• 0

postbus

Mijn vraag is, wat vinden jullie van een PO Box?

nu ik bezig ben met alles opzetten denk ik er aan om een postbus te openen, d

dit komt naar mijn idee zakelijker over, ipv mijn 'huisadres'

dit komt 127 euro ex btw per jaar bij tnt post.

 

weet iemand misschien een alternatief?

en wat is jullie mening hierover? ik vraag me namelijk ook af of ik het echt nodig zal hebben omdat tegenwoordig alles ook per email zal gaan.. ik zal klanten wel dingen per post opsturen maar of ik ook daadwerkelijk post zal ontvangen, in deze electronische tijd..

Corporate Sales Insider

 

Stel: U bent opzoek naar hotelovernachtingen voor het bedrijf of u heeft een externe vergaderlocatie nodig voor een training of workshop. Ik wil u dan vragen om contact met mij op te nemen Ik ga dan opzoek in de desbetreffende regio naar een geschikte locatie voor u.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je het niet gebruikt zou ik de kosten besparen, lijkt me niet een nuttige toevoeging. De status van een postbus kan echt een detail zijn maar in de start zou ik er liever wat anders mee doen!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

> Mijn vraag is, wat vinden jullie van een PO Box?

 

Een postbus kan handig zijn....

want je hebt geen adreswijzigingen bij verhuizingen

Daarbij kan een postbus handig zijn als je je eigen post wilt afzonderen en/of sneller wilt hebben

(bv als je een starter bent die start op een universiteit-complex)

 

maar...

* vroeger was een postbus gratis (tenslotte haal jij zelf de post op en bespaar je de postbode dus werk)

maar inmiddels kost ook een postbus geld,

* op steeds meer plaatsen is de toegang tot je postbus beperkt aan dagen/tijden

* een postbus is niet toegangelijk voor andere bestellers dan TNT

 

daarbij dien je wel op je communicatiemiddelen ook een bezoekadres te vermelden naast je postbus om te voorkomen dat je de indruk wekt dat je iets te verstoppen hebt.

 

Link naar reactie
  • 0

Een postbus is voor ons toch een deel van de uitstraling die je wilt hebben. Daarbij is een groot pluspunt dat de post ook na een verhuizing gewoon op het goede adres blijft komen. Behalve de Belastingdienst dan; die schijnen het niet te snappen dat je een post- en een bezoekadres hebt.

 

Verder hebben wij op deze manier de privé en de zakelijke post van elkaar gescheiden.

 

Als laatste is het altijd raadzaam om in ieder geval je bezoekadres overal bij te vermelden. Mensen denken inderdaad dat je wat te verbergen hebt als je alleen je postbus vermeld.

 

maar...

* vroeger was een postbus gratis (tenslotte haal jij zelf de post op en bespaar je de postbode dus werk)

maar inmiddels kost ook een postbus geld,

* op steeds meer plaatsen is de toegang tot je postbus beperkt aan dagen/tijden

* een postbus is niet toegangelijk voor andere bestellers dan TNT

 

Dat een postbus niet toegankelijk is voor andere bestellers is niet waar.

Ik krijg vaak genoeg post die bijvoorbeeld via Sandd verzonden is in mijn postbus.

 

Pakjes bezorgd krijgen op je postbus door andere bestellers is vaak wel een probleem, maar veel (web)winkels die pakjes versturen via TNT doen hier vaak genoeg óók moeilijk over (ondanks dat het niets extra kost of zo).

Wyrix - hosting voor en ontwikkeling van websites en webwinkels

www.wyrix.com

 

12Byte - hosting voor websites en webwinkels

www.12byte.com

Link naar reactie
  • 0

want je hebt geen adreswijzigingen bij verhuizingen

Maar als je verhuist naar een nieuwe woonplaats zul je vaak ook daar je postbus willen hebben. Zeker als het wat verder weg is. Dat betekent dus toch een adreswijziging.

 

Met nieuwe bewoners van je oude adres kun je vaak afspraken maken over het nasturen (of vasthouden) van post, met een postbus zul je na een verhuizing wellicht over een langere periode twee postbussen moeten aanhouden (met dubbele kosten).

Link naar reactie
  • 0

Adrienne,

 

Ik vind een postbus niet zo raar aangezien jij je doelgroep toch bij de buitenlandse toerist zoekt, neem ik aan en moderne tijden vragen om moderne denkwijzen.. Wat heeft een Googlende toerist aan een echt adres als ze via google maps streetview bij een flatje in Noord of Zuidoost uitkomen.. Dat zal hem denk misschien eerder weerhouden als aanmoedigen om je in te huren als personal assistent.

 

Ik neem aan dat jij je klanten toch even opzoekt als ze naar Amsterdam komen of misschien zelfs wel de hele dag begeleid als personal assistent, Richt je communicatie op het ik kom naar uw toe. Maar toch kan een bezoekadres wel handig zijn, maar die moet dan wel aansluiten bij de verwachting van je klanten. Ik zie op je site dat je al samenwerkt met een fietsenverhuurder, als jij een bezoek adres nodig hebt en misschien kan je met hen (of een hotel waar je vaak komt) een afspraak maken dat je post daar heen kan. Dan heb je zowel een goede ontmoetingsplaats als een postadres die de toeristen terug kunnen vinden op google maps en zien dat het lekker centraal ligt.

 

Kortom ik zie in jou geval minder toegevoegde waarde in je prive adres (tenzij je aan de Herengracht woont natuurlijk :) en als jij een openbare/publieke locatie als bezoekadres hebt dan zullen de meeste weinig moeite met een PO box hebben als post adres.

 

 

Link naar reactie
  • 0

want je hebt geen adreswijzigingen bij verhuizingen

Maar als je verhuist naar een nieuwe woonplaats zul je vaak ook daar je postbus willen hebben. Zeker als het wat verder weg is. Dat betekent dus toch een adreswijziging.

 

Met nieuwe bewoners van je oude adres kun je vaak afspraken maken over het nasturen (of vasthouden) van post, met een postbus zul je na een verhuizing wellicht over een langere periode twee postbussen moeten aanhouden (met dubbele kosten).

Dat hoeft niet persee. Je kan de post die je in je postbus ontvangt laten doorsturen (tegen vergoeding aan TNT) naar jouw vestigings- of woonadres of naar een andere postbus. Dit wordt heel vaak gedaan door bedrijven die internationaal handelen maar bijvoorbeeld gevestigd zijn in Broek op Langedijk of soortgelijk gehucht. Als je dan naar buiten treedt met een PO box in Amsterdam dan weet iedereen waar je vandaan komt ;) Veel bedrijven hebben dus een postbus in Amsterdam terwijl het bedrijf zelf heel ergens anders in Nederland gevestigd is, want dat staat veel leuker.

Link naar reactie
  • 0

dit komt naar mijn idee zakelijker over, ipv mijn 'huisadres'

Zakelijker misschien wel, maar ook betrouwbaarder? Een huis- of kantooradres geeft mij altijd wat meer vertrouwen dan een "anoniem" postadres.

 

en wat is jullie mening hierover? ik vraag me namelijk ook af of ik het echt nodig zal hebben omdat tegenwoordig alles ook per email zal gaan.. ik zal klanten wel dingen per post opsturen maar of ik ook daadwerkelijk post zal ontvangen, in deze electronische tijd..

Als je nu al vermoed dat het je alleen geld gaat kosten en er niets of weinig voor terug krijgt, waarom zou je het dan doen? Dat geld kan je wel beter besteden. Daarbij moet je ook steeds heen en weer kleppen om je post op te halen.
Incasso kan persoonlijker & effectiever - Incassobureau Luuc.Eu - Bezoekt uw slecht betalende debiteuren
Link naar reactie
  • 0

en wat is jullie mening hierover? ik vraag me namelijk ook af of ik het echt nodig zal hebben omdat tegenwoordig alles ook per email zal gaan.. ik zal klanten wel dingen per post opsturen maar of ik ook daadwerkelijk post zal ontvangen, in deze electronische tijd..

 

Adrienne,

 

Je krijgt meer post dan dat je denkt, nog lang niet alles gaat elektronisch.

Post waarvan je gaat denken, wat willen ze van mij, hoe komen ze aan mijn adres, dat hou je niet tegen.

Maar ook een leuk kaartje van toeristen die je hebt begeleid.

 

Het geldbedrag voor de postbus wat je jaarlijks kwijt bent is niet zo veel, maar aangezien je net gestart bent, kun je het geld misschien beter binnen houden.

 

Je zou het eens kunnen onderzoeken wat voor Amerikanen of andere toeristen belangrijker is, postbus of huisadres.

Misschien nog een volgende vraag op dit forum, er nu alleen een mening gegeven door Nederlanders.

 

Je hebt al een .com website, dat is al heel verstandig.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.