Jump to content
Arjan Schipperus
Verberg

In de markt zetten

vraag

Na een grote schoonmaak van het personeelsbestand hebben we drie bureau's die leeg staan. (efficiency rules!)

 

Gezien de groei verwachten we deze plekken binnen één/anderhalf jaar weer te gebruiken. Verhuizen naar een kleiner kantoor is een optie, maar liever verhuur ik deze werkplekken. Dit kunnen we doen tegen kostprijs, voor de periode dat we ze niet gebruiken. Hiermee besparen we nu de kosten van een verhuizing en we hoeven volgend jaar niet terug te verhuizen.

 

Hoe zet ik dit in de markt? Ik verwacht dat dit vooral interessant is voor startende ondernemers, die wel een eigen kantoor willen, maar de verplichting van een 5-jarig huurcontract niet aandurven. Hoe bereik ik deze mensen?


May the wind always be at your back and the sun upon your face.

And may the winds of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Link to post
Share on other sites

17 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

- In je signature op HL....:)

- Vertel het de KvK en vraag ze contact met je op te nemen als ze iemand weten.

- Schrijf eens startersclubs aan en vertel ze dit verhaal end at je de ondernemers een goedkope aanbieding kunt doen

 

Waar zit je eigenlijk? ALs je een beetje goed bereikbaar bent (ook met OV, veel ondernemers zijn studenten), dan heb je al een groetere kans.

 

Ronald


Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ronald,

 

We zitten in Amsterdam, achter het leidseplein. Goed bereikbaar met OV, auto en een parkeergarage aan de overkant. Optimaal dus.

 

Ik heb de KvK een mailtje gestuurd en ben benieuwd hoe ze reageren, waarschijnlijk krijg ik een aanbieding voor het kopen van een database met starters info.

 

Ik heb inmiddels een paar starteersclubs geïnformeerd. Heb jij nog goede suggesties?


May the wind always be at your back and the sun upon your face.

And may the winds of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het ziet er naar uit dat onze vraag&aanbod afdeling over niet al te lang de lucht in gaat. Daar kan je dan opzeker ook deze service promoten (alhoewel je dat hier eigenlijk ook al aan het doen bent :-X)


HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Arjan,

 

Inderdaad goede locatie.

 

Wellicht kun je wat online (ondernemers) forums voorzichtig bewerken (pas op dat het niet te opdringerig overkomt)? Verder zou ik het gewoon in je netwerk rondvertellen, grote kans dat er toevallig iemand rondloopt...

 

Succes!

 

Ronald


Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Misschien is 3 bureaus wat te weinig, maar anders zou je contact op kunnen nemen met Karel van der Poel op te nemen (Ook aanwezig op dit forum [Karel]: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=21;action=display;threadid=2207) die is bezig om voor plm. 10 personen iets te zoeken, maar wellicht kent hij voor nu een paar personen die er willen gaan zitten.

 

Ronald


Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

ik analyseerde je verhaal even en een aantal zaken waren tegenstrijdig. (zie dit niet als een aanval) maar als een basis tot mischien een oplossing. ;D

 

ten eerste als je een GROTE schoonmaak hebt gedaan in je bedrijf en 3 mensen eruit zijn, dat je met ongeveer 5 tot max 8 mensen was. was je met meer, was het een kleine schoonmaak.

ten tweede je huur contract zit waarschijnlijk om je eigen nek nu, en de kosten voor 2 huren is te gek. (allemaal aannamen hoor van me) ;).

dus je wilt blijven om die op te brengen door de lege plekken wel in te vullen.

stel nu je weet wat de plek kost aan huur?, wat kun je zelf opbrengen en wat mis je dan financieel nog?

dat deel wat je mist deel je door 3 werkplekken.

mischien zit je dan wel onder kostprijs? zo niet dan moet je je afvragen is het wel een plek voor starters?

kijk goed naar je belangen? en dat doe je al gezien je verhaal.

alleen hoe makkelijk wordt het voor je om de huurders weer kwijt te raken? en belemmeren zij jou groei dan niet? (vooruitschuiven van het probleemstelling.) wat gaat je dat kosten straks? zorg dat je mensen binnen haalt war je bedrijfs technisch iets aan hebt waar je baat bij hebt, dus waar je mischien iets kan uit besteden tegen lagere prijzen (bespaar je al weer iets)

 

en hoever wil je zelf investeren om je belang (doel) te bereiken, en is dat zelf investeren wel zo bijzonder of kan dat nog iets beter? (zelf kritische vraag). wat is de kostprijs?, die van jou of de werkelijke?

 

ik probeer hiermee een dialoog open te gooien, zodat de oplossing denk ik sneller komt.

 

zen

 

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Zen,

 

Er is op dit moment niet echt een probleem, dat ik aan de orde wil stellen. Ik ben ook geen echte starter, maar expert member op het gebied van financiën en administratie (gaaf!). Zoals Zirksi scherp opmerkte, maak ik grof misbruik van HL door te leuren met kantoorplekken :-[

 

Dank voor je bezorgdheid.


May the wind always be at your back and the sun upon your face.

And may the winds of destiny carry you aloft to dance with the stars.

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Ik ben ook geen echte starter, maar expert member op het gebied van financiën en administratie (gaaf!).

 

Geen starter? Volgens je eigen website zijn jullie pre-starters, een studentenbedrijf.

