Ik heb eens na zitten denken over een concept, namelijk een webwinkel in basic kleding en/of een winkel puur gericht op de verkoop van basic kleding. Hierbij moet je denken aan:
T-shirt korte mouw, lange mouwen, v-hals, ronde hals, hempjes, polo's korte mouw etc.
En deze artikellen dan in zwart, grijs en wit eventueel op verzoek andere kleuren.
Waarom?
Als ik basics zoek als ik aan het winkelen ben, dan moet ik van de ene winkel naar de andere, omdat ik simpelweg niet kan vinden wat ik zoek. Van de Hema, naar V&D, naar H&M etc. Ze bieden niet een heel compleet pakket aan basics.
Online:
Promotietextielbedrijven bieden deze producten allemaal aan, mits je er 25 besteld (geen optie)
Tientallen webwinkels in kleding puur gericht op het persoonlijk maken door middel van opdruk (is niet wat ik zoek)
Kanttekeningen:
- winstmarge is redelijk klein
- verzendkosten zijn hoog
Dit zijn misschien wel de redenen dat het niet op deze wijze verkocht wordt via het internet.
Een aantal punten waardoor het onderscheidend kan zijn:
- Goede prijs/kwaliteits verhouding
- Geen tientallen keuzes voor t-shirts zoals bij promotie textielbedrijven (shirt is een shirt) wij selecteren het "beste"
- (green cotton: producten op een eerlijke manier vervaardigd)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
spikael
spikael
Beste mensen,
Ik heb eens na zitten denken over een concept, namelijk een webwinkel in basic kleding en/of een winkel puur gericht op de verkoop van basic kleding. Hierbij moet je denken aan:
T-shirt korte mouw, lange mouwen, v-hals, ronde hals, hempjes, polo's korte mouw etc.
En deze artikellen dan in zwart, grijs en wit eventueel op verzoek andere kleuren.
Waarom?
Als ik basics zoek als ik aan het winkelen ben, dan moet ik van de ene winkel naar de andere, omdat ik simpelweg niet kan vinden wat ik zoek. Van de Hema, naar V&D, naar H&M etc. Ze bieden niet een heel compleet pakket aan basics.
Online:
Promotietextielbedrijven bieden deze producten allemaal aan, mits je er 25 besteld (geen optie)
Tientallen webwinkels in kleding puur gericht op het persoonlijk maken door middel van opdruk (is niet wat ik zoek)
Kanttekeningen:
- winstmarge is redelijk klein
- verzendkosten zijn hoog
Dit zijn misschien wel de redenen dat het niet op deze wijze verkocht wordt via het internet.
Een aantal punten waardoor het onderscheidend kan zijn:
- Goede prijs/kwaliteits verhouding
- Geen tientallen keuzes voor t-shirts zoals bij promotie textielbedrijven (shirt is een shirt) wij selecteren het "beste"
- (green cotton: producten op een eerlijke manier vervaardigd)
- Een goed uitgewerkt webconcept, zoals bijvoorbeeld freshcotton (http://www.freshcotton.com)
Ik zou graag willen weten wat jullie van zo'n concept vinden?
Of jullie zoiets al zijn tegengekomen?
Zou het rendabel genoeg zijn als er een hoge omloopsnelheid wordt gegenereerd?
Zou een basic kledingwinkel in een winkelcentrum/stad iets zijn?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Met vriendelijke groet, Michael Zandbergen
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
25 antwoorden op deze vraag