• 0

Poken?

Aanbevolen berichten

  • 0

Deze zijn idd nog niet op de markt, maar ze komen wel. Voor zover ik weet is dit wat bedoeld wordt met zakelijke versies.

 

Het Nederlandse My Name Is E is met een zakelijker versie van een soortgelijk uitwisselding bezig, maar ze schieten nog niet echt op hoorde ik van een collega die ze gebeld had voor de mogelijkheden.

 

Niet helemaal waar, want onlangs zijn ze begonnen met de productie hiervan en hebben ze hun website gelanceerd. Geen speelgoed gadget meer, maar een zakelijke digitale visitekaart. De contactgegevens kunnen zelfs uitgewisseld worden via mobiel. Toevallig had ik op The Next Web '09 een interview met hun afgenomen (althans, ik was de cameraman): klik maar hierr...

 

 

The cake is a lie!

Link naar reactie
  • 0

De connector is inderdaad nog niet beschikbaar. Deze is inmiddels wel in productie genomen, dus zal binnenkort wel op de markt verschijnen (hij heeft hier iets over gezegd, maar dat ben ik helaas even kwijt). Hoe en wat is nog niet duidelijk, maar ik neem aan dat deze wel via hun eigen website tegen die tijd te bestellen zal zijn.

The cake is a lie!

Link naar reactie
  • 0

Nu sla je precies de spijker op de kop: het is véél leuker dan software op je mobiel, en niemand heeft zin om ter plekke software te moeten downloaden omdat het niet werkt. Dát is wat Pokens een leuk en potentieel nuttig item maakt.

 

Microsoft Tag wordt straks gepromoot door Microsoft. Ik verwacht dat dat standaard in elke Windows Mobile versie zal zitten, en dat de tags op alle Microsoft verpakkingen komen te staan. Ik kan het mis hebben, maar ik denk dat die pokens een leuk hebbedingetje blijft, maar dat de industrie met Microsoft Tags gaat werken.

 

Begrijpen doe ik het overigens niet helemaal. Wat is er leuk aan twee plastic dingetjes tegen elkaar aan te houden om een lampje te laten branden?

 

Link naar reactie
  • 0
Begrijpen doe ik het overigens niet helemaal. Wat is er leuk aan twee plastic dingetjes tegen elkaar aan te houden om een lampje te laten branden?

 

Kom je veel op netwerkmeetings, teachmeets en dat soort dingen? Dan is het gewoon een leuke ijsbreker, iets wat je gemeen hebt en waarover je gemakkelijk in gesprek komt.

 

Overigens geloof ik wel dat MS (of Google, die zijn met iets soortgelijks bezig, of Semacode) hier gemakkelijk iets mee kan. Nog meer verwacht ik van een Apple ofzo, die is nog beter in de positie. Echter, ik hoor letterlijk al zes jaar dat Microsoft binnenkort deze markt op komt denderen (al vanaf dat ons bedrijf betrokken raakte bij ShotCodes van mede-HL-lid zrski). En nog steeds zijn ze er niet, dus tot die tijd is er alle ruimte voor leuke gadgets.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag kreeg elke bezoeker van Reshape 2009 Zorg 2.0 een poken bij binnenkomst.

Helaas werd er weinig uitleg bij gegeven dus was het voor veel deelnemers een beetje onduidelijk hoe hiermee om te gaan.

 

Het pas de tweede keer dat ik de pokens gebruikt zie worden.

Zijn er meer mensen die deze pokens wel eens ergens tegenkomen?

Link naar reactie
  • 0

Vandaag kreeg elke bezoeker van Reshape 2009 Zorg 2.0 een poken bij binnenkomst.

Helaas werd er weinig uitleg bij gegeven dus was het voor veel deelnemers een beetje onduidelijk hoe hiermee om te gaan.

 

Het pas de tweede keer dat ik de pokens gebruikt zie worden.

Zijn er meer mensen die deze pokens wel eens ergens tegenkomen?

 

Ik heb deze mogen leveren en ben reuze benieuwd hoe de reacties waren. Hoe werden ze gepresenteerd??

 

Het zijn zowieso de eerste Poken Pulse in Nederland maar ze zijn wel compatible met de 'oude' Poken Spark.

Link naar reactie
  • 0

Het apparaatje zat in een lunchtrommeltje waar bezoekers ook een lynjard, pen en een mandarijntje in vonden, In eerste instantie had ik niet eens in de gaten wat in de kunststofverpakking zat tot ik enkele andere congresgangers met de poken zag experimenteren. Er werd tijdens de opening ook niet echt uitleg gegeven, uitleg die ik ook niet in het doosje vond trouwens.

 

Tijdens de presentaties 's morgens heb ik mensen nog wel met de poken bezig gezien maar later leek het nieuwtje er alweer vanaf. Heel af en toe zag ik mensen het nog wel even proberen maar hadden eigenlijk geen idee wat ze er nu precies mee konden.

