• 0

Naamsbekendheid bestaande onderneming

Ik zit met een probleem. Eigenlijk niet zozeer ik alleen maar mijn onderneming.

 

11 januari 2009 zijn we begonnen met een website. De eerste tijd ging het heel erg goed. We draaide mooie omzet en de groein van het aantal bezoekers liep mooi door. Maar de laatste tijd is dit erg gestagneerd. De omzet blijft gelijk en ook het aantal bezoekers wil niet echt klimmen.

 

We zijn dus haastig opzoek naar mogelijkheden om de bezoeker aantallen te verhogen. Het geen wat wij bieden is namelijk dusdanig "uniek" in NL, dat het zou moeten verkopen. Het verkoopt ook goed, alleen door het geringe bereik, blijft de omzet ook laag.

 

Inmiddels hebben we een actie met een website, die 24/7 op de frontpage een banner hebben staan naar ons. Hier komen slechts 25 bezoekers per dag uit. De eigenaar van de site zegt dat per maand de site 70.000-90.000 unieke bezoekers heeft. 25 per dag is dan natuurlijk erg laag.

 

Mijn vraag hier is het volgende:

 

Heeft iemand tips/ideen om de naamsbekendheid te vergroten. Een radio reclame is leuk, maar kost al snel €10.000 euro. De vaag blijft dan ook, of het wel nut heeft.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Moeilijk om te zeggen aangezien ik niet weet wat jullie product is.

 

Doen jullie al aan SEO? (Search Engine Optimisation) Desnoods in combinatie met adwords

Virale marketing? Persberichten? Is die banner het enige wat jullie tot nu toe gedaan hebben?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt je website ook in je HigherLevel profiel onder handtekening opnemen ;).

 

Daarnaast: wat is de oorzaak dat er eerst wel bezoekers en omzet kwamen, en waarom nu niet meer? Zolang je dat niet weet heeft het nog geen zin om meer naamsbekendheid te hebben.

 

Heb je al eens aan bestaande klanten gevraagd wat ze van jullie producten vinden? Is daar meer aan te verkopen? Kunnen zij (tegen een waardebon of zo) jullie aanbevelen? Wat doet de concurrentie (als die er is)?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

We hebben in het begin een Banner gehad op een site daarnaast staan wij gelinkt op diverse verzamelsites voor aanbiedingen.

 

Wij hebben namelijk een site waar elke dag 1 aanbieding op komt, op het gebied van Games.

 

Ook hebben wij een aantal maal wat adword campagnes gedaan.

 

Even ter verduidelijking, de omzet is niet terug gelopen, maar is gestagneerd.

Link naar reactie
  • 0

Er komen twee extra mogelijkheden in m'n hoofd op:

-> Linkbuilding: probeer op zoveel mogelijk websites een link te krijgen, het liefst op een enigszins mooie plek. Vaak levert dit enkele kliks op per dag, waardoor je met enkele honderden vermeldingen per maand al (tien)duizenden extra bezoekers kunt krijgen.

-> Weblogs aanschrijven: weblogs zijn altijd op zoek naar leuke nieuwtjes, omdat het behoorlijk lastig is om elke dag weer wat te verzinnen om te posten. Als jij een werkelijk unieke dienst aanbiedt, zullen er altijd webloggers zijn die je wel willen plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

Moeilijk om te zeggen aangezien ik niet weet wat jullie product is.

 

Doen jullie al aan SEO? (Search Engine Optimisation) Desnoods in combinatie met adwords

Virale marketing? Persberichten? Is die banner het enige wat jullie tot nu toe gedaan hebben?

 

 

Hi,

 

Ik heb zelf onlangs een boek aangeschaft over SEO. Het is volgens sommigen de beste boek die over SEO (Search Engine Optimization)gaat. Ik raad jullie aan om het boekje aan te schaffen. Op de website staat dat je het geld terug kan vorderen als de aanbevolen instrukties geen resultaten opleveren. De website van het boek:

 

EDIT MOD: vooralsnog SPAM.

 

@Online, kun je aangeven waarom de url die jij aangeeft verandert in een andere commerciële url? Wat is jouw belang hierbij? Opvallend is nl. dat je alleen de url post en verder in andere SEO topics niet bijdraagt. Daarnaast gebruik je dezelfde tekst voor de reden waarom je het boekje hebt aangeschaft in jouw andere post ook.

 

groetjes en succes,

 

Link naar reactie
  • 0

Er komen twee extra mogelijkheden in m'n hoofd op:

-> Linkbuilding: probeer op zoveel mogelijk websites een link te krijgen, het liefst op een enigszins mooie plek. Vaak levert dit enkele kliks op per dag, waardoor je met enkele honderden vermeldingen per maand al (tien)duizenden extra bezoekers kunt krijgen.

-> Weblogs aanschrijven: weblogs zijn altijd op zoek naar leuke nieuwtjes, omdat het behoorlijk lastig is om elke dag weer wat te verzinnen om te posten. Als jij een werkelijk unieke dienst aanbiedt, zullen er altijd webloggers zijn die je wel willen plaatsen.

 

Beide goede tips, waar ik nog niet aan gedacht heb. Natuurlijk proberen wij op zoveel mogelijk sites een link te krijgen, maar we zijn dit niet echt actief gaan doen.

 

Net even gekeken op de site maar wat is er zo uniek aan???

 

Het concept is uniek.... Wij zijn de eerste dag aanbieding site in Nederland (dan wel Europa) die alleen aanbiedingen doen op het gebied van Games.

 

Heb je al een site check laten doen via HL?

 

Nope

 

Waarom staat je site nog niet in je handtekening? Dat is nog wel de makkelijkste.

Wat is je doelgroep? Hoe kan je die het beste online bereiken?

 

Ik wilde mijn sites niet opdringen aan mensen op het forum. Had niet echt in de gaten dat dit toegelaten was. Heb het nu wel gedaan.

 

Onze doelgroep zijn mensen die games spelen en deze games ook online aanschaffen. Deze kan ik natuurlijk het beste bereiken door online te adverteren.

 

De adword campagnes hebben ons wel geholpen aan initiële bezoekers. Maar op een gegeven moment komen er meer klikkers op de site dan kopers. Per verkocht product koste adwords ons bijna 8 à 9 Euro.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou nog kunnen adverteren op marktplaats http://www.marktplaatsmedia.nl/ (dus niet met de normale advertenties)

 

Tip: Zet achter je links in je handtekening nog een korte wervende omschrijving van de site.

 

Dank je voor de tip. Zal daar even mee aan de slag gaan. Heb de site van adverteren op marktplaats ook bekeken. Even nader onderzoeken.

 

Mag ik nu gelijktijdig aan dit topic ook een site check van de site/shop aanvragen? Of wordt dat niet op prijs gesteld.

Link naar reactie
  • 0

 

Tip: Zet achter je links in je handtekening nog een korte wervende omschrijving van de site.

 

Tip 2, maak van de wervende tekst de link (ipv alleen je naam) zodat je in je link interessante zoekwoorden voor google hebt.

 

Misschien kan een mod jouw topic verplaatsen naar het site check forum. Op dat forum staat een uitgebreide omschrijving van wat je aan moet geven over je site voordat mensen er nr gaan kijken.

Link naar reactie
  • 0

Mag ik nu gelijktijdig aan dit topic ook een site check van de site/shop aanvragen? Of wordt dat niet op prijs gesteld.

Sitecheck is denk ik alleen van toepassing als je denkt dat het aan je site ligt.

Heb je overigens al nagegaan hoe de bezoekers het bestelproces doorlopen en waar (en waarom!) ze eventueel afhaken?

 

Sitecheck doe je in het "Wat vind je van mijn.." forum onder de volgende voorwaarden: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=55;action=display;threadid=22362

Link naar reactie
  • 0

Mag ik nu gelijktijdig aan dit topic ook een site check van de site/shop aanvragen? Of wordt dat niet op prijs gesteld.

Sitecheck is denk ik alleen van toepassing als je denkt dat het aan je site ligt.

Heb je overigens al nagegaan hoe de bezoekers het bestelproces doorlopen en waar (en waarom!) ze eventueel afhaken?

 

Sitecheck doe je in het "Wat vind je van mijn.." forum onder de volgende voorwaarden: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=55;action=display;threadid=22362

 

Daar raak je nu een onderwerp waar ik al enige tijd mee in mijn maag zit. We kunnen alles leuk volgens via analytics. Bijvoorbeeld gisteren (25-5):

 

814 unieke bezoekers. 1200 pagina weergaven. 78% weigeringspercentage.

 

Dan ga ik kijken waar men precies de site heeft verlaten. Het grootste deel verlaat de site op de homepage. Kan meerdere redenen hebben. Daarom lastig te bepalen waar het aan ligt.

 

 

eb je al eens nagedacht om een leuke actie te bedenken waardoor je (media) aandacht genereert en daardoor een groot publiek aantrekt. Ik denk dat er voor een winkel die games verkoopt genoeg leuke mogelijke acties op te zetten zijn met als doel naamsbekendheid te krijgen...

 

Daar heb ik zeer zeker wel eens aan gedacht. Ik vind het alleen moeilijk om iets concreets op te zetten. Veel acties kosten veel geld en de onderneming zwemt niet in het geld. Ik weet dat dit goede manieren zijn om naamsbekendheid te krijgen. Ik moet echter een balans zoeken tussen de investering, het idee en het rendement.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Daar raak je nu een onderwerp waar ik al enige tijd mee in mijn maag zit. We kunnen alles leuk volgens via analytics. Bijvoorbeeld gisteren (25-5):

 

814 unieke bezoekers. 1200 pagina weergaven. 78% weigeringspercentage.

 

Dan ga ik kijken waar men precies de site heeft verlaten. Het grootste deel verlaat de site op de homepage. Kan meerdere redenen hebben. Daarom lastig te bepalen waar het aan ligt.

 

Maar dat lijkt me toch inherent aan het soort website dat je hebt:

 

1 pagina, 1 aanbieding Take it or leave it.

 

Is de aanbieding niet interessant voor mij dan heb ik geen alternatieven dus ben ik weer weg.

Het is dus redelijk voor de hand liggend dat je een vrij hoog weigeringspercentage hebt.

 

Je site optimaliseren voor google is tevens lastig omdat je content dagelijks wijzigt: Vandaag is het The Legend Of Zelda, morgen weer een ander. Iemand die dat spel zoekt komt dus nooit bij jou uit, of hij zal niet vinden wat hij zoekt aangezien de pagina alweer gewijzigd is.

 

Wellicht een idee om een historie van je aanbiedingen op te nemen, zonder een verdere link vanaf je homepage, die gevonden kunnen worden door de willekeurige bezoeker.

Nadat je product in de aanbieding is geweest verdwijnt hij naar de historie en voeg je een tekst toe waarin je aangeeft dat het gezochte product vandaag niet meer in de aanbieding is op gameoffer, maar dat nu game xxx te verkrijgen is.

Mochten ze toch de gezochte game willen hebben dan kunnen ze terecht op Mediaoffer, en link je door naar de juiste pagina op gameoffer.

 

Frans

Link naar reactie
  • 1
Heb je al eens nagedacht om een leuke actie te bedenken waardoor je (media) aandacht genereert en daardoor een groot publiek aantrekt. Ik denk dat er voor een winkel die games verkoopt genoeg leuke mogelijke acties op te zetten zijn met als doel naamsbekendheid te krijgen...
Daar heb ik zeer zeker wel eens aan gedacht. Ik vind het alleen moeilijk om iets concreets op te zetten. Veel acties kosten veel geld en de onderneming zwemt niet in het geld. Ik weet dat dit goede manieren zijn om naamsbekendheid te krijgen. Ik moet echter een balans zoeken tussen de investering, het idee en het rendement.

 

Juist deze ideeën kosten naar mijn inzicht vrij weinig geld. Ik zuig zo wat uit mijn duim namelijk als ik denk aan de game branche. Er komt vast met regelmaat een groot spel op de markt waar echte gamefanaten op zitten te wachten. Ga middennacht open en zorg ervoor dat jouw doelgroep als eerste de game kan uitproberen. Zorg ervoor dat ze dit kunnen spelen in de winkel en dat je verkoop doet. Maak er een mooi persbericht bij, neem contact op met betreffende media.

 

Nog een tip voor naamsbekendheid: Zorg ervoor dat je een leuke column krijgt bij een gerelateerde website. Gewoon voor niets laat jij je kennis buigen over de nieuwste games... Zal vast wel een website zijn.. (maar ben er niet in thuis in dat soort sites, dus zul je zelf verder moeten uitzoeken) of begin een eigen blog.

 

Laatste dingetjes dat door mijn hoofd schoot is om wellicht op een zaterdagmiddag een ruilbeursje in de winkel op te zetten. Kost je niet gelijk geld, maar trekt wel gelijk de juiste doelgroep naar je toe...

 

Denk er maar eens over na. Denk dat als je het goed uitwerkt het succesvol kan werken.

Link naar reactie
  • 0

 

...

Laatste dingetjes dat door mijn hoofd schoot is om wellicht op een zaterdagmiddag een ruilbeursje in de winkel op te zetten. Kost je niet gelijk geld, maar trekt wel gelijk de juiste doelgroep naar je toe...

 

Denk er maar eens over na. Denk dat als je het goed uitwerkt het succesvol kan werken.

 

Bedankt voor je input.. Maar het gaat hier om een webshop...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even wat tips voor je website en een klein beetje op het gebied van SEO.

- Je pagina's bevatten geen keywords, dus maken al minder kans om hoog geindexeerd te worden. Geef elke unieke pagina van je website andere meta tags (keywords, description zijn de belangrijkste)

- Probeer eens (met google optimizer) je hoofdpagina te veranderen. Leuk dat je nu Fable in de aanbieding hebt, maar misschien vind ik fable helemaal niet leuk. Heb je nooit andere spellen verkocht? Het lijkt er nu op alsof je slechts het spel fable verkoopt!

 

Mijn tip, maak een geschiedenis met alle spellen die ooit in de aanbieding zijn geweest. Maak ook een nieuwspagina waarop je een berichtje schrijft over alle nieuwe spellen die uit zijn gekomen. Desnoods kopier je dit (natuurlijk we op de legale manier) van een andere gamewebsite. De beste manier om bij google op de eerste pagina te komen is namelijk constant nieuwe pagina's toevoegen, en veranderingen aan te brengen aan de website.

Link naar reactie
  • 0

Leuk dat je nu Fable in de aanbieding hebt, maar misschien vind ik fable helemaal niet leuk. Heb je nooit andere spellen verkocht? Het lijkt er nu op alsof je slechts het spel fable verkoopt!

 

Klopt, dat is ook de opzet van de site: Iedere dag een andere aanbieding.

Tip om een historie aan te leggen kan geen kwaad natuurlijk, zie ook eerdere reacties in dit draadje

Link naar reactie
  • 0

Voor een webshop lijkt me dan juist relevant om te gaan bloggen. Doe je al aan Twitter? Ik zal dat in ieder geval oppakken nu iedereen hier een beetje bekend mee wordt. Daarnaast kun je een blog gebruiken als Wordpress of Blogspot om de nieuwste spellen in een blog te bespreken.

 

Daarnaast kun je nog overwegen in plaats van een fysieke beurs, een onderdeel in je website te maken waar mensen 2e hands zaken kunnen verkopen, soort van marktplaats maar dan gericht op het gamesvak.

Link naar reactie
  • 0

Sorry voor de late reactie. Druk druk druk...

 

 

Even als algemene reactie op jullie tips. Bedankt daarvoor.

 

We hebben altijd een geschiedenis gehad van oude dagaanbiedingen. Deze hebben we weggehaald omdat we hier problemen me kregen. Daarnaast komt er binnen kort een shop naast, en de prijzen zullen in de 2 verkoopkanalen niet gelijk liggen. Om gezeur (wat we al kregen) te voorkomen hebben we besloten om de oude aanbiedingen weg te halen.

 

Deze zal binnenkort weer terug komen.

 

Ibood e.d. doen ongeveer het zelfde wat wij doen. Naamsbekendheid halen middels andere forums e.d. Het nadeel nu is dat Ibood een investeerder achter zich heeft en ik een Ajax rekening :P

 

Het idee om 2e hands zaken te gaan doen hebben wij ook al eerder bedacht. Het is alleen niet zo rendabel als je zou kunnen verwachten. Er zijn veel sites die zich bezighouden met dit soort dingen. Daarnaast heb je nog een hele grote game-scene in Nederland met honderden diverse fora's die dit al aanbieden.

 

Twitter... Ik heb er echt helemaal niets mee. Maar ik hoor steeds vaker dat twitter zo belangrijk is. Ik deel die mening niet. Maar goed ik zal mijn vooroordelen aan de kant zetten om hier iets mee te doen.

 

SEO is een project wat we nog moeten gaan starten. We hebben andere prioriteiten gesteld. Zeker gezien het feit dat we een dagaanbieding site hebben wat zeer lastig te indexeren is omdat het er maar 24u op staat.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ken je die scheurkalenders?

 

Iedere dag een nieuwe tekst en een nieuwe datum. (Vooral de ondernemerskalender van HL-er Karen Romme is een leuke aanrader!)

 

Kun je je eigen site niet zo opzetten? Aanbieding van de dag op dag x

Plaatje van een scheurkalender, met groot bovenin de datum en daaronder de aanbieding van de dag

 

Biedt de bezoekers daarnaast de mogelijkheid terug te bladeren in de tijd en zo de vorige aanbiedingen te bekijken.

Weliswaar voorzien van de extra tekst dat de aanbieding niet meer geldig is, maar wel te koop op je 2e site.

 

Zo bouw je een mooie historie op die je vindbaarheid ook verbetert.

 

Frans

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.