Weet niet goed of ik het juiste topic gekozen heb.
Herry in de zaak klinkt direct zo zwaar......
Inleiding.
Wij hebben sinds 3 jaar een bedrijf op het advies , levering en installatie van hoogwaardige LED verlichting. We zijn een beetje de "early adapters" geweest hierin. Dit is natuurlijk niet makkelijk omdat het een nieuw product en of dienst is.
We werken eigenlijk 2 zijdig
- website met een online catalogus , hierin kunnen mensen bestellen. krijgen dan een offerte en na akkoord en betaling worden producten verstuurd.
- Gaan bij klanten langs , doen een intake , werken een licht plan uit en na akkoord en betaling leveren en installeren wij de producten.
Ik loop nu tegen een klant aan waarbij we heel erg veel werk hebben gedaan , langs geweest , lichtplan en advies gemaakt.
Maar de klant wilde alleen maar betalen tegen webshop tarief, en het liefst nog goedkoper.
De prijs is daadwerkelijk zo laag geworden dat ik er werkelijk niets meer aan over hou.
Klant installaleerd lampen en armaturen zelf , maar heeft niet de benodigde kennis.
Vanaf het begin heb ik hier een erg slecht gevoel over gehad , en voor het eerst heb ik hier niet naar geluisterd ....tja.
Toch maar geleverd hopende op goede recentie's ......
Nu vanavond weer klant aan de telefoon gehad ( ben bijna een persoonlijke helpdesk ) en zijn toch weer problemen met installeren , geeft niet genoeg licht , en nog meer van dat soort meningen.
Natuurlijk is dit een perceptie van een klant , bij andere klanten zijn de reactie's overmatig positief.
Nu verwacht de klant eigenlijk dat ik langs ga komen en weer advies kom geven.
Mijn punt , doordat het gehele project zo goed is onderhandeld door de klant heb ik totaal geen enkele speelruimte meer om langs te gaan etc. Of het moet mij geld gaan kosten. Binnen normale projecten heb je de speelruimte in je producten en uurloon. Hierin zijn de producten heel goedkoop aangeboden en geen uurloon , omdat de klant het zelf wilde doen.
Graag een advies hoe ik hier het beste mee om moet gaan ...
Gr en bedankt
Marco
An optimist is a person who sees only the lights in the picture,
Whereas a pessimist sees only the shadows.
An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:
the possibility of changing the picture, of making the light prevail over shadows.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mversluis
mversluis
Goedeavond allemaal,
Weet niet goed of ik het juiste topic gekozen heb.
Herry in de zaak klinkt direct zo zwaar......
Inleiding.
Wij hebben sinds 3 jaar een bedrijf op het advies , levering en installatie van hoogwaardige LED verlichting. We zijn een beetje de "early adapters" geweest hierin. Dit is natuurlijk niet makkelijk omdat het een nieuw product en of dienst is.
We werken eigenlijk 2 zijdig
- website met een online catalogus , hierin kunnen mensen bestellen. krijgen dan een offerte en na akkoord en betaling worden producten verstuurd.
- Gaan bij klanten langs , doen een intake , werken een licht plan uit en na akkoord en betaling leveren en installeren wij de producten.
Ik loop nu tegen een klant aan waarbij we heel erg veel werk hebben gedaan , langs geweest , lichtplan en advies gemaakt.
Maar de klant wilde alleen maar betalen tegen webshop tarief, en het liefst nog goedkoper.
De prijs is daadwerkelijk zo laag geworden dat ik er werkelijk niets meer aan over hou.
Klant installaleerd lampen en armaturen zelf , maar heeft niet de benodigde kennis.
Vanaf het begin heb ik hier een erg slecht gevoel over gehad , en voor het eerst heb ik hier niet naar geluisterd ....tja.
Toch maar geleverd hopende op goede recentie's ......
Nu vanavond weer klant aan de telefoon gehad ( ben bijna een persoonlijke helpdesk ) en zijn toch weer problemen met installeren , geeft niet genoeg licht , en nog meer van dat soort meningen.
Natuurlijk is dit een perceptie van een klant , bij andere klanten zijn de reactie's overmatig positief.
Nu verwacht de klant eigenlijk dat ik langs ga komen en weer advies kom geven.
Mijn punt , doordat het gehele project zo goed is onderhandeld door de klant heb ik totaal geen enkele speelruimte meer om langs te gaan etc. Of het moet mij geld gaan kosten. Binnen normale projecten heb je de speelruimte in je producten en uurloon. Hierin zijn de producten heel goedkoop aangeboden en geen uurloon , omdat de klant het zelf wilde doen.
Graag een advies hoe ik hier het beste mee om moet gaan ...
Gr en bedankt
Marco
An optimist is a person who sees only the lights in the picture,
Whereas a pessimist sees only the shadows.
An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:
the possibility of changing the picture, of making the light prevail over shadows.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27284-klant-verwacht-prijs-van-webshop-en-service-van-licht-ontwerper/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag