• 0

Kinderkleding webshop beginnen

Omschrijving van je concept:

Ik wil een webshop beginnen voor baby- en kinderkleding met luxe merken uit het hogesegment. Hiernaast wil ik in de toekomst misschien een eigen babylijn aan de winkel toevoegen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- Ik heb informatie opgevraagd bij de KvK over wat het inhoud om een eenmanszaak te beginnen en ook bij de belastingdienst.

- Ik heb met mijn schoonbroer gepraat over het beginnen van een eenmanszaak (deze heeft er zelf een)

- Ik heb geïnventariseerd hoe ik een webshop open en of ik een bedrijf kan inschakelen om er eentje te maken voor mij.

- Ik heb gezocht op internet en in de dichtsbijzijnde winkelstraten of er geen winkels al bestaan met dit concept wat ik in gedachten heb.

- Op internet heb ik gekeken hoeveel concurrentie ik heb met een webshop en hoe deze te vinden zijn.

- Ik ben op zoek gegaan naar leveranciers van deze kinderkleding die ik in gedachte had.

- Ik heb gesproken met een eigenaar van een winkel in merkkleding voor volwassenen in het hogesegment over de vraag van de producten.

- Ik ben begonnen met een ondernemingsplan te schrijven.

- Ik heb ook ideeën op papier gezet voor een mogelijke eigen lijn in babykleding.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Als ik via google of marktplaats op een advertentie klik van een webshop met merk kinderkleding wordt deze vaak ook aangekondigd met: 'Topmerken' of 'alleen maar merken'.

Wanneer ik op de website terechtkom zie ik misschien 1 artikel staan van Baby Barb of Name It en de rest van merken die ik nog nooit van mijn leven heb gehoord. Of de rest van de site opgevuld met (bijna van de markt geplukte) accesoires.

 

Mijn webshop: Ik wil alleen maar topmerken op mijn site aanbieden (DKNY, Diesel, D&G, Burberry, etc.)

 

Ik heb zelf een dochterjte van 5 maanden en zij werd geboren in Juli, de warme zomerdagen volgden hierop waardoor zij alleen maar haar dag in rompertjes doorbracht. Helaas kan je weinig echte leuke rompertjes vinden en had ik dus ook veel witte en creme kleurige rompers. Het liefste had ik knalkleuren of stoere rompers die je niet zo makkelijk kan vinden in de winkel of in een webshop. Deze blijven namelijk 'schattig' voor de kleine uk. Ook is de kleding voor kinderen in de maten 44 t/m 56 grotendeels alleen maar in saaie kleuren/prints te vinden.

 

Mijn webshop: Ik wil hiervoor een eigen babylijn beginnen, deze met stoere rompers voor de moderne baby.

 

Ook kom ik op websites waar de webshop half werkt en de site zelf onoverzichtelijk is.

 

Mijn webshop: Ik wil een duidelijke en overzichtelijke site.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik ben nog geen echt goed werkende webshop voor kinderkleding tegengekomen die aan mijn verwachtingen voldoet. Vaak, zoals ik al verteld heb, zie je in de zoekmachine staan dat ze veel topmerken hebben en blijken ze gemiddelde kleding aan te bieden.

Ik ben nog geen website tegengekomen uit nederland die echte luxe kleding voor kinderen en babies aanbieden die ook nog moderne ouders aanspreekt. De kleding spreekt voor mijn gevoel meer mijn eigen moeder aan dan mijn generatie.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat ik feedback krijg die mij het concept van een ander perspectief laat zien. Of dit echt zo een goed idee is of dat het al een keer gedaan (of geprobeerd) is.

Ook vraag ik mij af hoe je dit kan testen of er vraag naar is, misschien zijn er mensen met tips hierover.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • -1

Beste Marenda,

 

Het idee om een webshop met baby merkkleding te beginnen is vrij uniek. Ik heb net korte research voor u gedaan en er zijn geen tot weinig babykleding merk winkels en webshops.

 

Kindermerk kleding webshops zijn er wel in grote aantallen, zie bijv. websites als http://www.coccinelle.nl/ en http://www.no-kidding.nl/

 

Als u zich op de baby merkkleding richt heeft u zeker kans van slagen mits u een goede webshop heeft. De webshop zelf is namelijk niet iets waarop u moet bezuinigen. De webshop moet meer zijn dan een mooi design, wat dacht u van goede vindbaarheid in de zoekmachines en goede navigatie in uw webshop. Die factoren zijn minstens zo belangrijk.

 

Conclusie:

Het idee heeft kans tot slagen, als u een goede baby merkkleding leverancier heeft en een goede webshop met goede marketing daarachter heeft.

 

Met vriendelijke groet,

 

Joey

 

[mod-edit: link naar je bedrijf svp in je signature]

Link naar reactie
  • 0
Het idee om een webshop met baby merkkleding te beginnen is vrij uniek. Ik heb net korte research voor u gedaan en er zijn geen tot weinig babykleding merk winkels en webshops.

 

Huh?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Webstijl:

 

Daar liep ik bij mijn eigen dochtertje ook tegenaan, wanneer ik naar leuke babykleding zocht was er weinig te vinden, qua merken dan. Maar zou daar ook geen reden voor zijn? Of is er gewoon nog nooit iemand mee begonnen?

Ik heb wel engelse websites gevonden die mijn idee al omgezet hadden naar een goed draaiende webshop. Alleen (pluspunt voor mij) ze verzenden niet naar nederland.

 

Highio:

 

Waar ben je zo verbaast over? Heb je zelf wel websites gezien met baby(merk)kleding?

Link naar reactie
  • 0

zijn mensen wel bereid om heel veel geld voor baby merkkleding uit te geven waar ze binnen één of twee maanden zijn uitgegroeid?

 

Ik heb een eigenaar van een tweetal winkels gesproken die kleding voor volwassenen verkoopt in dit hogesegment en af en toe ook baby schoentjes, sokjes en rompertjes van deze merken. Hij verkocht dit niet vaak omdat hij geen ruimte had in zijn winkel en magazijn. Maar niet omdat er geen vraag naar was, veel mensen kochten de producten voor verjaardagen en geboortes bij familie en vrienden.

 

Maar ik kan de vraag heel goed begrijpen, zijn er wel mensen die hier geld aan uit willen geven? Ik zelf als moeder zou zeker wat kopen als ik er geld voor had. Volgens mij zijn vrouwen over het algemeen sneller geneigd geld uit te geven voor babykleding en kijken mannen er wat nuchterder tegenaan.

 

Heeft iemand tips om te testen of mensen deze producten zouden willen hebben? Of dat ze geld (wat tegenwoordig steeds minder word voor luxere uitgaven) liever aan andere dingen uit willen geven?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je zou natuurlijk het een en ander kunnen inkopen en daarmee op gratis advertentiesites zoals bijvoorbeeld de welbekende marktplaats een aantal advertenties te zetten en zo te proeven hoe men hierin staat.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Webstijl:

 

Daar liep ik bij mijn eigen dochtertje ook tegenaan, wanneer ik naar leuke babykleding zocht was er weinig te vinden, qua merken dan. Maar zou daar ook geen reden voor zijn? Of is er gewoon nog nooit iemand mee begonnen?

Ik heb wel engelse websites gevonden die mijn idee al omgezet hadden naar een goed draaiende webshop. Alleen (pluspunt voor mij) ze verzenden niet naar nederland.

 

Ik denk dat er ooit wel zo'n baby merk kleding webshop is geweest in Nederland. Het is alleen zo belangrijk dat de marketing achter de website goed is en dat de webshop goed functioneert. Veel bedrijven besparen op de webshop zelf, dit blijkt al snel een verkeerde besparing.

 

Ik bedoel waar koopt men nou eerder, bij een mooie webshop of bij een amateuristisch shopje met niet scherpe foto's ed.

99/100 mensen zal voor de mooie webshop kiezen.

 

Tevens denk ik dat het moeilijk is om een leverancier voor D&G, Diesel ed. babykleren te vinden. Als je deze wel kunt vinden, is het gewoon een uniek product in Nederland.

 

gr. Joey

Webstijl

Link naar reactie
  • 0
...wanneer ik naar leuke babykleding zocht was er weinig te vinden, qua merken dan. Maar zou daar ook geen reden voor zijn? Of is er gewoon nog nooit iemand mee begonnen?

 

Er zijn er veel meer die dit willen beginnen. Het allergrootste probleem waar je tegen aan gaat lopen is inkopen. Voordat je verder gaat en al je energie in een goed businessplan gaat steken, raad ik je aan de leveranciers die je voor ogen hebt te benaderen en te bekijken of zij überhaupt wel aan jou willen leveren.

 

Zodra je enthousiaste leveranciers hebt gevonden (als je dat lukt) weet je ook welke merken je kan gaan leveren en daar je businessplan op afstemmen.

 

Daarna heel goed onderzoek doen naar je afzetmarkt. De mensen die merk babykleding kopen, zijn er daar genoeg van die dit ook online willen of vind je deze mensen het meest in dure winkelstraten omdat de eerst willen voelen, zien en bediend willen worden.

 

Ga bijvoorbeeld eens op zoek naar de traditionele winkels waar de door jou beoogde merken worden verkocht. Waar zitten die? Ga bij een aantal eens voor de deur zitten voor een paar uur om te zien wat voor soort consument deze kleding koopt en ga desnoods met een klapper een vragenlijstje voorleggen aan deze mensen (marktonderzoek) met een aantal korte vragen.

 

Succes verder!

Link naar reactie
  • 0

Om het lijstje van Frans als voorbeeld te nemen:

 

www.adeltje.nl

Tevens een traditionele winkel

 

www.melkofpuur.nl

In strijd met "wet koop op afstand". En overjarige partijen.

 

www.designerbaby.nl

Tweede hands en overjarige partijen.

 

www.majesteitkinderkleding.nl

Tevens een traditionele winkel

 

www.koterskleding.nl

In strijd met "wet koop op afstand". En zo te zien overjarige partijen

 

Mijn punt vooral is dat er geen webshop bij zit die geen traditionele winkel er naast heeft en toch de nieuwste merkkleding verkoopt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Marenda,

 

als je dat spul wilt verkopen, zou ik eerst eens nagaan onder welke voorwaarden leveranciers uitleveren aan pure en dan nog startende internetspelers. Ik geloof niet dat je dat al gedaan hebt.

 

Voor het introduceren en vermarkten van een topmerk moet je naar mijn mening een heel goede of beter handige ondernemer zijn en over voldoende middelen beschikken om een middelgrote onderneming te laten groeien.

 

Alle 'custom' bedrukkers van kleurige baby- en kinderkleding proberen een eigen merk (vaak in het middensegment) te introduceren met website, labels en verpakkingen etc.

 

@Joey: welke functie heb je bij Webstijl, want dit advies lijkt nergens op!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Als ik een website zou beginnen dan wil ik hem met hoofdzakelijk D&G, Dior, Armani, Iceberg, Cavalli, Gaultier (om even snel wat te noemen).

De webshops die ik tegenkom, en die dus ook als voorbeelden gegeven werden, zijn gevuld met 2ehands kleding, oude collecties, middensegment kleding en van de 'grote' merken zie ik maar een handje vol artikelen. In mijn ogen is er dus weinig in nederland te vinden van wat ik voor ogen heb.

 

En ik heb er moeite mee om leveranciers te vinden van deze merken, daarom ben ik daar nog niet dieper op in gegaan. Maar ik ga er zeker werk van maken en uitzoeken wat die voorwaarden precies zijn.

 

Mijn ideeën van een eigen babylijn wil ik ook totaal anders aanpakken dan persoonlijk gedrukte rompers die nu overal verkrijgbaar zijn. Maar daar zal ik op dit moment nog weinig energie insteken, die eigen babylijn is iets voor de toekomst.

 

 

Iniedergeval, bedankt iedereen voor de vele reacties tot nu toe! Het is goed om ongezouten meningen te horen te krijgen, want dan ga je zelf wat breder denken.

Link naar reactie
  • 0

 

Beste meneer Astron,

U schrijft over onze webwinkel. Zonder onderbouwing. Bericht uit 2009. U hebt geen enkele moeite genomen de situatie goed te analyseren en hebt naar ons idee onjuiste conclusies getrokken. U had ons wat vragen kunnen stellen en dat had u te weten gekomen hoe het een en ander werkt. Geen strijdigheden naar ons idee. Wij zijn er geschrokken van het gemak waarmee u webwinkels zwart maakt.

Wij hebben een goede naam, zijn heel klantvriendelijk en een van de weinigen die zorgen voor mensen met een kleine beurs en die het milieu sparen door kleding opnieuw in de roulatie brengen. deze website is van Economische zaken... zorg dan maar eens voor een compliment voor alle moeite die wij doen, idealisme bestaat namelijk nog.Iemand als u acht het van belang om iets te roepen dat onze naam schaad. Neem iets meer moeite en praat via de mail met ondernemers, voor u ze een label geeft. Deze laster staat al flinke tijd op internet. Leuke opsteker, ik ben er helemaal vrolijk van. Dank!

 

Link naar reactie
  • 0

Beste melkenpuur,

 

welkom op Higherlevel. Welke zijn dan de lasterlijke passages? Op jullie website zie ik een pagina 'Wie zijn wij' met als inhoud 'tekst'.

 

De geretourneerde artikel(en) moeten binnen 7 werkdagen na verzending van je bestelling aan ons geretourneerd én door ons ontvangen zijn.

 

Is alleen al strijdig.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hou er wel rekening mee dat als je geen stenen winkel hebt dat je geen enkel bekend kledingmerk op je webshop krijgt. Dat is de reden waarom je bij de meeste webshops onbekende merken ziet staan. Ik heb zelf 2 jaar een webwinkel gehad in zowel baby als kinderkleding en ik kreeg geen bekend merk mee.

Hang al zo'n 10 jaar rond op internet en verdien er een leuk zakcentje mee :-))))

 

Freelance secretaresse nieuws

http://www.secretaresse-nieuwtjes.nl

Link naar reactie
  • 2
Wij zijn er geschrokken van het gemak waarmee u webwinkels zwart maakt.

 

Beste melkofpuur,

 

Ik maak geen webwinkels zwart die het niet verdienen. Ik kan alleen weinig respect op brengen voor ondernemers die Nederlandse wetgeving met voeten treden, dit terwijl die wetgeving overal goed te vinden is. Als ondernemer is het je plicht aan de wetgeving te voldoen, zeker als je aan particulieren aanbied. Ik heb een kleine opmerking geplaatst over uw site en geen relaas geschreven dat uw onderneming zwart maakt.

Het kan gewoon niet zo zijn dat u als ondernemer (en daar bent u helaas niet alleen in) goederen verkoopt op internet, zonder de "wet koop op afstand" te kennen. Gezien uw reactie ga ik er althans vanuit dat u deze niet kent, anders zou u zich nog dieper moeten schamen.

 

Ik zou zeggen gebruik dit als een eye-opener en gebruik google eens om te zoeken op "wet koop op afstand" en kijk dan nog eens goed naar uw website.

 

Ik geef mijn mening aan de hand van wat ik waarneem. Als ik het onjuist heb wordt ik graag gecorrigeerd.

 

Link naar reactie
  • 0

En wat te denken van kleertjes.com.

 

Als er een webwinkel is die groot is geworden door juist merkkleding te verkopen voor kinderen en baby's, is het die wel.

 

verder wordt je toch gewoon doodgegooid met kinderkleding?

 

Plus... grote merken willen niet leveren aan onbekende webwinkels. Logisch, zij hebben te denken aan hun imago's, en de meeste moeders willen graag een webwinkel in kinderkleertjes beginnen. Om te spreken met de woorden van Kleertjes.com: Van die vlindermoeders (websites met vlindertjes en paarse achtergrond) bellen de merken helemaal plat, en die worden er gek van. Dan kom je er niet tussen als 'weer zo'n beginnende webwinkelier'.

Kleertjes.com heeft zelfs een halfgaar pandje van 5x5meter moeten huren, om een 'stenen winkel' te kunnen hebben, waardoor ze daarna ook op de webwinkel de merken mochten gaan verkopen.

Stenen winkels doen voor een merk meer aan Branding, waar zij baat bij hebben (en alle andere winkeliers dus ook). Webwinkels gaan door lagere overhead vaak onder prijs zitten, terwijl de stenen winkels dat niet kunnen. Daar lijden zeker de dure merken ook onder, want zij willen helemaal geen 'prijsvechters' voor hun merk.

 

Ik merk het in de sieraden ook heel sterk, veel grote merken leveren niet. Ik heb moeten praten als Brugman om een paar grote merken sieraden (juweliersmerken) te mogen voeren, en vaak zitten daar voor mij een hoop restricties aan vast vanuit het merk. Als eerste natuurlijk de adviesprijs, maar ook hoe een en ander gepresenteerd wordt op de webwinkel.

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn er geschrokken van het gemak waarmee u webwinkels zwart maakt.

