Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
TwaBla
Volgens mij beginnen veel ondernemers als beunhaas.
Mijn eerste schreden in de handel waren in ieder geval niet over de gebaande paden. Als middelbare scholier heb ik bijvoorbeeld een partij Goudse Boerenkaasjes gekocht om ze met groffe winst aan toeristen te slijten als Veluwse Stierekaas. Die lui lopen immers met geld op zak al die braderieën af, dus daar moest een oplossing voor gevonden worden. Dat handeltje liep echter voor geen meter, en ik bleef met een kilo of tachtig zitten. Plus drie maanden kaaslucht in de bijkamer, want een goeie opslag had ik uiteraard niet.
Achteraf zijn dat wel leuke herinneringen, maar eerlijk gezegd was het beunhazerij van de bovenste plank. Op het randje van oplichting, en soms een stapje daar overheen.
Toch heb ik het vermoeden dat veel ondernemers zo beginnen. Met de beste bedoelingen, maar soms wat al te driest. Ik ben dan ook benieuwd naar jullie ervaringen. En vooral naar het kantelpunt: wanneer en waarom schakel je door van het beunbegin naar verantwoord ondernemen?
Hiep hiep hoera: honderd jaar A4
(DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)