Ik ben weer eens actief op het forum omdat ik een project heb waar ik de HL wijsheden goed kan gebruiken.
Ik heb een optie gekregen om een leuk restaurant over te nemen van de oude eigenaar. Deze persoon runt het restaurant
vanaf 2008 en het draait, met de nadruk op draait. Maandelijks heb ik de boeken gezien en merk ik een gemiddelde omzet van
16K in de lage maanden (jun-jul-aug-sep) en ongeveer 35K in de betere maanden.
We hebben een leuke overnamebedrag van 30K besproken. Ik heb met al mijn spaargelden een bedrag van 15K bij elkaar
gesprokkeld. De bank wil ik graag even terzijde houden aangezien ik al een lening heb voor mijn andere winkel in Rotterdam.
De zaak in Rotterdam draait niet naar verwachting daarom heb ik besloten dit restaurantje over tte nemen om iig mezelf uit te kunnen kopen uit Rotterdam.
Wat zijn mijn opties en waar moet ik op letten:
- brouwerijcontracten
- gokautomatenhandelaren met achtergestelde leningen
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JimmyManjeet
JimmyManjeet
Beste HL'ers,
Ik ben weer eens actief op het forum omdat ik een project heb waar ik de HL wijsheden goed kan gebruiken.
Ik heb een optie gekregen om een leuk restaurant over te nemen van de oude eigenaar. Deze persoon runt het restaurant
vanaf 2008 en het draait, met de nadruk op draait. Maandelijks heb ik de boeken gezien en merk ik een gemiddelde omzet van
16K in de lage maanden (jun-jul-aug-sep) en ongeveer 35K in de betere maanden.
We hebben een leuke overnamebedrag van 30K besproken. Ik heb met al mijn spaargelden een bedrag van 15K bij elkaar
gesprokkeld. De bank wil ik graag even terzijde houden aangezien ik al een lening heb voor mijn andere winkel in Rotterdam.
De zaak in Rotterdam draait niet naar verwachting daarom heb ik besloten dit restaurantje over tte nemen om iig mezelf uit te kunnen kopen uit Rotterdam.
Wat zijn mijn opties en waar moet ik op letten:
- brouwerijcontracten
- gokautomatenhandelaren met achtergestelde leningen
etc etc..
Alvast bedankt
Jimmy M.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag