Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen
Geplaatst:

Dadau

Hallo,

Ik en een vriend van mij willen samen een (internet)winkel beginnen in gadgets/telefonie.

We hebben een budget van 30.000 euro om mee te beginnen maar we zouden niet weten waar en hoe we moeten beginnen, is er hier misschien iemand met adviezen voor ons?

Groet,

Dave

Featured Replies

Geplaatst:

Zomaar iemand

Hebben jullie al een begin? Al is het op de achterkant van een servet? Het idee is immers ergens begonnen?

Geplaatst:

Liesbeth

Hoi,

Je vraag is nogal algemeen. Het lijkt me onbegonnen werk alles uit te leggen van naaldje tot draadje, maar dit forum heeft een geweldige zoekfunctie. Als jullie echt nog geen flauw idee hebben wat eerst te doen, zoek dan even op "webwinkel starten", met de informatie die je dan krijgt ben je wel even zoet. Succes!

Geplaatst:

Karen Dam

Hmm... waarmee te beginnen..

Het beste advies wat ik je zo kan geven is: Maak een ondernemingsplan.

Karen

Geplaatst:

Anoniem_2019

Klinkt een beetje als 'ik heb dertig mille en ik weet niet wat ik er mee moet doen...'.

Gadgets en telefonie? Uhm.. Media Markt misschien? Dus je weet nu al wie je concurrent is. Bovendien krijg je telefoons tegenwoordig bij een pak melk cadeau dus hoe wil je je daar tussen wurmen?

Mijn advies: zonde van je tijd. Verzin iets anders.

Geplaatst:

Bazzio

zou je daar ook een echte fysieke winkel in willen beginnen? ???

heb je enig idee wat voor kosten daarbij komen kijken?

met 30.000 startkapitaal kan je waarschijnlijk wel het een en ander inrichten met wat vloerbedekking en een bahangetje, maar dan staat er nog niets in je winkel. :-\

"zoek het maar uit"

Geplaatst:

retail

Op 28-9-2009 om 23:46, Bas zei:

zou je daar ook een echte fysieke winkel in willen beginnen? ???

heb je enig idee wat voor kosten daarbij komen kijken?

met 30.000 startkapitaal kan je waarschijnlijk wel het een en ander inrichten met wat vloerbedekking en een bahangetje, maar dan staat er nog niets in je winkel. :-\

Even off-topic.

Met 30.000 kan je, beetje afhankelijk van de branche, een flinke winkel beginnen.

Ik had er een dierenwinkel ( 120 m2) voor terwijl met franchise me dat 150.000 zou kosten.

Kwestie van goed inkopen ( stelling etc.)

Geplaatst:

Ralph1982

Vind ik ook. Als je een budget hebt van € 30.000,- en daarnaar begroot moet dit gewoon lukken.

Een mens geeft zoveel uit als dat hij kan!

Maar je vraag is waar je moet beginnen? Kijk eerst eens of er nog wel een markt is voor jullie idee.

Belangrijker misschien nog wel; Stel jezelf de vraag: waarom denk je dat jij succesvol zal zijn in deze markt? Wat heb jij te bieden?

Kortom; ga eerst eens brainstormen over je idee, want een Internetwinkel in Internet/telefonie is erg algemeen.

Geplaatst:

Bazzio

ik vind trendy artikelen als telefoons en gadgets wel heel wat anders als een dierenzaak,

je kan niet in een achterafstraatje gaan zitten met goedkope stellingen.

(maar dat is mijn mening)

"zoek het maar uit"

Geplaatst:

Luukmobile

Hoi,

Ik heb niet heel veel verstand hiervan. Maar ik zou je een paar dingen doen. Beantwoord voor jezelf een paar vragen van KVK. Wie je bent? wat je gaat doen? Hoe je je eigen product/dienst gaat verkopen? Hoe je dat gaat regelen? Het is niet pure noodzaak om dit op te schrijven, maar het is zeker handig om alles op een rijtje te zetten! Dat ben ik zelf ook aan het doen en het scheelt uren denkwerk.

groeten,

Luuk

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

Beste Dave,

Het topic gaat op slot. Mijn suggestie is eerst wat meer kennis op te doen. Higher Level kan je al veel info geven, gebruik ook de zoekfunctie rechtsboven.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.