Tekst-TV reclamepagina

Aanbevolen berichten

Ik mag een maand lang een gratis reclamepagina plaatsen op een regionaal tekst-tv programma. Daarvoor moet ik een statisch plaatje aanleveren. Hieronder het concept en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Ik dacht maar zo het moet zo snel mogelijk duidelijk maken welk probleem ik kan oplossen en waar ze meer informatie kunnen vinden. Andere tips zijn ook welkom.

commercial.thumb.png.d35d7cc37df4b0512894be6977a6419a.png

Link naar reactie

Duidelijk, ik mis nog iets van een afzender en locatie, maar allicht heb je bewust gekozen voor een korte boodschap.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Kan nog kernachtiger. Hier zie je trouwens waarom de payoff verdwijnt. Een boodschap moet in seconden overkomen. Van de drie woordelijke signalen kan de middelste weg. Je domeinnaam is immers al het antwoord. Nou moet je nog je hoofdregel wat minder formeel maken. Is uw planning niet optimaal?

 

Chaos/puinhoop in uw bedrijf? is waarschijnlijk iets te ver doorgedraafd. Probleempjes met de planning? Toch niet goed voorbereid? Duimen dat alles klopt? Ondernemen = nagelbijten?

 

En dan zou je het probleem eigenlijk moeten illustreren. Bv met een foto uit de sfeer van de stomme film. Honderd agenten die achter Charlie Chaplin aanrennen. Een lopende band die te snel draait. Stan Laurel die z'n kop krabt. Of iets vergelijkbaars dat vrij van rechten is. Net op het raakvlak van duidelijk en opvallend.

 

Als je een goede illustratie hebt, kan de kopregel nog verder versimpeld worden. Ideaal is als er een beetje spanning zit tussen je kopregel en je beeld. Ietsje overschat? Tikkeltje onderschat?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik zou het bij pure tekst laten, maar nog eenvoudiger als het nu is. Je moet zo'n boodschap communiceren binnen 5 seconden, en de meeste mensen lezen niet zo snel.

 

Mijn suggesties:

[*]'www' weglaten voor het domein, zo bespaar je ruimte en wordt het duidelijker wat het domein betekent.

[*]Domein-betekenis verduidelijken door twee tonen van dezelfde kleur als scheiding tussen de woorden 'slimmer' en 'plannen' te gebruiken.

[*]Eén regel tekst in het witte vlak, niet twee.

[*]Gebiedende wijs. Dus: "Slimmer plannen.", "Kosten besparen.", "Uw bedrijf verbeteren."

[*]Een logo plaatsen. Let op: Dit is interessant als herkenningspunt, maar alléén als het klein afgebeeld wordt en dan nog steeds duidelijk is, en een herkenbare beeldwaarde heeft!

[*]Eén signaalkleur gebruiken voor de tekst in het midden. Rood of oranje combineren goed met het blauw.

[*]Heb je bewust gekozen voor het lettertype? Het kan er op een televisiescherm behoorlijk schreeuwerig en lomp uitzien. Misschien moet je een schreefloze letter gebruiken, of in ieder geval geen slab serif.

 

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

Link naar reactie

 

[*]Gebiedende wijs. Dus: "Slimmer plannen.", "Kosten besparen.", "Uw bedrijf verbeteren."

 

 

Toon moet bij je bedrijf passen. Een vraag biedt ruimte aan de lezer; is minder stellig of betweterig. Maar ik zou weleens willen weten of dat onderzocht is. Vast wel, gezien de miljarden die aan zulke kreetjes wordt uitgegeven. En kopregels worden zelden beeindigd met een punt. Om dezelfde reden. Die sluit teveel af.

 

 

[*]Een logo plaatsen. Let op: Dit is interessant als herkenningspunt, maar alléén als het klein afgebeeld wordt en dan nog steeds duidelijk is, en een herkenbare beeldwaarde heeft!

 

Hmm. Is weer een extra signaal erbij. Wees zuinig met woorden.

 

Qua signaalkleuren, kleurverschillen en andere kunstgrepen is aan te raden om niet een te goedkope, achteraf ramsjzaak indruk te maken. Je wil geen marktkoopman op je planning hebben.

 

Wat een millimeterwerk is dit. ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Bedankt voor de feedback. Hieronder een nieuwe versie, waarbij ik de tekst verder terug heb gebracht, maar nog wel in de vragende vorm die mij wel aanstaat. Ook een ander font gebruikt. Geen logo of afzender toegevoegd want veel mensen struikelen over de bedrijfsnaam die daar onderdeel van is, een wijsheid die ik achteraf heb opgedaan.

 

Qua kleuren blijf ik in blauw en grijs, toch wel zo'n beetje de huisstijl. Oranje zou kunnen maar vind ik toch een beetje te veel van het goed. Om het een beetje spannend te houden daarom de woorden "losgezet".

 

Zo beter?

commercialv2.thumb.png.fe85af7248df76726b1217b83ae4df27.png

Link naar reactie
Variatie:

 

Gokken? Of Optimaal plannen?

 

SlimmerPlannen.nl

 

Uw onderneming (bedrijfsactiviteiten)

slimmer plannen?

