• 0

Groothandel webshop

Omschrijving van je concept:

Via onze huidige webshop kregen we zeer veel aanvraag van zakelijke afnemers. Van zowel wederverkopers als installatiebedrijven of bedrijven die de artikelen voor hun eigen inventaris nodig hadden.

Echter, deze huidige webshop van ons richt zich voornamelijk op particulieren. Dat geeft wat problemen bij zakelijke afnemers die een scherpe(re) prijs willen bij x aantal artikelen, de AV (welke 14 dagen zichttermijn toezegt) etc.

 

Daarom hebben wij een groothandel webshop ontwikkeld. Deze shop verkoopt onze hardlopers tegen scherpere prijzen, met staffelkorting per artikel.

 

De shop is, behalve dat er alleen bedrijven/overheid in kunnen kopen, weinig anders dan de gemiddelde andere webshop. Klant worden is zeer laagdrempelig: aanmelden en je kan direct bestellen.

In eerste instantie bieden wij enkel betaling vooraf middels iDeal, Paypal, rembours en overschrijving aan. Eventueel kunnen wij per klant handmatig een module activeren die voor hen achteraf betalen mogelijk maakt.

 

De prijzen van de artikelen zijn alleen zichtbaar voor ingelogde klanten. Particulieren, concurrenten etc. kunnen geen prijzen van de artikelen zien.

Particulieren kunnen niet bestellen via deze groothandel webshop, en worden doorverwezen naar onze huidige shop bedoeld voor particulieren.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De shop is geheel ontwikkeld en volledig operationeel. Het assortiment is nu nog zeer beperkt, dit zal zo snel mogelijk aangevuld worden als we daar (meer) tijd voor hebben.

 

Verder hebben wij zo veel mogelijk gedacht vanuit het perspectief van onze klant, als het ware dus of wij een bedrijf waren welke aan particulieren verkocht en inkocht bij onze groothandel webshop. Zodoende hebben wij deze shop ontwikkelt. Naar ons idee is deze site precies wat een bedrijf wilt als men dit soort artikelen wilt inkopen.

 

Er staat nog slechts 1 item op de to-do list wat betreft de site zelf:

Een mogelijkheid voor snel-bestellen aan de hand van onze artikelnummers.

 

Verder dient de AV nog aangepast te worden voor levering aan bedrijven.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Veel bedrijven/overheid hebben de artikelen die wij verkopen nodig. Bovendien zijn dit doorgaans het type artikelen waar in de gewone winkel redelijk goede marge op gedraaid wordt. Echter, een goede partner in het leveren van dit materiaal was voor veel bedrijven moeilijk, hebben wij van onze huidige klanten begrepen. Assortimenten van groothandels in dit soort artikelen is vaak vrij beperkt, of ze vragen er te hoge prijzen voor.

 

Met deze webshop willen wij zo laagdrempelig als mogelijk toch een zeer compleet assortiment aanbieden aan bedrijven en overheid. Bovendien willen wij zeer scherpe prijzen en levertijden bieden. Dit is mogelijk door onze grote eigen voorraad, onze goede contacten met producenten zelf en onze 'eigen' fabriek in China.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bestaande groothandels hebben vaak niet eens een website welke redelijk up-to-date is, laat staan dat ze een online bestel mogelijkheid bieden.

Via onze webshop kan elk bedrijf of overheidsinstelling zich inschrijven en direct bestellen. Bovendien hebben wij een groot voordeel dat wij zeer goed vindbaar in Google kunnen worden, getuige onze huidige webshop. Dit biedt een groot voordeel tov. de conventionele groothandels.

Bovendien zijn onze prijzen lager dan die van de meeste andere groothandels.

 

Wat ook een voordeel voor wederverkopers is is dat wij dropshipping kunnen aanbieden. Wij leveren gemiddeld binnen 24 uur, mits onze eigen voorraad toereikend is. Dit is voor veel klanten van ons ook een uitkomst, zij hoeven dan zelf geen voorraad te houden.

 

Tevens hebben wij veel kennis van onze artikelen in huis en kunnen wij onze klanten goed adviseren in wat voor artikelen ze nodig hebben of de technische specificaties en toepassingen van de artikelen. Maar ook bijvoorbeeld hoe ze de artikelen in hun eigen winkel dienen te presenteren voor een zo hoog mogelijke omzet. Kortom; onze klanten ondersteuning is ook een groot voordeel.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat vinden jullie van de site zelf? Is het navigeren goed te doen, en heb je een goede indruk wat wij zoal kunnen leveren?

