces usability.

 

Tegenwoordig zijn de zoekmachines de plek waar je goed op moet score. Je kan je bezoekers wel op verschillende manieren binnen halen. Maar veel mensen halen hun bezoek voornamelijk uit de zoekmachines.

 

Nu kan je achteraf heel gemakkelijk zeggen dit was makkelijk te voorkomen. Maar dat is achteraf. Daarom heb ik een puntenlijst hieronder gezet waarbij je moet denken als je een webshop begint of een nieuwe webshop erheen zet. Hoop dat jullie erwat aan hebben.

 

 

Begin met een keyword/doelgroep analyse. Je moet natuurlijk weten waar je bezoekers opzoeken! En welke bezoekers je wilt bereiken!

Daarnaast zijn er een paar standaard punten deze moeten echt in je site zitten!

- Metadescription

Geen lappen tekst erin zetten. Heeft een beperking op aantal karakters

- meta keywords (ja zoekmachines nemen ze weer mee)

- Titel

- headers tags Dus de H Tags.

- zoekmachine vriendelijke urls

- alt / title teksten

- Sitemap

- Juiste structuur van pagina's

 

Dit is de basis zeg maar. Naast de basis zijn er nog een aantal dingen wat ook een must is om je bezoekers beter te begrijpen en je beter vindtbaar te maken binnen de zoekmachines.

 

Installeer google analytics! En ga na waar je bezoekers op binnen komen en weg gaan.

 

Ik kan de lijst nog wel veel uitgebreider maken. Alleen dit was alleen een eye opener! Mocht je meer info willen hebben mail maar even. Daarnaast wil ik gerust webshops van mensen na kijken. Maar goed dat wordt weer te commercieel voor dit informatief stukje!

 

Linda succes en een ding.. Er is nog veel werk te doen. Niet alleen nu maar ook later vergeet dat niet! De markt de doelgroep is in beweging dus laat je site niet stil staan....

Link naar reactie
  • 0

 

- Metadescription

Geen lappen tekst erin zetten. Heeft een beperking op aantal karakters

- meta keywords (ja zoekmachines nemen ze weer mee)

- Titel

- headers tags Dus de H Tags.

- zoekmachine vriendelijke urls

- alt / title teksten

- Sitemap

- Juiste structuur van pagina's

 

 

Meta keywords, titels, header tags, zoekmachinevriendelijke urls worden als het goed is meegenomen in de komende aanpassing...

 

Maar wat bedoel je met alt/title teksten, sitemap en de juiste structuur?

Als ik dat zelf enigszins begrijp is het ook makkelijker daar een oplossing voor te vinden.

 

Overigens bedankt voor de hulp!

 

Link naar reactie
  • 0

Alt teksten is een beschrijving bij een afbeelding bijvoorbeeld Afbeelding hoi hoi

Dit zou je standaard door bijvoorbeeld de titel van het product kunnen laten invullen.

 

title attribuut is hetzelfde alleen dan bij een link.

 

Sitemap is een pagina met alle links van je site. tevens kan je een XML sitemap aan google aanleveren. Zo kan deze je site beter indexeren.

 

Aan de structuur kan je nu op dit moment niet veel meer doen. Dat moet je in het begin uitstippelen. Wat ik daarmee bedoel is de manier van hoe jij je content aanbied. Eerst een home - aanbieders - producten.

 

Er zijn nog veel meer punten die kunnen worden veranderd in je site. En ik wil je daar best mee helpen.

Als je vandaag contact zoekt met me, dan kunnen we het er even over hebben.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De lijst met aandachtspunten wordt wel steeds langer ;D

 

Ik heb wel de toezegging dat morgen een deel van de technische mankementen opgelost is, maar blijf deze keer wel nuchter ;)

 

Ik weet hoe het allemaal zo mis heeft kunnen gaan, nu blijken ook nog alle klantgegevens verdwenen in OsCommerce!

 

Weet iemand een goed OsCommerce boek? Ik wil graag de basis leren!

Link naar reactie
  • 0

De titels zijn in ieder geval dynamisch, dwz ze zijn anders bij een ander product. Of je moet dit zelf hebben ingevoerd, maar dit lijkt me niet.. Deze kun je dus doorstrepen

 

Verder wordt de meta keywords en de meta description aangepast per product, hoewel het wellicht nog wat geoptimaliseerd kan worden werkt deze nu ook.

 

Wb afbeeldingen kan ik nu ook een grotere openen, dus dat lijkt me ook correct werken..

 

Verder zou ik nog qua SEO een title bij de linkjes toe voegen (voorbeeldje : Google )

 

En, ik zou de plaatjes op http://www.urbanvilla.nl/catalog/ klikbaar maken, ipv alleen het linkje onder het plaatje..

 

succes weer verder!!

 

 

Link naar reactie
  • 0

"Verder wordt de meta keywords en de meta description aangepast per product, hoewel het wellicht nog wat geoptimaliseerd kan worden werkt deze nu ook"

Het wordt inderdaad aangepast per product, maar ik kan er handmatig ook toevoegen (in algemene zin dus niet per product).

Ik zal bij elke productbeschrijving zoekwoorden toe gaan voegen.

 

Het klikbaar maken van de plaatjes, dat is zeker een goed punt en daar wordt vandaag aandacht aan besteed.

Tevens worden de standaardbuttons verwijderd, worden de productlogo's uitgelijnd, wordt er op de homepage een "official dealership" logo geplaatst. Op de homepage wordt tevens de tekst "inloggen" verwijderd. Verder blijven dan de h1 tag titles, alt/title teksten, url zoals /t-shirts, "vertel verder" en code voor add-on nog open.

 

De bestelknop op de productpagina's verdwijnt nu niet meer onderaan, het commando "koop nu" is vervangen door "in winkelwagen", de inlogvelden zijn drastisch verminderd waardoor nu nog maar een paar logische zaken ingevuld moeten worden.

 

Kan ik eindelijk eens zeggen dat het klagen, zeuren en dwingen nut heeft gehad! ;D

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 154 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.