• 0

Ik sta op een beurs en wil er een succes van maken: hoe pak ik dit aan?!

Hallo allemaal,

 

Begin volgend jaar doe ik mee aan een beurs, dit wordt mijn eerste keer maar ik heb al een goed idee hoe ik het wil aanpakken.

Behalve op het gebied van adressen verzamelen, binnenkort gaan wij beginnen met een grootschalige e-mail mailing daar heb ik echter wel adressen voor nodig van geïnteresseerde bedrijven waar wij onze nieuwsbrieven aan kunnen toesturen.

Hoe kom ik aan deze adressen? Via een leuke prijsvraag(low-budget) of iets dergelijks op de beurs zodat ze hun kaartje achter laten?

Ik loop een beetje vast...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Is het niet mogelijk om sleutels te maken richting een kluis met daarin een mooie LCD scherm of Nespresso Apparaat? Je maakt 1 sleutel dat anders is dan de andere (dezelfde) 5.000.

 

Ipv Flyers laat je de dames sleutels uitdelen in ruil voor visitekaartjes. Is jou visitekaartje een levenlang heerlijke koffie waard? (of iets dergelijks) Probeer nu je sleutel! (Ze gaan je sowieso aanspreken wanneer ze met de sleutel eraan komen)

 

Mooiste is om elk uur een zak sleutels weg te geven met daarin 1 sleutel te hebben die de mooie kluis/vitrine opent. Een luidruchtige sirene en zwaailichten erbij, zodat de hele zaal weet dat er een van jou mooie dames een mooie prijs weggeeft.

 

Ik heb er al zin in :) Mijn kaartje heb je!

SKY training presents: 'Your presentation S*CKS' - Because you can be different..

Link naar reactie
  • 0

Is het niet mogelijk om sleutels te maken richting een kluis met daarin een mooie LCD scherm of Nespresso Apparaat? Je maakt 1 sleutel dat anders is dan de andere (dezelfde) 5.000.

 

Ipv Flyers laat je de dames sleutels uitdelen in ruil voor visitekaartjes. Is jou visitekaartje een levenlang heerlijke koffie waard? (of iets dergelijks) Probeer nu je sleutel! (Ze gaan je sowieso aanspreken wanneer ze met de sleutel eraan komen)

 

Mooiste is om elk uur een zak sleutels weg te geven met daarin 1 sleutel te hebben die de mooie kluis/vitrine opent. Een luidruchtige sirene en zwaailichten erbij, zodat de hele zaal weet dat er een van jou mooie dames een mooie prijs weggeeft.

 

Ik heb er al zin in :) Mijn kaartje heb je!

 

Excuus dat ik nu pas weer reageer, ik was in de veronderstelling dat er niet meer gereageerd werd.

Normaal krijg ik een mailtje als er een reactie is geplaatst.

 

Die sleutel actie klinkt zeer aanlokkelijk, heb ik in ieder geval gegarandeerd jouw visitekaartje ;D

Ik begrijp je alleen niet goed waarin je zegt de prijs te geven.

Bedoel je elk uur een prijs eruit?

Want dat wordt denk ik toch wel aan de dure kant of niet?

Beurs duurt 8 uur per dag en 3 dagen lang.

Koffie automaat 120,- euri x 8 x 3 =2880,- euro!!

 

Of ik lees niet juist.

 

Gr,

Bas

Link naar reactie
  • 0

Is het niet mogelijk om sleutels te maken richting een kluis met daarin een mooie LCD scherm of Nespresso Apparaat? Je maakt 1 sleutel dat anders is dan de andere (dezelfde) 5.000.

 

Ipv Flyers laat je de dames sleutels uitdelen in ruil voor visitekaartjes. Is jou visitekaartje een levenlang heerlijke koffie waard? (of iets dergelijks) Probeer nu je sleutel! (Ze gaan je sowieso aanspreken wanneer ze met de sleutel eraan komen)

 

Mooiste is om elk uur een zak sleutels weg te geven met daarin 1 sleutel te hebben die de mooie kluis/vitrine opent. Een luidruchtige sirene en zwaailichten erbij, zodat de hele zaal weet dat er een van jou mooie dames een mooie prijs weggeeft.

 

Ik heb er al zin in :) Mijn kaartje heb je!

 

Dit zijn de betere ideen. En dat zeg ik niet alleen omdat ik het zelf een keer geprobeerd heb. Was wel een dure aangelegenheid inderdaad, maar zoiets doe je eenmalig. Beter 1 goede indruk dan 2 slechte.

Je idee van je sirene klinkt leuk, maar is niet altijd (lees: bijna nooit) toegestaan. Als iedereen daar namelijk een toeter zou gaan afsteken, word het een rare bedoeling. Je kunt het beste gewoon op de tijd dat de meeste bezoekers op de beurs zijn, de ''sleutels' (wij hadden pasjes, waren goedkoper) uitdelen en een duidelijke tijd vaststellen. Op die tijd maak je er een mooi showtje omheen en zorg je dat je geinvesteerde geld ook wat oplevert; namelijk contacten

 

Succes alvast!

Link naar reactie
  • 0

Is het niet mogelijk om sleutels te maken richting een kluis met daarin een mooie LCD scherm of Nespresso Apparaat? Je maakt 1 sleutel dat anders is dan de andere (dezelfde) 5.000.

 

Ipv Flyers laat je de dames sleutels uitdelen in ruil voor visitekaartjes. Is jou visitekaartje een levenlang heerlijke koffie waard? (of iets dergelijks) Probeer nu je sleutel! (Ze gaan je sowieso aanspreken wanneer ze met de sleutel eraan komen)

 

Mooiste is om elk uur een zak sleutels weg te geven met daarin 1 sleutel te hebben die de mooie kluis/vitrine opent. Een luidruchtige sirene en zwaailichten erbij, zodat de hele zaal weet dat er een van jou mooie dames een mooie prijs weggeeft.

 

Ik heb er al zin in :) Mijn kaartje heb je!

 

Hoi Chris,

 

Ik heb de afgelopen tijd mijn aandacht moeten verdelen over diverse werkzaamheden mmaar ik ben de laatste tijd intensief bezig om mijn beursplan helemaal te fine tunen.. Wat ik mij afvraag.... Zou je een soort van kortingsregeling met bijvoorbeeld Senseo kunnen regelen voor bijv. 10 koffie zet apparaten? Of zou dat niet aantrekkelijk genoeg zijn voor ze?

Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft?

 

Ik heb trouwens ergens een prijsje gekregen voor de sleutens. 0,50 euro p/sleutel terwijl het normaal iets van 3 a 4 euro is.

 

Een mazzeltjes

Link naar reactie
  • 0

Wat ik mij afvraag.... Zou je een soort van kortingsregeling met bijvoorbeeld Senseo kunnen regelen voor bijv. 10 koffie zet apparaten? Of zou dat niet aantrekkelijk genoeg zijn voor ze?

ik zou toch eerder kiezen voor een Nespresso, straalt meer luxe uit en zijn niet veel duurder als een Senseo.

voor 10 stuks moet echt wel korting te bedingen zijn, bijv bij je lokale It's of BCC

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 2

Dag Bas,

 

Ik lees dit draadje eens terug en ik vraag me werkelijk af of de kern van jouw vraag nu wel beantwoord is c.q. ooit gaat worden: nl. wat voor jou het succes bepaalt van je beursactiviteiten. De discussie verzandt in de middelen, maar uit niets blijkt jouw concrete doel. Wil je meer handel, hoeveel (meer) handel wil je eruit halen? Wil je meer naamsbekendheid in de branche? Hoeveel bekendheid wil je behalen, en hoe wil je bekend staan? Of een combinatie van het voorgaande, enz... Dat zijn de vragen waar je je primair mee bezig moet houden. Of dan een magneet, een bekertje koffie of wat dan ook het beste middel is, is echt een stap verder in het proces. En het allerbelangrijkste: welk gedrag moet de bemensing op jouw stand vertonen? De mooiste stands worden verziekt door mensen die achterin een peukje roken, koffie drinken, met elkaar staan te kletsen en veel kansen laten liggen door 'ruggenspel' naar de beursbezoekers te vertonen.

 

Middelen en processen staan ten dienste van het doel, vorm staat ten dienste van de inhoud, laat middelen, processen en vorm geen doel op zich worden!

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Het is opvallend te lezen hoeveel de aandacht naar 'showtime' uitgaat en minder naar een uitnodigingsbeleid en/of de aftersales na de beurs.

 

Hoe mooi je stand er ook uitziet en hoeveel toeters en bellen je ook hebt, uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van je bezoek en de winst na de beurs. Daarom sta je toch op een beurs die een beslag neemt op je budget en tijd en die tenslotte ruim terugverdiend moet worden.

 

Ga je potentieel na, kijk in je adresbestand en probeer look-a-likes to vinden. Steek energie in je uitnodiging, prikkel ze om langs te komen en maak daar een afspraak over zodat je niet een hele groep geinteresseerden in je stand hebt maar hun geen tijd/aandacht kan geven.

 

Een volle stand met mensen trekt mensen.

 

Je kan niet iedereen te woord staan en weet zo niet of je potentiele klanten laat schieten. Creeer een mogelijkheid voor ze om een naamkaartje achter te laten en/of regel beursdames die de kaartjes verzamelen en de echt geinteresseerden naar je salesteam doorsturen.

 

Einde van de beurs, een goed gevoel en honderden naamkaartjes rijker.............doe je er wat mee?

 

Na de beurs ben je moe, heb je het gehad en begint de volgende dag je gewone werk weer. Tijd is een probleem, de telefoon gaat weer en uit de honderden naamkaartjes vis je de 10 belangrijkste om offertes te sturen.

Maar al te herkenbaar en achteraf gezien een desinvestering van het geld dat je in de beurs hebt gestopt.

 

Zorg dus voor een goed systeem waarin je bezoekers staan en je op eenvoudige wijze je aftersales kan doen, info sturen, potentiele klanten een offerte en daarmee ook een relatiebeheer opzetten.

 

Zoverre mijn ervaring met het staan op diverse beurzen.

 

Met groet,

Rick

 

 

NewContacts, call support. Expert in b2b telemarketing en adresbestanden.

Link naar reactie
  • 0

Dag Bas,

 

Ik lees dit draadje eens terug en ik vraag me werkelijk af of de kern van jouw vraag nu wel beantwoord is c.q. ooit gaat worden: nl. wat voor jou het succes bepaalt van je beursactiviteiten. De discussie verzandt in de middelen, maar uit niets blijkt jouw concrete doel. Wil je meer handel, hoeveel (meer) handel wil je eruit halen? Wil je meer naamsbekendheid in de branche? Hoeveel bekendheid wil je behalen, en hoe wil je bekend staan? Of een combinatie van het voorgaande, enz... Dat zijn de vragen waar je je primair mee bezig moet houden. Of dan een magneet, een bekertje koffie of wat dan ook het beste middel is, is echt een stap verder in het proces. En het allerbelangrijkste: welk gedrag moet de bemensing op jouw stand vertonen? De mooiste stands worden verziekt door mensen die achterin een peukje roken, koffie drinken, met elkaar staan te kletsen en veel kansen laten liggen door 'ruggenspel' naar de beursbezoekers te vertonen.

 

Middelen en processen staan ten dienste van het doel, vorm staat ten dienste van de inhoud, laat middelen, processen en vorm geen doel op zich worden!

 

Succès en groet,

 

Hans

 

Hans & Rick,

Ik ben mij er van bewust dat het doel belangrijk is bij een beurs, ofwel het belangrijkste!

Het doel van de beurs is onze naamsbekendheid vergroten onder de industrieën én om mail adressen te verzamelen zodat we deze mensen onze nieuwsbrieven/mailings kunnen versturen. Naderhand om deze telefonisch of middels een persoonlijk gesprek op te volgen... Daarom heb ik die kaartjes nodig, of ik laat ze een antwoord formulier invullen of een combinatie hiervan. Ik denk dat er daarom al een goede fundatie wordt gelegd voor de aftersales. Het is toch een ''draadje'' waar je naar terug kunt leiden als je de prospect opbelt hetgeen beter werkt dan koud bellen zonder dat je elkaar kent.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Het doel van de beurs is om mail adressen te verzamelen zodat we deze mensen onze nieuwsbrieven/mailings kunnen versturen.

 

Pas maar op dat je niet gaat spammen. Nadukkelijk vragen en vastleggen van het akkoord tot verzenden van de emails is noodzakelijk.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • -2

Hallo Bas, ik denk dat je niet moet gaan spammen met e mails, ik adviseer jouw om op de beurs een spadoek op te hangen met moie foto,s van jouw bedrijf en een uitleg daar bij toevoegen,daarnaast geef je folder weg aan geintersseerde die ook naar jouw website wijst,waar de potentieele klant zich kan inschrijven voor nadere informatie,

 

Ik zit zelf al 25 jaar in het marketing en drukkers vak en help veel klanten met advies.

 

Deze folder en website hoeft niet duur te zijn,mod-edit: Wel aardig dat je een ander adviseert niet te gaan spammen, maar jezelf er helaas wel schuldig aan maakt

Roland Todd

Link naar reactie
  • 0
Hans & Rick,

Ik ben mij er van bewust dat het doel belangrijk is bij een beurs, ofwel het belangrijkste! Het doel van de beurs is onze naamsbekendheid vergroten onder de industrieën én om mail adressen te verzamelen zodat we deze mensen onze nieuwsbrieven/mailings kunnen versturen. Naderhand om deze telefonisch of middels een persoonlijk gesprek op te volgen... Daarom heb ik die kaartjes nodig, of ik laat ze een antwoord formulier invullen of een combinatie hiervan. Ik denk dat er daarom al een goede fundatie wordt gelegd voor de aftersales. Het is toch een ''draadje'' waar je naar terug kunt leiden als je de prospect opbelt hetgeen beter werkt dan koud bellen zonder dat je elkaar kent.

 

Ja, OK, mee eens, en nu dan...?

1. Heb je je succesfactoren al een beetje SMART geformuleerd? 2. Hoe ga je dat realiseren op die beurs, en daarna...? 3. Wat voor eisen stelt dat bijvoorbeeld aan de Mensen, de Middelen, de Meters, de Media die je ervoor in wilt zetten, hoe meet je en controleer je dat? 4. En wat heb je dan nog nodig om op een succesvolle beurs terug te kunnen kijken?

 

Ook voor een beurs zou je een operationeel marketingplannetje kunnen (of moeten?) maken.

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 2

 

Tjongejonge. Je huurt een plek op een vakbeurs en dan wordt alle aandacht gericht op halen. Hoe krijg ik zoveel mogelijk visitekaartjes? Geef een plasmascherm weg. Nee, een espressomachine! Lekkere meiden en sirenes. Wat een zootje. Wie wil daar nou zaken mee doen. Klassieke oudijzerboer. Halen, halen!

 

Wat ga je brengen? Je hebt waarschijnlijk een standaardstand besteld, ergens aan de rand. Wat ga je daarin vertellen? Wat ga je tonen? Hoe onderscheid je jezelf van de buren (die ook plasma-tv's verloten en expochicks inzetten)? Hoe bereik je nou net die paar bezoekers die voor jou interessant zijn?

 

Iemand suggerereerde schrootkunst. Dat heeft tenminste met jouw vak te maken. Is het een bouwbeurs, een recyclingbeurs, een productiebeurs? Presenteer je jezelf op prijs, op deskundig hergebruik, op service, op niveau? Wat is relevant voor jouw potentiële klanten? Doe je aan service-levels? Wat doen concurrenten? Wat doen ze goed en wat is minder? Heb je iets nieuws?

 

Als je eenmaal prioriteiten hebt gezet, kun je je beurs beter voorbereiden. Wat doe je voor de beurs? Wat doe je op de beurs: met je stand, met je acties, met je bemanning, met andere bedrijven? Wat doe je na de beurs?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Kan je niet een oplopende veiling houden.

Een klok gecombineerd met een prijs per kilo.

 

Van 0 tot bijv 10 euro per KG in 5 minuten tijd.

Potentiele klanten staan rond die veiling en kunnen de veiling stop zetten op een bedrag.

De winnnaar is gelijk een klant en met potentiele afnemers heb je tijdens de veiling een gesprek mee gehad.

 

succes op de beurs.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.