Zien jullie nog punten voor verbetering?

 

Verder is onze AV op dit moment nog gericht op particulieren. Ik heb al veel op internet opgezocht, maar ik kon bijvoorbeeld nergens iets concreets vinden over bedenktijd voor bedrijven. Volgens mij is dit ook niet van toepassing. Weet iemand hier meer over of heb ik wellicht niet goed gezocht?

 

Dan volgt hier uiteraard nog het adres naar de shop waar dit hele verhaal om gaat.

 

Alvast bedankt voor jullie tijd en feedback!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Wouter,

 

even een snelle blik geworpen en hopelijk een paar quick wins voor je gevonden.

 

Homepage:

 

[*]- Een site beginnen met "Welkom bij ....." is zo web 1.0 ;-)

[*]- Onderaan bij de artikelen "prijs niet beschikbaar" zou ik vervangen met "prijs zichtbaar na inloggen" of iets dergelijks.

[*]- "De bestelsite is nog in aanbouw", valt bij mij onder het hoofdstuk "Deze site is onder constructie". Ik ben een voorstander voor het online zetten van een site als die "af" is, en geen seconde eerder. Als het werkelijk alleen om het assortiment gaat, meld dan dat het assortiment dagelijks uitgebreid wordt, niet dat je site nog niet af is.

 

 

Contactpagina:

 

[*]- Het blokje Kantoor en magazijn komt visueel wat rommelig over, uitlijning zou mogelijk beter kunnen

[*]- Als je een emailadres neerzet maar de @ vervangt door (A) als antispam-maatregel, maar er vervolgens wel een klikbare link van maakt, doe je je eigen moeite daarmee teniet. Zet dan maar gewoon het emailadres neer.

[*]- Ik zou gewoon zeggen "Met onderstaand formulier kunt u ons mailen" in plaats van dat de mensen velden kunnen gebruiken om je te mailen. Nog mooier zou zijn om de mogelijkheid te bieden dat een kopie naar de afzender zelf gezonden wordt, vinkje erbij en klaar.

 

 

Voor het overige een simpele, overzichtelijke en zakelijke site naar mijn mening.

Veel succes ermee.

Link naar reactie
  • 0

Kijk een Zen Cart shop... das al goed nieuws... :)

 

Mis de image handler2 en zen lightbox module... nu worden grotere afbeeldingen in een pop up getoond. Zen lightbox geeft je deze zonder de pop-up... dan de cj loader van rubiks er nog bij in gaat het tonen van een grotere afbeelding sneller en beter dan via de pop-up, plus dat imagehandler direct alle nieuwe afbeeldingen direct goed schaalt en automatisch kan voorzien van een watermerk.

 

Check wel even of er goed gebruik is gemaakt van het over-ride systeem zodat je geen probleem krijgt bij het updaten van de shop software en kijk dan ook direct of de laatste security patches geïnstalleerd zijn.

 

Voor meer informatie over de security patches kijk op www.zen-cart.nl/forums of www.zen-cart.com

 

Een mogelijkheid voor snel-bestellen aan de hand van onze artikelnummers.

 

Moet mogelijk zijn om dit relatief eenvoudig te doen aan de hand van een searchfilter op modelnummer.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de input! Ik heb eea. aangepast!

 

 

[*]- Als je een emailadres neerzet maar de @ vervangt door (A) als antispam-maatregel, maar er vervolgens wel een klikbare link van maakt, doe je je eigen moeite daarmee teniet. Zet dan maar gewoon het emailadres neer.

 

Een spambot zal het niet zien als een klikbare link, want in feite is het een klein stukje javascript. In feite staat er dit:

 

 

 

Mis de image handler2 en zen lightbox module... nu worden grotere afbeeldingen in een pop up getoond. Zen lightbox geeft je deze zonder de pop-up... dan de cj loader van rubiks er nog bij in gaat het tonen van een grotere afbeelding sneller en beter dan via de pop-up, plus dat imagehandler direct alle nieuwe afbeeldingen direct goed schaalt en automatisch kan voorzien van een watermerk.

 

Check wel even of er goed gebruik is gemaakt van het over-ride systeem zodat je geen probleem krijgt bij het updaten van de shop software en kijk dan ook direct of de laatste security patches geïnstalleerd zijn.

Ik zal dit doorgeven aan het bedrijf die de site in beheer heeft, zij zullen dit vast makkelijk kunnen realiseren :)

Link naar reactie
  • 0

vet idee!

 

wat ik me afvraag is.. hoe doe je de prijsbepaling.

want je verkoopt ook aan particulieren. mensen die bij de groothandel kopen kunnen die prijzen ook

zien en vergelijken met de groothandel prijzen. hoe zorg je dat jij er genoeg aan verdient maar dat zij er

ook nog aan verdienen?

want jij kunt er eigenlijk altijd onder gaan zitten waardoor zij niets verkopen natuurlijk.

 

vraag je een minimale afname? of minimaal bestelbedrag?

Link naar reactie
  • 0

De groothandel verkoopt alleen aan bedrijven. Particulieren kunnen in principe niet bestellen via de groothandel.

 

Verder heeft de groothandel hoge verzendkosten bij kleine orders. Dus mensen die een paar kabeltjes voor eigen gebruik nodig hebben die zullen relatief duur uit komen.

 

De concurrentie met de huidige site voor particulieren blijft, maar de prijzen daar liggen vele malen hoger dan de prijzen die de groothandel hanteert. Voor een online wederverkoper zijn de prijzen nog zeker interessant genoeg.

 

Zeker als je bedenkt dat het eigenlijk om een bij- product gaat die een handelaar van bijv. printers of TV's naast zijn core-business verkoopt. Het zou dan niet uit maken dat kabeltje A bij ons goedkoper is als bij hem, hij verkoopt het kabeltje samen met de TV die hij verkoopt. Zo bespaart de consument verzendkosten -en is per saldo goedkoper uit- en heeft de handelaar zelf een grotere omzet.

Link naar reactie
  • 0

Wouter leuk dat je hiermee eindelijk van start gaat. Het eerste wat mij opvalt te duur :) Ik had juist verwacht vanwege je eigen shop dat je wat scherpere prijzen hanteerde. De prijzen die ik bij jou betaal betaal ik ook bij een leverancier waarmee ik een zakelijke relatie heb en die vraagt vanaf 50,- al geen verzendkosten. Wat ga je aanbieden zodat het voor mij interessant gaat worden in de toekomst?

Link naar reactie
  • 0

En waarom zouden de zakelijke afnemers niet bij jouw groothandel kopen? Die kennen zij toch ook?

Het idee is juist dat die er wel kopen.

 

De zakelijke afnemers die een groter aantal artikelen willen die kopen via de groothandel. Dat is voor hun goedkoper en eventueel handiger bij betalen. Alleen bij de groothandel is betalen op rekening mogelijk.

 

Voor ons biedt het als voordeel dat de klanten gestimuleerd worden om grotere aantallen te kopen, de zichttermijn vervalt voor zakelijke klanten (per definitie dus alle orders via de groothandel) en bovendien is het voor ons een handig middel om ons eigen merk te distribueren onder (web)winkels.

 

@ W-Media orders van rond de 50 euro zijn niet interessant voor ons, daarom zijn de verzendkosten hoog bij orders van die grootte. Neem je meer af, dan vervallen deze verzendkosten en zakken de prijzen van de artikelen.

Link naar reactie
  • 0

En waarom zouden de zakelijke afnemers niet bij jouw groothandel kopen? Die kennen zij toch ook?

Het idee is juist dat die er wel kopen.

 

De zakelijke afnemers die een groter aantal artikelen willen die kopen via de groothandel. Dat is voor hun goedkoper en eventueel handiger bij betalen. Alleen bij de groothandel is betalen op rekening mogelijk.

 

Ik bedoel eigenlijk de groothandel waar jij inkoopt. Ik kocht daar in het verleden ook vaak in, tegenwoordig niet meer (vandaar een kleine bestelling in je gewone shop gedaan van de week). Zakelijke afnemers kennen deze groothandel uit Den Bosch toch ook?

Link naar reactie
  • 0

En waarom zouden de zakelijke afnemers niet bij jouw groothandel kopen? Die kennen zij toch ook?

Het idee is juist dat die er wel kopen.

 

De zakelijke afnemers die een groter aantal artikelen willen die kopen via de groothandel. Dat is voor hun goedkoper en eventueel handiger bij betalen. Alleen bij de groothandel is betalen op rekening mogelijk.

 

Ik bedoel eigenlijk de groothandel waar jij inkoopt. Ik kocht daar in het verleden ook vaak in, tegenwoordig niet meer (vandaar een kleine bestelling in je gewone shop gedaan van de week). Zakelijke afnemers kennen deze groothandel uit Den Bosch toch ook?

