N.a.v. oproep over nieuw KRO-programma: wat mag in het MediaBoard?

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat bijonsindebv ook nog een keer terugkomt :) Je ziet het wel vaker bij die programmamakers, 1 keer een drol leggen op HL maar em niet meer oprapen/verdedigen ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

Ik hoop dat bijonsindebv ook nog een keer terugkomt :) Je ziet het wel vaker bij die programmamakers, 1 keer een drol leggen op HL maar em niet meer oprapen/verdedigen ;)

 

Programmamakers kunnen hun tijd besteden aan het programma of aan (soms eindeloos) gehakketak op blogs en fora. Er staat een uitnodiging: wie interesse heeft, neemt contact op. Wie geen interesse heeft (of de voorwaarden niet ziet zitten), doet dat niet.

 

Commentaar op het programma wordt vast wel gevolgd door de redactie. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Spam (incl. zelfpromotie en/of reclame): begrijpelijk dat je mensen naar jouw bedrijf of website wilt krijgen, maar ..... als inhoudelijke reactie in de topics is spam, zelfpromotie en/of reclame niet toegestaan. Sterker nog, het wordt vaak als onbeschoft beschouwd!

 

My point exactly. :)

 

Als het iemand anders dan een programmamaker zou zijn, zou er een slot op vliegen. Daarom zou het fijn zijn als er eens wat meer verteld wordt... De coulantie mag beloond worden toch ? Meestal zijn we juist heel strikt...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie

[Wie geen interesse heeft (of de voorwaarden niet ziet zitten), doet dat niet.

 

Om interesse te krijgen en over voorwaarden te kunnen oordelen, moet je deze wel kenbaar maken. Hier staan ze niet, en op de site waarnaar gelinkt wordt, zie ik ze ook niet.

 

Aangezien de TS zichzelf hier heeft gemeld, vond ik het alleszins redelijk om daar een vraag over te stellen. We zitten tenslotte op een ondernemersforum waar met vraag en antwoord gewerkt wordt. ;)

Link naar reactie

Dit topic past idd beter bij het vraag/antwoord gedeelte van HL lijkt me. Maar aan de andere kant, iemand biedt ondernemers een kans op gratis reclame, prima toch!

Natuurlijk ga je daar nog niet staan als je in ontwikkeling bent, maar alleen als je product af is. En op HL krijgt iedereen voldoende tips om daar over na te denken. :)

 

Ik zou zeggen geef de topicstarter gewoon nog een paar dagen om iets meer te vertellen en te reageren op deze reacties ipv meteen negatief te reageren.

Startup coach | Pitchtrainer | Spreker | Presentator | www.arthurtolsma.nl

Schrijver van Startups & Downs. Fouten, successen en lessen van een ambitieuze ondernemer

Link naar reactie

Even als niet-mod:

Goh, iemand plaatst namens de KRO een oproep op dit forum in het juiste board daarvoor: Het mediaboard

 

En natuurlijk meteen afbranden. Pak het aub eens positief op. Er wordt je een kans geboden en als je er meer over wilt weten kun je contact opnemen met de KRO. Ze hebben de contactgegevens vast wel op de site staan.

Wil je er niet meer over weten dan bel je niet, en reageer je niet. Je bent niet verplicht overal een mening over te hebben hoor.

 

Natuurlijk zou het mooi zijn als alles hier op een presenteerblaadje wordt aangereikt, (zodat er gaten in geschoten kunnen worden door jullie?), en daar heeft TS toch al wel 7 uurtjes de tijd voor gekregen van jullie, en dan nog steeds geen reactie. Het is werkelijk te gek voor woorden dat ze niet binnen 5 minuten gereageerd heeft.

 

In plaats van te doen wat vaak anderen verweten wordt, namelijk 'Je hebt niet gezocht' en 'ga eens googlen' zou je het goede voorbeeld kunnen geven en zelf ondernemersinitiatief laten zien door even te bellen als je geinteresseerd bent en het antwoord dat je krijgt hier te posten.

 

De toon van de reacties valt me eerlijk gezegd een beetje tegen (understatement)

 

Frans

 

Link naar reactie

Toen HL nog een paar maatjes kleiner was, hebben we een persvriendelijk beleid opgesteld door vragen van redacties en journalisten (van enigszins bekende media, al dan niet voor ondernemers) niet als spam op te vatten maar als media-aandacht voor ondernemers te zien. PR, weetjewel.

 

HL is inmiddels een paar maatjes groter, dus misschien is de tijd nu aangebroken om journalisten en redacties als spammers en lastpakken te behandelen.

 

Dat zal ze leren!

 

(maar verwacht vooral geen gewillig oor als je de pers ooit eens nodig hebt)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Even twee kanttekeningen:

 

-Topic bestaat al: hier

-Omschrijving van het "mediaboard" is nogal summier: Hèt board voor alle mediazaken: ondernemers in het nieuws, actuele zaken, en mediaoproepen. Waar ligt de grens tussen "oproep" en spam? Om even bij Willem aan te sluiten: Als een ondernemer met eenzelfde bereik als de Nederlandse omroep gratis publiciteit weg komt geven op HL gaan dan de spamregels aangepast worden?