 

Beter zakelijk

voorspellen?

 

SlimmerPlannen.nl

 

Spreek tenminste een professionele doelgroep aan!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ik zou er een beeld aan toevoegen. Bijvoorbeeld een afbeelding van je bedrijfspand of een foto van jezelf (als je er een beetje vertrouwbaar uitziet ;D). Verder vind ik het maximale uit je bedrijf halen een beetje te cryptisch, wat dat betreft vond ik de eerste advertentie het beste. Heb je je al verdiept in het bereik van de televisie zender en welke groep bedrijven dit zijn? Dan kan je daar je advertentie op aan passen. Succes ermee.

 

Gr, Pim

 

Bluevalues

www.bluevalues.nl, marktonderzoek, media-advies en mysteryguest

Link naar reactie

Ik zou er een beeld aan toevoegen. Bijvoorbeeld een afbeelding van je bedrijfspand of een foto van jezelf (als je er een beetje vertrouwbaar uitziet ;D).

 

Dat is een klassieke beginnersfout. Een foto van je bedrijfspand is vooral demonstratief voor jouw gevoel dat je als ondernemer inmiddels het niveau bereikt hebt dat je een echt kantoor hebt. Of zelfs een opslagloods. Al een hele grote. Maar het is voor je klant niet relevant. Sterker nog: je versterkt de indruk dat je de fase van eerste ontwikkeling en zelfontdekking nog maar net uit bent. Een afbeelding van jezelf past mogelijk in een aanpak van ego branding of positionering als expert. In het algemeen is het beter wanneer de afbeelding dienbaar is aan de boodschap die je wilt overbrengen. Illustrerend of contrasterend: bv puinhoop als je orde verkoopt of chaos als je planning wil bevorderen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik zou er een beeld aan toevoegen. Bijvoorbeeld een afbeelding van je bedrijfspand of een foto van jezelf (als je er een beetje vertrouwbaar uitziet ;D).

 

Dat is een klassieke beginnersfout. Een foto van je bedrijfspand is vooral demonstratief voor jouw gevoel dat je als ondernemer inmiddels het niveau bereikt hebt dat je een echt kantoor hebt. Of zelfs een opslagloods. Al een hele grote. Maar het is voor je klant niet relevant. Sterker nog: je versterkt de indruk dat je de fase van eerste ontwikkeling en zelfontdekking nog maar net uit bent. Een afbeelding van jezelf past mogelijk in een aanpak van ego branding of positionering als expert. In het algemeen is het beter wanneer de afbeelding dienbaar is aan de boodschap die je wilt overbrengen. Illustrerend of contrasterend: bv puinhoop als je orde verkoopt of chaos als je planning wil bevorderen.

 

Ja mijn idee erachter was meer, dat potentiële klanten die op dat moment naar die zender kijken het bedrijfspand herkennen. Dat leidt in mijn optiek tot andere associaties dan jij maakt. Aangezien het gaat om een regionale televisie zender.

www.bluevalues.nl, marktonderzoek, media-advies en mysteryguest

Link naar reactie

Zoveel hoofden, zoveel zinnen. Dus er is vast nog wel plaats voor een extra suggestie ;)

 

Ik zou het persoonlijk niet zoeken in "maximaal" en "optimaal". "Haalt u het maximale ..." vind ik ook niet echt per se een link hebben met planning. En het is nog maar de vraag of het "optimaal" of "maximaal" moet, dat roept een bepaald gevoel op. Dat laatste beetje optimalisatie of maximalisatie kost namelijk vaak onevenredig veel en daar zijn ondernemers huiverig voor.

 

Wat je met je boodschap wilt bereiken is dat ondernemers hun blik richten op hun afdeling planning en zich afvragen of het daar wellicht beter kan. Die opdracht zou ik ze meegeven, samen met je domeinnaam. Zie bijlage.

commercial-jb.thumb.png.9032d71eb4d2d934ebb30c51975740bc.png

Link naar reactie

Enorm bedankt voor alle suggesties. Ik heb ze allemaal in de mixer gedaan, een paar uur laten weken en toen met een paar mede-ondernemers er een soep van getrokken die ik het liefste lust. Oftewel: dit is hem geworden, this is it. Ik ga toch voor de termen planning en optimaal, omdat dat de kern is van wat ik mijn klanten biedt. Beeld vind ik gevaarlijk en leidt teveel af.

commercialv5.thumb.png.3a8499a2ae8c4d830377ed4c15ba2b24.png

Link naar reactie

Enorm bedankt voor alle suggesties. Ik heb ze allemaal in de mixer gedaan, een paar uur laten weken en toen met een paar mede-ondernemers er een soep van getrokken die ik het liefste lust. Oftewel: dit is hem geworden, this is it. Ik ga toch voor de termen planning en optimaal, omdat dat de kern is van wat ik mijn klanten biedt. Beeld vind ik gevaarlijk en leidt teveel af.

 

Goede keus. Denk dat je met deze inderdaad het mooiste ontwerp hebt! Hoop dat het veel reacties op gaat leveren, succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.