 

Dat is nou zo aardig van een forum. Je kunt kritiek weerspreken en zonodig weerleggen. Voordeel van internet is dat andermans ervaringen met of meningen over jouw onderneming zichtbaar worden. Da's niet altijd aangenaam, maar voorheen werd er over je gepraat zonder dat je wist wat en hoe. Als je een onderneming hebt, begeef je je in het publieke domein en krijg je te maken met klanten, leveranciers, concurrenten en allerlei mensen met een opvatting. Dat kun je niet beheersen, dus zal je daar soepel mee om moeten gaan. De eerste optie is: gewoon negeren. Diep ademhalen en doen waarin je goed bent. De tweede optie is: nuchter en vriendelijk reageren. Je kan een negatieve indruk al behoorlijk compenseren door gewoon kalm te reageren. Leg uit wat en waarom en hoe, zonder defensief te worden. De derde optie is: emotioneel reageren. Moet ook kunnen, maar laat je daardoor niet meeslepen. Want als je daarin doorslaat, zie je niet meer dat kritiek ook iets is waar je van kan leren.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Helaas zul jij gauw merken waarom op andere sites geen merkartikelen worden aangeboden als jij even wat markt onderzoek doet naar leveranciers.

 

In mijn branche (de ruitersport) is dit ook zo. Merk artikelen vindt je al gauw alleen bij ondernemingen met een stenen winkel. die hier naast een website hebben.

 

Wel vindt jij een omzet geile grossier die je bereid is voor een start order van 15000 euro of meer een afspiegeling van zijn assortiment in de maag wil splitsen, maar waar jij op korte termijn niet veel wijzer van zal worden.

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaringen zijn anders. Zorg voor een goed ondernemingsplan als beginnende webshop en je krijgt met enige moeite best een aantal leveranciers om. Je moet ze wat te bieden hebben.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Highio,

 

Helaas gaat dat niet voor elke branche op in de ruitersport komt het toch neer op minstens vijf jaar een stenen winkel.

Startend met de B-merken en daarmee groeipotentie aantonen. Nog afgezien van een heleboel andere restricties die je een extra handicap geven. Zag al een reactie van iemand in sieraden die hier ook al ervaringen mee had.

 

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad wel zo, je moet ergens beginnen. We hadden eerst alleen B merken en 'makkelijke' merken in onze winkel.

Om ook echt bij de grote merken te mogen inkopen die we nu voeren, moesten we zelfs inkoopfacturen overleggen van andere leveranciers, als bewijs dat we eerder goud en diamantjes hadden gekocht, en de webwinkel werd gekeurd, plus onze reclame uitingen.

Het scheelt ontzettend dat de webwinkel er gewoon goed uitziet, en niet een 'standaard' pakket is.

 

Nadat het eerste grote merk over de streep was, was het vele malen makkelijker de andere merken ook mee te krijgen. Bij een van de merken hebben we zelfs moeten praten met de fabrikant in Amerika, die er geen probleem mee had gezien onze webwinkel, maar de distributeur in NL weigerde te leveren. Met tussenkomst van de ontwerper van een sieradenlijn hebben we uiteindelijk toch een ingang gekregen. En de distributeur zei naderhand ook netjes: Gefeliciteerd, de aanhouder wint!

 

Met andere woorden, geef het niet zomaar op, maar zorg er wel voor dat een merk zich kan vinden in jouw winkel, in jouw uitstraling en wees gewoon super enthousiast. Zoals Dora altijd (zucht.. ik heb kleine kinderen): Geef het nooit op!!

 

Overigens geeft het wel een kick de grote merken gewoon binnen te slepen, en ik merk ook dat het afstraalt op de kleinere merken die we voeren. Het in de winkel hebben van dure sieraden met een bekend merk, zorgt ook weer voor een stukje vertrouwen naar de consument toe.

Link naar reactie
  • 0

Heel interessant item! Heb zoals zovelen ook ooit eens gedacht aan merk kinderkleding. Jonge moeders geven graag geld uit aan hun kroost, niets mis mee. Je wordt naar mijn beleving inderdaad wel al doodgegooid met kinderkleding webshops, ook qua merken. Vraag me af of Marenda nog aanwezig is op Higher Level en zo ja of ze al wat verder is met haar plannen? Lijkt me leuk om te horen, ook gezien de interesse die iedereen toont...

Link naar reactie
  • 0

Vraag me af of Marenda nog aanwezig is op Higher Level en zo ja of ze al wat verder is met haar plannen? Lijkt me leuk om te horen, ook gezien de interesse die iedereen toont...

haar laatste post is van 3 dec vorig jaar, ik denk dat je haar op een andere manier zal moeten benaderen,

probeer het eens met een PM, krijgt ze een notificatie van in de email.

 

Ik ben het overigens eens met Astron, als de voorwaarden niet overeenkomen met de wet, klopt het gewoon niet,

heeft niets te maken met 'zwart maken'

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.