Link naar reactie

@1: Het reeds bestaan van een topic en niet kunnen vinden door TS is geen reden om direct TS van spam te betichten

@2: De scheidslijn tussen spam en een oproep wordt uiteindelijk bepaald door de mod's. In dit geval weegt het wat mij betreft aanmerkelijk zwaarder dat de redactie van de KRO zich registreert en hier de oproep plaatst waardoor je een kans kunt krijgen je idee te pitchen dan dat dat reclame voor het programma zou zijn. Lijkt me eerlijk gezegd niet dat ' reclame' maken de insteek van TS is geweest bij het schrijven van het bericht.

 

En het citaat van Willem moet je wellicht nog eens beter lezen om te begrijpen wat hij bedoelt denk ik

 

Frans

Link naar reactie

Jongens, jongens, jongens, even rustig aan.

 

Achter de schermen is al eerder overleg geweest en mede door het belang voor ondernemers is deze oproep geen spam maar gewoon een voor ondernemers mogelijk interessant bericht.

 

Als je het niet interessant vindt, graag skippen.

 

Als je het over HL spambeleid wilt hebben, graag in 'Over Higherlevel' dan kan dit topic gebruikt worden voor reacties die met dit nieuwe programma te maken hebben.

 

'Dit was Brandhout, goedenavond.' ;D

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

@2: De scheidslijn tussen spam en een oproep wordt uiteindelijk bepaald door de mod's. In dit geval weegt het wat mij betreft aanmerkelijk zwaarder dat de redactie van de KRO zich registreert en hier de oproep plaatst waardoor je een kans kunt krijgen je idee te pitchen dan dat dat reclame voor het programma zou zijn. Lijkt me eerlijk gezegd niet dat ' reclame' maken de insteek van TS is geweest bij het schrijven van het bericht.

Frans

 

Inderdaad, de moderators beslissen, maar wanneer deze scheidslijn voor "gewone" forummers niet geheeld duidelijk is kun je ze dat ook niet kwalijk nemen, zeker niet wanneer er bij "gewone" topics (die al bestaan) wel snel verwezen wordt naar de zoekfunctie of het slotje erop gaat (wat ik een prima zaak vind overigens, dus geen kritiek). Wat betreft de intenties van TS: daar kun je alleen naar gissen. Hoe meer aandacht, hoe beter, ook voor de kijkcijfers van de KRO. Het kwam bij mij iig over als reclame voor een TV-programma. Als dit board daarvoor bedoeld is, prima, maar vermeld het er dan even bij. De omschrijving is nu nogal summier.

 

Goed, ik zal het hierbij laten wat betreft deze topic. :)

 

Link naar reactie

 

Het wemelt hier van de middenstanders die zich warm in de broek plassen als ze een zelfgeschreven stukkie geplaatst krijgen in het lokale huis-aan-huis blad, en als er dan eens iemand van een landelijk medium een oproep plaatst, wordt de azijn-artillerie ingezet. Soms snap ik die dynamiek niet...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Goedemorgen!

 

Even een misverstand uit de weg helpen: onze oproep is niet bedoeld om kijkers naar het programma Bij ons in de BV te trekken of zelfs bezoekers naar onze website, maar uitsluitend en alleen een uitnodiging aan ondernemers en ondernemers in spe om hun product, dienst, leuk idee, whatever, via onze website en het programma onder de aandacht te brengen.

 

De pitches die op de website worden geplaatst, worden door een kijkerspanel beoordeeld en de best beoordeelde pitchers kunnen voor het tv-programma worden uitgenodigd.

 

Tussen de berichten ontwaarde ik twee concrete vragen:.

 

@djluc: er zijn geen zwaarwegende voorwaarden. Vanzelfsprekend moeten inzendingen voldoen aan algemene regels van 'betamelijkheid', maar daar blijft het wel bij. Gewoon een leuk idee is genoeg.

 

@MartinM: als iemand iets in de openbaarheid brengt, is hij, lijkt me, zelf verantwoordelijk voor de bescherming ervan. Wij hebben daarvoor niets geregeld, en eerlijk gezegd zou ik niet weten hoe dat überhaupt zou kunnen.

 

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, en hoop op een aantal mooie inzendingen op Bij ons in de BV.

 

Vriendelijke groet,

 

Ernestine

Redactie KRO Internet

 

O ja, we blijven dit forum natuurlijk volgen. Maar heb je concrete vragen waar je snel antwoord op wilt, dan kun je ons ook mailen: moderator@kro.nl is het handigste adres.

 

 

Link naar reactie

In veel discussies over het ondernemerschap wordt vaak de vraag gesteld waarom het in Nederland allemaal zo moeizaam gaat met ondernemen. Mensen die daar in mijn ogen een goed zicht op hebben verklaren dit door te stellen dat de kwaliteit van veel mensen die willen ondernemen ronduit bedroevend is.

Deze discussie die hier nu ontstaat onderstreept dat opnieuw, veel 'ondernemers' zien een kans om hun bedrijf of idee te promoten aan als spam. Hier wordt mensen de kans geboden hun idee op tv te pitchen en wat krijgen we hier, het bekende Nederlandse geziek en gejammer. Als je deze groep gratis geld zou geven zou het nog niet goed zijn.

 

Er is ook nog de discussie of dit nu spam is of niet. Wie dit topic als spam kwalificeert heeft niet alleen de regels voor dit specifieke onderdeel niet gelezen, deze persoon snapt in mijn ogen helemaal niks van dit forum en ondernemen in het algemeen.

Kom maar op met die kneuzen, ik kan er nog wel een paar bij hebben.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.