 

De mensen achter PMP Advies zijn ambitieuze studenten en afgestudeerden (HBO en WO). Door een intensieve begeleidingstructuur kunnen zij een kwalitatief hoogstaande dienst leveren aan al onze klanten.

 

Overigens kunnen jullie als experts best eens advies gebruiken omtrent het taalgebruik en de vormgeving van je website. Wat ik me na lezing van bovenstaande tekst namelijk afvraag is: wat doen die studenten achter PMP eigenlijk met jullie klanten? Mogen ze gevoerd worden? En gaan ze na hun werk weer met het busje terug naar de instelling?

 

Te wow man 8)


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Beste Twalevel,

 

Maak je geen zorgen! Over het taal gebruik en de samenstelling van onze website wordt op dit moment nagedacht door de expert member van Commercie en Marketing van dit forum, Annedien Hoen van Impulsant. Ik kan niet anders zeggen dan dat de resultaten die hier geboekt worden zeer bemoedigend zijn en ook jij binnen kort zult kunnen genieten van een nieuwe huisstijl en website.

 

PMP Advies bestaat nu 5 jaar. Arjan werkt reeds 3 jaar bij PMP Advies waarvan de laatste twee als directeur grootaandeelhouder.

De studenten en pas afgestudeerden maken voor de uitvoering van hun werkzaamheden gebruik van een systeem dat hen zowel van de juiste kennis voorziet als de output van hun werkzaamheden controleert.

De kennis achter dit systeem wordt geleverd door Arjan en mijzelf.

Het voordeel van het werken met studenten en pas afgestudeerden is tweeledig. Ten eerste, zijn zij (nog) gretig. Meestal is dit hun eerste serieuze baan. Ten tweede zijn deze arbeidskrachten goed te betalen. Een voordeel dat door PMP Advies overigens direct wordt doorgekoppeld aan de klant.

 

PMP Advies is een financieel administratief en fiscaal dienstverlener voor het midden- en kleinbedrijf. Daarnaast voorzien wij onze klanten van advies. In deze aanvullende dienstverlening nemen wij een pro-actieve houding aan.

Zoals te lezen hebben wij voornamelijk MKB-ers als klant. Voor de MKB-er is het erg belangrijk dat de prijs laag is en de kwaliteit hoog. Met het model dat PMP Advies hanteert kan zij dit garanderen.

 

Twalevel, ik hoop hiermee wat van je zorgen en vragen te hebben weggenomen.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Peter Fechter

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

 

Annedien betaalt mij commissie als ik bezoekers van HL plaag met hun design. Die loop ik nu helaas mis :(

 

Wat de inzet van werkstudenten betreft: maak het niet mooier dan het is. Ik zou me daar niet op positioneren want het is een armoe-argument. Het klinkt een beetje als een schoonmaakdienst die uitlegt waarom de helft van zijn personeelsbestand uit illegalen bestaat. Die zijn ook erg gretig. Al te doorzichtige verkoopargumenten doen afbreuk aan je imago. Niet alleen middenstanders zoeken hoge kwaliteit voor een lage prijs. Maar Annedien weet ook daarvoor meestal wel een positief alternatief te bedenken.

 

Go Grrla!


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Het klinkt een beetje als een schoonmaakdienst die uitlegt waarom de helft van zijn personeelsbestand uit illegalen bestaat.

 

Gat in de markt trouwens als je nog voor jezelf wilt beginnen en niks weet. Ik heb er een tijd geleden marktonderzoek naar gedaan. Kun je de personeelsproblemen oplossen (vind ze maar) kun je leuk en makkelijk geld verdienen ;)


Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Onderzoek naar de inzet van illegalen? Als je behoefte hebt aan mond-tot-mond reclame moet je daar eens wat meer over vertellen. Ook de buzz ligt op straat.

 

Beetje of-topicware, dus misschien in een nieuwe draad?


NIMBY? 🏗   Volg jouw buurtberichten van plaatselijke, provinciale en landelijke overheden...

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

TwaLevel, ik betwijfel niet dat er nog mensen zijn die het geloven ook nog, van die commissie!

;D

 

Zijn het echt 'doorzichtige' argumenten? Soms werkt het wel zo goed om gewoon eerlijk te zijn- je vergelijking met illegalen vind ik dan wel een erg sombere vergelijking.

Maar ik begrijp je 'zorg' ;D

Zoals je hebt kunnen lezen help ik PMP Advies hiermee- en ik heb inmiddels zelf de dienstverlening mogen ervaren en op het gevaar af dat deze thread uitmondt in een soort plug-aller-plugthreads: die is uitstekend. En dat is zeker te communiceren!

 

Misschien wel leuk om hier te vermelden dat HL dus ook zorgt voor goede contacten, samenwerkingen, dienstverlening, wederzijdse hulp (zoals ik TwaLevel dus probeer te spekken met die commissie, want mensen plagen doet hij toch wel!) en offline ontmoetingen en interactie. Hoewel het een 'bijfunctie' en tot op heden niet echt een hoofdfunctie is, wel een belangrijk argument voor mij om de tijd te investeren in het forum die ik doe.

En dat geldt denk ik voor velen!

 

Groet, en succes allemaal, ook met jullie verhuurperikelen @ PMP,

Annedien

 

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Onderzoek naar de inzet van illegalen?

 

Nee schoonmaak bedrijf, bedrijven die nu in die branch zitten hebben teveel werk en te weinig personeel :)


Geld ligt op straat, je moet het alleen oprapen

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 217 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept