Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

PSP (payment service provider) vs webwinkel

Geplaatst:

Patrick Heijmans

mede forum bezoekers,

even iets...

 

Je hebt een webwinkel en om je potentiele klant optimaal te kunnen bedienen heb je natuurlijk verschillende betaalmogelijkheden waaronder:

 

- iDeal

- Paypal

- Credit card

- Overschrijving

 

Bij elke betaling sta je netjes het afgesproken percentage en of bedrag af voor de PSP.

Ook ga je volgens het 'boekje' te werk en geef je aan in de algemene voorwaarden dat een bestelling zonder opgaaf van geldige reden binnen 14 dagen geruild of terug gestuurd kan worden waarna het totaalbedrag natuurlijk terug gestort gaat worden.

Je winkel loopt op rolletjes en bijna alles blijft bij de klant want je hebt natuurlijk de klant duidelijk geinformeerd over de levertijden van producten en op welke dag de klant zijn bestelling kan verwachten.

Eventueel met een trackcode.

 

Helaas gaat er natuurlijk ook wel eens wat mis, de klant vindt de kleur niet mooi, het product is te klein of te groot.

Jij als echte webwinkelaar geeft de klant een RMA nummer en laat de producten retour sturen omdat de klant netjes binnen 14 dagen heeft gereageerd.

Na controle van de producten zet je deze weer netjes in het magazijn en geef je de opdracht om het volledige bedrag wat de klant heeft betaald retour te storten.

 

tja.. en nu komt het. (nu pas ??)

je hebt de PSP een percentage / bedrag gegeven voor goederen die je al weer terug hebt. Je hebt de klant netjes het volledige bedrag met eventueel de kosten voor retour sturen van de klant (!) retour gestort.

 

Kun je als webwinkelaar het percetage / bedrag retour vragen bij de PS ? Anders heb je bij elke order die je retour krijgt verlies.

 

 

Graag jullie mening, reactie en/of opmerking.

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Alles over Bushcraft, Wandelen & OutdoorReizen: OutdoorOnly

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

  Op 3-11-2009 om 14:03, Pika zei:

...

Kun je als webwinkelaar het percetage / bedrag retour vragen bij de PS ? Anders heb je bij elke order die je retour krijgt verlies.

 

Graag jullie mening, reactie en/of opmerking.

 

 

Aangezien de PSP wel degelijk iets gedaan heeft zou ik verwachten dat ze daarvoor gewoon hun commissie / percentage krijgen.

 

Wat zeggen de voorwaarden van de PSP zelf?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

member123

nee dat kan je niet terugvragen.

je hebt de psp een bedrag betaald voor hun dienst, het uitvoeren van de betaling.

Dat jij yhet moet terugbetalen is niet hun pakkie aan (om het even kort door de bocht te zeggen).

Sterker nog... als het gestorneerd wordt moet je zelfs nog extra betalen voor de stornering.

Bij een retour zending maak ej zo en zo altijd verlies, je moet immers ook de verzendkosten welke de klant betaald heeft terug betalen. (je mag kiezen om de klant of gratis retour te laten sturen of dus betaald terugsturen maar dan moeten de betaalde verzendkosten ook terugbetaald worden).

 

Is nu eenmaal (helaas) het risico van het vak.

Geplaatst:

Leon Vosmeijer

  Op 3-11-2009 om 14:07, Fred Wiersma zei:

  Op 3-11-2009 om 14:03, Pika zei:

...

Kun je als webwinkelaar het percetage / bedrag retour vragen bij de PS ? Anders heb je bij elke order die je retour krijgt verlies.

 

Graag jullie mening, reactie en/of opmerking.

 

 

Aangezien de PSP wel degelijk iets gedaan heeft zou ik verwachten dat ze daarvoor gewoon hun commissie / percentage krijgen.

 

Wat zeggen de voorwaarden van de PSP zelf?

 

Inderdaad. De PSP heeft gedaan waarvoor de PSP is ingeschakeld.

 

De werking van de webwinkel en de PSP (Ogone in dit geval gok ik) zijn twee losstaande onderdelen. De PSP verwerkt online betalingen en verder niks. De PSP heeft er dus niks mee te maken wanneer een product retour gestuurd wordt.

www.zeauw.nl - Bouwt websites die werken

www.xill.nl - Maatwerk hosting oplossingen

www.smsservicecenter.nl/maatwerk/ - Maatwerk op het gebied van sms diensten!

www.kevinflorijn.nl - De nieuwste website van zanger Kevin Florijn

Geplaatst:

Henkei

Dit is het risico van de ondernemer en niet de PSP.

PSP heeft zonder problemen een dienst geleverd en daar betaal jij de rekening voor.

Dat je je goederen retour krijgt is ietst tussen jouw en je klant. De PSP staat daar buiten.

 

Of ga jij ook de verzendkosten bij je vervoerder terug vragen?

Geplaatst:

Jaap Haagmans

Paypal heeft ooit een proef gedaan met het ondersteunen van "cashbacks" in samenwerking met Ebay, maar ik heb geen idee of dit ooit op grotere schaal is ingezet. In ieder geval betaal je, zoals iedereen hier al aangeeft, voor een dienst. De dienst is geleverd, dus die kosten krijg je niet meer terug.

 

Wat wel kan (en wat veel webshops ook doen) is -alle- transactie-, verwerkings- en verzendkosten doorberekenen aan de klant. Daarmee ondervang je dit probleem.

Ruby on Rails fanaat

Geplaatst:

StevenK
Raad van Advies

  Op 4-11-2009 om 19:50, Jaap Haagmans zei:

Wat wel kan (en wat veel webshops ook doen) is -alle- transactie-, verwerkings- en verzendkosten doorberekenen aan de klant. Daarmee ondervang je dit probleem.

Hoe dan? Bij een 'koop op afstand' ontbinding moet het 'gehele bedrag', dus ook die kosten die jij noemt, terugbetaald worden.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

Geplaatst:

Bas van Langen

  Op 4-11-2009 om 20:43, StevenK zei:

Hoe dan? Bij een 'koop op afstand' ontbinding moet het 'gehele bedrag', dus ook die kosten die jij noemt, terugbetaald worden.

 

Klopt:

  Quote

U betaalt de verzendkosten

 

Koopt u een product via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus? En besluit u binnen zeven werkdagen dat u het product toch niet wilt kopen? Dan hoeft u alleen de kosten voor het terugsturen te betalen.

 

U krijgt de bezorgkosten terug

 

Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan krijgt u dit bedrag weer terug.

 

Bron: ConsuWijzer

 

[Edit] De klant dient dus wel zelf te betalen voor het retourzenden als jij dat wilt, alle kosten die gemaakt zijn voor de ontvangst van het bestelde goed dienen geretourneerd te worden.

 

 

Geplaatst:

Jaap Haagmans

Dat is nieuw voor me! Toch zijn er genoeg bedrijven die het niet doen, nu kan ik ze daar in de toekomst op aanspreken.

Ruby on Rails fanaat

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.