De artikelen op onze groothandel komen daar niet vandaan, die komen vanuit Amerika en China. Als ik bij andere groothandels uit NL zou inkopen dan had het inderdaad niet zo veel voordeel voor een zakelijke afnemer. ;)

Het idee is dat wij meer ons eigen (Amerikaanse) merk gaan verkopen via de site, naast de eigen import bulk kabels.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Wouter, nog bedankt voor je info over wel of geen gastenboek. Ik heb ook even een blik geworpen of je site. Ik vind dat het er heel duidelijk en overzichtelijk uit ziet. De shop komt erg betrouwbaar op mij over, ik denk dat dat te maken heeft met de rust en het kleurgebruik. Een echte mannen-site :) maar dat lijkt me ook voornamelijk je (zakelijke) doelgroep.

 

De teksten zijn kort en helder. Over de prijzen kan ik niet veel zeggen. Ik heb wel 1 spelling foutje gezien, het is wat geneuzel maar altijd handig voor de puntjes op de i toch?! Op de FAQ pagina in de 2e vraag is het hoe word ik klant ipv hoe wordt ik klant (dus zonder t).

 

Succes met de site! groetjes Megan

Link naar reactie
  • 0

over spelfouten gesproken:

3. Hoe zijn de prijzen bij HDMI Groothandel opgebouwd?

Alle prijzen van de artikelen zijn variabel. Hoe meer u besteld, hoe lager de prijs

het moet zijn : bestelt (toekomstige tijd kan nooit met een d)

 

Alle bedrijven die ingeschreven staan in het Handelsregister evenals overheidsinstellingen kunnen bij HDMI Groothandel inkopen.

is het tegenwoordig niet zo dat ook alle overheidsinstellingen ook bij de KvK ingeschreven moeten staan?

dan zou het zoiets moeten worden;

"alle bedrijven en instellingen die ingeschreven staan in het Handelsregister kunnen bij HDMI Groothandel inkopen. "

 

HDMI Groothandel hanteert geen betalingskortingen.

hier zou ik aan toevoegen dat alle kortingen al verwerkt zijn in de lage prijzen.

 

Ik zie wel een knop 'nieuwsbrief afmelden' maar geen knop 'aanmelden nieuwsbrief'

 

Hopelijk vind je me geen ouwe zeur, het is gewoon het eerste wat mij opvalt.

Ik wil graag ook opmerken dat ik de site wel strak en overzichtelijk vind, navigatie is vrij duidelijk.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Je maakt het je zelf volgens mij wel moeilijk door twee sites te hebben met vrijwel dezelfde artikelen en ieder een eigen prijs beleid.. Hoewel je zegt dat het al scherp geprijsd te zijn is er toch ruimte voor verdere differentiatie.

 

De grootste fout die vaak gemaakt wordt is dat wij elke extremiteit willen automatiseren, waardoor de zaak niet meer hanteerbaar is.

 

Zelf werk ik met een site voor particulieren en bedrijven met ieder eigen prijsbeleid, dit is account gestuurd. Ook jou site zal account gestuurd zijn of hoe anders hou je de prijzen dan niet voor iedereen zichtbaar.

Geen account is de particuliere prijs. Wel account wordt de marge aan het account gekoppeld als vast percentage voor elk artikel en per artikel de afwijkingen indien er een grotere of kleinere marge mogelijk of nodig is. Indien incidenteel een klant vindt dat hij een grotere marge wil omdat hij behoefte heeft aan een niet handelsgebruikelijk aantal geeft deze zelf wel aan dat hij een andere prijs wil. Ik denk niet dat je dit moet willen automatiseren. De basis is dus prijs op basis van verpakkings hoeveelheden en de rest moet je mijn inziens als maatwerk zien. Indien het echt grote aantallen zijn wil je dat uit je lopende voorraden direct afgedekt hebben. Of is doorschuiven met een kleine marge dan niet beter.

De Kanjer

Link naar reactie
  • 0

De prijzen zullen waar nodig nog aangepast worden, maar ik ben er zelf van overtuigd dat de meeste artikelen al zeer scherp geprijsd zijn. Graag nu de discussie verder over de site zelf, niet de prijzen of het assortiment..

 

Prijzen en assortiment zijn toch juist een van de speerpunten van een groothandel? Ik zou graag zaken met jullie willen doen maar met deze prijzen pas ik toch liever of is het zo dat boven 250 euro de kabels ineens 50% zakken?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.