• 0

Ons bedrijf aan de man brengen...

Wij hebben een eenmansbedrijf in tegelwerk en totale binnenafbouw. Daar zijn wij ruim 3 jaar geleden mee begonnen. We zijn gevestigd in Duitsland, omdat wij hier wonen, en werken in Nederland en Duitsland.

In Duitsland staan we vermeld in het plaatselijke telefoonboek, op de website van ons dorp, we maken reklame via een aanhanger die verhuurd wordt door een tankstation en hebben een reklamebord bij een manege hangen. Daarnaast hebben we een website en reklame op de bus. Toch weten mensen ons schijnbaar moeilijk te vinden.

Van andere ondernemers horen we vaak dat adverteren in een krant, geen zoden aan de dijk brengt. Het is veelal mond op mond reklame.

Nu willen we ons graag gaan richten op een ander soort publiek. Het publiek dat specifiek op zoek is naar een vakman, en niet naar de goedkoopste mensen, die voor een duppie op de eerste rij willen. Maar mensen, die een speciale wens hebben voor in hun huis/kantoor, badkamer oid. Mensen bij wie je je creativiteit kan laten zien en die op zoek zijn exclusief. Hoe bereiken wij dit publiek? Wat kunnen wij meer doen om te laten zien wie wij zijn en waar wij voor staan?

Hoe onderscheiden wij ons van de rest?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Communiceer je de uitingen wel in de stijl die je bedoeld en die de juiste doelgroep aanspreekt?

 

Ik kan me voorstellen dat de meer exclusieve klussen via een binnenhuisarchitect verlopen?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Bouw een "Merk"

 

Ga daarmee online op de juiste posities. De eerste klusen zullen duur zijn. Doe je je werk goed dan heb je de eerste lijnen. Daarna gaat het mond op mond :) En kun je verder gaan met nieuwe "lijnen"

 

Ik heb hier al vaker "lijnen" genoemd.

 

Wat ik ermee bedoel is; je spendeert bv 5000,00 aan je merk. (site, logo, Google man ;) bla bla) Advertenties erop. Eerste maanden 1 klant >:(

Winst 500,00. Maar die gaat praten, na een jaar de buren of de zwager. Enz. Enz.

 

Het klinkt simpel maar zo werkt het wel.....

Vooruitgang, achteruitgang of nooduitgang?

Link naar reactie
  • 0

zijn er in de omgeving kranten of tijdschriften waarin je een inhoudelijk artikeltje zou kunnen publiceren over een interessant onderwerp? Positioneel jezelf als specialist, via blogs, offline media maar ook in alle gesprekken die je voert, van de bakker tot aan je beste vrienden. Draag uit dat je een specialist en een vakman bent.

Link naar reactie
  • 0

Communiceer je de uitingen wel in de stijl die je bedoeld en die de juiste doelgroep aanspreekt?

 

Ik kan me voorstellen dat de meer exclusieve klussen via een binnenhuisarchitect verlopen?

 

 

Hoi djluc,

ja, daar hebben wij ook aan gedacht, maar de wereld van de binnenhuis-architecten is ook een wereld op zich, en het is moeilijk om daar tussen te komen. Ze moeten je eerst een opdracht gunnen...

Het is best moeilijk om bij je juiste publiek te komen. Je vervalt anders weer snel inhet segment waarin mensen de goedkoopste zoeken. Daarin loopt de mond op mond reklame ook sneller. Zo van: wil je een goedkope? moet je die bellen...

Maar daarin kan je je creativiteit niet kwijt. Je kan niet laten zien waar je voor staat, en je kunt niet groeien.

Link naar reactie
  • 0

Beste tetha,

 

welkom op Higherlevel. Hoe verhoudt deze bestaande onderneming met nieuwe doelgroep zich tot de nieuwe activiteiten van in- en verkoop van wand- en vloertegels? Bevat jullie website een portfolio met goede foto's en referenties? In hoeverre positioneren jullie jezelf als tegelspecialist, ontwerper en adviseur? Onderscheiden kunnen jullie jezelf in het algemeen door een duidelijke positie in te nemen.

 

Doen jullie ook utiliteitsbouw? Segmenteren jullie naar functies van ruimten? Zo ja, hoe doen jullie aan acquireren, inschrijven/offreren en (voor)ontwerpen? Is de site tweetalig? Misschien is een HL site check een idee?

 

Ik heb geen idee hoe groot jullie (lokale/regionale) markt of doelgroep is. Weten jullie dat zelf?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Je kan ook nog gewoon bedrijven uit hogere segmenten opbellen (dus advocatenkantoren ed) en vragen of ze verbouwplannen hebben. Eenmaal binnen in zo'n branche stuit je misschien wel weer op meer opdrachten en heb je natuurlijk de kans dat er wordt mond TOT mond wordt doorgeadverteerd.

 

Ik kan me voorstellen dat men trots is op bepaalde verbouwingen en daar dus speciale feesten oid voor organiseren. Ga na of je daar dan ook aanwezig kan zijn en deel daar je kaartje uit.

Link naar reactie
  • 0

Hebben jullie al referenties? Hebben jullie al projecten afgeleverd met een hoge WOW-factor? Probeer daarmee in de redactionele pagina te komen van de regionale (of landelijke) bladen. Creëer exposure! Laat mensen zien dat je uniek bent. Bewijs je belofte!

 

Wanneer iemand zegt dat hij goedkoop is ziet men dat direct terug in de offerte. Wanneer iemand zegt dat hij uniek en perfecte resultaten levert moet men maar afwachten en is men wellicht veel geld en hun droom kwijt bij het niet nakomen van de belofte. Dat is een hoge drempel voor veel mensen. Probeer die drempel weg te nemen, zorg voor vertrouwen door goede referenties, onder meer door redactionele aandacht. Presenteer je als expert op bijvoorbeeld fora van dit onderwerp.

 

Succes met dit mooie beroep!

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij dat je allereerst de vraag moet beantwoorden die je als laatste stelt.

Hoe onderscheiden jullie jezelf van de rest?

 

Als dit is door het leveren van goede kwaliteit tegen een duurder tarief en je doelgroep is het vermogend publiek, past een reclame op een aanhanger dan wel?

Als dat zo is, hoe ziet die reclame op de aanhanger er dan uit? Kunnen mensen zien dat eigenlijk jullie bedrijf niet voor Jan Modaal is die even zijn toiletje betegeld wilt hebben omdat zijn tegelzetter nu ’s zaterdags geen tijd heeft?

M.a.w. je moet de groep klanten waar je eigenlijk niet op zit te wachten ook durven uit te sluiten.

Heb je een website? Zorg dat deze ook volledig in orde is met veel foto impressies waaruit jullie kwaliteit direct naar voren komt.

Ga ook eens ( als je dat nog niet gedaan hebt) naar een van je klussen waar je topwerk hebt geleverd en waar dat ook naar voren komt. Maak hier foto’s / films van en zet t op je site. Natuurlijk nog met een mooi stukje tekst van de klant erbij?

Is de binnenhuisarchitectenwereld moeilijk om daar tussen te komen? Hoeveel heb je er al benaderd dan? Als jij toevoegde waarde kunt bieden aan binnenhuisarchitecten, staan ze hier voor open. Maar je moet wel aankloppen natuurlijk en als ze niet open doen, nog eens kloppen..

Wat ook interessant is, zijn de bedrijven die huizen pimpen voor makelaars. Wellicht kun je daar eens aankloppen?

Ga verder eens overal langs waar gebouwd wordt? Dat zijn toch potentiële klanten? Bel betreffende aannemer op ( die heeft meestal wel een bord staan) of zorg dat je er achter komt wie er woont en benader die persoon.

Maar wat mij betreft moet je exclusiviteit vooral laten zien met mooie flitsende foto;s, filmpjes, brochures en website, maar je bent ondernemer dus je zult moeten bewegen. Het mond tot mond gaat vanzelf wel een keer rollen, maar daar moet je eerst veel voor doen.

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij dat je allereerst de vraag moet beantwoorden die je als laatste stelt.

Hoe onderscheiden jullie jezelf van de rest?

en daarbij natuurlijk: wie is je primaire doelgroep?

 

als je probeert je te onderscheiden door kwalitatief hoger werk is zoals eerder genoemd adverteren op een aanhanger wellicht niet het juiste advertentie-medium.

bepaal eerst wie je wil bereiken en pas je marketing-mix daarop aan.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Je kan ook contacten te leggen bij bedrijven die exclusieve tegels verkopen en vragen of je bij hen je visitekaartje mag neerleggen of dat ze jou eventueel willen aanbevelen bij hun klanten. Of samen met een sanitair/tegel showroom met exclusieve producten een folder maken.

Veneberg Media | Reclame | Drukwerk | Digitaal drukwerk | Internet

Zowel ontwerp als druk. Zeer voordelig!

Link naar reactie
  • 0

Doe eens je website plaatsen ? Marketing hoeft niet duur te zijn, "unieke" marketing werkt vaak veel beter... Wat denk je van bijvoorbeeld 5% korting voor een klant als jullie bij hen een "grappig" tegeltje in de muur mogen plaatsen ? Of een sticker op de WC bril, bekijk het als "handtekening" van een kunstenaar...

Link naar reactie
  • 0

Wow,

bedankt voor de vele reacties. Er zitten een hoop ideeen tussen die we zeker op gaan volgen.

Onze website wordt momenteel ge-restyled, en we hebben al een beetje idee hoe we ons gaan presenteren bij makelaars en architectenbureaus. Iederen enorm bedankt voor het meedenk werk! En mocht je nog een professionele tegelzetter of afbouwer zoeken voor je huis/kantoor/winkelpand... ;)

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.