Edo van Santen Geplaatst: 13 december 2008 Edo van Santen 2,7k 112 Geplaatst: 13 december 2008 Dit topic bevat reacties op de column Marketing met Twitter Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c) "Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!" Link naar reactie
0 Frans Sijtsma Geplaatst: 20 augustus 2010 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 20 augustus 2010 DM (direct message) kan alleen als je elkaar volgt op twitter Als er een tweet verstuurd wordt met @naam dan kun je dat zien door te filteren op die omschrijving Twitter je vanaf het web dan staat er rechts in je scherm @naam , klik daarop en je ziet waar je genoemd wordt (mentions) Gebruik je tweetdeck dan kun je een aparte kolom daarop instellen Frans Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie
0 Dave1 Geplaatst: 23 november 2010 Dave1 397 16 Geplaatst: 23 november 2010 Weer maar eens dit topic aanzwengelen want volgens mij is het nog steeds actueel. Ik zit nu ongeveer een half jaartje op twitter en heb gemerkt dat veel bedrijven erg persoonlijke berichten op twitter zetten. Het gaat om kinderen die ziek zijn, wat ze eten, wat ze in het weekend doen en meer van dit soort dingen. Nu vind ik dit allemaal erg persoonlijk en kan me niet voorstellen dat je met dit soort berichten meer omzet zal genereren. Ik heb er al een aantal verwijderd omdat ik echt niet zit te wachten op berichtjes dat iemand nu spruitjes gaat eten. De belangrijke tweets vallen niet meer op omdat er zoveel onzin bijzit. Wij gebruiker twitter nu voor: -aanbiedingen - promotie bestaande en nieuwe producten - speciale acties - belangrijke nieuwtjes - Storingen, wijzigingen openingstijden etc. Er komt dus ook niet dagelijks een berichtje op twitter. Op zich vind ik twitter een leuk medium en dit heeft ook aantoonbaar omzet opgeleverd dus dit blijven we gewoon doen. Maar heeft iemand nog andere ideeën om twitter beter te gebruiken zonder dat het persoonlijk wordt? Zitten er bijvoorbeeld tweeps te wachten op een berichtje dat een leuke aanvraag is binnen gekomen? Link naar reactie
0 Micha van Veen Geplaatst: 23 november 2010 Micha van Veen 1k 216 Geplaatst: 23 november 2010 Ik gebruik twitter zelf niet en misschien is het volgende al wel voorbij gekomen in dit topic, maar letten we wel op dat er mensen kunnen meekijken met andere bedoelingen. Ik begreep dat iedereen, zomaar iemand kan "followen". Erik Corton heeft vanavond een feestje omdat hij 10.000 followers heeft. En deze komen niet dagelijks op de koffie hoop ik. Dus volgende lijkt mij niet raadzaam: Een tweet schrijven dat je 20 nieuwe werkplekken hebt met de nieuwste imac, printer e.d. Een tweet schrijven dat de gehele onderneming komende vrijdag gaat paintballen Een zzp'er aan huis die een tweet schrijft "eindelijk vakantie dus nu 2 weken gerzonidorm". Mijn vrouw zit redelijk veel op diverse forums. En als ik hoor wat mensen allemaal delen. Van vakantie meldingen tot huiselijke mededelingen dat de achterdeur niet meer sluit met een link naar een profiel met alle locatie gegevens. Misschien overbodig, maar ik kan mij voorstellen dat als mensen enthousiast aan het delen zijn dat je soms iets neerzet in de haast... Micha www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame Link naar reactie
0 Harald van Reenen Geplaatst: 23 november 2010 Harald van Reenen 126 3 Geplaatst: 23 november 2010 Ik gebruik twtitter voorlopig om google attent te maken op nieuwe artikelen op mijn sites. Ik merk namelijk dat als ik ga opzoeken hoe google mijn individuele pagina's heeft geindexeerd ook meer dan eens mijn eigen twitterberichten tegenkom. In mijn geval lijkt het wel alsof google twitter erg hoog waardeert. Ik kom zelden op mijn speurtocht op het internet facebook, laat staat hyvespagina's tegen. Ben bekend met het fenomeen no follow, maar ik kan het me niet voorstellen dat google de talloos miljoenen berichten die sterke aanwijzingen geven wat de internetter belangrijk vind links laat liggen. Door twitter zelfs real time te indexeren geeft google voorrang boven andere social networks, lijkt het wel. Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/ Link naar reactie
0 Dave1 Geplaatst: 23 november 2010 Dave1 397 16 Geplaatst: 23 november 2010 Dus volgende lijkt mij niet raadzaam: Een tweet schrijven dat je 20 nieuwe werkplekken hebt met de nieuwste imac, printer e.d. Een tweet schrijven dat de gehele onderneming komende vrijdag gaat paintballen Een zzp'er aan huis die een tweet schrijft "eindelijk vakantie dus nu 2 weken gerzonidorm". Dit soort berichten kom ik dus dagelijks tegen van mensen die zakelijk twitteren. Maar dat kom je ook op hyves en andere social media tegen. Daar gaat het mij niet zozeer om. Meer het persoonlijke aspect. Ik moet wel zeggen dat het vaak zzp'ers zijn die dit soort berichten sturen. Vaak ook bedrijven gericht op consumenten. Op zich is het een mooi medium omdat je kunt inspelen op trends. Veel mensen stellen vragen waarop je kunt reageren die een relatie hebben met je onderneming. Link naar reactie
0 Micha van Veen Geplaatst: 23 november 2010 Micha van Veen 1k 216 Geplaatst: 23 november 2010 @dave1 Volgens mij interpreteer jij mijn bericht verkeerd. Ik heb het over mensen die geïnteresseerd zijn in het jatten van spullen, kortom dieven. Dat jij dat soort berichten veel tegenkomt, is dus de reden waarom ik dit melde. Voorbeeld: ICT bedrijf is paintballen op een doordeweekse dag. Ze hebben 50 werkplekken en een magazijn. Doordeweeks valt het minder op als er een bestelbusje een paar uur bij het bedrijf staat. Prima kans voor grijpgrage vingers. Dat bedoelde ik. Micha www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame Link naar reactie
0 Wouter Hol Geplaatst: 23 november 2010 Wouter Hol Moderator 3,2k 353 Geplaatst: 23 november 2010 Iemand met kwade bedoelingen die op die manier zou willen stelen die komt ook zonder een bericht van dat bedrijf op twitter wel achter het feit dat het bedrijf aan het paintballen is. Link naar reactie
1 Micha van Veen Geplaatst: 23 november 2010 Micha van Veen 1k 216 Geplaatst: 23 november 2010 @wouter Het was goedbedoeld en vrijblijvend. Maar ik kan vrij weinig met dit soort dooddoeners. Moeten we dan maar stoppen met de deuren op slot te doen. Als ze echt willen, dan komen ze toch wel binnen? Het ging mij erom dat mensen zoveel delen en niet beseffen wie er meelezen. Je kan het mensen ook wel heel gemakkelijk maken... Veel succes verder, Micha www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame Link naar reactie
0 Dave1 Geplaatst: 23 november 2010 Dave1 397 16 Geplaatst: 23 november 2010 @dave1 Volgens mij interpreteer jij mijn bericht verkeerd. Ik heb het over mensen die geïnteresseerd zijn in het jatten van spullen, kortom dieven. Dat jij dat soort berichten veel tegenkomt, is dus de reden waarom ik dit melde. Nee, ik bedoelde hetzelfde met te zeggen dat ik dit soort, in mijn ogen niet al te slimme, berichten dagelijks tegen kom. Maar het gaat mij meer om de berichten in de persoonlijke sfeer. Wat heeft het voor zin om te weten dat je kat verkeerd gegeten heeft en alles over je maagdelijk witte vloerkleed heeft uitgekotst. Dan schiet je toch je doel voorbij? Zijn er mensen die twitter op een andere manier nog gebruiken dan ik al reeds aangaf? Link naar reactie
0 Wouter Hol Geplaatst: 23 november 2010 Wouter Hol Moderator 3,2k 353 Geplaatst: 23 november 2010 @micha het was niet zo zeer puur als dooddoener bedoelt, al kwam het misschien wel zo over. Zoals volgens mij al in dit topic gezegd is, vinden veel mensen het fijn om de persoon of het team achter een bedrijf te zien in een iets persoonlijkere vorm. Vaste klanten van mij bijvoorbeeld vinden het leuk om te weten wat er bij ons op kantoor of in het magazijn gebeurd. Zo betrek je (potentiële) klanten meer bij je bedrijf. Ook dingen als een bedrijfsuitje zijn in mijn optiek bij uitstek leuk om op een zakelijke twitter te gooien. Om dit maar niet te doen uit angst voor inbraak vind ik zelf een beetje te veel van het goede. Uiteraard moet je niet de meest gevoelige informatie op het internet gooien en we kunnen vast nog uren discussiëren over waar de grens zou liggen, maar die grens ligt denk ik voor iedereen ergens anders. :) Link naar reactie
0 Micha van Veen Geplaatst: 23 november 2010 Micha van Veen 1k 216 Geplaatst: 23 november 2010 @wouter, dan zand erover en een dikke :-K Je hebt helemaal gelijk. En paranoia is helemaal nergens voor nodig. Het delen van uitjes, vakanties e.d. is leuk en kan bevorderlijk werken. Dus qua dat vind ik het ook een leuk topic. Alleen ik zou altijd opletten om niet te specifiek te zijn. Tjilp, eerdaags gaan wij skiën met het bedrijf. Tjilp, vorige week wezen skiën met het bedrijf, bekijk nu de foto's. Micha www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame Link naar reactie
0 Quibke Geplaatst: 23 november 2010 Quibke 597 111 Geplaatst: 23 november 2010 Wat ik heb begrepen van mijn laatste workshop waarin Twitter zakelijk aan bod kwam (and shoot me...) Je kunt zakelijk twitteren. Je kunt losjes laten vallen dat je een leuke nieuwe klant hebt binnengehaald, dat je je LinkedIn profiel hebt aangepast, je hebt eindelijk je project afgerond, een leuk contact gehad met een andere zakelijke twittereraar enzovoorts. Via dat Twitter bericht kijkt men (hopelijk) naar je site en naar je LinkedIn profiel, en scoor je weer wat hoger bij google (of zoiets ;)) Maar persoonlijk denk ik dat je je doel voorbij schiet, wanneer je alleen maar zakelijk twittert, en aan link dumping doet. Zoals hier ook gemeld wordt ivm de HL off line meeting : Meet the (wo)man behind the machine. Dus wanneer je eens een zware dag hebt omdat je kinderen heel de nacht hebben liggen spoken, kweekt dat alleen maar gevoel en vertrouwen : Er zit een MENS achter dat bedrijf ! Ik denk dat je twitter zakelijk zo een beetje moet behandelen. Maar ik heb het ook even op een laag pitje gezet hoor, en sla mijn handboek er nog eens op open..... :P Valt wel op overigens, dat na het plaatsen van mijn column alhier over het volgen van de Twitter / LInked In workshop ik wildvreemde volgers krijg op Twitter die "nieuwe media" doen..... ;D Link naar reactie
0 xgadget Geplaatst: 21 februari 2011 xgadget 2 0 Geplaatst: 21 februari 2011 Iemand ervaringen met een tool zoals op mod-edit:spamlink verwijzend naar affilliatesite wordt vernoemd? Link naar reactie
0 Hans van den Bergh Geplaatst: 21 februari 2011 Hans van den Bergh Moderator 10,6k 18 1165 Geplaatst: 21 februari 2011 Iemand ervaringen met een tool zoals op mod-edit:spamlink verwijzend naar affilliatesite wordt vernoemd? Spam? Succès en groet, Hans Succes & Groet, Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc HL-Deelnemer en -Moderator I Innovatie Strateeg I Design Thinker I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE! Link naar reactie
-1 wouterjanS Geplaatst: 14 maart 2011 wouterjanS 4 1 Geplaatst: 14 maart 2011 Mod edit: bericht verwijderd in verband met zelfpromotie. Lees a.u.b. de gebruiksvoorwaarden Link naar reactie
0 Reblim Merkkleding Geplaatst: 17 maart 2011 Reblim Merkkleding 9 0 Geplaatst: 17 maart 2011 Ik heb twee Twitter accounts, één voor zakelijk (namens het bedrijf) en één persoonlijke. Als klanten een bestelling hebben geplaatst staat onderaan de mail die ze krijgen: P.s. Reblim Merkkleding is nu ook op Twitter. Volg ons via http://twitter.com/#!/Reblim_nl en ontvang direct gratis 10 Reblim Spaarpunten. Klanten kunnen bij ons spaarpunten sparen en als ze ons volgen krijgen ze 10 gratis spaarpunten. De bedoeling is dat klanten hierdoor ons gaan volgen op Twitter. Met dit Twitter-account plaatsen we vervolgens Tweets als er aanbiedingen of nieuwe artikelen in ons assortiment zijn. Mensen zien dit, worden nieuwsgierig, gaan op de site kijken en plaatsen een bestelling (Althans, dat hopen we ;)). Bovendien onthouden mensen je als bedrijf beter als ze je af en toe langs zien komen met een Tweet, verwacht ik, waardoor de klant aan jou denkt als hij/zij op zoek gaat naar nieuwe kleding (in ons geval). Reblim Merkkleding is een webwinkel in de verkoop van merkkleding voor dames en heren. http://www.reblim.nl Link naar reactie
Edo van Santen
Edo van Santen
Dit topic bevat reacties op de column Marketing met Twitter
Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)
"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
241 antwoorden op deze vraag