'Het hostingbedrijf die mijn website en domeinnamen beheert stuurt steevast de factuur een paar dagen na afloop van de opzegtermijn van 3 maanden met het verzoek deze binnen 10 dagen te betalen.
het contract loop van 05-01-2011 tot 04-01-2012 (= verlenging)
factuur ontvangen op 12-10-2010 met het verzoek voor 22-10-2010 te betalen.
eerste aanmaning ontvangen op 1 november 2010 met factuurdatum 12-10-2010 en nieuwe vervaldatum 09-11-2010
In de algemene voorwaarden staat alleen dat er binnen 10 dagen na factuurdatum betaald moet worden. en dat de opzeg termijn 3 maanden is.
mijn vraag is nu kan een leverancier zo lang van te voren een factuur sturen en ben ik eventueel incassokosten verschuldigd als ik pas op 2 of 3 januari betaald. er is dan feitelijk nog voor aanvang van de abonnementsperiode betaald.
daarnaast vind ik het uitermate onbeschoft om bijna 3 maanden voor ingang van de nieuwe periode al een factuur te sturen 3 dagen na afloop van de opzegtermijn. alsof ze willen zeggen "haha lekker te laat je zit er weer een jaar aan vast".
de service en de prijzen van dit bedrijf staan verder niet ter discussie.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
henkh
henkh
'Het hostingbedrijf die mijn website en domeinnamen beheert stuurt steevast de factuur een paar dagen na afloop van de opzegtermijn van 3 maanden met het verzoek deze binnen 10 dagen te betalen.
het contract loop van 05-01-2011 tot 04-01-2012 (= verlenging)
factuur ontvangen op 12-10-2010 met het verzoek voor 22-10-2010 te betalen.
eerste aanmaning ontvangen op 1 november 2010 met factuurdatum 12-10-2010 en nieuwe vervaldatum 09-11-2010
In de algemene voorwaarden staat alleen dat er binnen 10 dagen na factuurdatum betaald moet worden. en dat de opzeg termijn 3 maanden is.
mijn vraag is nu kan een leverancier zo lang van te voren een factuur sturen en ben ik eventueel incassokosten verschuldigd als ik pas op 2 of 3 januari betaald. er is dan feitelijk nog voor aanvang van de abonnementsperiode betaald.
daarnaast vind ik het uitermate onbeschoft om bijna 3 maanden voor ingang van de nieuwe periode al een factuur te sturen 3 dagen na afloop van de opzegtermijn. alsof ze willen zeggen "haha lekker te laat je zit er weer een jaar aan vast".
de service en de prijzen van dit bedrijf staan verder niet ter discussie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29245-leverancier-factureert-3-maanden-te-vroeg/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag