In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Kamer van Koophandel moet miljoenen inleveren. Minister Verhagen van het ministerie Economie, Landbouw en Innovatie heeft aangekondigd dat de heffingen die de Kamer van Koophandel hanteert in de komende jaren 25% zal moeten dalen.

De verlaging zal niet in één keer plaatsvinden: vanaf 2012 zal de heffing jaarlijks dalen met 10% totdat uiteindelijk de lasten voor een verplichte inschrijving met 25% zijn gedaald. Verhagen kondigde dit aan tijdens het ondernemersdebat op 29 juni in de Tweede Kamer. De Kamer van Koophandel kent 12 regiokantoren die nu een gezamenlijk budget hebben van 200 miljoen Euro.

Bron: ZZP Nederland waarin ook te lezen is, dat de VVD de betrouwbaarheid Handelsregister zeer twijfelachtig acht.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32845-kvk-bijdrage-komende-jaren-25-omlaag/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Ben alleen wel ebnieuwd op welke vlakken ze dan gaan bezuinigen en of men deze korting aan inkomsten niet door gaat berekenen aan de ondernemers, zodat de jaarpremie omhoog gaat.

Ben nog niet zo positief als kakatelefoon, eerst maar eens zien hoe dit gaat uitpakken.

• 0

Jasper het gaat om het met 25% verlagen van de kosten van de verplichte inschrijving kortom de inkomstenstroom word ingedamd niet de subsidiestroom. . jou bijdrage word lager.. wie kvk daarvoor moet ontslaan of welke diensten ze moeten schrappen is/word ongetwijfeld onderwerp van discussie. Dus ik denk dat je scepsis dit maal ongegrond is.

edit

Persoonlijk vind ik het een prima plan, kennelijk is er weinig behoefte aan voorlichting door de kvk. Tijd voor de kvk om zichzelf opnieuw uit te vinden. ik denk dat teveel publieke taken als het handelsregister en stimulering van de economie worden vermengd met belangenbehartiging van ondernemersbelangen. hierdoor ontstaat een onduidelijk beeld. Ik denk dat sommige de kvk een beetje zien als een equivalent van de belastingdienst, daar ga je ook niet heen voor fiscaal advies. Terwijl ik weet dat kvk op sommige terreinen van grote toegevoegde waarde kan zijn voor ondernemers

De kritiek in het zzp nederland artikel dat fors betaald moet worden voor themadagen en voorlichtingsbijeenkomsten vind ik onterecht, de bijdragen die zijn ongeveer een tiende van de prijzen die gerekend worden door commerciële partijen voor een vergelijkbare dag

• 0

Je hebt inderdaad gelijk, ik heb het verkeerd gelezen/begrepen.

In dat geval wordt het alleen spannend wat er gaat gebeuren op het gebied van de bezuinigingen, laten hopen op het ontslaan van de dure directeuren. Het ozu vervelend zijn als er weer een hoop mensen op straat komen te staan.

Voor de zzpers en eenmanszaken zal het niet een heel groot verschil zijn. Behalve dat we in de kroeg dan 3 drankjes meer kunnen drinken ;)

Als het echter zo gaat zijn dat we dan meer kosten moeten gaan maken om inzicht in gemeentestukken te kunnen krijgen, of dat we niet meer op de hoogte worden gehouden van de veranderingen in het werkgebied (bestemmingsplan wijzigingen, vergunningen etc) Dan heb je kans dat we hier een commercieel bedrijf voor moeten inhuren, wat uiteindelijk wel goed is voor de economie maar niet voor je portomonnee.

• 0

.....

De kritiek in het zzp nederland artikel dat fors betaald moet worden voor themadagen en voorlichtingsbijeenkomsten vind ik onterecht, de bijdragen die zijn ongeveer een tiende van de prijzen die gerekend worden door commerciële partijen voor een vergelijkbare dag

Als dat zou zijn, dan lijkt me het meer dan goed dat de KvK stopt met het aanbieden hiervan, gelijk als de kvk moest stoppen met het aanbieden van algemene voorwaarden. Omdat dit oneerlijke concurrentie is.

Maar we gaan waarschijnlijk hier weer een hele discussie krijgen..... kwam net wel een heel 'leuk' artikel tegen, ik zeg een gotspe! :

http://www.kvk.nl/nieuws/toeristenbelasting-steeds-vaker-gebruikt-voor-algemene-kas/

Kvk klaagt dat gelden niet direct juist gealloceerd worden; kvk doet niet anders!!!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar