• 0

Advies webshop artikelen uit Azie

Beste lezers,

 

We hebben sinds een paar maanden een webshop in hoogwaarige mooie artikelen uit Azie.

www.orie$$ntalprod$$ucts.nl (de $$ weghalen om het adres te zien)

Nu ben ik, zoals iedereen waarschijnlijk, op zoek naar mogelijkheden om meer omzet te behalen.

 

We gebruiken om meer bezoekers te trekken: kapaza, marktplaats, hotfrog, reacties op een aantal forums geplaatst.

We hebben nu 900 bezoekers per week en google ranking van 3.

 

Vragen aan jullie als experts:

- Afzetmarkt. Hoe kom ik erachter hoe groot de internet-markt gericht op deze artikelen is?

- Hoe komen we aan meer bezoekers? Gratis reclame. Heeft affiliate gebruiken zin?

- Website. Tips over verbetering van de website. Wanneer en waarom haak jij af?

- Ruimer aanbod. Tips over andere Aziatische producten welke we kunnen aanbieden.

- Reclame tonen. Tips over zeer gerichte aanvullende reclame in de webshop om meer inkomsten te genereren.

 

Ik weet, het zijn veel vragen ineens. Als je op een van deze vragen een antwoord weet, help je me alweer een stuk verder. Alvast heel erg bedankt!!

 

Vriendelijke groeten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Iwan,

 

Bedankt voor je snelle rectie!

Klopt, deze informatie is wel te vinden, maar lastig.

Ik wist niet dat dat zo belangrijk was en zal de adresgegevens en Kvk duidelijker tonen.

Probeer deze informatie aan de onderkant van elke pagina te tonen, de klanten moeten niet het idee hebben dat je iets te verbergen hebt.

Link naar reactie
  • 0

Klopt, deze informatie is wel te vinden, maar lastig.

Ik wist niet dat dat zo belangrijk was en zal de adresgegevens en Kvk duidelijker tonen.

 

Te vinden? Via de "search"?

 

Begin in ieder geval met links een blokje toe te voegen met hyperlinks naar je contact gegevens, zakelijke gegevens (KVK, BTW e.d.), klantenservice, betalingsmogelijkheden, afleverkosten, algemene voorwaarden e.d.

 

 

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Eefje,

 

grafisch gezien zou ik de links die nu bovenaan staan verplaatsen naar de onderzijde van de pagina met daaronder in een kleiner lettertype algemene voorwaarden, belangrijke contactinformatie en kvk gegevens (pagina's zijn nu "open" aan onderzijde).

 

Onder de banner kun je ook gekleurde knoppen toevoegen voor navigatie; een verticaal menu in de linkerkolom zou tevens werken.

 

Tip: verwijder de naam van de importeur, dat kost jullie namelijk omzet. Ik vind diverse punten (over ons, het team, e-mailadres etc.) op de website onpersoonlijk overkomen. Daarom tenslotte de leestip Calimeromarketing. Wie zijn jullie, wat verkopen jullie en waar (!) zitten jullie?

 

Verder ben ik positief: leuke en praktische site met goed assortiment!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

...je snelle rectie.... phew, nog één lettertje erbij en dan zou Iwan in een heel andere industrie aan de slag kunnen. ;D

 

Maar grapje hoor. Ziet er allemaal best wel leuk uit moet ik zeggen. Maar waarom die '$$', heb je al dollartekens in je ogen? Wij zijn overigens op zoek naar servies voor ons restaurant. De prijzen die jij noemt zijn consumentenprijzen, pm me even met je groothandelsprijzen als je interesse hebt.

 

Lekker snel, prima foto's: goede website.

 

Afzetmarkt: op internet kan je er achter komen door gewoon eens flink te googlen. Waar ik me meer zorgen over zou gaan maken is het vaarwater waar je inzit: je concurrenten zijn Blokker, Xenos, Marktkramer, Hema etc. Hoeveel doen daar de bordjes en schaaltjes? Je prijzen liggen soms best hoog: bij de Sligro/Ikea doet een bord zo'n drie/vier euro per stuk, bij jou het dubbele. Hoe leg je dat uit aan de consument? Dat moet zich dan ook uiten in de kwaliteit en dat moet je ook overbrengen.

 

Meer bezoekers: wat is aflflflllaiiate? Kan ik geen advies over geven, heb ik geen verstand van.

 

Website: lekker snel, prima foto's en je krijgt snel het product voor je neus wat je zoekt. Prima. Ik heb hem al bij mijn favorieten gezet.

 

Ruimer aanbod: je hebt al wat producten 'er onder gehangen', zodat het niet alleen maar servies is. Heel goed, want mensen denken misschien in de eerste instantie aan serviesgoed. Wij gaan trouwens als wij in Rdam zijn altijd effe naar de 'chinese' buurt en kopen er allerlei heerlijkheden en spulletjes. Ga op zoek en vind de 'niches' en kijk eens eerst waarmee je je kan onderscheiden van de bovengenoemde concurrenten.

 

Reclame tonen: ach, kan je zelf toch wel uitzoeken? Moet je geloof ik naar Google adsensewordsweetikveelwat.

 

Leuk en ik houd je website in de gaten!

 

 

Link naar reactie
  • 0

...je snelle rectie.... phew, nog één lettertje erbij en dan zou Iwan in een heel andere industrie aan de slag kunnen. ;D

 

 

 

Dank voor de tip! Ik zal erover nadenken 8) maar ik ga zo eerst naar https://www.higherlevel.nl/extra/agenda/view/5179

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Beste Eijkb,

Deze informatie is te vinden onder Bestelinfo bovenaan.

Is dat niet voldoende?

 

Ah, helemaal overheen gelezen, wat op zich genoeg zegt over de plaats van de linkjes. Alhoewel, wanneer interesse zou je ze wel zien natuurlijk! Toch raadzaam om de standaard info in een voettekst te vermelden op iedere pagina (al dan niet in kleiner lettertype, grijs e.d.).

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

@Highio :

-Je grafische tips zal ik zorgvuldig bekijken.

-Wij werken goed samen met de importeur. Hij bedient de bedrijven, wij de consumenten. Hij heeft op zijn site een link voor consumenten naar ons staan. Persoonlijk vind ik het betrouwbaar overkomen om wel de importeur op deze wijze te vernoemen.

-Ik wilde in eerste instantie niet onze namen noemen, maar wellicht is dit toch handig.

 

"Verder ben ik positief: leuke en praktische site met goed assortiment!" Dank.

 

@Zeemeeuw:

"...je snelle rectie...." Ojee, typfoutje...

 

"je concurrenten zijn Blokker, Xenos, Marktkramer, Hema etc. Hoeveel doen daar de bordjes en schaaltjes? Je prijzen liggen soms best hoog: bij de Sligro/Ikea doet een bord zo'n drie/vier euro per stuk, bij jou het dubbele. Hoe leg je dat uit aan de consument? Dat moet zich dan ook uiten in de kwaliteit en dat moet je ook overbrengen."

We melden steeds dat het om hoogwaardige producten gaat. Dat zijn ze ook. Het is echt betere kwaliteit. Blokkerprijzen kan ik simpelweg niet aanbieden. Ik zie als concurrent bijvoorbeeld eerder de Bij enkorf. Wij zijn dan wel goedkoper. Ik zal de site doorlopen en waar nodig de kwaliteit duidelijk vermelden. Bedankt voor de tip.

 

"Website: lekker snel, prima foto's en je krijgt snel het product voor je neus wat je zoekt. Prima. Ik heb hem al bij mijn favorieten gezet." ... als iedereen dat nu eens deed :) ... wishful thinking

We hebben contact gehad, hopelijk leidt dit tot een goede samenwerking!

 

Zeer bedankt zover voor alle reacties!

Groet, Eefje

Link naar reactie
  • 0

Beste Eefje,

 

volgens mij heb je meer te winnen dan te verliezen bij meer openheid, maar misschien moeten jullie nog even aan dat idee wennen. Een webshop in deze branche draait beter met volle aandacht en persoonlijke contacten.

 

Hebben jullie een exclusief contract met de importeur? Ik zou toch scherper zijn op mijn inkoop- en concurrentiepositie.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Eijkb,

 

Deze informatie is te vinden onder Bestelinfo bovenaan.

Is dat niet voldoende?

 

Volgens mij is het zelfs verplicht om je gegevens zoals kvk nummer en dergelijke bij een webshop op ELKE pagina van je website vermeld te hebben waarbij op het ontbreken een boete staat.

De OPTA schijnt hierop te controleren hierop en bij ontbreken hiervan een boete tot 16.750 euro op te kunnen leggen.

Link naar reactie
  • 0

 

De OPTA schijnt hierop te controleren hierop en bij ontbreken hiervan een boete tot 16.750 euro op te kunnen leggen.

 

De OPTA? Waarschijnlijk bedoel je de Consumentenautoriteit.

 

Het punt is ook dat dan de ontbindende voorwaarden verruimd worden ten gunste van de consument. Bij onvoldoende informatie kan hij tot drie maanden zijn aankoop alsnog ontbinden.

 

http://www.consumentenautoriteit.nl/cabedrijven/Specials/Special_Internetaankoop

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mooie spullen! Prettige site.

 

Waarom zou ik dan toch kunnen afhaken?

- Ik merk bij mezelf de neiging dat als ik niet via ideal kan betalen dat ik dan er eigenlijk al geen zin in heb. Als ik via internet bestel wil ik het snel geregeld hebben.

- Als ik op een foto van een kimono klik blijft hij toch nog vrij klein. Ik zou een grotere foto willen zien en in alle mogelijke kleuren, niet slechts een voorbeeldkleur.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Beste Mientje,

 

ts (topic starter) vermeldt de importeur op haar website en noemt deze in de berichten, dus dat zal verder allemaal wel goed zitten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

We hebben zeer goede relatie met de importeur . We hebben de foto's zelf van de importeur gekregen.

 

Ik ben echter niet zo blij dat de website van de importeur hierboven genoemd wordt.

Ik weet niet of hij op higherlevel vermeld wil worden, dus als deze websitenaam verwijderd kan worden, dan heel graag.

 

Groet.

Link naar reactie
  • 0

Bij nadere beschouwing ontbreekt een eenvoudige mogelijkheid om menugestuurd te webwinkelen op categorie of productsoort, ik zou deze altijd inbouwen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Op zich nette site, maar heb je 'n goede contract met de importeur? Wat als ik nu hun mail dat ik ook bij hun in wil kopen? Kortom ik zou niet zomaar naar hun verwijzen, tenzij je 'n contract heb dat je hun enige klant in NL ben....anders maak je het voor je concurrenten wel heel erg makkelijk om 'n goede leverancier te vinden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 122 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.