Ik zit me al enige tijd te verbazen hoeveel webshops er de grond uit schieten. Nog meer zit ik me te verbazen over de hoeveelheid discussies hier op HL over welke software te gebruiken en hoe dat allemaal te regelen.

 

Wat ik me dan afvraag: Ik snap dat er niet 1 goede software oplossing is, elke shop is anders. Maar ligt het hoge aantal discussie hierover aan de leveranciers (dus de webshop-bouwers) of aan de software zelf? Komen opgeleverde producten in dit segment niet overeen met de wensen van de webshop eigenaar? Of ligt het heel ergens anders?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20037-webshops-ontwikkelen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben altijd van mening als je er niet 100% voor gaat word het nooit wat.

Ik heb een groot voordeel, dat is dat ik gebruik kan maken van een magazijn waar alle producten voor 99% op voorraad liggen en de zelfde dag rechtstreeks naar de klant verstuurd kunnen worden. Dit is binnen de familie dus ik hoef er niet bang voor te zijn dat zij er met mijn klanten van door gaan. Zij werken op een B2B markt en ik ga de B2C markt via internet bedienen. Ik hoef pas te betalen als de producten ook daadwerkelijk verkocht zijn.

 

Om deze rede zie ik er een goede toekomst in en kan ik er voor zorgen dat ik mijn concurenten altijd een stapje voor ben met de snelle levering en de grote voorraad (zelfs van producten die niet overal op de hoek van de straat te verkrijgen zijn)

 

Dit is echt een ideale situatie (ben jaloers :P), maar die informatie zou ik een beetje voor je houden. Als de B2B klanten van jouw 'leverancier' hier achter gaan komen gaan ze zeker weten steigeren.

  • 0

Er bestaat een verschil tussen roekeloos ergens in duiken en 100% voor gaan.

 

Dat je na een half jaar werk en 4500 euro nu op een forum vraagt over een basisboek van 20 euro....

Zoals je het omschrijft heb je een bijzonder goede basis voor je verkoop, dat is je kracht. Ik zou dat boek (en misschien een paar andere) wat eerder aangeschaft hebben.

  • 0

Ik ben altijd van mening als je er niet 100% voor gaat word het nooit wat.

Ik heb een groot voordeel, dat is dat ik gebruik kan maken van een magazijn waar alle producten voor 99% op voorraad liggen en de zelfde dag rechtstreeks naar de klant verstuurd kunnen worden. Dit is binnen de familie dus ik hoef er niet bang voor te zijn dat zij er met mijn klanten van door gaan. Zij werken op een B2B markt en ik ga de B2C markt via internet bedienen. Ik hoef pas te betalen als de producten ook daadwerkelijk verkocht zijn.

 

Om deze rede zie ik er een goede toekomst in en kan ik er voor zorgen dat ik mijn concurenten altijd een stapje voor ben met de snelle levering en de grote voorraad (zelfs van producten die niet overal op de hoek van de straat te verkrijgen zijn)

 

Dit is echt een ideale situatie (ben jaloers :P), maar die informatie zou ik een beetje voor je houden. Als de B2B klanten van jouw 'leverancier' hier achter gaan komen gaan ze zeker weten steigeren.

 

Hoeft niet, hangt ervanaf of die B2B klanten uiteindelijk zelf wederverkoper aan de consumentenmarkt zijn of dat ze het kopen voor eigen gebruik. Geldt voor mijn producten idem (of dito)

 

Frans

  • 0

Ok top, dus je bevestigd inderdaad waarmee ik de intentie had om dit topic te starten:

De juiste begeleiding in het begin van het traject is niet aanwezig in veel gevallen.

 

Ach toen ik wilde beginnen keek ik naar shopfactory en dergelijke pakketten. Door onderzoek te doen (internet speurwerk) naar ervaringen van anderen kwam ik op HL terecht. Heb daar toen al veel van geleerd en ben uiteindelijk met osCommerce begonnen.

 

Het is wat oude code (html tabellen enzo) maar een flexibel pakket omdat het allemaal PHP/MySQL is. Zonder PHP kennis is het uiterlijk helemaal naar eigen wens te maken. Kennis van HTML en CSS is natuurlijk wel nodig maar als je die kennis niet hebt moet je sowieso niet naar een softwarepakket gaan maar een hosting pakket met een mooie template of zo. Het is erg verouderd en daardoor moet er nu veel aangepast worden wil je er een bruikbare shop van maken.

 

We gaan onze shops op een dedicated server zetten (is echt nodig nu). Daardoor kwam bij mij de vraag naar boven of we niet gelijk moesten uitkijken naar andere software. Niet omdat de osCommerce zoals we die nu gebruiken ons niet bevalt maar het is verouderd en dus niet echt gericht op de toekomst. In mijn zoektocht kwam ik prestashop tegen. Dit staat nog teveel in de kinderschoenen, net als Magento. maar is toch een aardig product voor beginners. Magento ben ik niet ondersteboven van maar wellicht moet ik daar vooral mee gaan stoeien. Bovendien is de lang, zeer lang verwachte nieuwe versie van osCommerce toch eindelijk in aantocht. Wellicht een mooie basis om weer mee te beginnen.

 

Wellicht voor hosters een idee om een open source pakket te pakken en die op diverse branches aan te passen. Dan kan je standaard met semi maatwerk combineren en voor een relatief laag bedrag een shop verhuren of verkopen. Kleurtjes naar eigen smaak aanpassen en eigen logo er in, klaar is Klara. De meeste webshops lijken toch op elkaar. Bezoekers verwachten dit ook min of meer. Als het winkelmandje/winkelwagentje niet rechtsboven te vinden is kan men hem al niet meer vinden.

  • 0

Dat de klanten van mijn leverancier gaan steigeren ligt zeer in de verwachting.

Ik heb er ook lang over nagedacht om dit te gaan doen, maar wie op de wereld houd mij tegen om voor mezelf te beginnen in een markt waar ik zeer goed in thuis ben.

Ik doe alles voor eigen risico en er word me niks kado gedaan. Ik heb alle foto's zelf moeten maken, teksten zelf moeten schrijven. ik ga de zelfde inkoop prijs betalen als iedere andere klant, alleen nu is het voordeel dat ik geen voorraad ga houden en de distributie uit handen geef (tegen betaling van de werkelijke vezend kosten.)

Iedereen had dat kunnen gaan doen, maar niemand doet het.

  • 0

Dat de klanten van mijn leverancier gaan steigeren ligt zeer in de verwachting.

Ik heb er ook lang over nagedacht om dit te gaan doen, maar wie op de wereld houd mij tegen om voor mezelf te beginnen in een markt waar ik zeer goed in thuis ben.

Ik doe alles voor eigen risico en er word me niks kado gedaan. Ik heb alle foto's zelf moeten maken, teksten zelf moeten schrijven. ik ga de zelfde inkoop prijs betalen als iedere andere klant, alleen nu is het voordeel dat ik geen voorraad ga houden en de distributie uit handen geef (tegen betaling van de werkelijke vezend kosten.)

Iedereen had dat kunnen gaan doen, maar niemand doet het.

Je hebt dus een goeie dropshipper gevonden eigenlijk? Zoals je het nu uitlegd is het al een stuk beter en zou geen probleem mogen zijn.

 

Het moeilijke is ook om een goed product/leveranciers te vinden. Ik zit zelf al weken te denken wat ik nog zou kunnen verkopen, ik wil namelijk een groter volume pakketjes per dag halen om zo betere contracten met TNT af te kunnen spreken, maar er is niet echt een product dat ik ken dat niet direct mode gevoelig is (en dus over x tijd niets meer waard is, zit je met je voorraad), net groot genoeg is om via pakketpost te moeten, maar niet te groot dat de opslag een probleem wordt en qua inkoopprijs niet al te hoog ligt, zodat het niet direct een kapitaal kost om een voorraad op te bouwen... Ik ben aan het bazelen, maar dat heb ik wel vaker, handige uitlaatklep, zo'n forum :)

  • 0

Iedereen had dat kunnen gaan doen, maar niemand doet het.

 

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, of eigenlijk helemaal niet waar. Het kost je tot nu toe vrijwel geen geld om te starten omdat je geen voorraad gaat houden maar zelf in het magazijn van de leverancier mag rondlopen en de spullen pakken die je verkocht hebt. Dat is een concurrentievoordeel die een ander niet zomaar heeft.

In deze constructie kan je gewoon niet spreken van een dropshipper omdat je alleen de werkelijke verzendkosten betaald (en zelfs daarin meelift op het contract van je leverancier in plaats van een eigen, duurder, contract te nemen).

Je betaald niet voor inpakken en opslag.

Een mooie positie om met zeer weinig kosten te beginnen en daardoor ook risicoloos. Het blijft in mijn ogen wel een vorm van concurrentievervalsing tegenover de afnemers van je "leverancier".

Daar staat tegenover dat steeds meer distributeurs, groothandelaren en importeurs uit steeds meer branches zelf rechtstreeks gaan verkopen met een webshop.

 

Anyway, je hebt een bevoorrechte positie en weet die goed te gebruiken. Succes er mee!

  • 0

Bepaalde leveranciers begrijpen dat niet helemaal...

Ik ben zelf momenteel druk bezig om een vervanger voor een bepaalde leverancier te zoeken.

Waarom?

40 a 50% van hun assortiment leveren ze mij tegen inkoop prijzen van zeg maar even 10 euro terwijl ze het in hun eigen consumenten shop verkopen voor prijzen van 11 tot 13 euro (inclusief btw) en dat ook als advies verkoop prijs aan hun groothandels klanten geven.

 

Hun verhaal is: ja het zijn wat oudere producten, daarom hebben we de prijzen in de shop laten zakken, maar de productie kosten zijn nog wel hoog dus daarom bij de groothandel de inkoop prijzen niet laten zakken.

 

Om dus mijn gewenste marges te kunnen behalen moet ik soms wel dubbel zo duur in mijn shop verkopen als dat mijn leverancier dat in hun eigen shop doet..

 

Dan dus maar opzoek naar een leverancier die niet zijn eigen klanten zo beconcureerd.

  • 0

40 a 50% van hun assortiment leveren ze mij tegen inkoop prijzen van zeg maar even 10 euro terwijl ze het in hun eigen consumenten shop verkopen voor prijzen van 11 tot 13 euro (inclusief btw) en dat ook als advies verkoop prijs aan hun groothandels klanten geven.

Die knakkers zitten ook in mijn branche. Ik doe er geen zaken mee. Dan maar een iets minder uitgebreid assortiment.

... doet leuke dingen op internet ...

  • 0

Oplossing is een betere, klantvriendelijkere webshop ontwikkelen met dito contactmogelijkheden, verzendvoorwaarden en service dan de concurrent die hogerop in de bedrijfskolom zit. Die financiële ruimte is er niet altijd, maar ik bedoel dus concentreren op consumentenverkoop. Bijvoorbeeld in de vorm van talen of attributen aan items toevoegen, zoals jullie bezig lijken te zijn.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

  • 0

wat mijn ervaring is dat je eerste site toch niet voldoet. Een website maken cw laten maken is ook een vak

dus naast je vak als "j produkt"moet je er een vak bijleeren "website"bouwen

 

vooral de goede zoekwoorden vinden is erug belangrijk

je mag me mailen voor vragen

 

Patrick remkes

systeemplafond webshop www.systeemplafond.nu

  • 0

Ik vraag mij af in hoeverre de klant naar het uiterlijk van de webshop kijkt, tegenwoordig is iedereen toch tevreden met de goedkoopste leverancier? Zolang er maar een aantal recensies op het internet staan van de winkel dat hij zijn afspraken nakomt ben ik meestal om.

Als het makkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

  • 0

Dat ligt natuurlijk erg aan de producten. Als je producten hebt die je bijvoorbeeld op prijs op bestelgemak koopt: Ja. Als het echter over leuke dingetjes gaat zoals autootjes, dingen voor in huis etc. dan werkt dat niet altijd zo.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

  • 0

Hier wil ik even aan toevoegen dat je een webwinkel in feite niet anders moet zien dan een fysieke winkel.

 

Sommige (de meeste) consumenten hechten ook erg veel waarde aan advies over een product. En vergeet ook het "kasswandje" niet. Uit onderzoek is gebleken dat 65% van de klanten bij het afronden van een bestelling (zie dit als: in de rij voor de kassa staan) nog een extra aangeboden product meenemen. Dit gaat natuurlijk enkel op als het product dat voor het afrekenen nog aan hen wordt aangeboden complementair is aan datgene wat zij al kopen.

http://www.dellamar.nl Marketing voor het midden en klein bedrijf.
  • 0

Ik ben van mening dat een fabrikant of groothandel zijn advies verkoopprijs altijd een beetje aan de hoge kant moet houden.

Zo komen handelaren niet in het nouw dat ze niks kunnen verdienen omdat de lage prijs gewoon op straat ligt.

En zelfs de fabrikant brengt zijn eigen product om zeep omdat er niemand meer is die het wil verkopen.

Ik weet dat dit niet altijd opgaat. Als er veel van de zelfde soort producten op de markt zijn haalt de concurent de prijs wel naar beneden. Als je dan niet meegaat blijf je er weer mee zitten.

 

Wanneer de groothandel een goede advies verkoopprijs meegeeft aan zijn producten kan de handelaar ook een keer wat korting geven aan zijn goede vaste klanten of een tijdelijke aktie.

  • 0

Enigzins offtopic,

 

maar denk je niet dat de oplossing hier gewoon differentiatie is?

 

Al is de prijs van soortgelijk producten nog zo laag, als je toegevoegde waarde goed weet over te brengen moet dit mijn inziens niet uitmaken toch?

http://www.dellamar.nl Marketing voor het midden en klein bedrijf.
  • 0

Maakt wel degelijk uit als de prijs in mijn shop 2 keer zo hoog is als bij de consumenten shop van de groothandel.

 

Stel dat een klant via internet aan het vergelijken is en via b.v. google de prijs in mijn shop ziet en de prijs in de consumenten shop van de groothandel... dan beschouwd die mijn shop dus gelijk als extreem duur en zal hij ook voor andere producten niet meer in mijn shop komen kijken terwijl ik daarvoor misschien wel juist goedkoop ben.

Ik moet met bepaalde producten gewoon 2 keer zoduur zijn als bij de consumenten shop van de groothandel, daar kan je geen toegevoegde waarde meer tegenover zetten. dat kan wel bij kleine verschillen van een paar procent maar niet als het om 10 of soms wel 30 euro gaat.

  • 0

Ok top, dus je bevestigd inderdaad waarmee ik de intentie had om dit topic te starten:

De juiste begeleiding in het begin van het traject is niet aanwezig in veel gevallen.

 

Hier ben ik het mee eens, maar goed: die begeleiding kost ook geld en wellicht nog wel meer dan de uurprijs van een webbouwer.

 

 

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

  • 0

Ok top, dus je bevestigd inderdaad waarmee ik de intentie had om dit topic te starten:

De juiste begeleiding in het begin van het traject is niet aanwezig in veel gevallen.

 

Hier ben ik het mee eens, maar goed: die begeleiding kost ook geld en wellicht nog wel meer dan de uurprijs van een webbouwer.

 

 

 

Het begin van dit topic gemist hebbende, dit is toch ook logisch? Je kunt een stratenmaker ook niet meteen je muur laten metselen toch?

http://www.dellamar.nl Marketing voor het midden en klein bedrijf.
  • 0

Wellicht verstandig je dan toch even in te lezen in het topic m.b.t context :P

 

Om je vergelijking verder te trekken: Het topic gaat juist over een muur die je gratis kan neerzetten. Als je daar een raam in wilt moet je opeens betalen voor een metselaar. Iemand stelt dat je dan vooraf je maar had moeten laten adviseren door een architect, die weet wel waar je een gratis muur mét raam kan halen. Mijn reactie is vervolgens: Alsof die architect het gratis doet....

Een lekkere kluif of groot bot voor uw hond?

 

Webshopsoftware: http://accret.nl, ontwikkelen in opdracht en eigen beheer!

  • 0

Ok top, dus je bevestigd inderdaad waarmee ik de intentie had om dit topic te starten:

De juiste begeleiding in het begin van het traject is niet aanwezig in veel gevallen.

 

Hier ben ik het mee eens, maar goed: die begeleiding kost ook geld en wellicht nog wel meer dan de uurprijs van een webbouwer.

Zeker meer dan een webbouwer ja, dit moet iemand zijn die je business begrijpt. Terecht dat die duurder is! Maar dat is kosten redeneren. Het gaat er natuurlijk om wat het op gaat leveren als je dan een beter onderbouwde start maakt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

  • 0

Ik zit me al enige tijd te verbazen hoeveel webshops er de grond uit schieten. Nog meer zit ik me te verbazen over de hoeveelheid discussies hier op HL over welke software te gebruiken en hoe dat allemaal te regelen.

 

Wat ik me dan afvraag: Ik snap dat er niet 1 goede software oplossing is, elke shop is anders. Maar ligt het hoge aantal discussie hierover aan de leveranciers (dus de webshop-bouwers) of aan de software zelf? Komen opgeleverde producten in dit segment niet overeen met de wensen van de webshop eigenaar? Of ligt het heel ergens anders?

 

Eigenlijk ligt het aan beide: software en webshop-bouwers. Bij veel van die "uit de grond schietende webshops" is osCommerce favoriet. Helaas is osC standaard te beperkt en dien je de functionaliteit uit te breiden met verschillende addons. Helaas hebben de "newbee"-winkeliers geen idee welke functionaliteit ze nodig zouden hebben en dus welke addons geïnstalleerd moeten worden. Echter zijn er een aantal veel gebruikte addons die eigenlijk standaard aanwezig zouden moeten zijn. In dat geval zouden veel problemen vermeden kunnen worden en heeft men voldoende functionaliteit om een redelijk simpele webshop te draaien. Dit zou voor een paar tientjes geregeld kunnen worden. Echter zijn er ook leveranciers die hiervoor te hoge bedragen vragen of iedere keer het wiel opnieuw willen uitvinden.

Dan blijft er een deel winkeliers over met te specifieke eisen en wensen qua functionaliteit en design. Hiervoor zal maatwerk nodig zijn.

  • 0

Oplossing is een betere, klantvriendelijkere webshop ontwikkelen met dito contactmogelijkheden, verzendvoorwaarden en service dan de concurrent die hogerop in de bedrijfskolom zit. Die financiële ruimte is er niet altijd, maar ik bedoel dus concentreren op consumentenverkoop. Bijvoorbeeld in de vorm van talen of attributen aan items toevoegen, zoals jullie bezig lijken te zijn.

 

Ik kan je bij deze uit eigen ervaring zeggen dat dit dus niet altijd zo werkt. Wij hebben onder andere toiletbrillen in ons assortiment waarvan het bijzondere is dat een kinderbril in het deksel zit. Er zijn in Nederland twee aanbieders van dergelijke brillen. Degene waar wij ingekocht hadden bied ze ook aan op zijn eigen website aan particulieren maar met verzendkosten van € 12,00. Bij ons koste de brillen evenveel maar dan met verzendkosten van € 5,95. De importeur verkocht duidelijk meer brillen dan wij. We konden ook zien dat er veel bezoekers van zijn website afkwamen vanwege de interesse voor de brillen maar de verkopen bleven uit.

Mensen hebben blijkbaar het idee dat kopen bij de bron ze het meeste voordeel oplevert, dit terwijl ze duurder uit zijn. We hebben de brillen in de uitverkoop gedaan en afscheid genomen van de leverancier omdat hij de verkoop aan particulieren niet wil staken.

  • 0

Beste Astron,

 

ik durf mijn eerdere stelling nog steeds te verdedigen, al zijn er nog veel meer factoren:

- nabijheid van de webshop voor koper

- betaalmogelijkheden (achteraf)

- assortiment

etc.

 

Van meer (product)informatie, talen en betaalmogelijkheden wordt een webshop in het algemeen niet slechter, als dit allemaal goed ingericht is. Je hebt gelijk voor wat betreft perceptie van betrouwbaarheid en allicht prijsvoering van grotere partijen, maar ik weet niet of dit de bepalende factoren zijn in de toiletbrillencase.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

  • 0

[...]

 

Eigenlijk ligt het aan beide: software en webshop-bouwers. Bij veel van die "uit de grond schietende webshops" is osCommerce favoriet. Helaas is osC standaard te beperkt en dien je de functionaliteit uit te breiden met verschillende addons. Helaas hebben de "newbee"-winkeliers geen idee welke functionaliteit ze nodig zouden hebben en dus welke addons geïnstalleerd moeten worden. Echter zijn er een aantal veel gebruikte addons die eigenlijk standaard aanwezig zouden moeten zijn. In dat geval zouden veel problemen vermeden kunnen worden en heeft men voldoende functionaliteit om een redelijk simpele webshop te draaien. Dit zou voor een paar tientjes geregeld kunnen worden. Echter zijn er ook leveranciers die hiervoor te hoge bedragen vragen of iedere keer het wiel opnieuw willen uitvinden.

Dan blijft er een deel winkeliers over met te specifieke eisen en wensen qua functionaliteit en design. Hiervoor zal maatwerk nodig zijn.

Kan het niet liggen aan de klant?

 

Wat er gebeurt: Een klant wil een web-project starten. Dat is zijn keuze, laat dat duidelijk zijn. Waarom moet die webwinkelier dan niet capabel zijn om te snappen wat dit eigenlijk inhoudt en hoe hij dat moet managen? Dat is toch in alle branches zo?

 

Stel: Ik wil een fabriek starten die fietsen maakt. Ik hoef dan zelf niet te weten hoe ik die machines moet bedienen wellicht maar ik moet wel weten hoe ik de mensen aan moet sturen die dat doen. Het is een essentieel deel in mijn bedrijfsvoering.

 

Veel (ja ik weet dat er ook top-webshop-ondernemers zijn!) webshop ondernemers snappen één van de belangrijkste onderdelen van hun business niet: de webshop. Daarnaast snappen ze ook niet (hebben ze niet het overzicht) hoe ze de mensen die dat voor ze kunnen realiseren moeten aansturen. Voorbeeld: Ze denken dat als je een site online zet er dan vanzelf bezoekers gaan komen...

 

Maar het ligt dus aan de webbouwers en de software?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    3 leden, 67 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.