loading
Ga naar inhoud
cvboxel
Verberg

Bestelling in Amerika geplaatst, geld gestort maar geen levering!

vraag

Ik heb eind maart bij een groothandel in Texas een bestelling geplaatst en betaald met creditcard ( $1011.)

 

Ben vanaf vorige week bezig contact te krijgen maar er wordt niet gereageerd op mail of telefoon. Ook kan ik niet meer inloggen op hun site.

Ik heb iemand in Engeland gevonden en die heeft ongeveer hetzelfde verhaal. Vorige jaar zomer heeft ze nog een kleine order ontvangen maar na nog een bestelling en betaling heeft ze ook niets meer van het bedrijf gehoord of kontakt kunnen krijgen.

 

Foute boel lijkt me dus al contact gezocht met de creditcardmij voor stornering.

 

Maar kan ik niet aangifte doen bij de polite daar te plaatse en dan via de mail natuurlijk. Of hoe kan ik dit het beste aanpakken? Is er ook een Kvk die kan vertellen of de zaak failliet is of er iets anders mee is?

 

Iemand ervaring met zoiets? Ik hoop eigenlik van niet maar kan me niet voorstellen dat ik de enige zal zijn >:(

Vind dat er iets aangedaan moet worden zodat ze er zo niet mee door kunnen gaan.


www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Als je betaald hebt met VISA of je hebt Mastercard met GeldTerugService, dan moet je heel snel contact met hen opnemen.

Ik meende dat aan deze diensten een 30 dagen termijn aan zit. Neem dus contact op met VISA of met je bank.

VISA heeft Garantie tegen internetfraude. Ik betaal altijd met VISA op internet. Vanwege deze garantie.

 

Ooit had ik een online dienst afgelosten ( monthly fee ) en ik kon het niet stopzetten en

kreeg geen contact met degeen die de afschrijving deed. Even contact met VISA. Zo geregeld.

Vandaar dat ik iedereen adviseer om VISA te nemen voor online betalingen.

Volgens mij heeft iDeal zelfs niet een dergelijke garantie.

 

Een aantal jaar terug had VISA deze garantie al, maar Mastercard destijds niet.

Wellicht is Mastercard nu met die service net zo goed als VISA. Daar heb ik geen ervaring mee.


IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Ik had het een tijdje geleden ook, toen had ik in Engeland Dr. Martens laarzen gekocht. Ruim een maand niets gehoord, nergens op gereageerd. Betaald met MasterCard. Zij hebben nu inderdaad ook zoiets als een geld terug service, wel met een eigen risico van 50 euro.

 

Daar moet je binnen 45 dagen na de datum op het afschrift contact opnemen. Gelukkig was het bij mij niet nodig, en arriveerden ze toch nog.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Per wanneer is je creditkaart met deze betaling belast? Misschien zit er gewoon wat lever- of verwerkingstijd op je bestelling. Je kunt lever- en verzendtermijnen natuurlijk altijd vantevoren navragen vanaf bepaalde bedragen.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

je zou ondertussen onderzoek verrichten naar de leverancier. De email die je ontvangt moet je tracerer met WHOIS email trace en kijken of deze echt uit die regio komt waar de leverancier aangeeft gevestigd te zijn.

 

 

** Als deze oplichters zijn dan denk ik niet dat zij de tijd en moeite nemen om dat te regelen. Zij cashen enkele duizenden creditcards dan zijn ze vandoor. Dus proberen maar je weet maar nooit wat informatie je binnen kan halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Nou, daar zou ik niet zonder meer vanuit gaan.

Ik heb mijn .com domeinen afgeschermd met een "Private Registration" van Network Solutions.

Mijn naam en adres komen niet voor in WHOIS searches.

Daarnaast kan de mailserver gewoon in een datacenter in China hangen ipv in US.


IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Heb ik toch net een email gekregen dat mijn bestelling vandaag of morgen verstuurd wordt.

 

En ondertussen tikken de dagen gewoon door. Je kan toch wel wat meer doen om na te gaan of dit een bestaande en betrouwbare leverancier is?


Stelt al sinds 2003 vragen op dit forum. 🍾   En helpt soms andermans vragen te beantwoorden. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Betalen met Paypal is ook een manier om je geld terug te krijgen indien je niet tevreden bent met het geleverde product. Alleen met software en andere niet fysieke zaken betaald met deze dienst krijg je niets terug als je opgelicht bent.

 

Bij de creditcard van de ING (Mastercard) moet je overigens eerst wachten totdat het geld van je rekennig is gehaald voordat je een klacht kan indienen. Nadat ik net had betaald vertrouwde ik het zaakje niet (aankoop van website) en belde meteen de ING, maar die wilde dus eerst wachten totdat ik echt het geld kwijt was voordat er actie kon worden ondernomen.


Zelf hypotheek afsluiten scheelt een paar duizend euro. Zie http://www.executiononlyhypotheek.net/

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Hi, Goed idee om de volgende keer te checken bij de "departement of state" in de staat waar het bedrijf is gevestigd.

voor Texas is dat: http://www.secstates.com/TX_Texas_Secretary_of_State_Corporation_Search/

voor Florida o.a. is de site waar je kan checken of een bedrijf geregistreerd staat en hoe lang het bedrijf al bestaat op

http://www.sunbiz.org/

 

zo heeft iedere staat in Amerika een departement of State (divisions of corporations)

goed om altijd even na te kijken of het bedrijf met wie je zaken wilt gaan doen een officiee

geregistreerd bedrijf is in Amerika.

Als het om grote bedragen gaat is het ook een goed idee om bij dun and bradstreet te checken.

www.dnb.com Daar kan je ook een rapport aanvragen naar de financiele gezondheid van een bedrijf.

 

zeker uitkijken in de toekomst. M.v.g.


Yoli Wheeler - Yoli@shopussa.com

www.shopussa.com

(Fort Lauderdale, Florida - USA)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Heb ik toch net een email gekregen dat mijn bestelling vandaag of morgen verstuurd wordt.

 

Wacht af is spanning!

Is er al iets binnen?? Ik zou niet wachten met het aanmelden bij de creditcard eigenlijk (als het nog niet binnen is).

Voordat je te laat bent...

 

Groet,

Phiebe.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

De bestelling komt eraan.

 

Het is bij de douane dus verwacht het morgen of vrijdag.

 

Het zou zomaar goed komen. Gelukkig maar.

 

En ik zal de volgende keer in het buitenland eerst na vraag doen. Maar deze keer loopt het goed af.


www.ukstreetwear.nl www.dogsstreetwear.nl

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

De bestelling komt eraan.

 

Het is bij de douane dus verwacht het morgen of vrijdag.

 

Het zou zomaar goed komen. Gelukkig maar.

 

En ik zal de volgende keer in het buitenland eerst na vraag doen. Maar deze keer loopt het goed af.

 

En de bestelling binnengekregen ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 2 leden online en 65 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké