• 0

Loyalty Calculator

Beste forum leden.

 

Ik zit nu met voor mij 1 belangrijke vraag.

tijdens onze website en winkel willen wij nu een bonus spaar systeem invoeren zoals Airmiles

wij hebben al berekent dat voor elke € 1,- de klant 1 bonus punt krijg.

wij willen namelijk als de prijs 10 euro is toch winst te kunnen boeken van de bonus systeem.

Weet iemand hoe ik de berekening kan gaan maken??

 

ik had namelijk iets van

 

Prijs verkoop incl. btw €10.-

Klant krijgt 10 spaarpunten

Prijs per punt zal op € 0.008 gegeven worden.

als klant genoeg punten heeft kan hij ook het product kopen met zijn punten.

inplaats van die 10€ wordt de verkoopprijs met punten inwissel we willen ook daarop winst maken en zeggen bij de prijs met punten is dan € 15.-

Zie berekening

verkoopprijs € 15.00 / 0.008 = 1875 inwissel punten?

of kan ik toch beter kiezen voor de origineel prijs

Verkoopprijs €10.00 / 0.008 = 1250 punten

 

 

Met vriendelijke groeten

Kevin

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is qua berekening vrij simpel. Een grote supermarkt geeft 1% van de kassabon terug in de vorm van spaartegoed. Dat betekent dat 1% van de omzet binnen het vaste klantenbestand gereserveerd moet worden (bij Airmiles is dat een serieuze balanspost) voor toekomstige bestedingen.

 

Jij geeft 0,8% spaartegoed. Als je je prijzen met hetzelfde percentage verhoogt, heeft het klantentrouwsysteem geen gevolgen voor je winst. Dan moet je dus je prijs verhogen van 10 euro naar 10,08 euro.

 

Daar zullen je klanten vast heel blij mee zijn. :P

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat is qua berekening vrij simpel. Een grote supermarkt geeft 1% van de kassabon terug in de vorm van spaartegoed. Dat betekent dat 1% van de omzet binnen het vaste klantenbestand gereserveerd moet worden (bij Airmiles is dat een serieuze balanspost) voor toekomstige bestedingen.

 

Jij geeft 0,8% spaartegoed. Als je je prijzen met hetzelfde percentage verhoogt, heeft het klantentrouwsysteem geen gevolgen voor je winst. Dan moet je dus je prijs verhogen van 10 euro naar 10,08 euro.

 

Daar zullen je klanten vast heel blij mee zijn. :P

kunt u mij dan wel vertellen hoe ik het moet oplossen zodat de klant wel de fair prijs betaal. en ik toch winst boek

Link naar reactie
  • 0

 

kunt u mij dan wel vertellen hoe ik het moet oplossen zodat de klant wel de fair prijs betaal. en ik toch winst boek.

 

 

Dat staat er volgens mij. Op een tientje omzet geef je acht cent weg. Als je je prijzen met 0,8% verhoogt, geef je dus eigenlijk niks meer weg. Dat was immers de bedoeling. Die klant spaart zijn tegoed op en als hij voor meer dan 1250 euro besteed heeft, kan hij voor tien euro gratis bijbestellen. Die tien euro had jij ondertussen al extra opgestreken, dus op je balans neemt de opgebouwde voorziening met ene tientje af.

 

Wat een gedoe voor niks.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

inplaats van die 10€ wordt de verkoopprijs met punten inwissel we willen ook daarop winst maken en zeggen bij de prijs met punten is dan € 15.-

 

Dus als de klant met punten betaald gaat de aanschafprijs omhoog?

 

Waarom niet veel simpeler? Per euro spaart de klant 0,01 euro i.p.v. 0,008 euro. En als de klant 10 euro bij elkaar gespaard heeft kan hij die ruilen tegen een product van 10 euro. Het gaat er immers om dat de klant weer terug komt, niet om de 0,2 cent die je extra winst maakt. Anders moet de naam niet zijn Loyalty Calculator maar winstcalculator.

Link naar reactie
  • 0

Zouden je klanten echt bij jouw blijven kopen, zelfs al zouden ze daadwerkelijk 0.08% korting krijgen? Dat is niet echt wat je vette korting noemt. Tenzij je artikelen verkoopt die normaal gesproken een vrij vaste prijs hebben of waar men echt veel van nodig heeft (grond- en brandstoffen bijvoorbeeld) denk ik niet dat veel mensen voor 0.08% korting trouw zouden blijven. De kans is vrij groot dat een concurrent meer dan 0.08% korting kan geven.

Link naar reactie
  • 0
kunt u mij dan wel vertellen hoe ik het moet oplossen zodat de klant wel de fair prijs betaal. en ik toch winst boek
Misschien moet je even nadenken of het spaarsysteem wel de oplossing is? Je noemt het in de titel een 'loyalty calculator', dus je wilt - terecht! - een relatie opbouwen met je klanten, en die loyaliteit wil je - op een gegeven moment - belonen.

 

Vertrekpunt is wederzijds voordeel nastreven: de klant die zaken doet met jou ervaart dit als voordeel en gunt jou vervolgens het voordeel van de omzet/winst. En dit wederzijdse voordeel gevoel wil je uitbouwen naar langere termijn, naar up selling, cross-selling, deep-selling e.d.

 

Google eens op 'CRM', 'database marketing', 'customer loyalty programs' e.d. en kijk eens wat voor visies / systemen er nog meer zijn. Een spaarsysteem (en best effectief in veel gevallen) is er maar één uit duizenden (waar ook heel effectieve bijzitten)

 

Succès en groet,

 

Hans

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Zouden je klanten echt bij jouw blijven kopen, zelfs al zouden ze daadwerkelijk 0.08% korting krijgen? Dat is niet echt wat je vette korting noemt. Tenzij je artikelen verkoopt die normaal gesproken een vrij vaste prijs hebben of waar men echt veel van nodig heeft (grond- en brandstoffen bijvoorbeeld) denk ik niet dat veel mensen voor 0.08% korting trouw zouden blijven. De kans is vrij groot dat een concurrent meer dan 0.08% korting kan geven.

 

de probleem waarom de prijskorting zo laag is, is de winst marge van de verkoop minder dan 2% is.

als ik mijn producten ga vergelijken met concurrenten en de winst marge op 10% zet lopen de klanten weg omdat ik te duur ben.

en in mijn producten ben ik tot nu toe de enige die deze systeem ga hanteren. en toch zelfde prijs wil behouden.

 

Link naar reactie
  • 0

Korting geven op wat voor manier dan ook maar toch dezelfde prijs cq. marge behouden, dat kan simpelweg niet.

 

Best probeer je te onderhandelen met je leverancier over jouw inkoopprijs. Meestal kan je wel een paar procent extra korting krijgen als je een bepaald bedrag op jaarbasis af neemt. Dit zijn soms wel forse bedragen maar je kan het altijd overwegen. Deze korting kan je doorberekenen aan de klant waardoor jij meer verkoopt (je bent immers goedkoper) of in je eigen zak steken, als je het bedrag op jaarbasis toch al af zou kunnen nemen.

Link naar reactie
  • 0

 

Als je op het profiel van de vragensteller klikt, zie je in welke markt hij actief is. Een doorsnee klant doet circa twee bestellingen per jaar maximaal. Alleen grote zakelijke klanten bestellen vaker, en die hebben geen boodschap aan een loyaliteitsprogramma. Het is dus een hopeloze vraag.

 

Die 2% is dat winstmarge of brutomarge?

 

Zit er nog restwaarde in lege cartridges?

 

Toen ik (ca twintig jaar geleden) een campagne maakte voor een van de eerste toner cartridge refillers, verkochten we lege retourdozen voor de prijs van een refill. Grootzakeljke klanten deden dus de voorfinanciering van het bedrijf. Ik weet niet welk percentage nooit geretourneerd werd, maar zo wordt de winstmarge ineens een stuk beter. Misschien kan iets vergelijkbaars voor particuliere klanten opgezet worden. Stuur de nieuwe cartridge in een herpakdoos en beloon de klant voor het retourneren van zijn oude cartridge met een korting op de volgende aanschaf. Prijs hoeft niet eens doorslaggevend te zijn; je kan ook het milieubewustzijn aanspreken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.