• 0

indoor hondenspeeltuin?

Hallo allemaal,

 

graag wil ik jullie een innovatief concept voorleggen waar ik graag jullie mening over wil.

 

Het lijkt me erg leuk om een grote bedrijfshal te huren, in het centrum van een stad, om hierin een indoor honden-speeltuin te starten. Steeds meer gemeenten wijzen speciaal hiervoor plekken aan buiten het centrum van de stad waar de honden lekker los kunnen lopen. In het kort zal ik laten zien wat ik wil:

 

-groot speelveld van kunstgras voorzien van speeltoestellen en parkbankjes voor de baasjes

-groot speelveld van zand voorzien van speeltoestellen en parkbankjes voor de baasjes

-zwembad voor honden

-hoek met borstels en tafels

-hondencafe waar ook koffie en thee geschonken word voor baasjes (automaat?)

 

hiernaast wil ik ruimtes verhuren aan bijv: trimsalon, dierenwinkel, kledingwinkel voor honden. ook wil ik de speelvelden op bepaalde tijdstippen verhuren aan hondenscholen voor puppycursussen etc.

 

Mij lijkt het handig om een soort abbonement met de gasten af te sluiten welke kwa prijs te vergelijken zijn met

een sportschool (1 keer id week 15, 2 keer 25, onbeperkt 50)

 

Sponsering van diervoeders, dierenarts etc. Eventueel een maandelijks boekje voor abbonementhouders (advertenties opbrengsten?)

 

De gemeentes krijgen een hoop geld binnen door hondenbelasting en handhaving aanlijnen van de honden, volgens mi ligt hier ruimte voor samenwerking met overheden.

 

Laat jullie licht er maar op schijnen graag hoor ik advies en positieve kritiek. Het bovenstaande is reeds patent pending.

 

Groet,

 

Sander

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind het een geniaal idee.

De automaat voor de koffie moet je volgens mij weglaten. In plaats daarvan een echte horeca hoek maken. Het lijkt me dat daar je omzet voornamelijk vandaan moet komen.

Vergeet vooral geen draadloos internet voor de volwassenen.

 

Om ideeen op te doen misschien eens rondkijken bij de indoor kinderspeel tuinen?

Vraag en aanbod van Off market residentieel vastgoed (woningen en appartementen) komt samen in deze Facebook groep

 

Link naar reactie
  • 0

Goed idee, en met een dierenwinkel, trimsalon, hondenschool en evt. een dierenartsenpraktijk erbij is de huur aardig op te hoesten.

 

Het probleem is dan wel dat er voor de dierenwinkel een detailhandel bestemming op het pand moet zitten wat een probleem gaat worden met een bedrijfshal aan de rand van het centrum.

In het buitenland zijn er al initiatieven zoals jouw bedrijfsplan en wat ik daar van weet lopen deze goed, als ex. dierenwinkel eigenaar krijg ik nog steeds het Dibevo magazine en zal eens kijken of ik daarin wat kan vinden hierover en zal dit dan scannen en doormailen.

 

Anderzijds mag iedereen gewoon zijn hond los laten lopen, had een tijdje terug daarvoor een verbaal gehad, voor laten komen en vrij gesproken :) omdat de hond alleen op de weg loopt om over te steken en verders op de stoep en het gras.

Het argument dat honden gevaarlijk kunnen zijn en opeens aan kunnen vallen van de openbaar aanklager pareerde ik met dat het argument dat de potentiele daders van straatovervallen ook niet aan de lijn moeten en deze statistisch gezien meer plaatsvinden dan hondenbeten.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Erg leuk idee en zie het helemaal voor me.....

 

Maar ik zie helaas ook wat kanttekeningen

 

- Hygiëne : Hoe hou je gras en zand constant schoon van uitwerpselen en vooral urine ? Denk ook aan haren en vlooien, stankoverlast.

 

- Burengerucht ? Hoe denkt de buurt over tientallen blaffende, keffende en jankende honden, dag in, dag uit ? En zelfs al heb je dit ingedekt, verwacht maar de nodige tegengas....

 

- In navolging daarop : Mag het überhaupt wel qua regelgeving ? Geen idee hoor, maar er gelden ook zulke regels voor bijvoorbeeld varkensstallen.

 

- Wat te doen wanneer er grote bonje uitbreekt tussen verschillende honden ? Ik had vroeger met onze hond de grootst mogelijke moeite hem weg te trekken bij een één-op-één gevecht, laat staan wanneer er ineens een stuk of zes elkaar in de vacht vliegen. En zo'n joekel was het beestje niet...

 

- Ik kan me voorstellen dat je ivm de regelgeving in combinatie met de dieren niet eens iets met horeca mag doen. Denk je ook aan de nodige opleidingen hiervoor ?

 

- En wanneer er nu een half kale, "aangevreten" hond binnen komt, die wel gezond IS, maar er zo niet uit ziet. Hoe ga je om met klachten of opmerkingen van de andere gebruikers.

 

- Honden bijten op vanalles. Hoe regel je vervanging van de kapotgebeten spullen en atributen en binnen welke termijn zullen deze vervangen moeten worden ?

 

Ik bedoel het echt niet negatief, want ik zie het echt wel voor me, maar ik denk wel dat je over bovenstaande erg goed moet nadenken. Ben in ieder geval heel benieuwd ! Succes met uitwerken !

 

Marcel

Link naar reactie
  • 0

hallo Qudo,

 

in reactie op je aantekeningen

 

- Hygiëne: Ik ziet te denken aan om een laag vochtabsoberende ondergrond. (kattenbakvulling?) onder het kunstgras.

Dit één keer per maand verversen. Eventueel kan het kunstgras opgerold worden op een verplaatsbare trolley en dit reinigen met stoomcleaner + oplossing?

 

- Burengerucht: Goed de locatie bekijken, waar plaats ik zoiets als dit en samenwerking met de gemeente zoeken.

 

- Een varken is geen huisdier en regelgeving is aan te passen. Zie op dit moment geen bezwaren in wetgeving of APV.

 

- Baasjes blijven verantwoordelijk maar ook zal er ten alle tijden een hondentrainer aanwezig zijn, Ook zal er vooraf gekeken worden of de hhond goed sociaal opgevoed is. Eventueel gele/rode kaart bij herhaling en toegang ontzeggen.

 

- ben medeoprichter geweest van groot muziekcentrum, alles is mogelijk maar waarschijnlijk schenken sterke drank niet. (Hoeft ook niet!)

 

Honden bijten op van alles maar baasjes zijn erbij en kunnen dit tegenhouden ook denk ik dat het meeste hondproof moet zijn.

 

Ik kom er vanmiddag nog op terug. Dit is even een snelle reactie geweest.

 

Doordat dit een innovatie betreft is er kwa subsidies voor samenwerkende bedrijven wel het een en ander mogelijk.

 

 

Link naar reactie
  • 0

heb je de behoeft aan zo iets wel goed in kaart. Heb zelf al jaren geen hond meer maar als er weer een komt is het om er mee naar buiten te gaan, zit de hele dag al in de auto en binnen :(

 

als het slecht weer is zou het wel een uitkomst zijn maar dan moet je er ook geen half uur voor rijden.

 

Denk dat in deze een stukje marktverkenning heel belangrijk is. wellicht kunnen HLers met een hond aangeven of ze van zoiets gebruik zouden maken.

 

Misschien de mods lief aankijken om een enquete op HL. te houden. Ik vind het wel een heel origineel idee al zou ik er zelf geen gebruik van maken.

 

succes met jouw plannen

Link naar reactie
  • 0

- Baasjes blijven verantwoordelijk maar ook zal er ten alle tijden een hondentrainer aanwezig zijn, Ook zal er vooraf gekeken worden of de hhond goed sociaal opgevoed is. Eventueel gele/rode kaart bij herhaling en toegang ontzeggen.

 

Hoe kun je vooraf kijken of een hond sociaal is? Niet volgens mij...

 

In eerste instantie vind ik het een goed idee, alleen zal het volgens mij heel lastig worden op bovenstaande punt.

Honden blijven in zekere mate onberekenbaar.

Ik neem aan dat alle honden los lopen (anders hebben ze er niks aan). Wanneer er tussen 2 honden een gevecht uitbreekt, zullen alle honden daaromheen direct reageren. Het blijven dieren, ook al zijn het huisdieren.

De baasjes kunnen ook niet continue achter de hond aanlopen lijkt me wat het gevaar bij een ruzie nog groter maakt.

Dit hoeft maar één keer goed uit te hand lopen (en in mijn ogen is die kans aanwezig) en je complex heeft meteen een slechte naam. (wat als er een kind in de buurt is en wordt gebeten in alle paniek?)

 

Nogmaals, ik vind het een goed idee in principe, maar je zal veel uitgebreider naar de veiligheid moeten gaan kijken.

Eén hondentrainer die er rondloopt is niks.

Link naar reactie
  • 0

Om even de vergelijking door te trekken. Bij kinderen weet je ook vooraf niet of ze sociaal zijn, en die worden massaal losgelaten in ballorig en andere speeltuinen, vaak nog zonder toezicht.

 

Denk dat een gele/rode kaart systeem prima werkt en dat in de praktijk ook baasjes die een agressieve hond hebben al niet het type zijn die gezellig een middagje met de hond naar een speeltuin gaan ;-)

 

Er zitten natuurlijk ontzettend veel haken en ogen aan, maar ik denk dat er best, mits de locatie perfect is, een goede boterham aan over te houden is.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie het voordeel om het overdekt te doen niet. Klandizie krijg je voornamelijk door aanloop, en dit beperk je door het in een gebouw te stoppen.

 

Ik ben ook niet jaloers op jou als je het terrein steeds moet schoonmaken.

 

Zet een afbakening om een terrein, en maak daar een grasveld, speeltoestellen, en zoek exploitanten voor de verschillemde bedrijfjes die je er binnen wilt exploiteren.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.