 

Ik denk dat zoiets alleen werkt als je even een paar minuten voor aanvang van een congres de tijd neemt om uit te leggen hoe het dingetje precies werkt. Dus even vertellen hoe mensen kunnen syncen. Hoe ze door het ding aan de pc te hangen de map moeten openen van poken en dan moeten dubbeclicken op de html file.

Hoe ze vervolgens hun profiel in kunnen vullen op de webpage die ze net geopend hebben, hoe ze hun netwerken kunnen toevoegen zoals Twitter en LinkedIn. Wat de praktische voordelen zijn boven het uitwisselen van bv een visitekaartje.

 

Ik weet niet of je iets van een instructievideo hebt maar zoiets zou ook een oplossing zijn. Elk congres heeft een beamer op een hoofdpodium en moet het goed mogelijk zijn een instructievideo weer te geven.

 

 

Ander puntje van kritiek, mensen vonden het onlogisch dat het dingetje met de signaalkant tegen de andere poken aan moet. Bij een gelukte handshake zie je dan niet dat de sync succesvol was. Logischer was geweest als de achterkant van de poken als synczijde zou werken.

Zeld drukte ik elke keer op het knopje tot het lampje even rood knipperde en deed dan een syncpoging. Bij andere mensen heb ik gezien dat het poken ook nog in een hogere frequentie oranje kan knipperen. Wat dat allemaal betekend weet ik ook niet.

 

Wel weer handig dat dit dingetje ook een 2GB usb sticky is.

 

Is het trouwens ook mogelijk om het ding van een (meer kleuren) opdruk te voorzien.

 

Link naar reactie
  • 0

Het apparaatje zat in een lunchtrommeltje waar bezoekers ook een lynjard, pen en een mandarijntje in vonden, In eerste instantie had ik niet eens in de gaten wat in de kunststofverpakking zat tot ik enkele andere congresgangers met de poken zag experimenteren. Er werd tijdens de opening ook niet echt uitleg gegeven, uitleg die ik ook niet in het doosje vond trouwens.

 

 

Wel weer handig dat dit dingetje ook een 2GB usb sticky is.

 

Is het trouwens ook mogelijk om het ding van een (meer kleuren) opdruk te voorzien.

 

 

Jammer dat het zo gepresenteerd is, zeker op dit soort evenementen heeft het best een toegevoegde waarde. Je kunt het namelijk al gebruiken voordat de Poken daadwerkelijk geactiveerd is. Had begrepen dat men ook iets op de usb stick ging zetten, weet niet of ze dat ook gedaan hebben?

 

In ieder geval goed om dit te horen, zal er nog een mailtje aan wagen want ze hebben morgen(dinsdag) nog een dag. Ook voor ons is dit nuttige feedback. Ik heb ook het liefst dat iedereen er gemak van heeft.

 

Ja, het is mogelijk om ze vanaf 30 stuks te laten bedrukken, ik wacht op de definitieve specificaties en dan zullen ze vanaf eind oktober te bestellen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Jammer dat het zo gepresenteerd is, zeker op dit soort evenementen heeft het best een toegevoegde waarde. Je kunt het namelijk al gebruiken voordat de Poken daadwerkelijk geactiveerd is. Had begrepen dat men ook iets op de usb stick ging zetten, weet niet of ze dat ook gedaan hebben?

 

In ieder geval goed om dit te horen, zal er nog een mailtje aan wagen want ze hebben morgen(dinsdag) nog een dag. Ook voor ons is dit nuttige feedback. Ik heb ook het liefst dat iedereen er gemak van heeft.

 

Nou eigenlijk niet gepresenteerd dus.

En nee er stond niks op de USB stick.

 

Op zich zou het natuurlijk mooi zijn als het programma, hand outs, presentaties enz van de conferentie zelf op de stick staan.

Ik denk dat dat ook wel een mooi verkoop argument is. De organisatie wordt dan niet achteraf lastig gevallen met verzoeken die betrekking hebben op presentaties en dat ze zo graag de slides willen hebben. En dat is uit te drukken in geld.

Ook wordt er steeds vaker een stukje video gebruikt, ook dat zou mooi op de stick kunnen staan.

Als je het zo maakt dat de poken ervoor zorgt dat je bij inpluggen naar een default website gaat, bijvoorbeeld die van het evenement.

 

Overigens is dag 2 vervallen vanwege gebrek aan belangstelling.

Link naar reactie
  • 0

Je gelooft het niet (na alle stilte), maar ik heb deze week een Poken gekregen van een ondernemer die grootse plannen heeft met de Poken! Op een ondernemersmeeting werden er een aantal uitgedeeld, we hebben grote lol gehad!

 

Nu via Poken.nl en Dutch E Works staat er nu achter. Wat is er met zijn voorganger gebeurd?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Nu via Poken.nl en Dutch E Works staat er nu achter. Wat is er met zijn voorganger gebeurd?

 

Laten we het er maar op houden dat dat niet zo'n fraai verhaal is.

 

En over de nieuwe ''nederlandse vertegenwoordiging' kan ik heel kort zijn : Als je jezelf presenteert als dé tussenpersoon kan het niet zo zijn dat je ook nog eens gaat concureren met je eigen klanten. Een ingewikkeld verhaal....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.