Het is me niet bekend of ik dit moet opnemen in mijn balans/boekhouding. In 2008 heb ik per abuis de concurrentiebeding met mijn oude werkgever overtreden. Ik ben als zelfstandige met mijn eenmanszaak bij een klant gaan werken waar zij indirect zaken mee deden. Een heel gedoe.
Boete is een x-aantal duizend euro's en er is afgesproken dat ik vanaf 1 januari 2009 de boete per maand inlos. De bedragen maak ik over vanaf mijn zakelijke rekening, maar is dit wel juist?
Had ik dit niet via mijn privérekening moeten betalen?
Enfin, is het een en ander wel aftrekbaar via de belastingaangifte?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ron_HL77
Ron_HL77
Het is me niet bekend of ik dit moet opnemen in mijn balans/boekhouding. In 2008 heb ik per abuis de concurrentiebeding met mijn oude werkgever overtreden. Ik ben als zelfstandige met mijn eenmanszaak bij een klant gaan werken waar zij indirect zaken mee deden. Een heel gedoe.
Boete is een x-aantal duizend euro's en er is afgesproken dat ik vanaf 1 januari 2009 de boete per maand inlos. De bedragen maak ik over vanaf mijn zakelijke rekening, maar is dit wel juist?
Had ik dit niet via mijn privérekening moeten betalen?
Enfin, is het een en ander wel aftrekbaar via de belastingaangifte?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24832-aftrek-boete-nav-overtreding-concurrentiebeding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag