Per 1 november as word ik bij mijn huidige werkgever ontslagen. Als gevolg daarvan krijg ik een ontslagvergoeding mee van ca 50k EUR. Ik was eigenlijk van plan om dit geld in een stamrecht BV te stoppen, zodat ik (hopelijk) een belastingvoordeel heb.
Mijn plan is nu om na 1 november as aan de slag te gaan als
ZZP-er (project manager) en dus zal ik een 'eigen bedrijfje' op moeten richten.
Mijn concrete vraag is nu of ik de stamrecht bv die ik op ga richten nu ook kan gaan gebruiken als werk bv voor mijn bedrijf? En als dat zo is, heeft dat dan nog voor- of nadelen tov het beginnen van een eenmanszaak?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Moppetoetje
Moppetoetje
Goedemiddag allemaal,
Per 1 november as word ik bij mijn huidige werkgever ontslagen. Als gevolg daarvan krijg ik een ontslagvergoeding mee van ca 50k EUR. Ik was eigenlijk van plan om dit geld in een stamrecht BV te stoppen, zodat ik (hopelijk) een belastingvoordeel heb.
Mijn plan is nu om na 1 november as aan de slag te gaan als
ZZP-er (project manager) en dus zal ik een 'eigen bedrijfje' op moeten richten.
Mijn concrete vraag is nu of ik de stamrecht bv die ik op ga richten nu ook kan gaan gebruiken als werk bv voor mijn bedrijf? En als dat zo is, heeft dat dan nog voor- of nadelen tov het beginnen van een eenmanszaak?
Alvast bedankt voor jullie adviezen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/20902-stamrecht-bv-oprichten-en-aan-de-slag-als-zzp-er-combineren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag