Ik ben bezig met een internet start-up waarbij tijdelijke arbeidsovereenkomsten worden aangegaan. Hiervoor moet door bepaalde gebruikers een kopie paspoort worden overlegd.
Kan ik deze ook door de gebruiker laten uploaden, en dusdanig op de server opslaan dat deze ook voor de gebruiker weer toegankelijk is, b.v. als onderdeel van zijn profiel? Dit vanzelfsprekend met de veiligheid in ogenschouw houdend.
Een Google zoekopdracht leert dat meer bedrijven hiervan gebruik maken, maar zitten hier wellicht juridische restricties aan?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
miguelcorderos
miguelcorderos
Ik ben bezig met een internet start-up waarbij tijdelijke arbeidsovereenkomsten worden aangegaan. Hiervoor moet door bepaalde gebruikers een kopie paspoort worden overlegd.
Kan ik deze ook door de gebruiker laten uploaden, en dusdanig op de server opslaan dat deze ook voor de gebruiker weer toegankelijk is, b.v. als onderdeel van zijn profiel? Dit vanzelfsprekend met de veiligheid in ogenschouw houdend.
Een Google zoekopdracht leert dat meer bedrijven hiervan gebruik maken, maar zitten hier wellicht juridische restricties aan?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20508-verantwoordelijkheid-vaststellen-van-identiteit-en-uploaden-kopie-id-op-server/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag