Ga naar inhoud

meerdere domeinnamen op 1 visitekaartje

Geplaatst:

Patrick Heijmans

Inmiddels zijn we in een ver gevorderd stadium voor wat betreft het ontwerpen van onze nieuwe logo's

Ook het ontwerp voor de site is bijna klaar, we kunnen nu beginnen met het vullen met artikelen (ruim 30.000) en daarna alles testen, misschien dat we hier nog wat testers voor zoeken, maar daar open ik wel een ander draadje voor.

 

Zoals gezegd zal vandaag het ontwerp van de 3 logo's goedgekeurd gaan worden. Alleen hebben we dan dus 3 websites.

Is het verstandig om deze alle 3 op 1 visitekaartje te zetten ? of zijn er andere manieren om meteen alle 3 (of meer) websites kenbaar te maken ?

 

bedankt!

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Alles over Bushcraft, Wandelen & OutdoorReizen: OutdoorOnly

Featured Replies

Geplaatst:

TwaBla

 

Waar gaat dit over?

 

Leg eens uit wat je vraagt?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Patrick Heijmans

  • Auteur

ok, sorry.

Misschien ben ik inderdaad niet geheel duidelijk.

 

Wij hebben 3 websites (webwinkels)

Nu willen we weer nieuwe visitekaartjes laten drukken en komt bij ons de vraag naar boven:

Moeten we nu de 3 url's en eventueel logo's vermelden op 1 visitekaartje of voor elke website een ander visitekaartje laten maken.

 

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Alles over Bushcraft, Wandelen & OutdoorReizen: OutdoorOnly

Geplaatst:

TwaBla

 

Aan hoeveel klanten deel je visitekaartjes uit?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Wouter Hol

Het wordt een beetje druk op je visitekaartje met 3 logo's. Is het niet een beter idee om een zgn. portal te maken? jouwbedrijf.nl met op die site 3 links naar jouw 3 webwinkels?

Maar een visitekaartje is meestal op persoonlijke naam. Je geeft je kaartje omdat je met iemand gesproken hebt. Meestal staat daar, naast jouw naam en adres, gewoon de bedrijfsnaam op en niet zo zeer de producten die jullie verkopen, in dit geval de 3 webwinkels. Op mijn kaartje staat in elk geval niet de domeinnaam van de webwinkel, alleen de bedrijfsnaam, mijn functie en de contactgegevens.

Geplaatst:

DSchrauwen

Ik denk ook niet dat je al je webshops moet benoemen op je visitekaartje. Met drie webshops is het al druk. Maar stel dat je besluit een vierde te starten (kaartjes weer in de prullenbak).

 

In dit geval vind ik een portal inderdaad beter. Neemt niet weg dat je wel een verwijzing naar één van je shops op je kaartje kan maken. Zoiets als "o.a. bekend van jouwwebshop.nl" (wellicht op de achterkant).

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Geplaatst:

Patrick Heijmans

  • Auteur

@ TwaBla, wij delen aan 0 klanten visitekaartjes uit.

Daarom dacht ik juist om de webshops op 1 kaartje te laten drukken en dan voor het geld wat overblijft, flyers te maken die bij de orders mee kunnen om zo de andere shops te promoten.

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Alles over Bushcraft, Wandelen & OutdoorReizen: OutdoorOnly

Geplaatst:

TwaBla

wij delen aan 0 klanten visitekaartjes uit.

Daarom dacht ik juist om de webshops op 1 kaartje te laten drukken...

 

Lees de vorige zin nog eens rustig door, denk na en dan heb je je antwoord vanzelf.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

DaMedia

Dan zijn kaartjes dus helemaal overbodig. Je kunt bij de verzending ook een factuur instoppen met daarop alle webshops genoemd. Of een flyer, net waar je voorkeur naar uitgaat.

Geplaatst:

Patrick Heijmans

  • Auteur

Overbodig zou ik de kaartjes niet noemen.

Op beurzen etc. is het wel handig om een visitekaartje uit te delen ipv een flyer.

vandaar dat we ook naar een optie kijken of we 1 visitekaartje kunnen maken, de optie met een aparte url is nog niet zo slecht denk ik.

 

WebwinkelCommunity forum is nu #GRATIS : De gratis webshop community

Alles over Bushcraft, Wandelen & OutdoorReizen: OutdoorOnly

Geplaatst:

Alexander_vD

@ TwaBla, wij delen aan 0 klanten visitekaartjes uit.

Daarom dacht ik juist om de webshops op 1 kaartje te laten drukken en dan voor het geld wat overblijft, flyers te maken die bij de orders mee kunnen om zo de andere shops te promoten.

 

Misschien kun je overwegen het net andersom te doen.

Flyers maken voor promotie bij je klanten en als er dan nog geld overblijft visitekaartjes voor gebruik op een beurs.

 

Geplaatst:

Verfrissend

Even vanuit de markt gedacht..

 

Als de flyers bij orders gestopt worden ga je er dus van uit:

- dat men ook geïnteresseerd is in de andere shops omdat

a> de producten overeenkomen (waarom dan verschillende shops? doe dan de cross-sell op point of sale, men is dan toch al aan het bestellen.)

b> men zo tevreden is dat men ook wel andere producten in andere shops bij dezelfde organisatie wil kopen (andersom werkt dus ook, niet tevreden andere shops 'besmet')

 

Als het enkel om bekendheid te geven is aan de andere websites vind ik het een povere marketingactie. De kans dat men iets leest wat bij het item zit waar het écht om gaat (het bestelde artikel) is zeer klein. Hooguit een scan op waarde (kortingsbonnen, garantiebewijzen etc). Nogmaals, pak je kansen bij de checkout in een shop.

 

Het effect is sowieso dat men de verbanden gaat leggen. Een portal of overkoepelende organisatie is dus niet zo'n slecht idee.

 

Visitekaartjes dienen een ander doel, zoals eerder genoemd. Dat gaat om persoonlijke branding en een contact reminder met betrekking tot een verhaal/persoon. Ik zou hier inderdaad ook niet te veel andere info op zetten behalve een overkoepelende organisatie.

 

Als het doel van de kaartjes is om bekendheid voor de shops te krijgen zou ik eerder kiezen voor een mooi boekje/foldertje met kortingsacties o.i.d. Daar hebben ze iets aan en lokt bezoek uit.

 

Hopelijk van nut.

 

Grts

Arnold

Geplaatst:

TwaBla

Overbodig zou ik de kaartjes niet noemen. Op beurzen etc. is het wel handig om een visitekaartje uit te delen ipv een flyer.

 

Ga je naar die beurs als bezoeker of als deelnemer?

 

Wanneer je als deelnemer gaat, zouden flyers en andere give-aways gewoon onderdeel van je budget moeten zijn. Als je daar geen budget voor hebt, suggereer je voorbijgangers bv X te verzenden via SMS. Dan kun je reageren met een SMS waarin je je domeinnamen noemt.

 

Wanneer je als bezoeker gaat, kom je vooral in contact met leveranciers. Dan is een simpel visitekaartje voldoende. Visitekaartjes dienen doorgaans voor B2B; voor klantenwerving zijn andere media meer geschikt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Anoniem9876

Ja

 

ik heb die dingen alleen nodig als ik naar een nieuwe klant ga. Je komt binnen gaat zitten, iedereen trekt een kaartje en legt het voor zich om de naam te kunnen onthouden.

 

Naam (groot), 1 logo en tel is voldoende. Eventueel met 1 website adres. (waar al je contact gegevens op staan)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.