Ik ben onderzoek aan het doen naar de businessmodellen van prijsvergelijkers op het Internet.
De meeste prijsvergelijkers vragen een fee per lead. Sommige prijsvergelijkers werken met maandelijkse subscription modellen. Maar bijna alle prijsvergelijkers worden betaald door de bedrijven van wie ze de prijzen laten zien.
Ik vind dit eigenlijk het meest gezonde model, de prijsvergelijkers zijn hierdoor wat kapitaal krachtiger en de ecommerce sites achter de prijsvergelijkers nemen hun business serieus.
Er zijn echter alternatieven:
Er zijn een aantal kleinere prijsvergelijkers die volledig advertising supported zijn, zij doen het over het algemeen niet zo goed.
Ook zijn er prijsvergelijkers die shopping habbit informatie, statistieken en onderzoeken verkopen.
Sommige prijsvergelijkers werken met een reverse auctioning systeem (de aanbieders bieden op een product/service aanvraag van de vrager) en er zijn een aantal prijsvergelijkers aan het kijken of ze de gebruiker voor de service kunnen laten betalen.
Wat vinden jullie nou het beste model? En waarvoor?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
zrski
zrski
Ik ben onderzoek aan het doen naar de businessmodellen van prijsvergelijkers op het Internet.
De meeste prijsvergelijkers vragen een fee per lead. Sommige prijsvergelijkers werken met maandelijkse subscription modellen. Maar bijna alle prijsvergelijkers worden betaald door de bedrijven van wie ze de prijzen laten zien.
Ik vind dit eigenlijk het meest gezonde model, de prijsvergelijkers zijn hierdoor wat kapitaal krachtiger en de ecommerce sites achter de prijsvergelijkers nemen hun business serieus.
Er zijn echter alternatieven:
Er zijn een aantal kleinere prijsvergelijkers die volledig advertising supported zijn, zij doen het over het algemeen niet zo goed.
Ook zijn er prijsvergelijkers die shopping habbit informatie, statistieken en onderzoeken verkopen.
Sommige prijsvergelijkers werken met een reverse auctioning systeem (de aanbieders bieden op een product/service aanvraag van de vrager) en er zijn een aantal prijsvergelijkers aan het kijken of ze de gebruiker voor de service kunnen laten betalen.
Wat vinden jullie nou het beste model? En waarvoor?
HL-er van het eerste uur (& proud of it)
follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema
fuk spelvouten
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/2009-het-businessmodel-voor-prijsvergelijkers/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag