• 0

Buren proberen mijn klanten weg te jagen.

Ik heb precies naast mij een reparatie bedrijf , precies daarnaast een schade bedrijf. Ik ben nu momenteel sinds 4-5 maanden bezig.

 

2 maanden terug kwam er een klant om een auto te kopen. Persoon vond de auto goed. Ik was eventjes afwezig , een vriend zat de klant te helpen. Ik zou daar binnen 10 min zijn. Klant rijd een proefrit met de auto alles is goed , klant wilt betalen en auto mee nemen.

 

Klant pakt de papieren van de auto, kijkt naar de apk papieren. APK = 100% in orde. Niks aangekruist. Dus voor de komende apk hoef je dus NIET bang te zijn. Klant gaat naar reparatie bedrijf naast mij.(Nederlandse bedrijf , dus betrouwbaar?) Klant vraagt aan de eigenaar: Hier staan 5 punten op (DIE DUS NIET AANGESTREEPT ZIJN) , hoeveel kost het om deze dingen te repareren. Reparatiebedrijf eigenaar zegt: oooo daar moetje niet aan beginnen. Dat kost meer dan 1000 euro. TERWIJL ER NIETS GEREPAREERD HOEFT TE WORDEN NIETS IS AANGEKRUIST.

 

Dus wat doet klant , gaat PER DIRECT weg richting huis. Wat gebeurt er met de auto? Die blijft nog staan. ( Gelukkig kwam er een andere klant paar dagen later die de auto wel had gekocht.) Maar het kon ook zo zijn dat de auto voor een lange tijd niet verkocht zou worden. Dus minder winst enz.

 

Ik had mijn buurman aangesproken en hij zou zich dus niet meer bemoeien met mijn zaken.

 

 

 

2 maanden later , kwam er een klant voor een auto. Proefrit gemaakt alles 100% in orde. Ik en de klant stappen uit de auto om richting de kantoor te gaan om alles in te vullen. Maar wat gebeurt er dan , 2de buurman(Nederlandse schadeherstel bedrijf) buurman komt eraan en zegt: HEY , JOU LICHT IS KAPOT!!

 

Dus klant zegt: gvd hebben we dat ook nou weer. Ik was in shock ik wist even niet wat ik moest zeggen , ik wou niet dat mijn klant ging weglopen. Dus heb ik snel ja ja enz gezegd waarna de klant de auto toch had gekocht.

 

 

Ik vroeg aan mijn buurman waarom hij zoiets zei naast mijn klant. Hij zei: je gaat je klant toch niet wegsturen met 1 kapotte achterlicht. Ik zei toen dat is de probleem van mijn klant en van mijn. Niet van jou. Waarna de discussie snel was beeindigd. Ik heb geen zin in geauwehoer. Deze mensen zijn tenslotte mijn buren. Jammer genoeg willen ze niet dat een Turkse persoon geld gaat verdienen.(Ik ben in Nederland geboren en getogen.) Dit is pure racisme en discriminatie(indirect/direct). Dat komt doordat ik Turks ben , er is volgens mij geen andere reden. Want die 2 Hollanders werken heel goed samen. Ze helpen elkaar. Maar mij willen ze juist kapot maken. Dat is gewoon duidelijk. Ik hoop niet dat zoiets weer gebeurd. Want ik laat niet zomaar mijn brood afpakken.

 

Ik ben bijna nooit bij die terrein. Ik werk puur en alleen op afspraak. Maar dan nog kan er dus zulke dingen gebeuren. Wat kan ik eraan doen om deze probleem definitief te verwijderen?

 

(Weggaan is geen optie.) Mijn plek is goed , heb veel ruimte voor meer dan 20 auto's. En een redelijk nette huur.

 

 

Wat zou JIJ doen?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat doen NL-ers onderling ook niet Altan. Cultuurverschilletje....

 

Toen begon er een discussie. Ik zei tegen die zoon en dochter van : Heeft jou oma een huis die van haar eigendom is? Die 2 zeiden ja.

 

Toen wist ik al gelijk waarom ze met hun oma mee zijn gekomen naar het ziekenhuis om een paar pilletjes op te halen. :)

 

Ze zijn daar gekomen omdat ze dan misschien een deel van de huis gaan krijgen. Het draait om geld. En laten we eerlijk zijn dat is gewoon zo hehe.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Dat doen NL-ers onderling ook niet Altan. Cultuurverschilletje....

 

Toen begon er een discussie. Ik zei tegen die zoon en dochter van : Heeft jou oma een huis die van haar eigendom is? Die 2 zeiden ja.

 

Toen wist ik al gelijk waarom ze met hun oma mee zijn gekomen naar het ziekenhuis om een paar pilletjes op te halen. :)

 

Ze zijn daar gekomen omdat ze dan misschien een deel van de huis gaan krijgen. Het draait om geld. En laten we eerlijk zijn dat is gewoon zo hehe.

 

Nog een cultuurverschilletje: Zo denken wij niet.

Link naar reactie
  • 0

Dat doen NL-ers onderling ook niet Altan. Cultuurverschilletje....

 

Toen begon er een discussie. Ik zei tegen die zoon en dochter van : Heeft jou oma een huis die van haar eigendom is? Die 2 zeiden ja.

 

Toen wist ik al gelijk waarom ze met hun oma mee zijn gekomen naar het ziekenhuis om een paar pilletjes op te halen. :)

 

Ze zijn daar gekomen omdat ze dan misschien een deel van de huis gaan krijgen. Het draait om geld. En laten we eerlijk zijn dat is gewoon zo hehe.

 

Nog een cultuurverschilletje: Zo denken wij niet.

 

Ben je een echte Hollander? Dan moetje nu niet gaan liegen jonge.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

Oke, is dit een cursus sociologie of hebben we het hier over ondernemen? Naar mijn gevoel zeker niet over ondernemen, omdat TS beetje bullshit aan het spuwen is.

 

TS, heb zelf een kop van een Marokkaan en geen last van racisme, discriminatie or whatever bij het verlenen van mijn diensten. Zoals ik zeg, geen last want ik let er niet op, vertrouw op mijn kwaliteiten en doe gewoon m'n ding.

 

Ga je auto's verkopen, doe je best daar in. Heb je last van je buurman, ga dan ergens anders zitten of let er niet op. Maar ga niet hier komen huilen of tips vragen aan de mensen waarvan jij al van jezelf denkt dat het racisten zijn en je niets gunnen.

 

 

Always think beyond stage 1.

Link naar reactie
  • 0

Altan... jij voelt je duidelijk heel erg thuis in de slachtoffer rol waarbij iedereen tegen jou is en jullie (buitenlanders) discrimineren en doet er alles aan om maar in die rol te blijven hangen.

 

En het dan maar gek vinden als mensen je uiteindelijk ook zo gaan behandelen

 

Wat moet jij toch een ongelovelijk rot leven hebben. eigenlijk moeten we allemaal heel erg veel medelijden met je hebben.

Link naar reactie
  • 0

Oke, is dit een cursus sociologie of hebben we het hier over ondernemen? Naar mijn gevoel zeker niet over ondernemen, omdat TS beetje bullshit aan het spuwen is.

 

TS, heb zelf een kop van een Marokkaan en geen last van racisme, discriminatie or whatever bij het verlenen van mijn diensten. Zoals ik zeg, geen last want ik let er niet op, vertrouw op mijn kwaliteiten en doe gewoon m'n ding.

 

Ga je auto's verkopen, doe je best daar in. Heb je last van je buurman, ga dan ergens anders zitten of let er niet op. Maar ga niet hier komen huilen of tips vragen aan de mensen waarvan jij al van jezelf denkt dat het racisten zijn en je niets gunnen.

 

 

 

Je individualiseert de onderwerp. Ik heb het over de algemeen. En ook al is iemand echt racistisch , dat hoeft niet gelijk te betekenen dat die jou gelijk niets gunt en jou alleen maar kapot wilt hebben. Die mensen kunnen ook gewoon een tip geven.

 

Ik ga ook gewoon door ook al zal ik klanten verliezen , alleen ik vroeg me af of iemand een tip/idee had tegen deze ingewikkelde situatie.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
alleen ik vroeg me af of iemand een tip/idee had tegen deze ingewikkelde situatie.

 

Ja: stop met die achterdocht en slachtofferrol en pak dingen gewoon aan zoals een normaal mens en een echte ondernemer zou doen en maak niet overal zo een drama van. dan is er namelijk helemaal niet zo een ingewikkelde situatie.

Link naar reactie
  • 0

Ben ik de enige die denkt dat dit soort discussies, zelfs met de beste bedoelingen enkel meer polariseren en jammergenoeg uiteindelijk niets met (meer) ondernemen te maken hebben ?

 

Atlan, gewoon negeren die buren. Je bent niet de enige in NL die dit soort buren heeft en haal een pilletje bij de dokter om van dat discriminatie syndroom af te komen want als je hier zo erg mee bezig bent gaat het uiteindelijk helemaal de verkeerde kant op. Je bent een beetje een huilebalk omdat je een verkoop misloopt omdat jij een slechte verkoper bent.

 

Jouw klanten hadden al betaald en getekend moeten hebben voor ze bij de buren langsgingen.

 

In plaats van jouw ongeluk bij een ander te zoeken, is mijn instelling altijd dat als iets fout gaat, ik de eerste ben die verantwoordelijk ben omdat ik het heb laten gebeuren.

Link naar reactie
  • 0

@Altan: ik zou bijna denken dat je zit te trollen...

 

Gelukkig wonen er bij mij in de straat ook meerdere buren van Turkse afkomst en spreek ik daarbuiten regelmatig andere personen met een Turkse achtergrond. Zij laten met hun levenshouding allemaal zien dat JIJ degene bent die er domme racistische denkbeelden op na houdt. Erg jammer en misschien wel een beetje sneu om te zien dat je zo in het leven staat.

 

Ik denk dat ik je maar het beste sterkte kan wensen, want met jouw instelling zal je het vast nog vaker moeilijk krijgen, zowel binnen als buiten het zakelijke leven. De groeten en een welgemeend succes!

Link naar reactie
  • 0

Altan... jij voelt je duidelijk heel erg thuis in de slachtoffer rol waarbij iedereen tegen jou is en jullie (buitenlanders) discrimineren en doet er alles aan om maar in die rol te blijven hangen.

 

En het dan maar gek vinden als mensen je uiteindelijk ook zo gaan behandelen

 

Wat moet jij toch een ongelovelijk rot leven hebben. eigenlijk moeten we allemaal heel erg veel medelijden met je hebben.

 

Je individualiseert de onderwerp. In het algemeen is dat wel zo dat klopt. Maar dat hoort er gewoon eenmaal bij. Daarom ben ik nu op zoek naar een oplossing. Ik moet wel een plan B hebben als ze weer een klant van mij gaan benaderen.

 

Ik heb pas een rot leven als mijn zaak niet goed zal lopen waarbij ik dus voor iemand 'moet' werken. Dan is de kans groot dat ik een probleem heb. Vandaar dat ik ook heel veel respect heb voor de mensen die voor iemand werken. Daarvoor heb ik echt veel respect.

 

Dat is dan ook de reden waarom ik zo jong ben begonnen met een zaak. En er ook alles aan zal doen om het goed te laten lopen. Ik ben een beetje anders dan de rest. Heel veel mensen vinden het geen probleem om voor iemand te werken ook al is er indirecte discriminatie aanwezig. Zolang de geld maar komt. Maar bij mij is dat niet zo. Ik kan daar niet tegen , ik word daar ziek van. Ik vind zelf ook wel een beetje dat ik tegen het stroming in zwem mja.

 

Dus knokken tot het niet meer kan. Of zaken moet goed draaien of gewoon normaal draaien. Of de dood.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

Ben ik de enige die denkt dat dit soort discussies, zelfs met de beste bedoelingen enkel meer polariseren en jammergenoeg uiteindelijk niets met (meer) ondernemen te maken hebben ?

 

Atlan, gewoon negeren die buren. Je bent niet de enige in NL die dit soort buren heeft en haal een pilletje bij de dokter om van dat discriminatie syndroom af te komen want als je hier zo erg mee bezig bent gaat het uiteindelijk helemaal de verkeerde kant op. Je bent een beetje een huilebalk omdat je een verkoop misloopt omdat jij een slechte verkoper bent.

 

Jouw klanten hadden al betaald en getekend moeten hebben voor ze bij de buren langsgingen.

 

In plaats van jouw ongeluk bij een ander te zoeken, is mijn instelling altijd dat als iets fout gaat, ik de eerste ben die verantwoordelijk ben omdat ik het heb laten gebeuren.

 

Je hebt wel gelijk. Toen die ene klant weg liep was ik even afwezig. Mijn vriend hielp die klant. Als ik aanwezig was zou zoiets misschien niet gebeuren. En dat de auto dus toch verkocht zou worden.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals.... het enige probleem dat jij hebt ben je zelf...

Jij maakt van alles wat geen probleem is uiteindelijk wel een probleem en projecteerd dat op jezelf en dat de andere dat doen omdat jij een turk bent.

 

De enige oplossing voor jou probleem is dus dat je zelf gaat veranderen (misschien eens een spycho proberen) omdat jij overal problemen ziet (en maakt) die er eigenlijk niet zijn.

Link naar reactie
  • 0

Altan... jij voelt je duidelijk heel erg thuis in de slachtoffer rol waarbij iedereen tegen jou is en jullie (buitenlanders) discrimineren en doet er alles aan om maar in die rol te blijven hangen.

 

En het dan maar gek vinden als mensen je uiteindelijk ook zo gaan behandelen

 

Wat moet jij toch een ongelovelijk rot leven hebben. eigenlijk moeten we allemaal heel erg veel medelijden met je hebben.

 

Je individualiseert de onderwerp. In het algemeen is dat wel zo dat klopt. Maar dat hoort er gewoon eenmaal bij. Daarom ben ik nu op zoek naar een oplossing. Ik moet wel een plan B hebben als ze weer een klant van mij gaan benaderen.

 

Ik heb pas een rot leven als mijn zaak niet goed zal lopen waarbij ik dus voor iemand 'moet' werken. Dan is de kans groot dat ik een probleem heb. Vandaar dat ik ook heel veel respect heb voor de mensen die voor iemand werken. Daarvoor heb ik echt veel respect.

 

Dat is dan ook de reden waarom ik zo jong ben begonnen met een zaak. En er ook alles aan zal doen om het goed te laten lopen. Ik ben een beetje anders dan de rest. Heel veel mensen vinden het geen probleem om voor iemand te werken ook al is er indirecte discriminatie aanwezig. Zolang de geld maar komt. Maar bij mij is dat niet zo. Ik kan daar niet tegen , ik word daar ziek van. Ik vind zelf ook wel een beetje dat ik tegen het stroming in zwem mja.

 

Dus knokken tot het niet meer kan. Of zaken moet goed draaien of gewoon normaal draaien. Of de dood.

 

Als ik een vuilnisman op straat zie die wilt oversteken. Echt waar ik stop voor die ene vuilnisman. Die man krijgt van mij voorrang. Zo veel respect heb ik voor die lui.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Altan... jij voelt je duidelijk heel erg thuis in de slachtoffer rol waarbij iedereen tegen jou is en jullie (buitenlanders) discrimineren en doet er alles aan om maar in die rol te blijven hangen.

 

En het dan maar gek vinden als mensen je uiteindelijk ook zo gaan behandelen

 

Wat moet jij toch een ongelovelijk rot leven hebben. eigenlijk moeten we allemaal heel erg veel medelijden met je hebben.

 

Je individualiseert de onderwerp. In het algemeen is dat wel zo dat klopt. Maar dat hoort er gewoon eenmaal bij. Daarom ben ik nu op zoek naar een oplossing. Ik moet wel een plan B hebben als ze weer een klant van mij gaan benaderen.

 

Ik heb pas een rot leven als mijn zaak niet goed zal lopen waarbij ik dus voor iemand 'moet' werken. Dan is de kans groot dat ik een probleem heb. Vandaar dat ik ook heel veel respect heb voor de mensen die voor iemand werken. Daarvoor heb ik echt veel respect.

 

Dat is dan ook de reden waarom ik zo jong ben begonnen met een zaak. En er ook alles aan zal doen om het goed te laten lopen. Ik ben een beetje anders dan de rest. Heel veel mensen vinden het geen probleem om voor iemand te werken ook al is er indirecte discriminatie aanwezig. Zolang de geld maar komt. Maar bij mij is dat niet zo. Ik kan daar niet tegen , ik word daar ziek van. Ik vind zelf ook wel een beetje dat ik tegen het stroming in zwem mja.

 

Dus knokken tot het niet meer kan. Of zaken moet goed draaien of gewoon normaal draaien. Of de dood.

 

Als ik een vuilnisman op straat zie die wilt oversteken. Echt waar ik stop voor die ene vuilnisman. Die man krijgt van mij voorrang. Zo veel respect heb ik voor die lui.

Heb je nou al eens een kopje koffie met je buren gedronken en wat gebabbeld met ze? Als je steeds net zo fel tegen je buren reageert als op dit forum dan zou ik dat maar eens snel gaan doen voordat je problemen nog groter worden.

 

En als je buren écht racistisch zijn, probeer ze gewoon even lekker het tegendeel te bewijzen maar ga niet lopen klagen over dit soort dingen. Als ik mijn buren geen gedag zeg vinden ze mij ook een vreemde gozer.

Incasso kan persoonlijker & effectiever - Incassobureau Luuc.Eu - Bezoekt uw slecht betalende debiteuren
Link naar reactie
  • 0

Vooral die bouwvakkers. Die lui zijn echt ziek.

 

Als ik een vuilnisman op straat zie die wilt oversteken. Echt waar ik stop voor die ene vuilnisman. Die man krijgt van mij voorrang. Zo veel respect heb ik voor die lui.

 

Probeer een beetje van dat respect ook eens op te brengen voor die bouwvakkers. Dan ben je alweer een stap verder ...

Link naar reactie
  • 0

Probeer een beetje van dat respect ook eens op te brengen voor die bouwvakkers. Dan ben je alweer een stap verder ...

 

Op de bouwvakkers alleen? Die hele mentaliteit klopt niet.

 

Wel een oma koffie kopen, een vuilnisman groeten, maar het liefst in dezelfde zin vertellen dat Nederlanders het huis van oma willen hebben en een pilletje komen halen

 

Wie is er dan verdorie een racist?

 

Respect verdien je, en krijg je niet uitsluitend als je oud / vuilnisman bent.

Link naar reactie
  • -1

Probeer een beetje van dat respect ook eens op te brengen voor die bouwvakkers. Dan ben je alweer een stap verder ...

 

Op de bouwvakkers alleen? Die hele mentaliteit klopt niet.

 

Wel een oma koffie kopen, een vuilnisman groeten, maar het liefst in dezelfde zin vertellen dat Nederlanders het huis van oma willen hebben en een pilletje komen halen

 

Wie is er dan verdorie een racist?

 

Respect verdien je, en krijg je niet uitsluitend als je oud / vuilnisman bent.

 

In het algemeen is het bekend dat het zo is. Waarom denk je dat de meeste Hollanders uit huis gaan wanneer ze 18 zijn. Het zit toch een beetje in het cultuur. Als die oma geen cent had ,en dus geen huis/vermogen, zouden die 2 schoon kinderen niet mee komen.

 

Sommige mensen geven toch echt veel om hun oma en opa waarbij ze zelfs iemand kunnen vermoorden als het nodig is. Maar bij de meeste Hollanders is dat niet zo. Behalve als ze een dikke portomonee hebben.

 

Dit is niet racistisch , dit zijn feiten(algemeen).

 

Bij de Turken is het juist andersom. Bij hun is het zo dat de oudste van de familie juist de meeste respect/voorrang krijgt. Als de oudste persoon van de familie bijvoorbeeld ziek word en hij moet naar het ziekenhuis gaat de hele familie mee naar het ziekenhuis om die gene te steunen. Hollandse doktoren vinden dat meestal heel erg raar. Ze vinden het raar dat familie leden zoveel respect tonen aan hun opa en oma. Dat komt omdat het bij Hollanders meestal niet zo is. En zoals ik al zei , behalve als de oma en opa veel geld hebben zullen ze wel meekomen. Nogmaals dit is in het algemeen zo. Ik heb het hier niet over de individuele Hollandse persoon.

 

Dit allemaal terzijde , ik wil jullie graag bedanken voor de hulp. Ik weet wat ik bij de volgende keer beter moet doen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Dit allemaal terzijde , ik wil jullie graag bedanken voor de hulp. Ik weet wat ik bij de volgende keer beter moet doen.

 

Lijkt me een mooie slotzin om alle crap te vergeten en niet meer te reageren in dit topic.

TS zijn vragen zijn beantwoord, zoals 'ie zelf aangeeft.

 

 

 

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.