Ik heb een nieuwe werknemer aangenomen (0 uren contract) die net als alle medewerkers gewoon zal worden uitbetaald via het Payroll bedirjf. Nu is de werknemer het niet eens met het voorgestelde uurloon.
Hij wil zijn uren via zijn VAR verklaring aan ons door berekenen.
De werknemer zal op oproepbasis gaan werken en afhankelijk van zijn kennis en ervaring worden ingezet.
Ik ben niet zijn enige werkgever en ook niet de enige waar hij deze constructie wil gaan toepassen.
De werknemer is geen ondernemer en heeft daarom ook geen BTW-nummer.
Volgens mij kan de door hem voorgestelde constructie helemaal niet, of hooguit een enkele keer per jaar.
Klopt mijn gevoel dat deze constructie niet kan? Want op deze manier loopt de belastingdienst toch de werknemers en werkgevers lasten mis?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Zomaar iemand
Zomaar iemand
Ik heb een nieuwe werknemer aangenomen (0 uren contract) die net als alle medewerkers gewoon zal worden uitbetaald via het Payroll bedirjf. Nu is de werknemer het niet eens met het voorgestelde uurloon.
Hij wil zijn uren via zijn VAR verklaring aan ons door berekenen.
De werknemer zal op oproepbasis gaan werken en afhankelijk van zijn kennis en ervaring worden ingezet.
Ik ben niet zijn enige werkgever en ook niet de enige waar hij deze constructie wil gaan toepassen.
De werknemer is geen ondernemer en heeft daarom ook geen BTW-nummer.
Volgens mij kan de door hem voorgestelde constructie helemaal niet, of hooguit een enkele keer per jaar.
Klopt mijn gevoel dat deze constructie niet kan? Want op deze manier loopt de belastingdienst toch de werknemers en werkgevers lasten mis?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29330-werknemer-en-var-verklaring/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag